collapse

Auteur Topic: Waarom eten mannen als eerste in India?  (gelezen 6309 keer)

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Vrouw
Waarom eten mannen als eerste in India?
« Gepost op: 22 maart 2014, 11:13:25 »

Ik was even benieuwd waarom er in India gescheiden wordt gegeten dus vrouwen en kinderen eten apart en pas nadat de mannen hebben gegeten, wat is de gedachte hierachter?
Hopelijk heeft iemand antwoord hierop.

Sita.
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

Kaise.nl

Waarom eten mannen als eerste in India?
« Gepost op: 22 maart 2014, 11:13:25 »

pandit ramkisoen

• Gast
Re: Waarom eten mannen als eerste in India?
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2014, 21:50:21 »

Ik was even benieuwd waarom er in India gescheiden wordt gegeten dus vrouwen en kinderen eten apart en pas nadat de mannen hebben gegeten, wat is de gedachte hierachter?

Sita.

gebeurt in suriname toch ook? bij trouwerijen eten altijd de mannen als eerst in maroh. slaat natuurlijk nergens op, maar mensen zijn blijven steken in de middeleeuwen.. ..

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2014, 10:22:28 »
gebeurt in suriname toch ook? bij trouwerijen eten altijd de mannen als eerst in maroh. slaat natuurlijk nergens op, maar mensen zijn blijven steken in de middeleeuwen.. ..

Namaste Pandit R.

Bedankt voor uw antwoord.
 ;-)
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

hmm...

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2014, 02:59:42 »
In Islamitische landen is dat gebruikelijk. Wist niet dat dat in India ook zo was.

Veel van die vrouwonvriende lijke gewoontes zijn trouwens ontstaan tijdens de Islamitische overheersing. Zoals dat vrouwen per se gesluierd over straat moesten en dat hindoemeisjes op jonge leeftijd werden uitgehuwelijkt (omdat tijdens mosliminvasies alleen ongetrouwde vrouwen werden meegenomen als 'buit' en werden verkracht. Door je dochters op jonge leeftijd uit te huwelijken werden ze niet meegenomen.)

Op een gegeven moment werden deze gewoontes als 'normaal' gezien, terwijl ze in feite niks met de Hindoecultuur te maken hebben.

mohammad b

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2014, 10:03:11 »
In Islamitische landen is dat gebruikelijk. Wist niet dat dat in India ook zo was.

Veel van die vrouwonvriende lijke gewoontes zijn trouwens ontstaan tijdens de Islamitische overheersing. Zoals dat vrouwen per se gesluierd over straat moesten en dat hindoemeisjes op jonge leeftijd werden uitgehuwelijkt (omdat tijdens mosliminvasies alleen ongetrouwde vrouwen werden meegenomen als 'buit' en werden verkracht. Door je dochters op jonge leeftijd uit te huwelijken werden ze niet meegenomen.)

Op een gegeven moment werden deze gewoontes als 'normaal' gezien, terwijl ze in feite niks met de Hindoecultuur te maken hebben.

daarom werd sita op de brandstapel gezet, om haar "maagdelijkheid" te bewijzen. jullie hebben het altijd over ons moslims dat we achterlijk zijn. kijk eerst naar het verleden van eigen geloof.

Binder

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2014, 02:33:17 »
Volgens mij heeft hmm... helemaal gelijk.
In basis was t hindoeïsme helemaal matriarchisch ('k weet ff niet of ik het goed heb gespeld.).
Tijdens de islamitische overheersing en invloeden van het westen, zijn men partiarchische eigenschappen gaan overnemen.
Kortom: eerst stond de vrouw centraal, en later steeds meer de man.

M.v.g.,
Binder (done that)

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2014, 12:04:10 »
daarom werd sita op de brandstapel gezet, om haar "maagdelijkheid" te bewijzen. jullie hebben het altijd over ons moslims dat we achterlijk zijn. kijk eerst naar het verleden van eigen geloof.

Sita werd daar niet toe gedwongen maar koos er zelf voor omdat ze door Rama werd verstoten en haar zuiverheid wilde bewijzen.

Feminisme my ass

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2014, 23:59:31 »
omdat de man de baas is net als bij dieren eet de man eerst. Vrouwen behoren hun plaats te kennen. Wanneer een vrouw zich mannelijk gedraagt gaat ze vroeg of laat huilie huilie doen of ze is pot.

Go Shabba Go

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2014, 10:42:49 »
omdat de man de baas is net als bij dieren eet de man eerst. Vrouwen behoren hun plaats te kennen. Wanneer een vrouw zich mannelijk gedraagt gaat ze vroeg of laat huilie huilie doen of ze is pot.

Haahahaha Shabba je hebt helemaal gelijk mang!!

Shabje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 8 april 2014, 19:51:33 »

Haahahaha Shabba je hebt helemaal gelijk mang!!
thnks Savitri love you

@Mohammad

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2014, 00:00:37 »
Jullie zijn ook achterlijk. Stelletje pedo-aanbidders.

Kijk naar het verleden van het Hindoeisme en je ziet wetenschap, vrede en vooruitgang. De oude Grieken en Perzen waren al verbaasd hoe mooi en ver ontwikkeld India was. Iedereen wilde onze rijkdom stelen, maar geen enkel leger kon ons verslaan. India was toen het rijkste en machtigste land ter wereld. Pas toen de mosliminvasies kwamen ging heel India achteruit.

Kijk naar het verleden van de Islam en je ziet vernietiging, ellende en achterlijkheid . Jij bent moslim omdat: 1) je voorouders waren te laf om zich te verzetten tegen de moslims 2) je voorouders zijn verkracht door moslims en daar ben jij uit voortgekomen.

@mohammed ke bhai

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2014, 15:46:11 »
Jullie zijn ook achterlijk. Stelletje pedo-aanbidders.

Kijk naar het verleden van het Hindoeisme en je ziet wetenschap, vrede en vooruitgang. De oude Grieken en Perzen waren al verbaasd hoe mooi en ver ontwikkeld India was. Iedereen wilde onze rijkdom stelen, maar geen enkel leger kon ons verslaan. India was toen het rijkste en machtigste land ter wereld. Pas toen de mosliminvasies kwamen ging heel India achteruit.

Kijk naar het verleden van de Islam en je ziet vernietiging, ellende en achterlijkheid . Jij bent moslim omdat: 1) je voorouders waren te laf om zich te verzetten tegen de moslims 2) je voorouders zijn verkracht door moslims en daar ben jij uit voortgekomen.
Zelfs ibn Khaldun een noord-afrikaanse ondekkingsreiz igers noemde arabieren een achterlijk gewelddadig volk en vergeleek ze met sprinkhanen.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2014, 13:49:12 »

Waarom vergelijk je jezelf met een dier  :dontknow:

Roofridder

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2014, 18:20:00 »
Zelfs ibn Khaldun een noord-afrikaanse ondekkingsreiz igers noemde arabieren een achterlijk gewelddadig volk en vergeleek ze met sprinkhanen.
De Islam is onder dwang aan mensen opgelegd. Dat is al een reden waarom je de Islam niet serieus kan nemen.

Hindoestaanse moslims moeten zich echt verdiepen in de geschiedenis van India.

bigibana

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2014, 00:59:09 »
Waarom vergelijk je jezelf met een dier  :dontknow:

omdat de mens een dier is. als jij denkt dat dat niet zo is dan ben je echt achterlijk en moet je je verdiepen in moderne kennis.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2014, 22:11:33 »
omdat de mens een dier is. als jij denkt dat dat niet zo is dan ben je echt achterlijk en moet je je verdiepen in moderne kennis.

Een mens kan nooit een dier zijn, tenzij je klauwen hebt in plaats van handen en 4 poten in plaats van benen?
Sommige dieren eten ook hun eigen uitwerpselen op doe jij dat ook aangezien je een dier bent  :dontknow:
In dat geval heb ik geen problemen ermee hoor dat jij als eerst eet  :P

baboeram.

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2014, 00:55:30 »

Sita.
omdat ze gierig zijn!!!
als in bepaalde vormen Mata eerst voor de Pita komt, snap ik dan niet waarom de mannen voor de vrouwen en kinderen gaan.

Dit bewijst niets anders dan Domheid, achterlijk, gierigheid, hebzucht , onfatsoen en Egoïsme.

ik kan echt niet eerst eten voordat mijn vrouw en kids hebben gegeten.
of we zitten samen te eten
ook als er ergens katha is dan doe ik niet met deze domme praktijken mee. ook omdat meestal de vrouwen in de keuken staan te ploeteren en als het erop aan komt, dan schuiven de gierige honden als eerst aan de tafel.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2014, 20:18:30 »
omdat ze gierig zijn!!!
als in bepaalde vormen Mata eerst voor de Pita komt, snap ik dan niet waarom de mannen voor de vrouwen en kinderen gaan.

Dit bewijst niets anders dan Domheid, achterlijk, gierigheid, hebzucht , onfatsoen en Egoïsme.

ik kan echt niet eerst eten voordat mijn vrouw en kids hebben gegeten.
of we zitten samen te eten
ook als er ergens katha is dan doe ik niet met deze domme praktijken mee. ook omdat meestal de vrouwen in de keuken staan te ploeteren en als het erop aan komt, dan schuiven de gierige honden als eerst aan de tafel.

Snap je.
Mijn adjie deed dit ook altijd bij mijn adja ondanks dat mijn adja haar altijd zei om ook te gaan eten, dat wilde ze zelf niet.
Jammer dat deze oude gebruiken nog steeds bestaan terwijl het allang achterhaald is en geen meerwaarde heeft.

Ved Vyaas

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2014, 11:00:34 »
Snap je.
Mijn adjie deed dit ook altijd bij mijn adja ondanks dat mijn adja haar altijd zei om ook te gaan eten, dat wilde ze zelf niet.
Jammer dat deze oude gebruiken nog steeds bestaan terwijl het allang achterhaald is en geen meerwaarde heeft.

Volgens de Vedas horen vrouwen onder mannen. Gedraag je ook. Sita was ook onder Ram. Jullie verwesterde vrouwen zijn helemaal je normen en waarden vergeten.

Liefs,
Ved Vyaas (Adi Shankar)

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2014, 00:15:25 »
Volgens de Vedas horen vrouwen onder mannen. Gedraag je ook. Sita was ook onder Ram. Jullie verwesterde vrouwen zijn helemaal je normen en waarden vergeten.

Liefs,
Ved Vyaas (Adi Shankar)

Die indruk krijg ik niet
Ik denk dat je de rolverdelingen bedoelt die duidelijk uitéén worden gezet.
Man en vrouw hebben zo een ieder hun taak, maar dat betekent niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, integendeel staat de vrouw juist hoog aangeschreven en draag ik met alle trots mijn titel als vrouw.

Zucht

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2014, 00:47:03 »
Een mens kan nooit een dier zijn, tenzij je klauwen hebt in plaats van handen en 4 poten in plaats van benen?
Sommige dieren eten ook hun eigen uitwerpselen op doe jij dat ook aangezien je een dier bent  :dontknow:
In dat geval heb ik geen problemen ermee hoor dat jij als eerst eet  :P

haha je bent daadwerkelijk echt dom. Heb jij wel de lagere school gevolgd? Bij lezen en rekenen zeker opgehouden. Weet je laat maar, dit is echt hopeloos.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #21 Gepost op: 2 juli 2014, 03:35:11 »
haha je bent daadwerkelijk echt dom. Heb jij wel de lagere school gevolgd? Bij lezen en rekenen zeker opgehouden. Weet je laat maar, dit is echt hopeloos.

Overgaan op beledigen als je niks meer te zeggen hebt, zwaktebod...  :smile020:

Zucht

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 2 juli 2014, 14:59:40 »
Overgaan op beledigen als je niks meer te zeggen hebt, zwaktebod...  :smile020:

Sorry maar dit was niet beledigend bedoelt. Het zal waarschijnlijk hard aankomen, maar je mist klaarblijkelij k echt een paar hersencellen of je bent erg onderontwikkel d. Ok vooruit ik zal je eerste zin van repliek te voorzien. Dat we een hand een hand noemen heeft niets met functionele verschillen te maken tussen de voorpoot van mens of dier. Je kan de voorpoot van een aap of leeuw ook hand noemen. Iets benoemen is niet feitelijk, maar het gevolg van de mening en veronderstelli ng van 1 dier(soort) namelijk, de mens. Oftewel wat maakt een hand een hand en een voorpoot een voorpoot? Hopelijk kun je nu weer verder. Zodra je genoeg hersencapacite it hebt kunnen we dit gesprek misschien voortzetten. Tot dan!

pepre

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 3 juli 2014, 00:03:40 »

Liefs,
Ved Vyaas (Adi Shankar)

Het siert ook de vrouwen als zij de mannen eerst laten eten,het is traditie binnen het hindoeismse.

Maar dit traditie neemt wel af,veel vrouwen en mannen doen dat niet meer, zoals vele andere gebruiken binnen het hindoeisme.
Het zijn eenmaal spelregels,als jezelf niet in kan vinden speel je gewoon niet mee.

wesley van der vaart

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 3 juli 2014, 20:49:48 »
Sorry maar dit was niet beledigend bedoelt. Het zal waarschijnlijk hard aankomen, maar je mist klaarblijkelij k echt een paar hersencellen of je bent erg onderontwikkel d. Ok vooruit ik zal je eerste zin van repliek te voorzien. Dat we een hand een hand noemen heeft niets met functionele verschillen te maken tussen de voorpoot van mens of dier. Je kan de voorpoot van een aap of leeuw ook hand noemen. Iets benoemen is niet feitelijk, maar het gevolg van de mening en veronderstelli ng van 1 dier(soort) namelijk, de mens. Oftewel wat maakt een hand een hand en een voorpoot een voorpoot? Hopelijk kun je nu weer verder. Zodra je genoeg hersencapacite it hebt kunnen we dit gesprek misschien voortzetten. Tot dan!

ahahahahahaha!!!!

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2014, 21:38:05 »

Vanaf je 2e zin heb ik niet meer verder gelezen
Ik merk het wel als je de discussie wilt voortzetten zonder beledigingen, dat is zo een dooddoener en vooral een blijk van je eigen onzekerheid
Fijne (voetbal)avond verder.

sexmetex

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 13 november 2014, 20:47:28 »
Vanaf je 2e zin heb ik niet meer verder gelezen
Ik merk het wel als je de discussie wilt voortzetten zonder beledigingen, dat is zo een dooddoener en vooral een blijk van je eigen onzekerheid
Fijne (voetbal)avond verder.
wie voetbalde die avond ? en wie heb er gewonnen dang?

Wiradj Dindiali is homo

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2015, 16:55:54 »

Sita.
Is onzin. Moeten samen eten.

toetal ronywa ke brilwa

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2015, 04:37:27 »
weetje wat onzin is? jij!

Devil ke dost

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 15 mei 2015, 18:55:02 »
Shabba/Ronny, kaske kaske. Weet je nog?

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 15 mei 2015, 18:55:02 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: