collapse

Auteur Topic: Wat is er na de dood?  (gelezen 5376 keer)

Discussie

• Gast
Wat is er na de dood?
« Gepost op: 21 januari 2013, 09:09:49 »
Op Youtube zijn er filmpjes van mensen die zich kunnen herinneren wie of wat ze in hun vorige leven waren. Als die filmpjes echt waar zijn, dan bestaat reincarnatie en zou het Hindoeisme dus waar moeten zijn. Andere godsdiensten zoals de Islam en Christendom kennen geen reincarnatie en zouden dus onzin moeten zijn.

Er zijn echter ook filmpjes van mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad en zeiden dat ze de Hemel of Hel hadden gezien. Mochten die filmpjes waar zijn, dan is het Hindoeisme onzin, aangezien het Hindoeisme geen Hemel of Hel kent.

Wat denken jullie dat er na de dood is? Zelf vind ik het raar om te geloven dat er een Hel is. Waarom zou God zijn "kinderen" laten branden in de hel? :/

Kaise.nl

Wat is er na de dood?
« Gepost op: 21 januari 2013, 09:09:49 »

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Wat is er na de dood?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2013, 11:57:21 »

Zelf vind ik het raar om te geloven dat er een Hel is. Waarom zou God zijn "kinderen" laten branden in de hel? :/
Waarom zouden wij 'kinderen' zijn van god? :/

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2013, 12:02:12 »
Maut ke baad, sirf moksha ya ek naya janam hai.

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • Geslacht: Man
  • De Enige Echte
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2013, 12:24:43 »
Interessant onderwerp, maar ook weer nutteloos om erover na te denken.
Je weet het pas wanneer het echt zo ver is.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2013, 14:00:30 »
Waarom test jij hier niet voor ons uit?

Je kan van de bovenkant van mijn flat naar beneden springen en ons whatsappen als 'on the other side' bent.

Ik zeg doen!

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2013, 14:07:05 »

Je kan van de bovenkant van mijn flat naar beneden springen en ons whatsappen als 'on the other side' bent.

Ik zeg doen!
Jij bent echt grappig!.............. ....NOT!

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2013, 15:11:29 »
Verricht je wel 's hawan of puja?
Borstvergrotin g door handoplegging 250,-
Niet goed,geld terug!

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2013, 23:59:39 »
Verricht je wel 's hawan of puja?
ik weet wat puja is, maar niet wat hawan is?

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2013, 01:40:00 »
Er is gewoon niks na de dood.

Al die oorlogen voor niks om geloof en dat soort dingen....  :lol (2): :lol (2): :lol (2): :lol (2): :lol (2): :lol (2):

Discussie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2013, 04:06:16 »
Ik heb het niet voor niets tussen aanhalingsteke ns gezet ;) Maar als we geschapen zijn door een God, dan zou je wel kunnen stellen dat we "kinderen" zijn van God.

Hoe je het ook wilt noemen, ik kan me niet voorstellen dat God zijn eigen creaties zou laten branden in de Hel, alleen maar omdat zij niet volgens zijn "regels" leefden.

Wat dat betreft vind ik de Islam, Christendom en Jodendom ook niet logisch, omdat zij ervan uitgaan dat we alleen geschapen zijn om God/Allah te aanbidden. En als we dat niet doen gaan we branden in de hel? We zijn toch geen slaven?

Discussie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2013, 04:21:39 »
Die filmpjes zetten je wel aan het denken. Want als er echt een Hemel en Hel bestaat, dan kan het Hindoeisme niet waar zijn. Wij kennen alleen reincarnatie en uiteindelijk een verlossing van het Aardse leven.

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2013, 12:50:55 »
ik weet wat puja is, maar niet wat hawan is?
Hawan is slechts brengen van vuuroffers, ahoetie genaamd.
Niet goed,geld terug!

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 00:42:06 »
Hawan is slechts brengen van vuuroffers, ahoetie genaamd.
Duidelijk. En Hawan is geen onderdeel van een puja?

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2013, 16:35:31 »
Duidelijk. En Hawan is geen onderdeel van een puja?
Het is een onderdeel van een puja, echter een puja is niet vereist  om hawan te verrichten.
Niet goed,geld terug!

Adi Shankara

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2013, 17:53:18 »
Zogenaamd doet Nadeem of hij geinteresseerd is ons geloof. Maar hij is net als Adi Shankar (die neppe) een extremist en geradicaliseer t. Nadeem is moslim extremist en Adi Shankar (die neppe) is hindoe extremist. Beiden haten elkaar. Dat is die fatoe. Alleen denkt Adi Shankar (die neppe) dat Nadeem zijn matie is.

Liefs,

Adi Shankar

dewanand2

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2013, 02:05:17 »
namaste kaise losers,

Interessante vraagstelling die men hier poneert op ons zo geliefde en gehate kaise koelie apen forum.   Ok, ik onderzoek deze problematiek nu ook en Wieroe, mijn hindoe kat doet het grootste deel van deze research hele dag in zijn luie warme mandje en hij eet af en toe wel lekkere kip en doksa massala die ik voor hem kook met liefde en zorg.  Ik heb nu een miljoenenschul d openstaan bij Wieroe voor al het zware denkwerk dat hij voor mij deed sinds hij mij vereerde om mijn huispoes met haren te worden vanaf het jaar 2006.   Ja, hoe moet ik Wieroe betalen nu, terwijl ik straatarm ben en hij nu al begint te dreigen met een rechtszaak tegen mij en mij zo het huis uit wil zetten en beslag wil laten leggen op mijn inboedel, dure vibrators, glijmiddelen en mijn kleine spaarpot waar ik elke dag een euro centen in doe als appeltje voor de dorst op straat later als ik oud, ziek en arm zal moeten sterven later als mislukte en verstoten lage kaste koelieschrijve r van delft kennisstad. 

Maar goed hier korte historische analyse: wat is er na de dood?

1. Theorie uit Hindoeisme, Arya leer, Sanathan Dharm:
 De oudste geschriften van de mensheid uit India vertelden verhalen over de Vedanta leerstellingen, ruim 5000 jaar geleden maar deze ideeen van de rishi's en yogi's uit die tijd moeten zeker ouder zijn. Nu weet men al heel exact dat deze oude beschaving in India minstens 9500 jaar oud moet zijn, en men weet nu ook dat er zeker al 60.000 jaar geleden mensapen migreerden naar india uit afrika.  De Vedanta leer praat over zielsverhuizin g, reincarnatie theorie en dit is een eeuwigdurende cyclus van het verwisselen van lichamen door ene ziel, atma. Maar in de Bhagavad Gita verzen zijn er stellingen die zeggen dat deze reincarnatie cyclus ophoudt als een individu een soort moksa of verlossing kan realiseren en dan dus samsara kan verlaten, eeuwige rad van geboorte en dood. Daarna zal de ziel, atma net als een rivier terugstomen naar Bhrahman, de oceaan en een worden ermee.  Wat er dan gebeurt is niet echt duidelijk gemaakt verder in deze oude teksten.

2. De bijbelse visies van alle christenen
De bijbel werd gecompileerd rond de eerste eeuw door Paulus en die bundelde een serie oude teksten van joodse schrijvers die hiermee bijna 3500 jaar begonnen, met de komst van Mozes die afdaalde na een lang verblijf op de tempelberg om zijn volk te leiden naar het beloofde land. Feitelijk geloven christenen gewoon simpel van, als je jezus in je hart neemt en in de bijbel gelooft als het woord van God zelf dan zal je absoluut zeker beloont worden na vergeving van al je zonden door een eeuwig verblijf in gods koningkrijk na je dood in een gezaligd lichaam, precies zoals je was tijdens je leven op aarde. Dit is iets absoluuts en een dogma.  Of dit absoluut waar is, kan niemand eigenlijk bewijzen, en het is geen reincarnatie theorie.   

3. In de Koran van moslims en islam staat het wat anders. De Koran is wat simpeler en zegt gewoon dat elke vrome, rechtschapen en godsvrezende moslim man die zich inderdaad heeft onderworpen aan de wil van Allah automatisch in het paradijs zal komen zoals de Koran het beschrijft letterlijk en heel veel en eeuiwig zal genieten van een leven zonder pijn, honger, verdriet, rampen en volgens sommige vertalingen en interpretaties van de letterlijke Arabische verzen kan het zelfs zo zijn dat de moslim man dan 72 schone grootogige maagdelijke meisjes zal krijgen van Allah. Dit laatste is nogal omstreden bij veel koran geleerden want sommige bronnen vermelden dat het woord voor maagd feitelijk druiven voorstellen dus het is niets seksueel bedoeld. Hoe dit precies zit moet een koran geleerde hier maar komen uitleggen.  Dus de islam is heel duidelijk over wat een moslim man zal krijgen na zijn dood en wat er zal komen. Voor vrouwen is het wel wat onduidelijker in de Koran, want Mohammed zei dat er meer vrouwen in de hel zitten dan in het paradijs.  Het is volgens de Koran verzen niet echt zo dat een moslim man perse moet vechten en moorden om in het paradijs te komen, dus  interpretaties bepalen alles.  Iemand die de 126 jihad verzen wel letterlijk gaat interpreteren als fundamentalist kan wel als zelfislamiseer der en individu zeggen en geloven van ok, ik moet nu maar met de jihad starten en Allah zal mij altijd belonen met een ereplaats in het paradijs. Maar als ik eerlijk ben nu tegen elke allahtoon dan is het maar een kleine 5 procent van de moslim mannen die deze reeks jihad verzen op zo een lettterlijke manier interpreteren en dat is hun eigen keus en dus niet het geloof of de keus van de meerderheid van moslims, die resterende 95 procent. Islam van de meerderheid moet de islam bepalen vind ik en niet die minderheid van 5 procent of men moet een referendum houden over ware islam.   Wat ik heb gehoord van deskundigen en moslim fundamentalist en is dat de ware islam juist heel vredelievend, zachtmoedig en lieflijk kan zijn.  Dus anders dan de media het beschrijven, maar dit is een persoonlijke kwestie denk ik.  Er zijn altijd wel gekken die iets raars doen, ook bij blanken en Hindoes en die zijn een minderheid.  Hierom zeg ik nooit dat alles van islam slecht is, feiten zijn anders.

4. Volgens Isis, theosofisch genootschap zit het anders in elkaar mbt na de dood. Deze sekte zegt van dat je na je dood in een zelfgeschapen paradijs komt die hetzlelfde is als wat er tijdens je leven met je is gebeurd. Dus iets als een gepersonalisee rd en individueel paradijs en zo is het na je dood door jou zelf geschapen. Maar deze blanke sekte gelooft wel in een soort reincarnatie leer uit de Vedanta, wel anders en simpeler. Hun lezingen zitten vol feiten en kennis en uiteenzettinge n.  OF zij de waarheid vertellen is iets wat ik echt betwijfel nu, want het concept van hun paradijs na de dood lijkt zo idioot en fictief. 

En wat ik zelf nu als dewanist geloof samen met Wieroe, over ons lot na dit leven.  Ja, wij zijn er nog  niet helemaal uit samen.  Wieroe zal overuren moeten maken in zijn mandje.  Ik heb wel het gevoel nu dat het echt totaal anders is dan wat al verzonnen is door de oude mensen vroeger, dus anders dan bij Hindoeisme, sanathan dharm, arya samaj, islam, en christendom. O ja in het Boeddhisme is er geen godheid en na de dood is er niets, er is alleen dit ene leven en thats it then.  Boeddhisten geloven wel in nirvana als de ultieme verlossingstoe stand tijdens dit leven.

Ik en Wieroe denken nu dat het echt anders in elkaar moet zitten mbt ons bestaan nu in dit lichaam van prakriti (massa) als soort levend organisme.  Maar een ieder moet echt alles gewoon even uitproberen om te kijken en te voelen wat het leukste en lekkerste is, net als een soort grote supermarkt op aarde waar je lekker kan shoppen he.  Die heilige boeken zijn niet meer zo duur geworden en met een beetje googlen vind je gratis wel een download ergens.   Geloof het lekkerste zou ik zeggen en geniet want dat maakt je gelukkig en maakt je leven zinvol.  Koop ook een boek over hoe je maximaal kan genieten in dit leven met al je negen poorten van je lichaam die ergens mee gevuld kunnen worden of iets afscheiden.

Altecrea zal je zegenen met zoete en lekkere kennis uit Krishnaloka. Lik alvast je tanden af.

Dewanand en Wieroe
Hindoe fundamentalist en uit Delft kennisstad
Planet of the intelligent apes

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2013, 13:04:56 »
Zogenaamd doet Nadeem of hij geinteresseerd is ons geloof. Maar hij is net als Adi Shankar (die neppe) een extremist en geradicaliseer t. Nadeem is moslim extremist en Adi Shankar (die neppe) is hindoe extremist. Beiden haten elkaar. Dat is die fatoe. Alleen denkt Adi Shankar (die neppe) dat Nadeem zijn matie is.

Liefs,

Adi Shankar
Ga fietsen kneus.... en als je toch bezig bent verzin dan ook een eigen naam.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2013, 13:15:47 »
Begrafenis?

Over hemel en hel en dat God zijn schepsels niet zou straffen
Is het toch zoiets dat de duivel God had uitgedaagt dat hij de mensen naar hem zou doen luisteren? ofzo iets..
Verder geloof ik dat God barmhartig is en vergeeft en ja waarom zouden we niet zijn geschapen Hem alleen te aanbidden
Als dit leven toch slechts een examen is?
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2013, 16:03:08 »
namaste kaise losers,
hum apan maai ke tjodat tjodat hairaan hoi gailien, eko vrouwelijke member na hai djaun humaar pyaas boedjhaai sake hai?????

Soenitwa bakra ke groot geschapen laar tjoeseh hai, humaar 6cm laarwa ke poochwai na hai bah, kono ke toh thorrah se dayaloe awat hoi...

Ey Dewa doe ff normaal man!!!!!!!!!!

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2013, 15:50:18 »
Het is een onderdeel van een puja, echter een puja is niet vereist  om hawan te verrichten.
Okey duidelijk.

chodomel

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2013, 00:39:25 »

Ik zeg doen!
ik stem mee!!

madan ke bhai

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 4 juni 2013, 10:59:46 »
na de dood volgt een vmbo opleiding
madan weet er alles van

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2013, 13:49:56 »
Nieuw leven.
Niet goed,geld terug!

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2013, 13:02:51 »
Nieuw leven.
Je bepaalt jeeigen lot voordat je geboren wordt, in grote lijnen. De details komen tijdens het leven aan het licht. Je kiest dus ook voor de mensen om je heen. Op het moment dat je het leven laat, betekent dat een transitie naar een ander leven, om samen te zijn met hen waarvoor je gekozen hebt. Maar nav je daden kan het ook anders  uitpakken, en dat is het alternatief om in balans te blijven.
Niet goed,geld terug!

Sushje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2014, 02:03:15 »

Wat denken jullie dat er na de dood is? Zelf vind ik het raar om te geloven dat er een Hel is. Waarom zou God zijn "kinderen" laten branden in de hel? :/
ik weet niet hoe jij je begrafenis heb geregeld en van welk planeet jij bent gekomen.

in elk geval vind zich op dit planeet na de dood een begrafenis of crematie plaats.
Op dit planeet word je verbrand op een brandstapel of in een crematorium.
Dus ook de kinderen.

Duidelijk zo???

Kaise.nl

« Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2014, 02:03:15 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: