collapse

Auteur Topic: Buiten proportioneel geweld door beveiliger, ja of nee? Geef je mening!  (gelezen 6677 keer)

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
Geachte kaise.nl leden,

Na het zien van het onderstaande filmpje op geenstijl, youtube en verschillende online fora heb ik mij een beetje verdiept in de discussie omtrent het gebruik van tasers door beveiligers.

Het filmpje laat zien hoe er in een willekeurige winkelcentrum ergens in Atlanta een ruzie ontstaat tussen twee moeders en een beveiliger. De ruzie ontstaat nadat de beveiliger de kinderen aanspreekt op hun harde gegil.

<a href="http://www.youtube.com/v/8DrzCVAJtDw?version=3&amp;amp;hl=en_GB" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/8DrzCVAJtDw?version=3&amp;amp;hl=en_GB</a>

Ik zelf ben van mening dat beveiligers van grote winkelcentra, concerten en politici met tasers rond moet kunnen lopen. Dit omdat tasers in tegenstelling tot gewone vuurwapens niet kunnen leiden tot blijvende schade. Waardoor de gebruikers van tasers geen doodslag cq moord ten laste kan worden gelegd bij een eventuele aanklacht.

Ik zelf vind wel dat er duidelijke regels moeten zijn over wanneer een taser gebruikt mag worden. Bijvoorbeeld wanneer er meerdere malen sprake is van een fysieke aanval en de aanvaller waarschuwingen negeert. Zoals het filmpje het geval is.

Ik vind dus ook dat de beveiliger correct gehandeld heeft door meerdere malen "back it up" te roepen voor hij één van de vrouwen taserde.

Nou is mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie van deze gebeurtenis? Zijn jullie het mij eens of juist totaal niet.

Geef je mening en wie weet komt er dan weer eindelijk een serieuze discussie op gang op kaise.nl ipv alleen maar nonsens van Jacky en zwartmakerij.

Liefs,

Adi Shankar

Kaise.nl

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buiten proportioneel geweld door beveiliger, ja of nee? Geef je mening!
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2013, 13:58:43 »
Eigen schuld dikke bult.

Die aapmens had zich als een dame moeten gedragen en rekening moeten houden dat ze met haar kinderen was.
Vind je het gek dat die kids respectloos zijn en nu al kansarm zijn?

Prachtig hoe ze neerging, verdiende loon.
Nog mooier het geschreeuw en gehuil van die kids.
Heeft ze meteen haar lesje geleerd als ze dit terugziet.

Ik en me man uit India

shamma

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2013, 14:01:47 »
Eigen schuld dikke bult.

Die aapmens had zich als een dame moeten gedragen en rekening moeten houden dat ze met haar kinderen was.

waarom heb jij shabba weggepest?

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2013, 14:21:39 »
Eigen schuld dikke bult.

Dat ze haar lesje heeft geleerd ben ik wel zeker van.

Ik vind het alleen erg voor die kinderen dat ze hun moeder hebben moeten zien neergaan.

tjaaat

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2013, 14:46:30 »

Ik vind het alleen erg voor die kinderen dat ze hun moeder hebben moeten zien neergaan.

gooi jezelf weg ik vind het erg dat mensen zo heilig spelen terwijl ze dat neit zijn adi shankar
jij speelt heilig maar lokt over al ruzie uit
altijd begin je Devil Jack erbij te halen met alles wat je zegt
jij lokt overal ruzie vieze ratte kop heb je
gooi jezelf weg mafkeess

Dame met verstand

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2013, 16:15:53 »
Geachte kaise.nl leden,

Na het zien van het onderstaande filmpje op geenstijl, youtube en verschillende online fora heb ik mij een beetje verdiept in de discussie omtrent het gebruik van tasers door beveiligers.

Het filmpje laat zien hoe er in een willekeurige winkelcentrum ergens in Atlanta een ruzie ontstaat tussen twee moeders en een beveiliger. De ruzie ontstaat nadat de beveiliger de kinderen aanspreekt op hun harde gegil.

<a href="http://www.youtube.com/v/8DrzCVAJtDw?version=3&amp;amp;hl=en_GB" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/8DrzCVAJtDw?version=3&amp;amp;hl=en_GB</a>

Ik zelf ben van mening dat beveiligers van grote winkelcentra, concerten en politici met tasers rond moet kunnen lopen. Dit omdat tasers in tegenstelling tot gewone vuurwapens niet kunnen leiden tot blijvende schade. Waardoor de gebruikers van tasers geen doodslag cq moord ten laste kan worden gelegd bij een eventuele aanklacht.

Ik zelf vind wel dat er duidelijke regels moeten zijn over wanneer een taser gebruikt mag worden. Bijvoorbeeld wanneer er meerdere malen sprake is van een fysieke aanval en de aanvaller waarschuwingen negeert. Zoals het filmpje het geval is.

Ik vind dus ook dat de beveiliger correct gehandeld heeft door meerdere malen "back it up" te roepen voor hij één van de vrouwen taserde.

Nou is mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie van deze gebeurtenis? Zijn jullie het mij eens of juist totaal niet.

Geef je mening en wie weet komt er dan weer eindelijk een serieuze discussie op gang op kaise.nl ipv alleen maar nonsens van Jacky en zwartmakerij.

Liefs,

Adi Shankar

Ik vind niet dat bewakers/beveiligers gebruiken moeten mogen maken van wapens. Dit omdat het nog meer agressie uitlokt. Deze beveiliger heeft het zo verlaten komen. Een goede beveiliger gaat geen discussie aan jou wil is wet. Als die beveiliger gesommerd heeft om het pand te verlaten, en er wordt geen gehoor aangegeven dan moet je na 2x de politie bellen laten hun het maar oplossen. ( prive gezien vind ik het wel lekker voor die dame dat ze zo out ging met dr grote smoelwerk getuigt al dat ze geen respect heeft voor dr eigen kids).

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2013, 02:01:07 »

Het is heel erg en hartverscheure nd, misschien zelfs traumatiserend voor de kids, ben ik helemaal met je eens.

Maar be je als ouder niet voor het overgrote deel verantwoordeli jk voor wat je kids  zien, horen en meemaken?

De moeder had heel makkelijk een dergelijke situatie kunnen voorkomen, als zij een verantwoordeli jke ouder was geweest, die het goede voorbeeld aan dr kinderen gaf.
je hoort een van die kinderen nog zeggen: ''you're gay, you're gay oid. en dat iets van 10x ofzo. En dat noem je opvoeding?

Ik blijf erbij dat het haar verdiende loon is, en dat ze haar kids en haarzelf had kunnen behoeden voor zo'n situatie.

In feite is dit een levensles, en een opvoedles voor de moeder.
Haal er het positieve uit.
Iedereen betaalt Lesgeld.

Ik en me man uit India

Sjabba

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2013, 22:43:07 »
Het is heel erg en hartverscheure nd, misschien zelfs traumatiserend voor de kids, ben ik helemaal met je eens.

Maar be je als ouder niet voor het overgrote deel verantwoordeli jk voor wat je kids  zien, horen en meemaken?

De moeder had heel makkelijk een dergelijke situatie kunnen voorkomen, als zij een verantwoordeli jke ouder was geweest, die het goede voorbeeld aan dr kinderen gaf.
je hoort een van die kinderen nog zeggen: ''you're gay, you're gay oid. en dat iets van 10x ofzo. En dat noem je opvoeding?

Ik blijf erbij dat het haar verdiende loon is, en dat ze haar kids en haarzelf had kunnen behoeden voor zo'n situatie.

In feite is dit een levensles, en een opvoedles voor de moeder.
Haal er het positieve uit.
Iedereen betaalt Lesgeld.

Juf, hoe is het op skool?

Offline PoenieDotHaar

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Man
  • De Mosselman......
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2013, 23:45:22 »
die kindere hadde ook geshokt moete worde.....    :roflol:
Dont try this at home, go to your best friends house.....
Men have been barbarians much longer than they have been civilized.....
JE bent wat je leest.... 
The new planking...  get tasered!!!   

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2013, 02:21:17 »
Ik vind van niet.
Anders is er geen kloof meer tussen een beveiliger en een agent. En dan zie je door al die bomen het bos niet meer. Want dan weet je niet wat wel mag en wat niet mag. En wat je recht is en wat niet je recht is.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2013, 12:45:55 »
Ik vind van niet.
Anders is er geen kloof meer tussen een beveiliger en een agent. En dan zie je door al die bomen het bos niet meer. Want dan weet je niet wat wel mag en wat niet mag. En wat je recht is en wat niet je recht is.
De kloof tussen een beveiliger en een agent zou dan dus zijn dat een beveiliger een 'non-lethal' wapen draagt en een agent een 'lethal' wapen zoals een pistool draagt.

Offline PoenieDotHaar

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 1
  • De Mosselman......
Dont try this at home, go to your best friends house.....
Men have been barbarians much longer than they have been civilized.....
JE bent wat je leest.... 
The new planking...  get tasered!!!   

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2013, 12:06:58 »
Het gebruik van tasers kan wel degelijk blijvende schade opleveren. Misschien niet altijd door de schok, maar zeker wel voor de ongecontroleer de val die gemaakt wordt erna.
De taser is een wapen welke alleen in extreme situaties gebruikt mag worden. Dit was hier niet het geval. Beveiligers moeten in staat zijn met gepast geweld zijn/haar belager onder controle te houden of anders versterking of politie erbij roepen. Beveiligers horen ook geen wapens te dragen (hooguit een stok).

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2013, 22:39:16 »
De kloof tussen een beveiliger en een agent zou dan dus zijn dat een beveiliger een 'non-lethal' wapen draagt en een agent een 'lethal' wapen zoals een pistool draagt.
Onder andere. Maar ook dat je een beveiliger mag weigeren om je te tassen e.d te onderzoeken. Want dat is prive stuff. Ik vind dat een politie ambtenaar daartoe bevoegd zou moeten zijn en niet de beveiliger.

jigganesemama

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2013, 15:15:24 »
dit is helemaal niet nodig in nl. als je hier tegen iemand zegt je bent niet welkom in deze winkel komt er een rechtzaak. nederlanders zijn niet zo dom als die obese amerikanen.

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2013, 17:50:29 »
dit is helemaal niet nodig in nl. als je hier tegen iemand zegt je bent niet welkom in deze winkel komt er een rechtzaak. nederlanders zijn niet zo dom als die obese amerikanen.
Heeft niks met amerikanen te maken.
 Het heeft gewoon puur met de straatneger mentalitiet te maken, en die heb je hier in bemre ook gewoon.

Ik en me man uit India

Jiggaynesemama

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2013, 19:52:59 »
 Het heeft gewoon puur met de straatneger mentalitiet te maken, en die heb je hier in bemre ook gewoon.

jij weet het beter, soort kent soort.

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2013, 01:13:26 »
Enkel en alleen vooroordelen, en dat moet ik zeker serieus nemen? wuhahahahahaha :roflol:

jij weet het beter, soort kent soort.

Ik en me man uit India

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2013, 09:28:54 »
Straatneger? Sommige hindoestanen gedragen zich ook als stel mislukte apen op straat.

jiggaynesemama

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2013, 09:57:42 »
Enkel en alleen vooroordelen, en dat moet ik zeker serieus nemen? wuhahahahahaha :roflol:

weet je wat jij moet doen? een echte baan zoeken. nu blijf je een loser die dag en nacht huilt op kaise over straatnegers terwijl je zelf geen haar beter bent. Enige verschil is dat je bil lichtbruin is ipv. donkerbruin.

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2013, 10:42:42 »
Straatneger? Sommige hindoestanen gedragen zich ook als stel mislukte apen op straat.
Klopt.
Ik vraag me af waarom mensen zo graag als apen doen.
Is dat stoer ofzo?

Ik en me man uit India

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2013, 11:41:36 »
Klopt.
Ik vraag me af waarom mensen zo graag als apen doen.
Is dat stoer ofzo?
Waarschijnlijk, kijk maar naar mensen als Jacky.

Uit een paar observaties die ik over de afgelopen jaren gedaan heb, constateer ik dat er waarschijnlijk door middel van een soort mutatie een nieuwe "soort" is ontstaan.

Namelijke de 'Hindoestaanse Mocro' deze gemuteerde variant van de Hindoestaanse Neger denkt dat hij uit het rifgebergte komt. En is te herkennen aan de volgende kenmerken:

* Noord Afrikaans accent (hoe ze er aankomen is mij nog steeds een raadsel)
* Neppe Gucci pet (Beverwijk 100%)
* Overdreven grote zwarte/grijze D&G heuptas
* Meestal een te dikke Marokkaanse (die waarschijnlijk te vaak is afgewezen door Mocros) als vriendin
*Opgeschoren hoofd

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2013, 14:00:48 »
weet je wat jij moet doen? een echte baan zoeken. nu blijf je een loser die dag en nacht huilt op kaise over straatnegers terwijl je zelf geen haar beter bent. Enige verschil is dat je bil lichtbruin is ipv. donkerbruin.

Ben je ongesteld ofzo?  :hairy:

Ik en me man uit India

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 12 februari 2013, 14:15:10 »
Waarschijnlijk, kijk maar naar mensen als Jacky.

Uit een paar observaties die ik over de afgelopen jaren gedaan heb, constateer ik dat er waarschijnlijk door middel van een soort mutatie een nieuwe "soort" is ontstaan.

Namelijke de 'Hindoestaanse Mocro' deze gemuteerde variant van de Hindoestaanse Neger denkt dat hij uit het rifgebergte komt. En is te herkennen aan de volgende kenmerken:

* Noord Afrikaans accent (hoe ze er aankomen is mij nog steeds een raadsel)
* Neppe Gucci pet (Beverwijk 100%)
* Overdreven grote zwarte/grijze D&G heuptas
* Meestal een te dikke Marokkaanse (die waarschijnlijk te vaak is afgewezen door Mocros) als vriendin
*Opgeschoren hoofd
Ja daar ken ik ook een paar van.
Meestal waren dat erg stoute, ongehoorzame en vaak probleemkinder en, die niet erg geliefd waren. En daar gingen ze zich uiteindelijk ook naar gedragen.
Straatmentalit eit.
Erg zonde, want zo iemand maakt totaal geen gebruik van zn potentieel, en veroordeeld zichzelf tot aan bapaald soort manier van leven.

heel zonde.

Ik en me man uit India

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2013, 14:24:03 »
Een groot deel van de jeugd is 'dom' en gedraagt zich 'tof' door zich trekjes van 'mocros en negers' aan te nemen. Hierdoor zijn ze 'stoer' en dat is belangrijker dan je hersens te gebruiken.

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 12 februari 2013, 14:36:18 »
Een groot deel van de jeugd is 'dom' en gedraagt zich 'tof' door zich trekjes van 'mocros en negers' aan te nemen. Hierdoor zijn ze 'stoer' en dat is belangrijker dan je hersens te gebruiken.
True..

Ik zie dat zovaak vooral bij hindoestaanse jochies,
wijde afgezakte broek, petje met hoofddoek eronder, lang haar etc.

En de manier van praten dan, alsof ze geen ABN kunnen, zelfs tegen docenten, familie en ouders.

Als ik zo n broertje had... klap ing mpp ondersteboven.

Ik en me man uit India

jiggaynesepapa

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 12 februari 2013, 16:18:27 »
True..

Ik zie dat zovaak vooral bij hindoestaanse jochies,
wijde afgezakte broek, petje met hoofddoek eronder, lang haar etc.

En de manier van praten dan, alsof ze geen ABN kunnen, zelfs tegen docenten, familie en ouders.

Als ik zo n broertje had... klap ing mpp ondersteboven.

Je kan zelf ook niet goed Nederlands en dan kom je hier roddelen over anderen. Hoe bedoel je lowlife-koelie.

jigsta.

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 12 februari 2013, 16:20:54 »
Ja daar ken ik ook een paar van.
Meestal waren dat erg stoute, ongehoorzame en vaak probleemkinder en, die niet erg geliefd waren. En daar gingen ze zich uiteindelijk ook naar gedragen.
Straatmentalit eit.
Erg zonde, want zo iemand maakt totaal geen gebruik van zn potentieel, en veroordeeld zichzelf tot aan bapaald soort manier van leven.

heel zonde.

Of van die koelies die de hele dag roddelen over anderen op kaise.nl.

jiggaynesemama

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12 februari 2013, 16:22:19 »
Ben je ongesteld ofzo?  :hairy:

vandaag niet gap.

LL.

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2013, 16:28:26 »
in dat filmpje loopt 'girll' ook naar buiten in haar roze legging. tijdstip 3.48

woont girll nu in amurika?

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2013, 16:28:26 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: