collapse

Auteur Topic: Alcohol gebruik onder Hindoestaanse jongeren.  (gelezen 4968 keer)

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
Alcohol gebruik onder Hindoestaanse jongeren.
« Gepost op: 28 juli 2013, 12:26:09 »
Beste kaise.nl leden,

In dit fragment van Chatney TV uit 2007 (http://www.uitzending.net/gemist/11635/Nederland-2/Chatney.nl_Alcoholmisbruik_onder_tieners.html) wordt aandacht besteed aan een sociaal probleem onder Hindoestaanse jongeren; overmatig alcohol gebruik.

Ik zelf was er niet echt van op de hoogte dat er door Hindoestaanse jongeren zo overmatig werd gezopen. Ik dacht altijd kijkend naar mijn familie dat in onze cultuur negatief naar alcohol gebruik wordt gekeken, omdat het Hindoeïsme en de Islam het als iets slechts beschouwen. En dat alleen oudere mannen drinken en dat het niet wordt geaccepteerd dat jongeren en vrouwen drinken.

Deze uitzending liet mij toch schrikken, ik zelf drink niet maar ik zie dat veel Hindoestaanse jongeren het wel doen. Komt volgens jullie door de bountysering van Hindoestanen of speelt er een andere factor?

Kaise.nl

Alcohol gebruik onder Hindoestaanse jongeren.
« Gepost op: 28 juli 2013, 12:26:09 »

Andi

• Gast
Re: Alcohol gebruik onder Hindoestaanse jongeren.
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2013, 13:12:05 »
Beste kaise.nl leden,

In dit fragment van Chatney TV uit 2007 (http://www.uitzending.net/gemist/11635/Nederland-2/Chatney.nl_Alcoholmisbruik_onder_tieners.html) wordt aandacht besteed aan een sociaal probleem onder Hindoestaanse jongeren; overmatig alcohol gebruik.

Ik zelf was er niet echt van op de hoogte dat er door Hindoestaanse jongeren zo overmatig werd gezopen. Ik dacht altijd kijkend naar mijn familie dat in onze cultuur negatief naar alcohol gebruik wordt gekeken, omdat het Hindoeïsme en de Islam het als iets slechts beschouwen. En dat alleen oudere mannen drinken en dat het niet wordt geaccepteerd dat jongeren en vrouwen drinken.

Deze uitzending liet mij toch schrikken, ik zelf drink niet maar ik zie dat veel Hindoestaanse jongeren het wel doen. Komt volgens jullie door de bountysering van Hindoestanen of speelt er een andere factor?

ga naar boitie in sranan of su dan weet je dat het niets met nl te maken heeft. kijk naar teksten van liedjes van koeliebandjes dat weet je dat het lowlife koeliegedrag is.

Offline Kaatil

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Come, let us make love deathless.
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2013, 14:10:32 »
Vraag Ramta Sopieram

wwe

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2013, 10:40:34 »
Vraag Ramta Sopieram

die zit al maanden in een afkick-kliniek
daarom komt die niet meer op de fora

Offline Simie

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2013, 18:07:56 »
Nee is geen bountygedrag. De meeste Hindoestanen zuipen bij het leven en zijn er nog trots op ook. En als je niet drink word er nog raar naar je gekeken omdat je niet drinkt. In India, Suriname als in Nederland zie je dat Hindoestanen veel te veel zuipen. De meeste kunnen er niet eens goed mee omgaan. Ik vind het heel erg dat hele jonge kinderen van al 10 a 11 jaar al beginnen met drinken. Hun hersens zijn niet eens volledig ontwikkeld. Door drank kan je niet meer goed leren. Zie reclames op tv over drankgebruik onder jongeren. Vandaar agressief gedrag en het kapot gaan van hele gezinnen alleen omdat een partner / kind zuipt. Dus heeft nix te maken met omdat we in Nederland wonen. Ik drink zelf totaal niet en moet ook nix hebben van mensen die zuipen.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2013, 21:48:13 »
Nee is geen bountygedrag. De meeste Hindoestanen zuipen bij het leven en zijn er nog trots op ook. En als je niet drink word er nog raar naar je gekeken omdat je niet drinkt. In India, Suriname als in Nederland zie je dat Hindoestanen veel te veel zuipen. De meeste kunnen er niet eens goed mee omgaan. Ik vind het heel erg dat hele jonge kinderen van al 10 a 11 jaar al beginnen met drinken. Hun hersens zijn niet eens volledig ontwikkeld. Door drank kan je niet meer goed leren. Zie reclames op tv over drankgebruik onder jongeren. Vandaar agressief gedrag en het kapot gaan van hele gezinnen alleen omdat een partner / kind zuipt. Dus heeft nix te maken met omdat we in Nederland wonen. Ik drink zelf totaal niet en moet ook nix hebben van mensen die zuipen.
Op de eerste zin na ben ik het helemaal met je eens. Wat ik alleen moeilijk kan bevatten is waarom er binnen onze gemeenschap zo stoer wordt gedaan wat betreft de hoeveelheid alcohol die een individu op kan? Wat bewijs je hiermee?

calcutta

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2013, 22:36:44 »
Beste kaise lezers,

Hindoes hebben het met name het drinken van whiskey in hun cultuur en gewoonten  opgenomen.
Whiskey is een dure drank,dus als het je aangeboden wordt, dan moet je het als een eer zien, je mag het dan niet weigeren. 
Het hoort er gewoon bij onze eet/drink(massala,doksi,bara,cola,fernandes,bier en whiskey) patroon,zonder is er geen feest of visite denkbaar.

Heeft dus niet veel met bounty gedrag te maken.

Bepaalde mensen hebben ontdekt, dat als je overmatige alcohol drinkt, je voor een paar uur, je problemen vergeet door in een roes te belanden.
Dus die mensen raken dan verslaafd aan de drank.
Dat jonge kinderen alcohol gaan drinken, heeft te maken met slechte opvoeding dus geen controle, bij deze moet dan snel hulp geboden worden.     

Het drinken van alcohol hoeft niet slecht te zijn, als het gecontroleerd gebeurt.
En bij misbruik moet men die persoon op een rustige/onderbouwende manier duidelijk maken, als hij nuchter is.
Dat veel alcohol schadelijke is.

calecutje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2013, 10:35:01 »
Beste kaise lezers,

Hindoes hebben het met name het drinken van whiskey in hun cultuur en gewoonten  opgenomen.
Whiskey is een dure drank,dus als het je aangeboden wordt, dan moet je het als een eer zien, je mag het dan niet weigeren. 
Het hoort er gewoon bij onze eet/drink(massala,doksi,bara,cola,fernandes,bier en whiskey) patroon,zonder is er geen feest of visite denkbaar.

Heeft dus niet veel met bounty gedrag te maken.

Bepaalde mensen hebben ontdekt, dat als je overmatige alcohol drinkt, je voor een paar uur, je problemen vergeet door in een roes te belanden.
Dus die mensen raken dan verslaafd aan de drank.
Dat jonge kinderen alcohol gaan drinken, heeft te maken met slechte opvoeding dus geen controle, bij deze moet dan snel hulp geboden worden.     

Het drinken van alcohol hoeft niet slecht te zijn, als het gecontroleerd gebeurt.
En bij misbruik moet men die persoon op een rustige/onderbouwende manier duidelijk maken, als hij nuchter is.
Dat veel alcohol schadelijke is.

precies. het is lage kaste gedrag om je problemen te vergeten. gewoon meegenomen uit india waar de lagere klasse ook constant dronken is om trobies te vergeten.

ShaileshGajadien pijpt me

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2015, 17:13:35 »
Is belachelijk dat hindoestanen zoveel drinken. Laatst was weer raak op nauta. Die broer van dat meisje die ging trouwen was helemaal dronken en ging die man van dat meisje uitdagen. Hij heeft hem nooit geaccepteerd dat ze zouden trouwen en begon hem uit te schelden. Hele djoegoe djoegoe was daar dat die neven van die jongen ook gingen bemoeien. Nu heeft meisje geen contact meer met haar broer. Kijk wat daroe allemaal doet. Daroe verpest gewoon mooie feestdag voor mensen. Daroe moet verboden worden.

ronny mist zijn honey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2015, 03:20:59 »
Is belachelijk dat hindoestanen zoveel drinken. Laatst was weer raak op nauta. Die broer van dat meisje die ging trouwen was helemaal dronken en ging die man van dat meisje uitdagen. Hij heeft hem nooit geaccepteerd dat ze zouden trouwen en begon hem uit te schelden. Hele djoegoe djoegoe was daar dat die neven van die jongen ook gingen bemoeien. Nu heeft meisje geen contact meer met haar broer. Kijk wat daroe allemaal doet. Daroe verpest gewoon mooie feestdag voor mensen. Daroe moet verboden worden.
jij verpest al helemaal alles fake ass sukkel!@!!!!

Devil blijft bauwz

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2015, 02:59:10 »
jij verpest al helemaal alles fake ass sukkel!@!!!!
WHUHUAHUAUHAHUAHUAHUHUAHUAHUAHUAHUHUAHUAHUAHUA!

vertel het eens

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2015, 10:01:37 »
Ey die nauta was ik ook mangz! Was echt schande en zielig voor dat meisje vooral. Had je nog die fitie buiten gezien na die bidaai? Die broer na die djoegoe djoegoe buiten gezet en moest naar huis gaan. Maar wat deed hij ipv naar huis gaan, hij ging daar buiten wachten op die bruidegom. Hij is toen op hem gesprongen en begon hem in elkaar te slaan, uiteindelijk is politie geweest en die broer meegenomen. Echt zielig man vond ik het, vooral voor die meisje. Die ging alleen maar huilen.Maar ze is wel gelukkig met die man en dat is belangrijkste.

Kaise.nl

« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2015, 10:01:37 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: