collapse

Auteur Topic: Stereotypering van Hindoestanen in reclamespotjes op TV.  (gelezen 10381 keer)

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: Stereotypering van Hindoestanen in reclamespotjes op TV.
« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:14:25 »
Ik wil een kleine kanttekening plaatsen mbt de opmerking dat er Hindoestanen zijn die beter Sranangtongo kunnen spreken dan Sarnami.

Je moet wel beseffen dat het ook aan ligt aan het feit dat er Hindoestanen die in de minderheid waren in sommige wijken waar er merendeels creolen woonden. Dan word er automatisch tussen vrienden/vriendinnen en buren overgestapt op het Sranangtongo om te kunnen communiceren.

Dit ken ik namelijk wel. Familie van mijn moederkant spreekt beter Sranangtongo dan het Sarnami, omdat ze in een buurt woonden in Nickerie waar veel Creolen woonden en dus opgroeiden met het Sranangtongo.

Dit in tegenstelling tot de familie van mijn vader die opgegroeid was in een deel van Nickerie waar overwegend Hindoestanen woonden en dus groeide ze op met het spreken van de Sarnami.

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:14:25 »

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:45:15 »
Ik wil een kleine kanttekening plaatsen mbt de opmerking dat er Hindoestanen zijn die beter Sranangtongo kunnen spreken dan Sarnami.

Je moet wel beseffen dat het ook aan ligt aan het feit dat er Hindoestanen die in de minderheid waren in sommige wijken waar er merendeels creolen woonden. Dan word er automatisch tussen vrienden/vriendinnen en buren overgestapt op het Sranangtongo om te kunnen communiceren.

Dit ken ik namelijk wel. Familie van mijn moederkant spreekt beter Sranangtongo dan het Sarnami, omdat ze in een buurt woonden in Nickerie waar veel Creolen woonden en dus opgroeiden met het Sranangtongo.

Dit in tegenstelling tot de familie van mijn vader die opgegroeid was in een deel van Nickerie waar overwegend Hindoestanen woonden en dus groeide ze op met het spreken van de Sarnami.
Wij mokten vroegr aleen nederlans spreken

Ik en me man uit India

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:46:20 »
Wij mokten vroegr aleen nederlans spreken
Nu is het alleen verplicht om op school Nederlands te spreken.

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #33 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:48:57 »
Nu is het alleen verplicht om op school Nederlands te spreken.
Mij kinderen mogen ook aleen nederlans spreken  is goed voor hun onwikkeling

Ik en me man uit India

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:52:35 »
Mij kinderen mogen ook aleen nederlans spreken  is goed voor hun onwikkeling
Springen, nu!

Offline Jiggaynesegirl

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #35 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:57:57 »

Ik en me man uit India

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2012, 00:01:21 »
Springen, nu!

Overdrijven is ook een vak he....

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #37 Gepost op: 13 augustus 2012, 06:46:14 »
Die voorbeelden hebben niets met de traditie en de praktijk te maken. Veel van onze adjies en nanies generatie zijn op hun dertiende ofzo getrouwd en zijn sindsdien niet meer naar school geweest. Zo ging dat vroeger en eigenlijk nog steeds in die achterlijke kleine dorpen in India.

Dat over het losser worden van normen en waarden ben ik met je eens ik zie dat ook, hoe onplezierig ik het ook vind...

Alleen die opmerking over dat onze dochters alleen maar huisvrouw moeten worden is pure nonsens.... er zijn zelfs koninginnen geweest in India die absolute macht over hun eigen gebied hadden en ook opgeleid waren Rani Laxmibai is hier het bekendste voorbeeld van.

Ook zeggen de Hindoegeschrif ten dat vrouwen opgeleid moeten worden: zie hier het artikel van Agniveer over de rol van vrouwen volgens de Vedas: http://agniveer.com/women-in-vedas/

Er zijn trouwens zelfs vrouwelijke rishis geweest die een rol gespeeld hebben in het samenstellen van shruti geschriften dus hoezo huisvrouw?

Trouwens er is helemaal niets mis met een vrouw die huisvrouw is, echter in het geval van dat de man sterft moet zij de vaardigheden hebben om te werken en om haar gezin te onderhouden.
Kaske kaske!

wtff

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 september 2012, 22:54:47 »
Die Hindoestanen/Indiers werken zelf vrijwillig mee aan die reclames.

Dat zij zulke debiele dingen willen doen in een reclame zegt eerder iets over hun

Kaise.nl

« Reactie #38 Gepost op: 27 september 2012, 22:54:47 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: