collapse

Auteur Topic: Ramayan uitgelicht  (gelezen 1109 keer)

Offline Krau_Krau

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Ramayan uitgelicht
« Gepost op: 8 augustus 2016, 13:35:22 »
De meesten van jullie kenne het verhaal Ramayan wel.
Ik vraag me altijd af waarom wij de fantasy versie te horen krijgen en de westerse wetenschap de werkelijke versie, i.e. de versie waarin wapens beschreven staan en hoe die te assembleren. Beschrijvingen van vliegtuigen en andere zaken die wij niet krijgen te lezen.

Ook loop ik tegen zaken aan waar ik een totaal andere kijk op heb.

Voorbeeld:
Raja Dashrath had 3 vrouwen. Hij kon bij geen van hen kinderen verwekken.
Kan het zijn dat hij onvruchtbaar was?
Wij krijgen te horen dat Agni Dev tijdens hawan tevoorschijn kwam en hun een schaal met kheer gaf om te eten waardoor ze zijn bevrucht.....
Ik denk dat mensen het IVF proces toen niet snapten en er een andere fantasierijk, doch goed inelkaar geweven verhaal van hebben gemaakt.

Toen Ravan Sita ging ontvoeren, zat er een soort biometrisch schild om haar en de hut, die niemand kon penetreren behalve Ram en Laxman. Dat zou met de zogenaamde Laxman Rekha gegenereerd worden.

Ik denk dat Ram en Laxman technologie bezaten, die men toen niet kon omschrijven.
Ik denk dat er in de hut een module stond, die een dergelijk veld opwekte om indringers tegen te houden.

Nog een voorbeeld is de Shiv Dhanush die niemand kon optillen behalve Sita en Ram.
Kwam daarbij bovennatuurlij kheid kijken of technologie...
Ik denk technolgie die men ook weer niet kon omschrijven.
De boog bezat namelijk een biometrische scanner, die hand- en vingerafdrukke n analyseerde. Het was geprogrammeerd op Sita, Ram Ún Parshuram. Ik vermoed dat het door Shiv is geprogrammeerd om in de toekomst door deze 3 personages bedient te kunnen worden. Kennelijk bezat men toen al de kennis/tech om iemands biosignatuur vast te stellen. Of ze konden het manipuleren... .

Zijn er anderen onder jullie die ook een andere kijk hebben of een ander licht kunnen werpen op deze verhalen?

Kaise.nl

Ramayan uitgelicht
« Gepost op: 8 augustus 2016, 13:35:22 »

Offline Krau_Krau

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: Ramayan uitgelicht
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2016, 14:03:03 »
Binnen de Sanatan Dharm bestaat scheiden tussen een getrouwd stel niet. Althans dit wordt beweerd.
Er zou ook geen term voor zijn, omdat het niet bestaat.
Volgens mij kan een stel wel scheiden, maar puur lichamelijk en niet ritueel.De term daarvoor is 'Tyaag'.

Veel van jullie kennen vast wel het verhaal van Ram die Sita had afgestoten, n.a.v. een lokale gebeurtenis.
Daarnaast wordt verteld dat Ram dit heeft gedaan om toe te geven aan het volk, opdat men hem als goed koning zou blijven erkennen. Hij moest tenslotte het goede voorbeeld geven.

Ergens is dit een vorm van machtsmisbruik en geen vertouwen hebben in je partner.
Zelfs toen Sita na de geboorte van Luv en Kush terugkwam, moest ze aantonen dat het wel degelijk kinderen van Ram waren. Ook weer om het volk te overtuigen om niet zomaar iets aan te nemen.

Best een trieste gebeurtenis, althans hoe het beschreven wordt.
De conclusie is namelijk dat Ram twijfelde aan het trouw zijn van Sita. Kennelijk kende hij haar niet goed genoeg of hij volgde domweg de kudde.

Kaise.nl

Re: Ramayan uitgelicht
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2016, 14:03:03 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: