collapse

Auteur Topic: Eksi kuku  (gelezen 4363 keer)

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Vrouw
Eksi kuku
« Gepost op: 2 oktober 2013, 13:30:01 »
Hallo allemaal,

Hoe maak ik een lekkere luchtige eksi kuku?
Iemand het recept voor mij :smiley_please:
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

Kaise.nl

Eksi kuku
« Gepost op: 2 oktober 2013, 13:30:01 »

karan singh

• Gast
Re: Eksi kuku
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2013, 21:39:59 »
Hallo allemaal,

Hoe maak ik een lekkere luchtige eksi kuku?
Iemand het recept voor mij :smiley_please:

Melk sowieso, maar dat heb je wel genoeg met die lekkere boobs van je. :)

Enfin, zo maak je het:

Benodigdheden:

8 eieren
    9 eetlepels bloem (geen zelfrijzend bakmeel)
    8 eetlepels witte basterd suiker
    8 eetlepels gesmolten boter ( afgekoeld)
    1 theelepel vanille essence
    1 theelepel amandelessence
    halve theelepel geraspte citroenschil
    2 dopjes rum
    suikermuisjes
    mixer en spatel
    1 groot bakblik of springvorm van 24 cm
    bakpapier

Bereiding:

Zorg ervoor dat alle ingrediënten op kamer temperatuur zijn. Verwarm de oven op 200gr (hete lucht oven). Zeef de bloem en lege deze apart. Breek de eieren en mix deze nu samen met de amandel en vanille essence op de hoogste stand van de mixer. Zodra de eieren schuimig begint te worden voeg je beetje bij beetje de suiker toe. Zet de mixer nu op de middelste stand. Daarna de citroenschil erbij doen. Laat dit ongeveer 15 minuten mixen. Er moet een schuimige massa ontstaan. Ongeveer 15 minuten mixen.
    Vet nu de bakblik in en leg daarna over heen het bakpapier. Knip een groot stuk af zodat hij iets over de rand komt. Doe je spatel in de mixer en haal het eruit. Als de ei massa niet van de spatel afdruipt kan je verder gaan met stap 3. Is dit niet het geval laat het dan gewoon nog door mixen. Totdat dit wel het geval is.
    Voeg nu lepel voor lepel de gezeefde bloem erdoorheen. Doe dit voorzichtig en let op dat het luchtig blijft. Zacht de ei massa in doe dan de mixer op de laagste stand. Schep daarna voorzichtig ook lepel voor lepel gesmolten (afgekoelde) boter erdoor. Mix dit nu 1 minuut. Haal het van de mixer af en giet het zachtjes in de bakblik.
    Plaats de cake in het midden van de oven. Bak de cake de eerste 10 minuten op 200 graden. Daarna laat je hem nog 30 minuten op 170/1750 graden bakken. De oven niet opendoen tijdens het bakken anders zakt de eksi koekoe in. Na de 30 minuten even kijken of de cake klaar is door er een satéstokje in te prikken. Is het satéstokje droog dan is de cake klaar. Besprenkel de cake dan met de rum en strooi de suiker muisjes erover heen. De cake laten afkoelen in de blik. Eenmaal afgekoeld kan de cake met het bakpapier overgeheveld worden naar een schaal.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2013, 11:17:28 »
Thank you.
Ik ga het uitproberen.
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

pieter pst

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2013, 16:48:18 »
Thank you.
Ik ga het uitproberen.

is het gelukt? zo ja, wanneer mag ik komen proeven?

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2014, 18:52:54 »
is het gelukt? zo ja, wanneer mag ik komen proeven?

Hahaha nou het was heerlijk hoor mischien dat ik je een keer uitnodig om te komen proeven.
Nogmaals bedankt

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2014, 12:54:13 »
o ok geen interesse

Alleen de echte pieter pst is uitgenodigd.
Jij komt niet verder dan mijn poort en probeer maar niet erover heen te klimmen anders stuur ik mijn hond op je af.  :smile002:

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2014, 10:07:11 »
Je kan zoveel goede geslaagde recepten krijgen, maar als jezelf geen soul in een gerecht stopt, zal het nooit smaken zoals de lekkere die je ooit gegeten hebt.
Borstvergrotin g door handoplegging €250,-
Niet goed,geld terug!

Ved Vyaas

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2014, 19:45:36 »
Je kan zoveel goede geslaagde recepten krijgen, maar als jezelf geen soul in een gerecht stopt, zal het nooit smaken zoals de lekkere die je ooit gegeten hebt.
Aldus onze LBO'er.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2014, 15:56:27 »

Niemand vroeg jou wat.
Doei.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2014, 09:51:46 »
Hmm wat is eksi kuku? soort eierkoek?
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #10 Gepost op: 25 november 2014, 17:43:07 »
Hmm wat is eksi kuku? soort eierkoek?

Ja vinod is een eikerkoek op zn surinaams
Heb je het nooit gehad  :smile008:

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2014, 15:36:29 »
Ja vinod is een eikerkoek op zn surinaams
Heb je het nooit gehad  :smile008:

Hmm nee nooit gehad... en dat terwijl ik 5 jaar in Su heb gewoond nota bene  :P

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2014, 16:54:46 »
Hmm nee nooit gehad... en dat terwijl ik 5 jaar in Su heb gewoond nota bene  :P

Hoe kan dat nou, want ze verkopen het bijna overal in Su  :P
Spekkoek ken je wel toch, dat is 1 van mijn lievelingskoek en heerlijk zacht alsof je in een sponsje bijt en dan met chocolade smaak, echt zalig..
Ga ik binnekort ook zelf proberen te maken en dan breng ik wel een stukje voor je als dank voor het goede werkt wat je hier verricht ;-)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 28 november 2014, 08:44:06 »
Spekkoek ken je wel toch, dat is 1 van mijn lievelingskoek en heerlijk zacht alsof je in een sponsje bijt en dan met chocolade smaak, echt zalig..
Ga ik binnekort ook zelf proberen te maken en dan breng ik wel een stukje voor je als dank voor het goede werkt wat je hier verricht ;-)

Haha inderdaad he... misschien heb ik het onbewust wel es gegeten hoor...  :P

Spekkoek ken ik wel... is lekker... lang niet gegeten.. Nou ik vind het een superlief gebaar dat je dat voor me zou doen..... dat sla ik niet af.. alvast bedankt!!!  :smiley_yo:

bonje met buren

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 15 december 2014, 13:22:53 »

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2014, 00:13:08 »

Vinod vond het wel heel lekker hoor, hij heeft tenminste smaak  :smile001:  :P

Kaise.nl

« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2014, 00:13:08 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: