collapse

Auteur Topic: Negerslavernij in India ?!  (gelezen 7863 keer)

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • Geslacht: Man
  • DESI PAPA
Re: Negerslavernij in India ?!
« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:31:35 »

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:31:35 »

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #31 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:52:30 »
:smile019: Sorry adi
Je hoeft geen excuses aan te bieden, ik weet namelijk niet wat er in het origineel stond.

En tenzij het geen gescheld bevat mag je tegen mij zeggen wat je wilt.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #32 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:23:47 »
Ik heb het idee dat dit weer zo een zinloze discussie wordt, maar goed eerst even de basis rechtzetten:

Ik stel nergens voor dat het gehele Indiase volk zijn excuses moet aanbieden.

Ik heb nergens gesteld dat jij dat zou hebben gesteld. Ik maak slechts een vergelijking.

Je poneert een stelling, waarop ik reageer. Je doet nu alsof die stelling jou mening is, die je nu wilt verdedigen. De stelling was immers:
Hindoestaanse moslims moeten hun excuses aanbieden aan de Afrikaans-Hindoestaanse gemeenschap, net zo als Europese landen en Amerika ook hun excuses aan Afrikaanse slaven hebben gemaakt.

Je praat dus over Hindoestaanse moslims. In je reactie heb je het nu over
Citaat
prominenten vertegenwoordi gers van de Moslimgemeensc hap in India

Je verandert dus achteraf ineens de stelling en betrekt de stelling op je eigen mening, die je vervolgens komt 'verdedigen'. Waar ben jij in godsnaam mee bezig? Kan je dit uitleggen?
Kaske kaske!

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:59:18 »
Ik heb het idee dat dit weer zo een zinloze discussie wordt, maar goed eerst even de basis rechtzetten:

Ik heb nergens gesteld dat jij dat zou hebben gesteld. Ik maak slechts een vergelijking.

Je poneert een stelling, waarop ik reageer. Je doet nu alsof die stelling jou mening is, die je nu wilt verdedigen. De stelling was immers:
Je praat dus over Hindoestaanse moslims. In je reactie heb je het nu over
Je verandert dus achteraf ineens de stelling en betrekt de stelling op je eigen mening, die je vervolgens komt 'verdedigen'. Waar ben jij in godsnaam mee bezig? Kan je dit uitleggen?
Ik verander niet de stelling, jij snapt het niet.

De prominenten vertegenwoordi gers van de Moslimgemeensc hap in India kunnen spreken namens de GEHELE Hindoestaanse moslimgemeensc hap. Zo hoef je niet elke moslim uit India een voor een langs te laten gaan bij de Siddi's snap je?

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:11:12 »

De prominenten vertegenwoordi gers van de Moslimgemeensc hap in India kunnen spreken namens de GEHELE Hindoestaanse moslimgemeensc hap. Zo hoef je niet elke moslim uit India een voor een langs te laten gaan bij de Siddi's snap je?
Vriend, die prominenten zijn allemaal kontenlikkers van die Hindoe broeders van je. Dus weet niet wat je hiermee zou willen bereiken?
Stel als die moslimgemeensc hap excuses maakt. Doen ze dat alleen voor eigen gewin. Daardoor zal de ware essentie ook verloren gaan.

Zowel Hindoe's en Moslims waren fout. (Want ooit waren die moslims Hindoes.)
Ik vind dat de ALGEHELE Hindoestaanse gemeenschap excuses dient te maken.
Want de Hindoe's hielden de hand boven de hoofden van de moslims. En omgekeerd.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #35 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:07:21 »

Je komt nu met een concretisering van de stelling die er niet uit te halen was. Je had het eerst over Hindoestaanse moslims en spreekt nu over de moslimgemeensc hap. Misschien snap ik het niet, maar dan moet je in eerste instantie duidelijk en concreet aangeven wat je bedoelt. Dat doe je niet.

Wat en wie versta jij onder de Hindoestaanse moslimgemeensc hap? En wie zouden die vertegenwoordi gers zijn? Zijn die er uberhaupt?
Kaske kaske!

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:28:59 »
Je hoeft geen excuses aan te bieden, ik weet namelijk niet wat er in het origineel stond.

En tenzij het geen gescheld bevat mag je tegen mij zeggen wat je wilt.
oh hetzelfde hoor alleen mn smiley deed het toen niet:p
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:59:21 »
Je komt nu met een concretisering van de stelling die er niet uit te halen was. Je had het eerst over Hindoestaanse moslims en spreekt nu over de moslimgemeensc hap. Misschien snap ik het niet, maar dan moet je in eerste instantie duidelijk en concreet aangeven wat je bedoelt. Dat doe je niet.

Wat en wie versta jij onder de Hindoestaanse moslimgemeensc hap? En wie zouden die vertegenwoordi gers zijn? Zijn die er uberhaupt?
Dat heb ik al eerder in dit topic uitgelegd.

de afstammelingen van de voormalige Nawabs die deden aan slavernij
Ik bedoel leiders (imams) van religieuze instellingen zoals grote moskee├źn zoals de Jama Masjid in Dehli bijvoorbeeld.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #38 Gepost op: 24 oktober 2012, 12:46:21 »
Dat heb ik al eerder in dit topic uitgelegd.

Hoe kom je er bij dat die imams die afstammelingen zouden vertegenwoordi gen?
Kaske kaske!

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #39 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:38:57 »
Hoe kom je er bij dat die imams die afstammelingen zouden vertegenwoordi gen?
Imams van bepaalde stromingen vertegenwoordi gen hun gehele stroming, immers het feit dat een imam leidt in het gebed staat volgens de Islam symbool voor het feit dat deze persoon de hoogste autoriteit is.

Maar ik heb ook gezegd dat die afstammelingen van slavenhoudende nawabs/sultans etc ook individueel excuses moeten maken.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #40 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:19:51 »
Adi Shankar, broer! Luister dan. Volgens mij moet jij es ff onderzoeken wie of wat de hoogste autoriteit in de Islam is. Want dat is niet de Imam. Een imam  is alleen een voorganger in het gebed en degene die de taak heeft om een aantal zaken met betrekking tot de Islam uitlegt.

Of wou jij me gaan vertellen dat een pandit de hoogste autoriteit heeft in het Hindoe´sme?

Kaise.nl

« Reactie #40 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:19:51 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: