collapse

Auteur Topic: Gaan Indiase atleten goud pakken op de olympische spelen?  (gelezen 33647 keer)

koekebakker

• Gast
Re: Gaan Indiase atleten goud pakken op de olympische spelen?
« Reactie #30 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:47:20 »
Dit is niet zo achterlijk als je denkt.

Het feit dat iemand uit India komt en succesvol is in sport is voor Surinaamse Hindoestanen in Nederland wel degelijk een egoboost.

Namelijk dit toont aan dat iemand met dezelfde biologische kenmerken en/of culturele achtergrond het in tegenstelling tot algemeen aangenomen stereotype van de fysiek zwakke maar uiterst intelligente Hindoestaan, wel degelijk kan uitblinken in sport. Wat hypothetisch gezien kan leiden tot verbeterde sportprestatie s van Hindoestaanse jongeren die het pad van hun voorbeeld willen volgen.

Kijk naar het aantal kickboksende jonge Marokkanen sinds het succes van Badr Hari, of de stijging van het aantal  blanke jongeren in Amerika dat op een vechtsport ging na het succes van de karate kid.

Door dit soort beelden te zien versterk je in feite het gevoel van zelfvertrouwen en spoor je Hindoestaanse jongeren aan zich ook te focussen op sport.

perfect gezegd. Het verschaft je een bepaalde status als volk. Sport is belangrijk.

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:47:20 »

koekebakker

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:49:04 »
Ik ben liever trots op een paar sportlui dan een stel koulo indiase illuminatie.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #32 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:49:26 »
Jai Bhagwan is in de eerste ronde al uitgeschakeld. ... die speelt dus niet meer.

Devendro Laishram is de laatste IndiŰr die naast Mary Kom een medaille kan binnen halen op boksen.

De volgende contactsport waar India nog iets kan winnen is worstelen, met Sushil Kumar.

koekebakker

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:54:40 »
Jai Bhagwan is in de eerste ronde al uitgeschakeld. ... die speelt dus niet meer.

Devendro Laishram is de laatste IndiŰr die naast Mary Kom een medaille kan binnen halen op boksen.

De volgende contactsport waar India nog iets kan winnen is worstelen, met Sushil Kumar.

jammer , zonder grootschalig sportbeleid in heel India,  zal het nooit wat gaan worden vrees ik. Ze moeten daar gewoon keihard gaan investeren in sport net zoals China dat gedaan heeft. Wil je zeggen dat die zwakke iele chinezen sterker zijn als wij? Vergeet Bruce Lee. Chinezen gaan gewoon tot het uiterste en hebben een winnaarsmental iteit.  Hun overheid heeft erin ge´nvesteerd en zie het resultaat.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: 8 augustus 2012, 22:58:48 »
Ik ben liever trots op een paar sportlui dan een stel koulo indiase illuminatie.

Je moest eens weten hoe hard die gasten hebben gewerkt om hum emperium op te bouwen. Die gasten zorgen voor banen voor zoveel mensen. Dat doen die sportlui niet.
Kaske kaske!

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #35 Gepost op: 8 augustus 2012, 23:02:59 »
jammer , zonder grootschalig sportbeleid in heel India,  zal het nooit wat gaan worden vrees ik. Ze moeten daar gewoon keihard gaan investeren in sport net zoals China dat gedaan heeft. Wil je zeggen dat die zwakke iele chinezen sterker zijn als wij? Vergeet Bruce Lee. Chinezen gaan gewoon tot het uiterste en hebben een winnaarsmental iteit.  Hun overheid heeft erin ge´nvesteerd en zie het resultaat.
Ook al zijn de resultaten tot nu toe mager....

India heeft na het succes van de Chinezen op de vorige paar spelen ook een op sport gericht programma opgesteld om topsport in het land te promoten, met als doel ook andere sporten naast cricket populair te maken. Ze hebben 48 miljoen dollar ge´nvesteerd in sport.

koekebakker

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 8 augustus 2012, 23:05:40 »
Ook al zijn de resultaten tot nu toe mager....

India heeft na het succes van de Chinezen op de vorige paar spelen ook een op sport gericht programma opgesteld om topsport in het land te promoten, met als doel ook andere sporten naast cricket populair te maken. Ze hebben 48 miljoen dollar ge´nvesteerd in sport.

48miljoen is veel te weinig voor zo een groot land. Ze moeten gewoon gaan onderzoeken in welke sporten de meeste interesse is en wat ze het beste ligt en dan gewoon eens werk ervan gaan maken vind ik. Ik vind het schandalig van India.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #37 Gepost op: 8 augustus 2012, 23:09:52 »
48miljoen is veel te weinig voor zo een groot land. Ze moeten gewoon gaan onderzoeken in welke sporten de meeste interesse is en wat ze het beste ligt en dan gewoon eens werk ervan gaan maken vind ik. Ik vind het schandalig van India.
Ik zou zeggen ga in Den Haag eens langs bij de ambassade en dien een klacht in:P

Maar even serieus, China weet dat het winnen van veel gouden medailles en de nog steeds groeiende economie een mooie PR stunt is voor hun land en zo de interesse in China voor buitenlanders alleen maar zal doen toenemen.

Waardoor toerisme in China zal toenemen ook het beeld wat buitenlanders van de Chinezen hebben zal hierdoor verbeteren.

Tot dat de Indiase regering dit inziet..... tsja dan kan je niet veel.

Ik hecht ook meer waarden aan ondernemerscha p en educatie alleen dit neemt niet weg dat een goede entertainment industrie -waaronder sport- een mooi reclamebord voor je land is

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #38 Gepost op: 9 augustus 2012, 00:30:28 »
Ook Devendro Singh Laishram is uitgeschakeld in de kwartfinale...

Geen medaille voor de mannelijke boksers.... balen.

ftrptsal

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 9 augustus 2012, 21:24:25 »
Dan doen die bakra's het nog beter, zeg eens eerlijk?

En wat maakt het uit? Stel dat er Hindoestanen zijn die uitblinken, wat maakt dat uit? Trek jij je daar aan op?

De een trekt zich er aan op, de ander trekt zich eraan af. Ik trek me eraan op in de zin van dat ik het een fijn gevoel vind als India ergens in goed presteert. En het tweede doe ik ook maar nooit zelf want daar zijn meisjes voor.
Hebt waardering cq. respect hebt voor het land waar je voorvaderen vandaan komen en aan wie jij dus (in)direct dank verschuldigd bent om wat je nu allemaal in je leven hebt kunnen presteren.

Verder ben ik nog steeds aan het wachten op de bevestiging van mijn registratie op dit forum.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2012, 21:51:10 »
Ja ja mensen, deze topper Yogeshwar Dutt heeft vandaag brons gepakt op het onderdeel 60kg freestyle worstelen.

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2012, 02:02:13 »
Als sportliefhebbe r keur ik dit soort topics af............ .......
Sportliefhebbe rs kijken niet naar afkomst ras en weet ik veel wat nog meer....

Bekijk het eens als dat wij allen gelijk zijn en kijk naar de gouden 4 bij het roeien naar Zuid Afrika, en naar het Zuid Afrika van de jaren 80 en eerder, misschien krijg je dan een andere kijk op op de OS...

Joh jeeta wohi sikander is maar een bollywood style...

Jay Shree Ram ...

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2012, 02:05:28 »
Ja ja mensen, deze topper Yogeshwar Dutt heeft vandaag brons gepakt op het onderdeel 60kg freestyle worstelen.

Zo bijzonder is het nou ook weer niet...... om daar bij stil te staan.

Ranomi (een vrouw) levert een veel betere prestatie....

aliB

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 12 augustus 2012, 02:06:09 »
Als sportliefhebbe r keur ik dit soort topics af............ .......
Sportliefhebbe rs kijken niet naar afkomst ras en weet ik veel wat nog meer....

Bekijk het eens als dat wij allen gelijk zijn en kijk naar de gouden 4 bij het roeien naar Zuid Afrika, en naar het Zuid Afrika van de jaren 80 en eerder, misschien krijg je dan een andere kijk op op de OS...

Joh jeeta wohi sikander is maar een bollywood style...

Jay Shree Ram ...

waarom dragen ze dan vlaggen?

aliB

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 12 augustus 2012, 02:08:40 »

Dat geld kan je beter investeren in de jeugd van india om zo de eigen economie en levensstandaar d in eigen land te vergroten. liever 3 mensen te eten dan 1 een medaille.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 12 augustus 2012, 19:59:09 »
Dat respect uit zich bij mij op andere wijzen. Trots zijn op je roots is wat anders als trots zijn op de individuele sportprestatie s van iemands die dezelfde roots heeft als jij.

De een trekt zich er aan op, de ander trekt zich eraan af. Ik trek me eraan op in de zin van dat ik het een fijn gevoel vind als India ergens in goed presteert. En het tweede doe ik ook maar nooit zelf want daar zijn meisjes voor.
Hebt waardering cq. respect hebt voor het land waar je voorvaderen vandaan komen en aan wie jij dus (in)direct dank verschuldigd bent om wat je nu allemaal in je leven hebt kunnen presteren.

Verder ben ik nog steeds aan het wachten op de bevestiging van mijn registratie op dit forum.
Kaske kaske!

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #46 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:37:09 »
Worstelaar Sushil Kumar heeft vandaag zilver gepakt op het onderdeel 66kg freestyle

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:56:56 »
waarom dragen ze dan vlaggen?

Het is gewoon een eer als sporter aan de OS mee te doen voor je land, maar als sportliefhebbe r wil je gewoon dat de beste wint.
Als je alleen maar kijkt omdat een paar hindoestanen meedoen die een troostprijsje winnen dan kan je beter helemaal niet kijken.

Kaise.nl

« Reactie #47 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:56:56 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: