collapse

Auteur Topic: Blog over CHATNEY.NL 'Het is ook nooit goed?! - Alcoholverslaving'  (gelezen 3911 keer)

Soeraya Sewdien

• Gast
FACT: je ziel heeft jouw lichaam uitgekozen als vervoersmiddel om in dit leven een bepaalde reis te maken. Een auto tankt benzine…, Chatney.nl laat zien dat er Hindoestanen zijn die iets te vaak alcohol tanken. Tot en met een drankverslavin g aan toe.

We kunnen ons allemaal wel voorstellen dat drank bij overmatig gebruik ‘meer kapot maakt dan je lief is’. Je social life en thuissituatie gaan er aan. En je lever ook. Premdani heeft dit mooi weergegeven in de bloedanalyses. Of nou ja…, ‘mooi’? Het waren best akelige plaatjes. Ze lieten goed zien welke schade alcohol je lichaam toebrengt. De Ayurveda is naar mijn idee de meest verfijnde wetenschap als het gaat om de gezondheid van lichaam én geest.

Ik geloof dat we bij dat laatste moeten beginnen om een gezond leven te hebben. De mindset. De Hindoefilosofi e biedt daar mooie aanknopingspun ten voor. Je lichaam brengt je overal heen waar je wilt, als je er goed voor zorgt. Maar waarom zou je dat willen? Ik geloof dat de belangrijkste vraag is welke reis je in dit leven te maken hebt. Of misschien is het voorlopig zelfs genoeg dat je alleen al het beséf hebt dat je een reis maakt. Een leerproces dat je ziel nodig heeft om weer een stapje dichterbij Moksha of verlossing te komen.

Is je lichaam gewoon je lichaam? Iets dat er altijd is geweest en waar je eigenlijk nooit over nadenkt? Of zie je het écht als het vervoersmiddel van jouw ziel? En misschien ook wel als tempel, omdat je ziel eigenlijk een onderdeeltje van God is? Onze ziel is eigenlijk een stukje volmaaktheid. Feit is dat mensen die bewust bezig zijn met hun levensdoel, hun rol en taak op aarde -of hoe je het ook maar noemen wilt- enorm krachtig in het leven staan. Motivatie, kracht, heling, plezier: ze halen het allemaal uit zichzelf. Niet uit een fles.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2012, 14:58:05 door ViNoD »

Kaise.nl

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: Blog over CHATNEY.NL 'Het is ook nooit goed?! - Alcoholverslaving'
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2012, 19:53:14 »
Ff een vraag uit interesse. Ik heb die aflevering toevallig ook gezien.
Mijn vraag is: Is Ayurveda ook een manier van religie belijden? (Het Hindoeïsme) of is het weer een stroming. Hoe moet ik de Ayurveda religieus eigenlijk zien? Waar staat Ayurveda behalve in de medische 'tak'.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2012, 23:29:27 »
Waarom moet een drankverslavin g gelijk aan religie worden gekoppeld? Ik vind het gelegde verband een beetje te gekunsteld. Alsof het gebruik van alcohol de weg naar moksh per definitie in de weg zou staan? Een m.i. bekrompen en te eenzijdige opleggende interpretatie van het Hindoeïsme, die het veelzijdige geloof geen eer aan doet.
Kaske kaske!

Soeraya Sewdien

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2012, 14:47:19 »
Ff een vraag uit interesse. Ik heb die aflevering toevallig ook gezien.
Mijn vraag is: Is Ayurveda ook een manier van religie belijden? (Het Hindoeïsme) of is het weer een stroming. Hoe moet ik de Ayurveda religieus eigenlijk zien? Waar staat Ayurveda behalve in de medische 'tak'.
Hi Nadeem,

Leuke vragen! De Ayurveda is geen aparte stroming. Het is terug te vinden in de Veda's en 't wordt gezien als attribuut van Dhanvantari, een incarnatie van Vishnu. Er bestaan wel Ayurvedische gebeden die je kunt opzeggen voor je gemoedsrust en genezingsproce s. En artsen en practitioners zeggen 's ochtends ook enkele mantra's voor ze met patiënten werken, is de bedoeling in ieder geval.

Maar Ayurveda in praktijk brengen, betekent voor de meeste mensen niet hetzelfde als religie belijden. Je hoeft ook niet per sé religieus te zijn om Ayurveda in praktijk te brengen en de voordelen ervan te ondervinden. Vaak doe je van nature al dingen die in lijn liggen met Ayurvedische uitgangspunten .

Als je bijvoorbeeld ziek bent en weinig energie hebt, heb je waarschijnlijk niet zo'n trek in zware maaltijden..; eerder in bijv. wat kruidenbouillo n. Als je benauwd bent of veel aan het hoesten bent, smeer je misschien graag Vicks op je borst of snuif je aan zo'n Vicks inhaler. In de winter eet je graag wat zwaardere maaltijden en in de zomer juist licht. Als je pittig hebt gegeten of per ongeluk een stukje peper hebt gegeten en er niet zo goed tegen kunt, blus je dit het liefst met een groot glas koud water of zoetigheid.

Alleen hebben we soms ook eet- en leefgewoonten die niet goed bij ons passen en niet erg effectief zijn en zelfs ziekte kunnen veroorzaken. Ayurveda helpt je je eigen natuur, lichaam en geest beter te leren kennen. En biedt waardevolle inzichten hoe je met behulp van de natuur en dus ook je voeding, leef-, eet- en denkgewoonten jezelf in balans kunt houden.

Soeraya Sewdien

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2012, 15:29:11 »
Waarom moet een drankverslavin g gelijk aan religie worden gekoppeld? Ik vind het gelegde verband een beetje te gekunsteld. Alsof het gebruik van alcohol de weg naar moksh per definitie in de weg zou staan? Een m.i. bekrompen en te eenzijdige opleggende interpretatie van het Hindoeïsme, die het veelzijdige geloof geen eer aan doet.
Hoi Shabba,

Niks moet. Wat ik heb gedaan is goed voor je lichaam zorgen koppelen aan de Hindoefilosofi e of zo je wil religie. Gewoon, om een probleem eens vanuit een ander licht te bezien.

Met 'alsof' ga je een kant op die niet in lijn ligt met m'n blog. Als ik gesteld zou hebben dat het gebruik van alcohol de weg naar Moksha per definitie in de weg zou staan, had ik je 100% gelijk gegeven. Dat zou inderdaad bekrompen en eenzijdig zijn. :)

We hebben het hier niet over drankgebruik, maar drankverslaving. En dan nog zou ik niet durven te zeggen dat iemand met een drankverslavin g nooit Moksha zou kunnen bereiken. Feit is wel dat iemand met een verslaving zich vaak in een neerwaartse spiraal bevindt en zit zichzelf aardig in de weg zit.

Ik richt me verder niet op verslavingszor g hoor, maar wat ik doe in de coaching en training is iemand aan z'n doelen en unieke kracht, talenten en leermomenten herinneren. Dat is wat je samen kunt onderzoeken. Wat je dan doet, is iemand helpen intrinsiek gemotiveerd te raken. Iemand stopt met ineffectief gedrag en gaat op zoek naar oplossingen, mogelijkheden en successen. Niet omdat de maatschappij of het gezin iets als gewenst of ongewenst ervaart; maar omdat hij intrinsiek gemotiveerd is.

Dit hierboven in die blog was een mindset die kan helpen om goed voor jezelf te zorgen en je full potential te leven. Maar het kan even goed een andere mindset zijn die voor je werkt. Whatever works for you. :)

JullieStinken

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2012, 23:56:20 »
FACT: je ziel heeft jouw lichaam uitgekozen als vervoersmiddel om in dit leven een bepaalde reis te maken. Een auto tankt benzine…, Chatney.nl laat zien dat er Hindoestanen zijn die iets te vaak alcohol tanken. Tot en met een drankverslavin g aan toe.

We kunnen ons allemaal wel voorstellen dat drank bij overmatig gebruik ‘meer kapot maakt dan je lief is’. Je social life en thuissituatie gaan er aan. En je lever ook. Premdani heeft dit mooi weergegeven in de bloedanalyses. Of nou ja…, ‘mooi’? Het waren best akelige plaatjes. Ze lieten goed zien welke schade alcohol je lichaam toebrengt. De Ayurveda is naar mijn idee de meest verfijnde wetenschap als het gaat om de gezondheid van lichaam én geest.

Ik geloof dat we bij dat laatste moeten beginnen om een gezond leven te hebben. De mindset. De Hindoefilosofi e biedt daar mooie aanknopingspun ten voor. Je lichaam brengt je overal heen waar je wilt, als je er goed voor zorgt. Maar waarom zou je dat willen? Ik geloof dat de belangrijkste vraag is welke reis je in dit leven te maken hebt. Of misschien is het voorlopig zelfs genoeg dat je alleen al het beséf hebt dat je een reis maakt. Een leerproces dat je ziel nodig heeft om weer een stapje dichterbij Moksha of verlossing te komen.

Is je lichaam gewoon je lichaam? Iets dat er altijd is geweest en waar je eigenlijk nooit over nadenkt? Of zie je het écht als het vervoersmiddel van jouw ziel? En misschien ook wel als tempel, omdat je ziel eigenlijk een onderdeeltje van God is? Onze ziel is eigenlijk een stukje volmaaktheid. Feit is dat mensen die bewust bezig zijn met hun levensdoel, hun rol en taak op aarde -of hoe je het ook maar noemen wilt- enorm krachtig in het leven staan. Motivatie, kracht, heling, plezier: ze halen het allemaal uit zichzelf. Niet uit een fles.

Waarom is de Ayurveda verfijnder dan de Chinese geneeswijze of verfijnder dan de Iraanse geneeswijze of de huidige westerse geneeskunst?
Waar basseer je dat op? Zijn er studies naar gedaan? Zo ja, kan je die dan includeren in je respons?

ps. echt stereotype. komt dat meisje aanrijden in een mercedes slk uit het jaar 0. Die auto is niets waard, maar blijkbaar vind de tv-crew het wel belangrijk om te filmen in welke auto ze aankomt, want het is best lang in beeld. Dit zie je niet bij andere programma's van de publieke omroep.
Het komt een beetje amateuristisch over. Aan komen rijden in een Mecerdes met de waarde van een Opel. Gewoon een huidige standaardauto zou beter zijn. (bijvoorbeeld met een sticker van OHM/Chatney erop)

In het programma wordt verondersteld dat de hypofyse wordt gestimuleerd na het gieten van olien op het hoofd. Zijn hier studies naar gedaan? Zo ja waar kan ik die vinden? Of is het gewoon een verhaaltje dat niet onderbouwd kan worden?

Zijn er ook studies gedaan naar het verschil in werking tussen deze Ayurvedische behandeling en de gewone westerse behandeling? Hoeveel % wordt daadwerkelijk geholpen. Wat is het % van remissie?

Graag ook bewijs dat darmspoelingen ontgiften, want de westerse wetenschap heeft via onderzoek laten zien dat er geen sprake van ontgifting is na klysma's. Dit wordt wel geclaimd in het filmpje door de dokter. Waar kan ik zien dat het daarwerkelijk werkt?

Ayurvedische kruiden absoluut geen bijwerkingen? Sommige mensen krijgen diarree van kurkuma, is dat geen bijwerking? De dokter kan niet claimen dat er absoluut geen bijwerkingen zijn. Of wil hij zeggen dat dat de beoogde werking is, het krijgen van diarree?

De dokter zegt ook dat 'vrije radicalen' zuur zijn, dat is onzin. Waarom vertelt hij onzin op tv? zuren zijn stoffen met een O-OH groep.

O ik bekeek net zijn diploma's, hij is helemaal geen dokter. Ik vraag me af hoelang zo'n Ayurvedische opleiding duurt in India en wat de kwaliteit ervan is internationaal gezien.

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2012, 09:38:35 »
WTf is dit? Je kan beter deze hele topic verwijderen... . tjiezz echt zonde van mijn tijd dat ik hierop heb geklikt...pfff f
Fak Ya 'll !! :-))

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2012, 10:48:46 »
Van die auto vond ik ook minder, maar verder wel interessant.
Ikzelf help mensen van de wiet en hash af.
Borstvergrotin g door handoplegging €250,-
Niet goed,geld terug!

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2012, 10:54:20 »
Van die auto vond ik ook minder, maar verder wel interessant.
Ikzelf help mensen van de wiet en hash af.

Ook stoppen met roken? Vandaag is mijn poging nr 1 :-S

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2012, 10:59:08 »
Ook stoppen met roken? Vandaag is mijn poging nr 1 :-S
ja dat ook. Als het mij is gelukt na ruim 15 jaar en vele anderen, kan jij het ook.
Niet goed,geld terug!

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2012, 11:06:26 »
ja dat ook. Als het mij is gelukt na ruim 15 jaar en vele anderen, kan jij het ook.

Echt??? Ja serieus ik ben echt bezig om te stoppen kost me toch alleen maar teveel geld! pffff
Maar ik begin nu wel trek te krijgen wtf moet ik nu doen dan?

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2012, 11:11:48 »
Echt??? Ja serieus ik ben echt bezig om te stoppen kost me toch alleen maar teveel geld! pffff
Maar ik begin nu wel trek te krijgen wtf moet ik nu doen dan?
om te beginnen jezelf afvragen wie de baas is, wat je nu nog overhebt kapot maken en weggooien
Bij elke neiging 1 glaasje water om je lichaam te zuiveren en probeer te beginnen metsporten. Hardlopen is in dit proces van groot belang. Kun je dat niet, zoals nu omdat jewerkt of opschool zit, water!!!!! Hetbegint nogmaals met jezelf vooropte stellen wie de baas is en waarom je je eigen lichaam verkloot.
Niet goed,geld terug!

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2012, 11:16:14 »
om te beginnen jezelf afvragen wie de baas is, wat je nu nog overhebt kapot maken en weggooien
Bij elke neiging 1 glaasje water om je lichaam te zuiveren en probeer te beginnen metsporten. Hardlopen is in dit proces van groot belang. Kun je dat niet, zoals nu omdat jewerkt of opschool zit, water!!!!! Hetbegint nogmaals met jezelf vooropte stellen wie de baas is en waarom je je eigen lichaam verkloot.

Ja eh duhhh ik ben de baas! Maar dus als ik trek krijg moet ik een slok water nemen? En wat nou als ik geen water lust?  :smile056:

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2012, 11:22:52 »

Ja eh duhhh ik ben de baas! Maar dus als ik trek krijg moet ik een slok water nemen? En wat nou als ik geen water lust?  :smile056:

dan drink je iets anders :-)) en ga dan een wandeling maken. Je geeft zelf aan dat het teveel geld kost, te bedenken geld uitgeven om je gezondheid te verpesten....w aardeloos toch?
Niet goed,geld terug!

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2012, 11:31:36 »
dan drink je iets anders :-)) en ga dan een wandeling maken. Je geeft zelf aan dat het teveel geld kost, te bedenken geld uitgeven om je gezondheid te verpesten....w aardeloos toch?

Eyh wtf menn, straks denken mensen ik ben alcohol verslaafd terwijl ik geen druppel drinkt....w hahahahahalol

Offline JaZlee

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Neem mij serieus ,dan zal ik jou ook serieus NEMEN
« Reactie #15 Gepost op: 20 april 2012, 11:38:03 »
Eyh wtf menn, straks denken mensen ik ben alcohol verslaafd terwijl ik geen druppel drinkt....w hahahahahalol

Iedereen die zich aanmeld op kaise is verslaafd , kan niet anders
anders krijg je ook geen account
Aaya Hoon Lekar Main Phir Kitne Hangaamen
Zara Dekho Kaun Aa Gaya Hai
Zamane Pe Jo Chha Gaya Hai
Jami Jispe Sab Nigaahen
Khuli Kiski Khaatir Hai Baahen
Aaisa Dildaar Aaya Hai Kaun
Mujhko Pehchaan Lo Main Hoon.......

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 20 april 2012, 13:46:46 »
Hoi Shabba,

Niks moet. Wat ik heb gedaan is goed voor je lichaam zorgen koppelen aan de Hindoefilosofi e of zo je wil religie. Gewoon, om een probleem eens vanuit een ander licht te bezien.

Ik vind dat je zo een koppeling per definitie niet zou moeten maken, tenzij je de Hindoefilosofi e een meerwaarde biedt dan hetgeen in het algemeen bekend mag worden verondersteld. Dat laatste zie ik niet terug.
Kaske kaske!

Offline Tjartjatja

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 20 april 2012, 14:01:59 »

Ayurveda is gevaarlijk veel spullen op lijst niet toegestane middelen vanwege lood etc.

alle medicijnen zijn chemisch maar dat wat je bij dokter en apo krijgt is tenminste streng gecontroleerd en eventueel bewust gedoseerd...En als je doodgaat keert levenverzekeri ng tenminste uit!

ga je dingen slikken etc. en je bent dood dan keert verzekering geen moer uit die zegt je hebt jezelf vergiftigd.

ayurveda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2012, 04:09:09 »
Ayurveda is toch puur natuur? Ik kan me niet herinneren dat ze gebruik maken van chemische shit.

Volgens mij had je vroeger ook geen chemische troep....al hun medicijnen kwamen gewoon uit de natuur.

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2012, 04:11:29 »
Ik heb het niet over alcohol.
Niet goed,geld terug!

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #20 Gepost op: 22 april 2012, 13:17:29 »
Ik heb het niet over alcohol.

Weet ik schat ;-)

Soeraya Sewdien

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 28 april 2012, 02:28:50 »
Leuke reacties/vragen zijn er in de tussentijd verschenen! Ik zal hieronder wat meer uitleggen over Ayurveda, aan de hand van jullie vragen en opmerkingen. Dit is gewoon een zeer beknopte uitleg van Ayurveda met af en toe enige gechargeerde vergelijkingen om het verschil wat duidelijker neer te zetten. Waarmee ik niet volledig de Westerse reguliere geneeskunde afwijs of afkeur. Ik zeg er dus gelijk ook eerlijkheidsha lve bij dat ik geen tijd en zin heb in discussie daarover. Stop ook zeker niet zomaar je huidige behandeling met medicijnen naar aanleiding van onderstaande informatie. Doe dit in overleg met je arts. Okay, tot zover de disclaimer. ;)

Waarom is de Ayurveda zo verfijnd? ‘One size fits all’ bestaat hier niet. Met de Ayurveda kijk je naar je denk- en leefpatroon, hoe je je leven hebt ingericht, je eetpatroon, je dieet en ook bijvoorbeeld of je werk wel bij je past. Ons lichaam heeft Vata, Pitta en Kapha in zich. Maar ook voedsel kan ingedeeld worden in Vata, Pitta en Kapha. Dat geldt ook voor de dagdelen en zelfs de seizoenen. Zo is het voor een overwegend Pitta-type bijvoorbeeld extra belangrijk om in het Pitta-seizoen, de lente en vooral zomer, niet al teveel Pitta-kruiden te eten. Jammer voor wie erg van peper en massala houdt. ;)

Verder richt de Ayurveda zich op de root cause van een ziektebeeld. Het probleem wordt dan bij de wortel aangepakt. Dat is vaak wel een langduriger proces waarvoor je wat meer geduld moet hebben. Vaak zie je bij de reguliere westerse geneeskunst dat medicijnen de symptomen bestrijden, terwijl de echte oorzaak wordt onderdrukt en nog blijft zitten. Vaak hebben die medicijnen ook nog behoorlijk wat bijwerkingen. Onlangs nog een Westerse arts gesproken die aangeeft dat ook veel reguliere artsen wel bekend zijn met de positieve werking van verschillende alternatieve geneeswijzen. En dan hebben we ook nog de farmaceutische industrie die er een enorm belang bij heeft om haar medicijnen voorgeschreven te krijgen en veel invloed heeft op de publicatie van onderzoeksresu ltaten. De film ‘Love and other drugs’ brengt dit trouwens mooi in beeld. ;)

Buiten dit zul je weinig onderzoeken gepubliceerd vinden in westerse wetenschappeli jke tijdschriften. Dat wil echter niet zeggen dat die onderzoeken er niet zijn; je zou Google ervoor kunnen gebruiken. In India wordt er namelijk volop onderzoek naar gedaan, nog steeds. Verder kun je van de Ayurveda wel stellen dat het vrij evidence based is: het bestaat al meer dan 5.000 jaar en wordt, niet zonder reden, volop in praktijk gebracht. Om jezelf een Ayurvedisch arts te mogen noemen, een Vaidya, moet je in India een 6 of 7 jarige fulltime universitaire opleiding volgen, 6 dagen per week.

De Ayurveda staat bekend als een holistische visie. Steeds vaker wordt ook in het Westen erkend dat enorm veel gezondheidskla chten stressgerelate erd of psychosomatisc h van oorzaak zijn. Of bijvoorbeeld dat een goede weerstand begint met een goede spijsvertering, een belangrijk Ayurvedisch uitgangspunt. En steeds vaker erkent men ook in het Westen de kracht van goede ademhaling, ontspanning en meditatie, eveneens belangrijke onderdelen van de Ayurveda. Ook onderzoek gerelateerd aan de werking van de hypofyse, aanmaak van witte bloedlichaampj es, verbeteren van immuunsysteem, verbetering van bloedkwaliteit, etc. kun je allemaal vinden. Je zou ook zelf een aantal Shirodharabeha ndelingen, die met de warme olie op je hoofd, kunnen doen om te kijken welk effect het op je heeft.

Over de ontgiftende werking van klysma’s, is het belangrijk om te weten dat deze binnen een Panchakarmakuu r een andere werking hebben in vergelijking met een klysma zoals ze dat in het Westen gebruiken. In het Westen vast je vaak eerst een paar dagen op wat vloeibaar eten, veel fruitsapjes etc. Ook gezond, maar ik kan mij voorstellen dat de klysma’s in dit geval niet erg bijdragen aan ontgifting. Binnen een Panchakarmakuu r worden ook klysma’s gegeven. Alleen gaat hier een heel ander traject aan vooraf, dat het lichaam veel beter voorbereidt op de klysma’s. Specifiek dieet, inname van ghee, specifieke Ayurvedische massages, gebruik van zweetcabines, etc. Alles om de toxines los te weken en de dosha’s naar de juiste plek te brengen zodat ze met behulp van de klysma’s afgevoerd kunnen worden. Verder is belangrijk de vraag hoeveel klysma’s je gebruikt. In de Ayurveda kun je 8 of meer klysma’s gebruiken, voor een langere periode. Hierbij worden voedende en reinigende klysma’s afgewisseld. Bovendien bevatten de reinigende klysma’s ook bepaalde kruiden, daar waar in het westen volgens mij gewoon alleen warm water wordt gebruikt.

Verder is het bericht over lood in medicijnen iets van 10 jaar oud en verschijnt zo nu en dan eens, mensen nemen het bericht van elkaar over. Voor Europa gelden iig bepaalde kwaliteitskeur merken, ISO-certificering, etc. Ayurvedische middelen zijn niet chemisch, maar gewoon kruidenprepara ten.

Ayurvedische kruiden hebben een bepaalde werking, dat zonder meer. Ik denk meer dat Premdani bedoelt dat ze geen schadelijke bijwerkingen hebben zoals veel westerse medicatie. Diarree door gewoon hardi-gebruik lijkt me vrij ongebruikelijk . Ik kan daar verder niet zoveel over zeggen. Je hebt er sowieso meer achtergrondinf ormatie bij nodig en ik ben daarnaast geen arts.

Vrije radicalen hebben meer vrij spel in een zuur milieu en minder in een basisch of alkalisch milieu. Mogelijk bedoelde hij dat? Ik ken Premdani verder niet. Volgens mij mag je je naar Westerse begrippen idd geen dokter noemen als je Geneeskunde niet hebt afgerond. Er bestaan ook specifieke criteria om je Ayurvedisch arts te mogen noemen en ik zie dat Premdani wel Vaidya is. Wellicht hadden de makers van het programma zorgvuldiger moeten zijn in het kiezen van de juiste titel voor hem. Ben niet betrokken geweest bij de productie van de uitzending of überhaupt bij OHM. Wel vandaag afgesproken dat ik voor ze ga bloggen. Dit hierboven was een proefblog van mij die ik op eigen initiatief hier heb geplaatst. :)

Ik ga er niet aan beginnen om hier allerlei onderzoeken te plaatsen. Ga zelf actief op onderzoek uit, zou ik zeggen. Google knows. ;) Als je het echt wilt begrijpen, lees ook boeken en ga veel in gesprek met mensen die er al veel vanaf weten. Als je benieuwd bent wat voor type je overwegend bent, meer zou willen weten over Ayurveda en hoe je je eigen balans beter kunt bewaren dan kun je mij mailen op soeraya.sewdie [email protected] Ik mail je dan een Ayurveda-test en je krijgt volop tips en adviezen. Dat zijn voor de duidelijkheid algemene richtlijnen. De meeste mensen kunnen daarmee prima uit de voeten en merken dat ze lekkerder in hun vel zitten, meer energie of rust hebben. Als je echt specifieke klachten hebt: ga dan naar een arts.

Offline Tjartjatja

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 1 mei 2012, 10:40:50 »
weet je ieder zijn ding...ayurved a, accupunctuur, glaasje draaien, kaartje blazen ( grapje is alcohol spel)

mag, zou kunnen...ik geloof er niet zo in en vind het zonde dat het vergoed wordt via ziekenfonds etc...als ze die onzin eruit laten en mensen die los van reguliere zorg de alternatieve kant opwillen, want dat is het gewoon moeten dat doen, maar haal het uit het pakket en geef meer voor bijvoorbeeld tandzorg etc...

had een tante de was ook zo van kruiden en dingen en weet ik veel wat...hebben door haar vaak dagenlang aan de schijterij gezeten omdat het goed was en we schoon werden van binnen...

nou hadden op een gegeven moment geen tjoetjar meer over van vegen, vegen , vegen...

Als ayurveda zo booming was dan was het wel erkend als normale zorg...dat is mijn mening.

Offline Suikertje

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #23 Gepost op: 1 mei 2012, 10:53:36 »

had een tante de was ook zo van kruiden en dingen en weet ik veel wat...hebben door haar vaak dagenlang aan de schijterij gezeten omdat het goed was en we schoon werden van binnen...

nou hadden op een gegeven moment geen tjoetjar meer over van vegen, vegen , vegen...

Whahahahaha aaaaah die arme choetar van je lol

Onderzoek

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2012, 21:42:42 »
Leuke reacties/vragen zijn er in de tussentijd verschenen! Ik zal hieronder wat meer uitleggen over Ayurveda, aan de hand van jullie vragen en opmerkingen. Dit is gewoon een zeer beknopte uitleg van Ayurveda met af en toe enige gechargeerde vergelijkingen om het verschil wat duidelijker neer te zetten. Waarmee ik niet volledig de Westerse reguliere geneeskunde afwijs of afkeur. Ik zeg er dus gelijk ook eerlijkheidsha lve bij dat ik geen tijd en zin heb in discussie daarover. Stop ook zeker niet zomaar je huidige behandeling met medicijnen naar aanleiding van onderstaande informatie. Doe dit in overleg met je arts. Okay, tot zover de disclaimer. ;)

Waarom is de Ayurveda zo verfijnd? ‘One size fits all’ bestaat hier niet. Met de Ayurveda kijk je naar je denk- en leefpatroon, hoe je je leven hebt ingericht, je eetpatroon, je dieet en ook bijvoorbeeld of je werk wel bij je past. Ons lichaam heeft Vata, Pitta en Kapha in zich. Maar ook voedsel kan ingedeeld worden in Vata, Pitta en Kapha. Dat geldt ook voor de dagdelen en zelfs de seizoenen. Zo is het voor een overwegend Pitta-type bijvoorbeeld extra belangrijk om in het Pitta-seizoen, de lente en vooral zomer, niet al teveel Pitta-kruiden te eten. Jammer voor wie erg van peper en massala houdt. ;)

Verder richt de Ayurveda zich op de root cause van een ziektebeeld. Het probleem wordt dan bij de wortel aangepakt. Dat is vaak wel een langduriger proces waarvoor je wat meer geduld moet hebben. Vaak zie je bij de reguliere westerse geneeskunst dat medicijnen de symptomen bestrijden, terwijl de echte oorzaak wordt onderdrukt en nog blijft zitten. Vaak hebben die medicijnen ook nog behoorlijk wat bijwerkingen. Onlangs nog een Westerse arts gesproken die aangeeft dat ook veel reguliere artsen wel bekend zijn met de positieve werking van verschillende alternatieve geneeswijzen. En dan hebben we ook nog de farmaceutische industrie die er een enorm belang bij heeft om haar medicijnen voorgeschreven te krijgen en veel invloed heeft op de publicatie van onderzoeksresu ltaten. De film ‘Love and other drugs’ brengt dit trouwens mooi in beeld. ;)

Buiten dit zul je weinig onderzoeken gepubliceerd vinden in westerse wetenschappeli jke tijdschriften. Dat wil echter niet zeggen dat die onderzoeken er niet zijn; je zou Google ervoor kunnen gebruiken. In India wordt er namelijk volop onderzoek naar gedaan, nog steeds. Verder kun je van de Ayurveda wel stellen dat het vrij evidence based is: het bestaat al meer dan 5.000 jaar en wordt, niet zonder reden, volop in praktijk gebracht. Om jezelf een Ayurvedisch arts te mogen noemen, een Vaidya, moet je in India een 6 of 7 jarige fulltime universitaire opleiding volgen, 6 dagen per week.

De Ayurveda staat bekend als een holistische visie. Steeds vaker wordt ook in het Westen erkend dat enorm veel gezondheidskla chten stressgerelate erd of psychosomatisc h van oorzaak zijn. Of bijvoorbeeld dat een goede weerstand begint met een goede spijsvertering, een belangrijk Ayurvedisch uitgangspunt. En steeds vaker erkent men ook in het Westen de kracht van goede ademhaling, ontspanning en meditatie, eveneens belangrijke onderdelen van de Ayurveda. Ook onderzoek gerelateerd aan de werking van de hypofyse, aanmaak van witte bloedlichaampj es, verbeteren van immuunsysteem, verbetering van bloedkwaliteit, etc. kun je allemaal vinden. Je zou ook zelf een aantal Shirodharabeha ndelingen, die met de warme olie op je hoofd, kunnen doen om te kijken welk effect het op je heeft.

Over de ontgiftende werking van klysma’s, is het belangrijk om te weten dat deze binnen een Panchakarmakuu r een andere werking hebben in vergelijking met een klysma zoals ze dat in het Westen gebruiken. In het Westen vast je vaak eerst een paar dagen op wat vloeibaar eten, veel fruitsapjes etc. Ook gezond, maar ik kan mij voorstellen dat de klysma’s in dit geval niet erg bijdragen aan ontgifting. Binnen een Panchakarmakuu r worden ook klysma’s gegeven. Alleen gaat hier een heel ander traject aan vooraf, dat het lichaam veel beter voorbereidt op de klysma’s. Specifiek dieet, inname van ghee, specifieke Ayurvedische massages, gebruik van zweetcabines, etc. Alles om de toxines los te weken en de dosha’s naar de juiste plek te brengen zodat ze met behulp van de klysma’s afgevoerd kunnen worden. Verder is belangrijk de vraag hoeveel klysma’s je gebruikt. In de Ayurveda kun je 8 of meer klysma’s gebruiken, voor een langere periode. Hierbij worden voedende en reinigende klysma’s afgewisseld. Bovendien bevatten de reinigende klysma’s ook bepaalde kruiden, daar waar in het westen volgens mij gewoon alleen warm water wordt gebruikt.

Verder is het bericht over lood in medicijnen iets van 10 jaar oud en verschijnt zo nu en dan eens, mensen nemen het bericht van elkaar over. Voor Europa gelden iig bepaalde kwaliteitskeur merken, ISO-certificering, etc. Ayurvedische middelen zijn niet chemisch, maar gewoon kruidenprepara ten.

Ayurvedische kruiden hebben een bepaalde werking, dat zonder meer. Ik denk meer dat Premdani bedoelt dat ze geen schadelijke bijwerkingen hebben zoals veel westerse medicatie. Diarree door gewoon hardi-gebruik lijkt me vrij ongebruikelijk . Ik kan daar verder niet zoveel over zeggen. Je hebt er sowieso meer achtergrondinf ormatie bij nodig en ik ben daarnaast geen arts.

Vrije radicalen hebben meer vrij spel in een zuur milieu en minder in een basisch of alkalisch milieu. Mogelijk bedoelde hij dat? Ik ken Premdani verder niet. Volgens mij mag je je naar Westerse begrippen idd geen dokter noemen als je Geneeskunde niet hebt afgerond. Er bestaan ook specifieke criteria om je Ayurvedisch arts te mogen noemen en ik zie dat Premdani wel Vaidya is. Wellicht hadden de makers van het programma zorgvuldiger moeten zijn in het kiezen van de juiste titel voor hem. Ben niet betrokken geweest bij de productie van de uitzending of überhaupt bij OHM. Wel vandaag afgesproken dat ik voor ze ga bloggen. Dit hierboven was een proefblog van mij die ik op eigen initiatief hier heb geplaatst. :)

Ik ga er niet aan beginnen om hier allerlei onderzoeken te plaatsen. Ga zelf actief op onderzoek uit, zou ik zeggen. Google knows. ;) Als je het echt wilt begrijpen, lees ook boeken en ga veel in gesprek met mensen die er al veel vanaf weten. Als je benieuwd bent wat voor type je overwegend bent, meer zou willen weten over Ayurveda en hoe je je eigen balans beter kunt bewaren dan kun je mij mailen op soeraya.sewdie [email protected] Ik mail je dan een Ayurveda-test en je krijgt volop tips en adviezen. Dat zijn voor de duidelijkheid algemene richtlijnen. De meeste mensen kunnen daarmee prima uit de voeten en merken dat ze lekkerder in hun vel zitten, meer energie of rust hebben. Als je echt specifieke klachten hebt: ga dan naar een arts.

Dat is nou het probleem. Voor je iets stelt moet je het kunnen beargumenteren met onderzoeken. Niemand kan de onderzoeken vinden. Jullie stellen dat de hypofyse gestimuleerd wordt, laat het onderzoek eens zien. Als het Ayurveda is, zal elke Ayurvedische arts hiervan op de hoogte moeten zijn.

"Vrije radicalen hebben meer vrij spel in een zuur milieu en minder in een basisch of alkalisch milieu." Waar haal je dit vandaan?

De beste man zegt toch echt in het Nederlands iets anders. Als raadgever (want dokter is hij niet) neem ik aan dat je niet a kan zeggen en b bedoelen. Dat zal wat zijn zegt hij dat je xxxx hebt, maar bedoelt hij dat de kans op xxxx toeneemt, als je bijvoorbeeld rookt.

Naast lood, is ook bekend dat in veel ayurvedische producten uit India, gewoon westerse geneesmiddelen zitten. Van welk bedrijf komen de Ayurvedische produkten? Worden ze gekeurd volgens Europese/internationale richtlijnen? Want anders is het gewoon kwakzalverij.

Dat ayurvedische producten niet onder geneesmiddelen vallen klopt, hierdoor worden ze ook minder streng gecontroleerd. Dit wil dus niet zeggen dat ze minder schadelijk zijn. De kans dat een Ayurvedisch product schadelijk is en in de schappen terecht komt is dus groter dan bij een westers geneesmiddel.

reinigen van je lichaam kan niet door middel van klysma's dit heeft niets met kruiden, westers of oosters te maken. Er is NOOIT bewijs geleverd dat het een reinigende werking of ontgiftende werking heeft. Als er kruiden gebruikt worden, laat dan zien wat voor kruid. Ga niet gewoon wat beweren zonder bewijs want je houdt gewoon de mensen voor de gek.

Offline Sew1954

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2017, 18:04:39 »
IK heb ooit producten aangeschaft bij een premdani , ik heb voor ruim 600 aan neppe drankjes en producten gekocht die zouden mij helpen van mijn alcohol verslaving.  Ben gigantis opgelicht door deze meneer.
ben nu zelf op eigen kracht afgekickt van alcohol.

Kaise.nl

« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2017, 18:04:39 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: