collapse

Auteur Topic: PlayStation 4 krijgt werktitel Orbis  (gelezen 1834 keer)

Ryshano

• Gast
PlayStation 4 krijgt werktitel Orbis
« Gepost op: 29 maart 2012, 22:51:49 »
Sony zou hard aan het werk zijn met de ontwikkeling van een nieuwe spelcomputer. Het apparaat, met de werktitel Orbis, zou geen PlayStation 3-games afspelen en beveiligd zijn tegen tweedehands titels.

Dat hebben diverse bronnen gemeld aan gamewebsite Kotaku. De Orbis speelt geen PlayStation 3 af. Daarmee neemt Sony afscheid van de mogelijkheid om de games van de vorige console af te spelen op een nieuw apparaat. Eigenlijk ondersteunde de PlayStation 3 deze optie sowieso al slecht, maar nu laat de elektronicagig ant de mogelijkheid helemaal varen.

Sony gaat verder met de Orbis de strijd aan met de tweedehandsver koop van videogames. Zowel winkelexemplar en als digitale games worden voortaan gekoppeld aan één PlayStation Network-account. Wie toch een tweedehands game koopt, kan deze voor een beperkte tijd spelen. Om toegang te krijgen de volledige game, moet een vergoeding worden betaald. Het is de bedoeling dat de spelcomputer online blijft tijdens het spelen.

Orbis is overigens Latijn voor cirkel. De PlayStation Vita kreeg ook al een Latijnse naam. Samen vormen de namen ‘Orbis Vitae’, wat staat voor de cirkel van het leven. Of Sony die symboliek voor ogen heeft voor zijn spelcomputers, is nog de vraag.

Mocht Sony van plan zijn om de opvolger van de PlayStation 3 aan te kondigen, dan is de kans groot dat dit gebeurt tijdens de komende gamebeurs E3, die van 5 tot en met 7 juni plaatsvindt.

Kaise.nl

PlayStation 4 krijgt werktitel Orbis
« Gepost op: 29 maart 2012, 22:51:49 »

ja man

• Gast
Re: PlayStation 4 krijgt werktitel Orbis
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2012, 09:43:00 »
Als ze geen 2e handse games meer willen laten verkopen, mogen ze de nieuwprijzen van 60 euro en soms 65 euro ook niet meer toepassen.
Dan maar 30 euro voor een nieuwe spel moeten betalen.
Ik koop alleen maar afgeprijsde spellen. Ik ga echt geen 60 euro meer uitgeven voor een spel.

Steven, denk je echt dat ze voor 30 euro nieuwe spellen gaan verkopen? Als ze dat doen hoe moeten ze dan de zakken vullen van al die hoge pieten????

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2012, 12:51:17 »
Sony straft haar klanten eigenlijk af om fan van ze te zijn. Slim.

Navel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2012, 21:44:42 »
Je ziet dat playstation de hacker gezind is, want nu heb je alle spellen gratis als je een account deelt :D. Goede ontwikkeling.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2012, 13:21:43 »
Als ze geen 2e handse games meer willen laten verkopen, mogen ze de nieuwprijzen van 60 euro en soms 65 euro ook niet meer toepassen.
Dan maar 30 euro voor een nieuwe spel moeten betalen.
Ik koop alleen maar afgeprijsde spellen. Ik ga echt geen 60 euro meer uitgeven voor een spel.
Same here!

je lult maar mee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2012, 16:36:26 »
Same here!

zie je!! weer geen eigen mening!!! hahaaha

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2012, 23:12:03 »
zie je!! weer geen eigen mening!!! hahaaha
Ik heb dezelfde mening, das wat anders dan geen eigen mening. Boeler!

grote smurf

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2012, 08:31:15 »
Ik heb dezelfde mening, das wat anders dan geen eigen mening. Boeler!

hahahaha. nadeem, jij kiert me. ik lach me kapot om jou, losertje. altijd leuk om te zien hoe je begint te schelden als je weet dat anderen gelijk hebben. hahaha, brilsmurf!!!!

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2012, 14:15:01 »
hahahaha. nadeem, jij kiert me. ik lach me kapot om jou, losertje. altijd leuk om te zien hoe je begint te schelden als je weet dat anderen gelijk hebben. hahaha, brilsmurf!!!!
ik scheld alleen op zielige boelers die onder gast mensen proberen te dissen/vervelen. En ja, je dient je aangesproken te voelen. Mongool.

stupid nadeem

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2012, 14:21:02 »
ik scheld alleen op zielige boelers die onder gast mensen proberen te dissen/vervelen. En ja, je dient je aangesproken te voelen. Mongool.

bwhahahahahaha, jij kiert me echt. zielige brilsmurf. hahahaha. please kom met nog meer scheldwoorden. je bent nog net zo zielig en nerdy als op IF forum. whahwhhahahaha haahah

Kaise.nl

« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2012, 14:21:02 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: