collapse

Auteur Topic: Yagya.nl  (gelezen 3319 keer)

Offline MrWonderful

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • EveryBreath UTake EveryMove UMake I'LL B Watchin U
Yagya.nl
« Gepost op: 1 juli 2013, 08:32:35 »
Iemand ooit hier een yagya geboekt?

Zo ja, wat is jullie ervaring. Wordt de yagya proffessioneel gedaan.
Er zijn zoveel yaygya's die ze aanbieden op het gebied van gezondheid, economie, relatie, geld, planeten etc. waaruit je kunt kiezen.

Ze bestempelen de hindoestaanse pandits als incompetent voor het uitvoeren van yagya's omdat hiervoor een gedegen opleiding noodzakelijk is. Zij laten de yagya's uitvoeren door competente, zeer hoog opgeleide acharya's uit India. Deze acharya's hebben hun opleiding aan de Universiteit van Benares afgerond op het gebied van astrologie, karmakand, veda's en sanskrit.

Nergens in NL heb ik gehoord van de hindoestaanse pandits dat zij zo een scala aan yagya's ( voor allerlei doeleinden) kunnen uitvoeren. Het enige wat ze kunnen is o.a. katha jhandie, shiv yagya, durga paath of durga pooja, hanuman pooja. Eigenlijk de meest gebruikelijke dingen dus.

Dat is ook wat yagya.nl zegt over hindoestaanse pandits, dat ze geen kaas hebben gegeten van de andere soorten yagya's die er zijn. Deze kunnen ze niet uitvoeren. Niet alleen deze maar alle yagya's eigenlijk omdat hun uitspraak niet goed zou zijn en ze dingen tijdens de yagya's overslaan, waardoor er geen resultaat wordt behaald.

Daarom ben ik benieuwd naar hoe zij de yagya's uitvoeren en of iemand dat weleens door hen heeft laten doen.

Graag jullie reacties.

Kaise.nl

Yagya.nl
« Gepost op: 1 juli 2013, 08:32:35 »

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
Re: Yagya.nl
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2013, 21:44:26 »
Wat die site zegt klopt wel. In Nederland kan elke idioot pandit worden, terwijl het in India een 4-jarige universitaire opleiding is.

Het kan dus inderdaad zo zijn dat deze pandits veel beter geschoold zijn de meeste hier in Nederland. Alleen naar mijn mening maakt deze Pandit Pathak wel misbruik van het gebrek aan goede Pandits in NL door achterlijk hoge prijzen voor zijn diensten te vragen.

Vergeet trouwens niet dat Pandit Attri Ramdhani van de Shri Ram mandir in Den Haag ook voor studie doeleinden naar India is geweest. Hetzelfde geld voor Pandit Tewari van Sewa Dhaam.

Ik weet niet welke ceremonie je precies verricht wilt hebben, maar neem eerst contact met de bovenstaande twee heren op om te vragen of zij die dienst kunnen verrichten voordat je naar die geldwolf van een Pathak gaat.

Offline BossBaba

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2013, 22:04:25 »

Offline MrWonderful

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • EveryBreath UTake EveryMove UMake I'LL B Watchin U
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2013, 08:31:09 »
Ja de prijzen zijn wel heel hoog. Een yagya van 5 dagen kost €833,00 !
Het wordt dan wel uitgevoerd door 5 pandits. Als het resultaat geeft dan heb ik het wel voor over.
Je moet een x-percentage van je inkomen uitbesteden aan religieuze zaken. Als je zo een yagya 1 keer per jaar doet dan valt het wel mee. 833,00 / 12 = €69,42 per maand wat je dan opzij moet zetten.

Zij nemen verder alles uit handen staat er. Alle materialen, eten en honorarium pandits, huur v/d ruimte etc. zijn inbegrepen in de prijs.

Wat kost een 5-daagse yagya in NL gemiddeld? De huur van de mandirruimte kost ook wel wat hier in NL, daarbij komt nog dat je alle materialen zelf moet kopen. Dan nog het voedsel voor de gasten en de prasaad voor bij de yagya. Al met al ben je toch best veel kwijt.

Ook een voordeel is dat je helemaal alleen de yagya kan uitvoeren, zonder hulp van familie en vrienden. Mijn fam en vrienden interesseert het geen reet. Als ik ze zou uitnodigen dan komen ze wel maar dan is het meer een verplichting voor ze, dan dat ze uit eigen wil met vreugde/liefde in hun hart komen om God te dienen.

Alles overwegende is het toch wel de moeite waard misschien.

Als er mensen zijn die er al ervaring mee hebben dan zou ik hun bevindingen willen weten.
Als niemand bij hem boekt dan heeft hij geen markt hier en zou hij failliet gaan. In 2008 was ie er al dus dwz de zaken gaan goed. Dan moeten er dus ook mensen zijn die met hem in zee zijn gegaan.

Graag reacties van die mensen (als ze op kaise forum zijn).

Offline Dhanieja

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2013, 05:26:26 »
Mijn ervaring:
In het algemeen kan een Indiër alles voor je doen wat je hem vraagt. Alleen kan je pas na de uitvoering van de opdracht het resultaat beoordelen. Al is het niet zijn vakgebied, maar toch zal die het opdracht accepteren.

De persoon
Je hebt jouw oordeel klaar over de pandits hier, maar wat weet je over deze beste man zelf? Heb je wel gecontroleerd of hij überhaupt opleidingen genoten heeft en met succes afgerond?
Hij biedt zelfs cursussen aan. Boeken die je daarbij moet kopen verkoopt hij voor 2 tot 4 maal duurder.

Yagya’s
Bij een yagya geeft je ahuti, doe je offers in het vuur met het verzoek aan Agni-Dev  om die naar de entiteiten (goden) te doen toekomen.

Ik heb nog nooit, zowel hier als in India gezien dat de Jajman (offeraar) ergens zit en iemand anders het voor hem doet. Dat doe je zelf met alle liefde en emoties. Hoe kan een ander met jouw gevoel van liefde en emotie dat doen?

Er zijn nog andere belangrijke momenten bij puja’s en yagya’s waar jij persoonlijk de handelingen zou moeten uitvoeren. De mantra’s kunnen de pandits voor je reciteren, maar dat is niet alles.

Iemand die lichamelijk en of geestelijk niet in staat is om de handelingen uit te voeren, is een ander geval.

In India
Ik doe wel mijn grote puja’s en yagya’s in India, maar ben er wel zelf bij. Ik doe het inderdaad met meerdere pandits, wat hier moeilijker wordt. Dan heb ik het over hun agenda’s en de kosten. Dus betaal ik liever het ticket en doe het daar. En koppel ik ook een vakantie aan vast.
Een pandit In India kost per dag (2 dagdelen) ongeveer 1.000 Rupies.

Voor de totale voorbereiding wordt er zorg gedragen. Betaal ik meestal tussen 500 en 1.00 Rupies als loon en benzine.

Mijn prasad maak ik zelf. Dat zijn ze niet gewend in India, want daar koop men dat op straat of in een winkel. Ik denk niet dat jij dat zal willen eten, maar wil jij dat dan wel aan jouw God offeren?

Het gaat om het respect, gevoel van liefde en emoties waarmee je het doet.

herdershond

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2013, 10:04:33 »
Wat die site zegt klopt wel. In Nederland kan elke idioot pandit worden, terwijl het in India een 4-jarige universitaire opleiding is.

Het kan dus inderdaad zo zijn dat deze pandits veel beter geschoold zijn de meeste hier in Nederland. Alleen naar mijn mening maakt deze Pandit Pathak wel misbruik van het gebrek aan goede Pandits in NL door achterlijk hoge prijzen voor zijn diensten te vragen.

Vergeet trouwens niet dat Pandit Attri Ramdhani van de Shri Ram mandir in Den Haag ook voor studie doeleinden naar India is geweest. Hetzelfde geld voor Pandit Tewari van Sewa Dhaam.

Ik weet niet welke ceremonie je precies verricht wilt hebben, maar neem eerst contact met de bovenstaande twee heren op om te vragen of zij die dienst kunnen verrichten voordat je naar die geldwolf van een Pathak gaat.

jij bent zo n idioot ja die denkt dat ie pandit is

bartdegraaff

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2013, 03:34:15 »
Ja de prijzen zijn wel heel hoog. Een yagya van 5 dagen kost €833,00 !
Het wordt dan wel uitgevoerd door 5 pandits. Als het resultaat geeft dan heb ik het wel voor over.
Je moet een x-percentage van je inkomen uitbesteden aan religieuze zaken. Als je zo een yagya 1 keer per jaar doet dan valt het wel mee. 833,00 / 12 = €69,42 per maand wat je dan opzij moet zetten.

Zij nemen verder alles uit handen staat er. Alle materialen, eten en honorarium pandits, huur v/d ruimte etc. zijn inbegrepen in de prijs.

Wat kost een 5-daagse yagya in NL gemiddeld? De huur van de mandirruimte kost ook wel wat hier in NL, daarbij komt nog dat je alle materialen zelf moet kopen. Dan nog het voedsel voor de gasten en de prasaad voor bij de yagya. Al met al ben je toch best veel kwijt.

Ook een voordeel is dat je helemaal alleen de yagya kan uitvoeren, zonder hulp van familie en vrienden. Mijn fam en vrienden interesseert het geen reet. Als ik ze zou uitnodigen dan komen ze wel maar dan is het meer een verplichting voor ze, dan dat ze uit eigen wil met vreugde/liefde in hun hart komen om God te dienen.

Alles overwegende is het toch wel de moeite waard misschien.

Als er mensen zijn die er al ervaring mee hebben dan zou ik hun bevindingen willen weten.
Als niemand bij hem boekt dan heeft hij geen markt hier en zou hij failliet gaan. In 2008 was ie er al dus dwz de zaken gaan goed. Dan moeten er dus ook mensen zijn die met hem in zee zijn gegaan.

Graag reacties van die mensen (als ze op kaise forum zijn).

God bestaat niet. Gebruik dat geld liever om de allerarmsten van eten te voorzien.

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2013, 15:04:10 »
Iemand ooit hier een yagya geboekt?

Zo ja, wat is jullie ervaring. Wordt de yagya proffessioneel gedaan.
Er zijn zoveel yaygya's die ze aanbieden op het gebied van gezondheid, economie, relatie, geld, planeten etc. waaruit je kunt kiezen.

Ze bestempelen de hindoestaanse pandits als incompetent voor het uitvoeren van yagya's omdat hiervoor een gedegen opleiding noodzakelijk is. Zij laten de yagya's uitvoeren door competente, zeer hoog opgeleide acharya's uit India. Deze acharya's hebben hun opleiding aan de Universiteit van Benares afgerond op het gebied van astrologie, karmakand, veda's en sanskrit.

Nergens in NL heb ik gehoord van de hindoestaanse pandits dat zij zo een scala aan yagya's ( voor allerlei doeleinden) kunnen uitvoeren. Het enige wat ze kunnen is o.a. katha jhandie, shiv yagya, durga paath of durga pooja, hanuman pooja. Eigenlijk de meest gebruikelijke dingen dus.

Dat is ook wat yagya.nl zegt over hindoestaanse pandits, dat ze geen kaas hebben gegeten van de andere soorten yagya's die er zijn. Deze kunnen ze niet uitvoeren. Niet alleen deze maar alle yagya's eigenlijk omdat hun uitspraak niet goed zou zijn en ze dingen tijdens de yagya's overslaan, waardoor er geen resultaat wordt behaald.

Daarom ben ik benieuwd naar hoe zij de yagya's uitvoeren en of iemand dat weleens door hen heeft laten doen.

Graag jullie reacties.
Je kunt ook zelf malaa djap verrichten.
Borstvergrotin g door handoplegging €250,-
Niet goed,geld terug!

Een Student van Achaya

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2016, 23:11:23 »
Ik kwam toevallig deze blog tegen en voelde noodzaak om hierop te reageren en de situatie aan te duiden.

Dhanieja
Ten eerste, over het schrijven van Dhanieja. Dhanieja, jij schrijft: “In het algemeen kan een Indier alles voor je doen wat je hem vraagt.” Wat bedoel je precies met “een Indier kan alles voor je doen”? Is dit niet een vergaande bluf van jou? Laat mij je corrigeren. Je moet een hele bevolking niet beschuldigen als je inhoudelijks niets weet of niet kent of als je gebrek aan algemene ontwikkeling hebt. Niet te vergeten, dat Indiers je ouders zijn! Naar mijn mening, jij bent naar India gegaan en Indiers zijn niet naar jou gekomen. Dit betekent dat, jij hebt Indiers meer nodig dan dat Indiers jou nodig hebben. In andere woorden, jij kan niet zonder India, maar jij betekent niets voor Indiers. Ik vind het ondankbaar dat je gebruik maakt van India maar je waardeert dat niet!

Bovendien, om een uitspraak te doen over Puja en karmakand, dien je Karmakand te hebben gestudeerd. Aangezien je dit niet hebt gedaan, ben je ook niet bevoegd om een uitspraak over puja, Yagya en zoiets te doen. En onbevoegd zijn en toch uitspraak doen heet: onzin uitkraaien.

Uit jouw schrijven blijkt dat je helemaal géén verstand hebt van Yagya’s, vergelijkt kleine puja’s met Yagya’s, zonder de inhoud hiervan te weten zit je deskundigen te bekritiseren. In mijn mening moet je bij je psychiater zijn, want je zit een deskundige uit te hangen. Bovendien vergelijk je de prijs van Yagya met de prijs van puja. Ijzer en goud hebben eigen kwaliteiten, eigen vermogen en hebben daarom verschillende prijzen. Snap je het nu?

Sanskriet
Voor wat betreft je bewering dat Indiers alles accepteren wat zij ook niet kunnen doen, ik wil je even opleiden dat Surinamers doen dat ook maar wel met (vals) trots en valse beweringen. Niet alle Indiase Pandits hebben Karmakand gestudeerd maar iedereen heeft tenminste de basisschool met Sanskriet gedaan. Surinaamse Pandits hebben niet eens de basisschool voor wat betreft Sanskriet gedaan. Zij kraaien maar wat uit tijdens de puja en zij verklaren hun uitspraken authentiek en het publiek wordt voor de gek gehouden. Dit noem ik dus valse trots. Geen enkele Surinaamse Pandit heeft ooit Sanskriet gestudeerd. De Sanskrietoplei ding bij de universiteit in NL is veel lager (oppervlakkig) dan basis Sanskriet in India, dus onvoldoende voor Puja en Yagya. Zij kunnen mantra’s niet fatsoenlijk uitspreken. Of Attri of Tewarie of iemand anders, geen van deze heeft ooit de Sanskrietoplei ding op een school of universiteit gehad.

Dhr. Attri
Ik kan je bevestigen dat geen Surinaamse Pandit, inclusief Atri, Sanskriet of Karmakand heeft gestudeerd in India want dat is te hoog gegrepen. Tevens reizen naar India maakt je geen geleerde, netals reizen naar Amerika maakt je niet rijk. Deze Pandits hebben zelf deze valse reclames gedaan. Bijvoorbeeld Attri beweert dat hij wat geleerd heeft, Varun Mahtabsing zet Acharya voor zijn naam zonder Acharya te hebben gestudeerd, en Suriender Tewarie noemt zichzelf Brahmarishi zonder God te hebben ontmoet. Attri is bovendien geen Brahman en dus niet bevoegd om Pandit te zijn. In India is dit verboden maar in NL wenst niemand zich hiermee te bemoeien. Dit is zijn ego dat hij de regel breekt en zich een Pandit noemt. Als je op basis van Karma Pandit zou worden dan kon je ook op basis van Karma zich ook God noemen. Dit is een misinterpretat ie van geschriften in eigen voordeel en ego. Dit is niets anders dan grapjes. Ook in India Shanti Kunj Haridwar was 40 jaar geleden begonnen om Puja te laten doen door niet-Brahmanen. Indiase maatschappij heeft dit keihard geweigerd. Er zijn wel enkele niet-brahmans die als Pandit in India werken, maar dit is dan oplichten omdat zij liegen dat zij Brahman zijn.

Acharya Pathak
Acharya Pathak komt uit India. Hij heeft zowel Sanskriet als Astrologie en Karmakand aan de Sanskriet universiteit gestudeerd. Jij zou zeker niet weten wat Sanskriet Universiteit is. India heeft verschillende soorten universiteiten voor bijzondere opleidingen zoals medische universiteit, technische universiteit, Sanskriet Universiteit en Muslim Universiteit. Dit zijn allemaal overheidse universiteiten . Acharya Pathak heeft niet alleen gestudeerd maar is ook een topper geweest en is zelfs gepromoveerd. Hij is dus meer dan bevoegd om deze te onderwijzen en hij heeft dat zowel in India als in Nederland gedaan. De Pandits hebben bij hem les gevolgd in 1999-2000 bij Dew Mandir en in 2003-2006 op de Haagse Hogeschool.

Als je netjes was zou je hem bereiken en zichzelf geruststellen door zijn diploma’s in te zien in plaats van over hem te roddelen en hem zwart te maken. Zelfs kon je naar India gaan en dit zelf bevestigen bij de universiteiten . Jij hebt geen goede karakter laten zien. Bovendien, iemand die niet zelf opgeleid is of niet bekend is van zulke opleiding, gelooft andermans opleiding ook niet want hij kent de waarde en moeite niet. Ik hoop dat je durft je echte en volledige naam hier bekend te maken of stuur gerust je gegevens naar hen op - legal@vedas.nl.

Dr. Pathak verkoopt geen boeken, waar heb je dat gezien ? Als je bedoelt dat zijn bedrijf VEDA dure boeken verkoopt dan heb je wederom een vooroordeel. VEDA verkoopt echter 10x duurder niet 2 tot 4 maal. VEDA is geen boekenwinkel. Als jij als een cursist een boek wilt kopen en als je dat zelf niet uit India kan regelen regelt VEDA dit voor je op jouw kosten. Nu voor een boek van Eur 10 betaal je koerierkosten van Eur 62. Dit gaat niet in de kas van VEDA. Dit betaal je aan DHL want je wenst het boek binnen 3-4 dagen te ontvangen, anders wacht je lekker 3 maanden. In Nederland verkopen Hindoestanen boeken van laag niveau want alleen die zijn in vraag. Bijvoorbeeld Indrajaal of Tota maina ki kahani. Die zijn niet geschikt voor een serieuze opleiding daarom komen de boeken uit India. Nu wil jij gebruik maken van faciliteiten zonder geld te besteden, wie is fout ?

Adi Shankar
Adi Shankar, jouw naam lijkt op een kraai die zwaan noemt. Na Hiranyakashyap ben jij iemand die zelf beweert om zo hoog als Adi Shankar te zijn, terwijl je helemaal het tegenovergeste lde bent. Ik zou me doodschamen om zulke naam over te nemen die 2000 jaar geleden is geweest en die ons eerste Guru is. Je plaatst de foto van Adi Shankaracharya and maakt ook een account op zijn naam. Dit is wel absurd. Ik moet je helaas teleurstellen, VEDA of Pathak – geen van die is failliet gegaan. Deze groeien dag en nacht en zij hebben gelukkig veel klanten die regelmatig en jarenlang yagya’s doen. Nee, prijzen kunnen niet achterlijk zijn, je moet eerst kijken of je Suzuki koopt of BMW. Jij wenst minder te betalen voor meer werk, wie is dan de geldwolf ? Ik heb reeds vermeld dat Atri of Tewarie of iemand anders, geen ene Surinamer heeft tot nu toe een Indiase Universitaire Sanskriet opleiding genoten. Wat zij doen is naar India reizen en een Pandit met geld vriend maken, dit is makkelijk, en een beetje leren. Na terugkomst reclameren – “Ik ben naar India geweest en ben geleerd geworden”. Dit klopt helemaal niet. Een Opleiding van het Sanskriet in India doen is bijna een onmogelijke taak voor Surinamers, lees hieronder waarom. Dit is tevens meer dan een 4 jaars opleiding, lees hieronder.

Sharma

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2016, 23:15:12 »
Sanskriet Studie in India
Ten eerste, Sanskriet kennen is niet altijd Pandit worden maar Sanskriet is noodzakelijk als je Pandit wilt zijn. Indiase Sanskriet Universiteiten hebben opleidingen van 13 vakken zoals: Jyotish, Vyakaran, Sahitya, Ganit Jyotish, Ved, Paurohitya, Dharmashatra, Shukla Yajurved, Nyaya, Mimansha, Ayurved etc. Let wel op, dat op Sanskriet universiteit ga je Sanskriet niet leren want dat “moet in je bloed zijn”. Zonder beheersing en hogeschoolse diploma van Sanskriet word je daar niet toegelaten. Er zijn meer dan 5.000 colleges verdeeld in meer dan 20 universiteiten in heel India. Sommige zijn bijvoorbeeld:

-   Banaras Hindu Universiteit
-   Sampurnanad Sanskriet Universiteit
-   Darbhanga Sanskriet Universiteit
-   Puri Sanskrit Universiteit
-   LBS Sanskriet Universiteit
-   Tirupati Sanskriet Universiteit

Om Pandit te worden is Paurohitya het perfecte vak welk bijna niemand studeert. Meestal studeren mensen Ved, Jyotish, Dharmashastra, Vyakaran en Sahitya. Met je hoofdvak studeer je altijd Paurohitya mee. Zo wordt je Pandit. Hieronder zie je het schema van de opleiding:

1.   Basis en Hogerschool – 10 jaar Sanskriet verplicht
2.   Upshastri – (VBO) – 2 jaar
3.   Shastri – Bachlor – 4-5 jaar
4.   Acharya – Master - 3 Jaar
5.   Ph.D. – 5 Jaar (Promoveren)

Aangezien bij Upshastri Sanskriet kennis noodzakelijk is, moet je eerst de basisschool Sanskriet doen of een toelatingsexam en afleggen. Daarna Shastri en vervolgens weer Acharya. Denk je dat een Surnaamse Pandit kan worden toegelaten bij de universiteit voor Shastri en Acharya ? Absoluut niet. Als iemand in Nederland en Suriname dit beweert, heb ik toegang tot UGC om dit als nog te bevestigen en de waarheid te achterhalen.

Of in Nederland of in India, een Pandit dient middels zijn kwalificatie te worden gekozen. Helaas zijn veel mensen in Nederland die niet serieus puja willen doen. Dan nemen zij zomaar iemand en wensen zij geld te besparen. Sommigen hebben zelfs niet de behoefte om iets authentieks te doen. Sommigen hebben meer vertrouwen in Surinaamse Pandits. In India kiezen geleerde mensen geleerde Pandits en voor dommerds maakt het sowieso niets uit.

Om een Pandit te zijn:
-   Dien je correcte uitspraak te hebben (Sanskriet opleiding vereist)
-   Dien je gestudeerd te hebben (geschikte vak) over de procedure en methode
-   Dien je energie te hebben want een puja neemt uren en vraagt motivatie, geduld en moeite

Een Surnaamse Pandit doet een kris-kras puja. Zij zijn netals amateurs als de zangers in vergelijking met Indiase zangers. Van deze kan je soms wel genieten maar sereiuze zaak doe je niet. Let wel op, dat ook in India zijn 95% Pandits niet gestudeerd maar zijn zomaar Pandit geworden. Jouw keuspatroon is daarom heel belangrijk. 

Yagya

Voor wat betreft de Yagya, dit is heel anders dan een puja. Een puja is devotie en dit mag je doen hoe je wilt en hoe je kunt. Je hoeft hiervoor geen deskundige te zijn. Eigen puja kan je zelf ook doen en voor anderen moet je wel Brahman zijn en een opleiding hiervan hebben genoten. Dit doe je als je het publiek niet wenst op te lichten (niemand stopt je hier want het publiek is lang domgehouden. Zij heeft grote praatjes maar neemt geen initiatieven).

Een Yagya is tegenovergeste ld hiervan een zeer grote vorm van Puja. Deze worden meestal gedaan voor een doel dat positief moet zijn. Om je resultaat te kunnen behalen dien je aan 3 voorwaarden te voldoen:

-   Correcte uitspraak (Sanskriet nodig)
-   Voldoende hoeveelheid mantra (in puja reciteer je 108 mantra’s maar in Yagya doe je bijv. 125.000 of meer, maar niet minder)
-   Accurate procedure (In een Puja doe je maar wat je wilt want God ziet je bedoeling en niet de procedure. Voor een Yagya geldt: wat je doet dat krijg je. Dus doe je verkeerd dan krijg je verkeerd.)

Een Yagya behelst alles in dus puja’s, jap, hawan, path, katha – alles, maar dit wordt een grote ceremonie. Daarom kan je deze niet op 1 dag afronden. In NL zijn mensen die begonnen zijn om iedere kleine puja een Yagya te noemen. Enkele mensen noemen Surya Namaskar ook Yagya. Zie de website van HSPN. Deze mensen lopen in een verkeerde richting. Maar dit klopt niet, netals het feit dat Varun geen Acharya is. VEDA organiseert honderden Yagyas want iedere Yagya is afzonderlijk verzameld voor een bepaald doel dus met verschillende rituelen en mantras die gecombineerd zijn met verschilende mantras. Mensen hebben honderden problemen en wensen en daarvoor zijn er verschillende Yagyas.

Je vergelijkt een prijs van Yagya met de prijs van puja. Voor wat betreft de prijzen, denk en bereken goed na. Een puja is gedaan in 2-3 uurtjes en daarvoor zal Eur 30 voldoende zijn. De Yagya van Eur 800 wordt voor 5 dagen gedaan, iedere dag 7 uur gedaan en door 5 Pandits. 

5 Pandits = Eur 20 x 5 = Eur 100 Per Dag
5 dagen x Eur 100 = Eur 500 alleen voor de Pandits.
5 dagen x Eur 20 per dag mandirhuur = Eur 100
Eten van Pandits en puja materialen – Eur 200.
Totaal = Eur 800.

Nu bereken voor NL:
5 Pandits x Eur 200 = Eur 1000
5 dagen = Eur 5000
Mandir 5 dagen = Eur 500
Eten = 5 x Eur 10 x 5 dagen = Eur 250
Puja materialen = Eur 200
Totaal = Eur 5950.

Ook als je dit regelt:
-   Waar haal je kwalificatie van Pandits vandaan ?
-   Gaat een Pandit 7 uur echt puja of hawan doen ? Nee.
-   Gaat een Mandir voor een hele dag met Eur 100 akkoord ? Nee.

Voor wat betreft Dhanieja’s opmerking over prasad, zelf thuis bereiden is het beste en dat doen Indiers ook. Blijkbaar heb je de puja’s bij een Indiase familie nooit bijgewoond. Bovendien, Indiase winkels verkopen geen rundvlees, varkensvlees, kip of zoiets. Zij letten wel op het religieus gevoel van mensen omdat zij zelf ook religieus zijn. Hiernaast volgt de hindoebevolkin g ook niet een religie van comfort. Hier eet iemand vandaag varkensvlees of rundvlees en de volgende dag gaat hij/zij naar de mandir heilige koe uithangen. Dit gebeurt niet in India, m.u.v. enkele hypocriete burgers. In Nederland is het anders dat een hindoe hier ook rundvlees in zijn winkel verkoopt. Daarom maak je prasad thuis, omdat hier niets te vertrouwen is. Schuif dus eigen probleem niet in de schoenen van een ander!

Zowel in India als in Nederland zijn in alle sectoren professionelen mensen en oplichters. Als je een Yagya in India doet kom je daar ook oplichters tegen. Vaak kom je ongeleerden tegen. Dus zij doen gewoon niets of zij doen maar wat.

VEDA kiest Pandits vanuit universiteiten . Onze bestuurders maken het zeker dat Yagyas goed en accuraat worden gedaan. Je krijgt officiele gegevens en rapporten. Dit is ook niet juist dat je bij een Yagya aanwezig moet zijn. In zo’n ceremonie kan je nooit volledig aanwezig zijn maar je bent altijd welkom als je kunt. Mantras werken met Sankalpa, dus met je naam en geboortegegeve ns welke als identiteit werken. Het maakt helemaal niet uit waar je dan ook bent want mantra’s kennen geen grens. Ook als je bij een Yagya aanwezig bent blijf je gewoon zitten. Je vrienden en families zijn bij een Yagya niet altijd gewenst, want zij delen je resultaat mee. Bovendien, Yagya is geen ontmoetingspla ats waar je elkaar ontmoet en een feestje bouwt. Yagya dient rustig en met concentratie te worden gedaan. Daarom wordt er verwacht dat je niet veel mensen meeneemt.

Mantras, voornamelijk lange ingewikkelde vedische mantras, ken je niet zodat je mee kunt doen. Puja is een kleine ritueel en daar kan je wel aanwezig zijn, bij een Yagya hoeft dat niet. Daarom is er bij een Yagya een Pandit die als een gemachtigde van je werkt. Maar dit soort technische dingen ken je niet. Bij een Yagya procedure sturen wij, als een Yajman niet meewerkt, hem ook terug, want de Yagya mag in zijn voordeel niet worden gestoord. Yagya is een chirurgie en puja is een vaccinatie. Je kunt je eigen operatie niet zelf doen als je nog wilt leven. Ik begrijp dat je alles voor je neus wilt hebben, reis maar naar India of vraag naar een (betaalde) video foto, luister gratis mantra etc. Er zijn voldoende methodes te verifieren dat je Yagya echt wordt gedaan.

Maar dit doort dingen weet je niet. Daarom moet je eerst iets of iemand kennen, onderzoeken en dan uitspraken doen en niet roddelen want dat is schadelijk voor iedereen. En omdat je iets niet gelooft wil je dat niet doen dan blijf je in het donker en blijf je in problemen zitten. Enige wat je nodig hebt is goede Pandits te benaderen die de Yagya kunnen waarmaken en voldoende betalen. Dit doet Pandit Pathak en zijn bedrijf, dit is dus geen misbruik van Yagya. 

Offline Krau_Krau

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2016, 08:21:57 »
God bestaat niet. Gebruik dat geld liever om de allerarmsten van eten te voorzien.
Ja inderdaad. Dat is een betere daad dan welke yagya ook.

Kaise.nl

« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2016, 08:21:57 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: