collapse

Auteur Topic: Publicatie kwikgehalte Suriname online (genocide marrons en inheemsen)  (gelezen 42 keer)

Offline wieroe2017

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
zie mijn email aan een mooie afromix meid die  een mailvriendin is op afstand:   :spank: :spank: :spank: :spank:

From: waldo@ziggo.nl
Sent: Saturday, June 9, 2018 9:56 PM
To: Debbie
Subject: Starnieuws - Publicatie kwikgehalte Suriname online

zie dit he mini godin Debbie,

dit is een genocide plan v inheemsen in suriname denk ik.  Niemand wilde er wat aan doen, al 40 jaar. Hindoestanen vinden het ook prima omdat het negers en indianen zijn, maar stel dat het koelies waren dan hadden zij allang indiase leger gebeld.

suriname is ziek land nu, 
ik ben nu ziek en alleen op de wereld, mijn leven is ahw voorbij.

maar ik ga de heilige Jihad nu in,  oorlog tot de dood in naam van Allah.   Ik ben liever trotse halve moslim dan een laffe, zwakke surihindoe aapje.   (Allah ho Akbar)/2

mooiste van islam is de heilige Jihad. 

blanke hollanders lachen zich nu kapot hierom. zie onder. 

daarom FB SS ok. oorlog nu

bye

waldo en wieroe

--------------------- genocide inheemsen suriname ok.  domme zwarten daar. 

------------------------ citaat starnieuws suriname:

Publicatie kwikgehalte Suriname online
08 Jun, 00:00

In de derde week van mei 2018 verscheen de publicatie ‘Mercury Levels in Women and Children from Interior Villages in Suriname, South America’ online op het sociaal netwerk voor internationale wetenschappers . De publicatie gaat over de relatief hoge kwikgehaltes die gevonden zijn in haarmonsters van vrouwen en kinderen in vijf Surinaamse dorpen. “Het is niet allemaal nieuw”, zegt de wetenschapper en auteur Paul Ouboter aan Starnieuws. “Maar nu zijn alle resultaten bij elkaar en geeft de publicatie een beter beeld van de situatie. De onderzoeksrapp orten waren alleen voor intern gebruik, terwijl deze publicatie nu wereldwijd te lezen is.”

Als je de onderzoeksperi ode achterwege laat, dan is de informatie wereldwijd toch actueel omdat je dergelijke overschrijding en van normen vindt, licht de wetenschapper de publicatie toe. In de samenvatting staan de resultaten van het gemeten kwikgehalte te Poesoegroenoe en Njun Jacobkondre (2004-2005), Brownsweg (2003-2006) en te Pikin Saron en Kwakugron (2009-2010). “De resultaten tonen aan dat de binnenlandse bevolking in die dorpen veel te hoge kwikgehaltes in hun lichaam krijgen.”

Delen uit de rapporten zijn op verschillende momenten en gelegenheden met het groter publiek gedeeld. “Maar wij hebben nooit de tijd gehad om het geheel te verwerken tot een publicatie.” Als directeur van de Nationale Zoölogische Collectie en het Centrum voor Milieu Onderzoek van de Anton de Kom Universiteit, doet Ouboter samen met zijn studenten al jaren onderzoek naar het kwikgehalte in bijvoorbeeld bodemsedimente n, in het water, in vissen en bij de mens. “Het enige wat ik nu kan zeggen is dat er alleen maar meer kwik bijkomt, dat maakt dat je zou denken dat het wel erger is geworden.”

Vergelijking Suriname - VS
In de publicatie zijn alle gegevens van de vijf dorpen samengevat. Er is gekeken naar de gehaltes in het haar en het bloed van de dorpelingen en de norm van de Verenigde Staten (VS). Er is een vergelijking gedaan met een onderzoek in heel VS en met die van de Staat Louisiana, omdat de lokalen daar veel vis eten. “Ook al zit daar geen goudwinning, maar in vis zitten er kwikgehaltes”, legt Ouboter uit. In de hele wereld wordt kwik gebruikt en dat komt vrij in de atmosfeer en vervolgens in de zee. “Van een aantal zeevissen zoals tonijn is het bekend dat zij hoge kwikgehaltes hebben.”

Pas op
In de kleinschalige goudwinning in Suriname wordt veel kwik gebruikt dat als een gevaarlijke neurotoxische stof op het zenuwstelsel werkt. Vooral op dat van het ongeboren kind en het opgroeiende kind, als dat teveel kwik naar binnen krijgt, dan kunnen er ernstige zenuwbeschadig ingen ontstaan. “Voor vrouwen die denken zwanger te worden, zou dat een waarschuwing moeten zijn van ‘pas op’.” Het advies: eet misschien tijdlang minder vis, een andere vissoort en een kleinere vis dan je gewend bent, “omdat het effect kan hebben op de geestelijke ontwikkeling van het ongeboren kind”.

Meki Tamara project
Ouboter werkt nu aan het Meki Tamara project waarbij vijf jaar lang wordt gekeken naar de kwikgehaltes bij zwangere vrouwen en de effecten van kwik en pesticiden op de gezondheid van moeder en kind. Het project startte in 2015 en loopt in Paramaribo, Nickerie en enkele dorpen in het binnenland, waaronder Redi Doti, Powakka, Klaaskreek, Kwamalasamutu en Apoera. Sommige van de eerder onderzochte dorpen zoals vervat in de online publicatie zitten ook dit project, geeft Ouboter aan.

http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/47411

Kaise.nl

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: