collapse

Auteur Topic: Maagdelijkheid  (gelezen 2532 keer)

Offline MrWonderful

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • EveryBreath UTake EveryMove UMake I'LL B Watchin U
Maagdelijkheid
« Gepost op: 5 september 2015, 18:42:15 »

Vakratunda Mahakaaya
Suryakoti Samaprabha
Nirvighnam Kurumedeva
Sarva Karyeshu Sarvada.

Hari Om Tat Sat.

Ergens las ik over het belang van het maagd blijven van een meisje tot het huwelijk.
Hierover wil ik wat vertellen want veel meisjes en zelfs veel ouderen weten dit niet.

Volgens de vedische geschriften dienen een aantal personen hetzelfde respect en eerbied te krijgen als God. Een aantal hiervan zijn:

Matre devo bhava - de moeder
Pitre devo bhava - de vader
Atithi devo bhava - de gast die bij jou thuiskomt
Gurur devo bhava - de geestelijke leraar
Pati devo bhava - de echtgenoot

Tijdens de voltrekking van de huwelijkscerem onie in de maroh, vertegenwoordi gd de bruid Godin Lakshmi en de bruidegom heer Vishnu. De bruid wordt met het kanyadaan-ritueel geofferd aan heer Vishnu die, vertegenwoordi gd wordt door de bruidegom.

Iedereen weet dat bij het offeren van fruit, meetha bhaat, mohan bhog etc. aan God (bij een katha of yagya) er niet van geproefd (jootha) mag zijn, precies zo dient van de bruid tijdens de kanyadaan-offer niet geproefd te zijn! De bruid mag dus niet ontmaagd (jootha) zijn. Kanya betekent maagd (zoals ook bij het sterrenbeeld maagd wat Kanya Rashi heet in het hindi) en het kanyadaan-offer heeft ook speciaal deze naam dus het kan niet zo zijn dat je geen maagd offert tijdens kanyadaan.
Als dit wel wordt gedaan dan kunnen er negatieve effecten van komen. Het gewenste resultaat van een goed huwelijk kan bijvoorbeeld niet bereikt worden. Er kunnen ruzies ontstaan tijdens het huwelijk en/of scheiding plaatsvinden.

Het hele vedische systeem is bedoeld om God te dienen, dat is het enige doel van , de Veda's. Zie ook mijn eerdere post "Het doel van het leven/De allerhoogste kennis".
Het vedische ritueel van trouwen (Vivah Sanskaar) is daarom speciaal bedoeld voor twee mensen die samen God willen dienen en daartoe Godsbewuste kinderen verwekken. Een Godsbewuste gezin is namelijk de hoeksteen van een vredevolle samenleving.

De kanyadaan wordt als een van de grootste offers gezien. De hemelpoorten staan open voor de ouders die de kanyadaan verrichten. Daarom is het de taak van de ouders om hun kinderen de vedische kennis bij te brengen en ze met goede normen en waarden op te voeden. De dochter moet men vooral het belang van het maagd-zijn bijbrengen mbt de kanyadaan. De dochters die stiekem ontmaagd zijn en niets vertellen aan hun ouders ontnemen hen de kans om naar de hemel te gaan. Zij verpesten het voor hunzelf en voor hun ouders.

Als men geen maagd meer is, is dat geen probleem maar verricht dan ook geen kanyadaan-ritueel! Het is namelijk mogelijk om een aangepaste huwelijksritue el uit te laten voeren zonder kanyadaan.

In het tijdperk van Kaliyuga is het volgen van dharma tot een minimum gereduceerd.
De vedische kennis wordt niet of nauwelijks meer onderwezen waardoor de mensen in onwetendheid verkeren. Goede begeleiding en kennisoverdrac ht is er niet.
Bonafide geestelijken zijn schaars. Men moet ze met een zaklamp zoeken.

Als jullie willen dat de vedische kennis niet verloren gaat en dat de sanatan dharma blijft voortbestaan, doe er dan ook moeite voor om die kennis te leren en over te brengen. Ga niet mee met de kudde die beinvloed wordt door ideeen van de westerse beschaving. Zoek zelf het vedische levenspad op en probeer God te leren kennen en liefde voor hem te ontwikkelen.

Als we daadwerkelijk oprecht zijn in onze zoektocht zal God een bonafide geestelijke leraar op onze levenspad brengen die ons met de fakkel der kennis uit de diepe put der duisternis zal halen waar wij ons in bevinden in deze Kaliyuga.

Je kan een begin maken op deze fortuinelijke dag van Krishna Janamashtmi met het chanten van de Mahamantra op een neem-mala met 108 kralen:

Hare Krishna Hare Krishna
Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama
Rama Rama Hare Hare!

Als ik tijd heb zal ik over andere dingen nog wat posten.

Iedereen een gezegende Janamashtmi toegewenst.

HariboL !

Kaise.nl

Maagdelijkheid
« Gepost op: 5 september 2015, 18:42:15 »

De waarheid

• Gast
Re: Maagdelijkheid
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2016, 03:08:48 »
In mijn geschriften uit de 20ste eeuw staat het volgende:

1 Vanaf het moment dat je zelfstandig bent, dienen Vader en moeder respect te verdienen en jouw manier van leven te accepteren. Je bent wel een kind van je ouders, maar geen bezit! Dus ze moeten niet bemoeien en hun zinnen door draven. Nee is nee en ja is ja. Als ze toch krietiek hebben dan moeten ze onderbouwen. Zo niet, dan back off

2. Het oude theorie uit de ijstijd die mijn ouders hebben meegekregen is niet meer van toepassing in deze tijd. Ja en dat kan vervelend zijn voor ze als het voor jouw als kind niet van toepassing is.
Maar de basis van normen en waarden staat los van wat ik hier beschrijf.

3 Gasten die bij mijn thuis komen moeten niet hun eigen regels toepassen.
De gast is geen koning. Geef je ze wel gelijk 2 vingers dan ben je vrijwel gelijk je beide handen kwijt.
Wel hou ik rekening met de gezondheids situatie van mijn gast.

4. Een geestelijke leeraar dien je nog altijd te eerbieden door niet als je leeftijds genoot te zien. Want op dat moment heb je hem/ haar harder nodig dan hij/zij jouw.

5. Echtgenotes zowel man en vrouw moeten respect voor elkaar hebben.
Tegewoordig zijn sommige vrouwen gestoorder dan mannen. sommige vrouwen beledigen en schelden hun mannen uit waar haar eigen families bij zijn.

6. Mensen die trouwen moeten zich op dat moment niet vergelijken met vishnu en lakshmi. Voor het trouwen gaan ze flink hokken, op hun trouwdag zijn ze heilig aan het voordoen en amper een paar maanden later zitten ze in huwlijk crisis.

Verder geloof ik wel wat in de ramayen staat en wat in de bhagwet geeta staat.
Als men in deze tijd volgens deze oude geschriften willen leven, moeten ze zich eerst laten afvoeren naar een ander planeet.

Zo kan ik verder gaan, maar zal een tijd verspilling zijn in een onderwerp waar sommigen van dromen maar zelf niet kunnen waar maken.

Nata aur rishta djore me tjhotta kam hai, jeh sab nibhawe me barrah kam hai.
Dus mensen die volgens de oude geschriften willen leven, beloven veel maar maken weinig waar!

Er zullen wel mensen zijn die met mij eens zijn, maar jammer voor die genen die wel ergens in een ontwikkelings achterstand zijn geraakt.

mijn excusses voor evetuele schrijffouten alsvast, voordat iemand wil laten zien hoe onwikkeld hij/zij is.

Offline Krau_Krau

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2016, 11:51:08 »
Ik ben het in vele opzichten eens met De waarheid.

In de Vedische geschriften staat ook dat je mee moet gaan met de tijd.

Kanyadaan is niet de enige manier voor ouders om naar de hemel te gaan. Het staat er zelfs los van.

Het concept van Vishnu en Laxmi is niet Vedisch. Sterker nog: In de Vedas staan Zowel Brahma, Vishnu als Shiv niet benoemd. Zij komen uit een religieus concept dat is overgenomen van een van de vele Indiase religies.

Ergens is er bij veel Hindoes een religieuze stop en stereotypie aanwezig.
Om te beginnen zijn wij Sanatan Dharm aanhangers. Ik snap de 2deling wel tussen de arya's en de sanatans. Maar Sanatan staat voor oneindig. Het aanbidden van beelden is ook overgenomen uit een van de vele religies uit India.
Voor andere geloven zoals de Islam, valt dit onder 'Shirk' oftewel afgoderij. Zij hebben niet verder gelezen.

En inderdaad zijn gasten niet gelijk meer aan de goden. Tenzij ze zich als dusdanig gedragen.

Mijn ouders zijn mijn Goden. Helaas zijn ze beiden al gestorven, maar ZIJ blijven mijn goden.

Verder is het ook niet verplicht je aan alle regels te houden. Als je de consequenties maar wel aanvaard. Ik doel dan meer op het feit dat je verder geen anderen tot last bent.

Offline Chup_Ke

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2016, 13:17:57 »
Dit is teveel tekst om te lezen.
Succes met je boodschap

Offline Krau_Krau

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2016, 11:29:36 »
Dit is teveel tekst om te lezen.
Succes met je boodschap
hahaha

Offline PoenieDotHaar

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 1
  • De Mosselman......
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2016, 01:23:00 »
tekst is goed voorbehoedsmid del.....   :roflol:
Dont try this at home, go to your best friends house.....
Men have been barbarians much longer than they have been civilized.....
JE bent wat je leest.... 
The new planking...  get tasered!!!   

Kaise.nl

« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2016, 01:23:00 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: