collapse

Auteur Topic: Moslims die varkensvlees eten??  (gelezen 33712 keer)

dewanand2

• Gast
Re: Moslims die varkensvlees eten??
« Reactie #60 Gepost op: 12 april 2012, 15:46:14 »
namasta kaise losers,

jullie zijn grappig. hoeveel van jullie boitie koelies dragen een leren jas? dat komt ook van die rund, toch? daarom zeg ik hindoestanen zijn gedoemd om te falen.jullie praktiseren je eigen geloof niet eens goed. moslims doen dat weer wel.maar die zijn ook geen kontlikkende hindoestanen die van blanken houden. ik ben bezig met een onderzoek hiernaar en zal dat binnenkort op deze site publiceren.

dewanand

Kaise.nl

« Reactie #60 Gepost op: 12 april 2012, 15:46:14 »

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #61 Gepost op: 12 april 2012, 16:33:51 »
je hebt ook kaas met kunstmatige stremsels..
Maar door jouw opmerking waarin staat dat je op kaas en snoep niet zo hoeft te letten denkt Crazyray dat je dus alle soorten kaas eet.

Ik zelf dacht het namelijk ook toen ik je bericht las.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #62 Gepost op: 12 april 2012, 20:34:48 »
Maar door jouw opmerking waarin staat dat je op kaas en snoep niet zo hoeft te letten denkt Crazyray dat je dus alle soorten kaas eet.

bij snoep is het 9/10 varkens gelatine en wij eten wel varkensvlees..
met kaas letten wij zelf er eigenlijk niet op.. kaas is al vrij duur, als je een goeie stuk kaas wilt hebben met lekkere smaak, en vega kaas is helemaal duur..  dus zo doende zijn dat de 2 dingen waar wij niet echt op letten.

DEWANAND13

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 12 april 2012, 20:42:02 »
met kaas letten wij zelf er eigenlijk niet op.. kaas is al vrij duur, als je een goeie stuk kaas wilt hebben met lekkere smaak, en vega kaas is helemaal duur..  dus zo doende zijn dat de 2 dingen waar wij niet echt op letten.

HYPOCRIET

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 12 april 2012, 21:57:25 »
Als je iets wil eten doe het dan gewoon, je eigen ziel tekort doen is ook een zonde!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #65 Gepost op: 12 april 2012, 22:05:22 »
''15ct/min naar Suriname mobiels''... Ze denken: ''allochtonen kunnen toch geen Nederlands, dus we laten die advertentietek st ook maar allochtoons klinken.''

[Adv. hieronder.]

BillClitton

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 12 april 2012, 23:34:48 »

jullie hebben thuis zeker ook van dat goedkope schuurwcpapier van de euroshopper op je bil mee te vegen. lekker goedkoop.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #67 Gepost op: 13 april 2012, 11:42:22 »
Letten hindoes daar niet op dan?
Of eten de meeste hier rund?
En ei/vis etc?

Mijn kids mogen ook niet alles maar genoeg lekkere snoep wat ze
wel mogen dus tjah... Zo zielig vind ik het niet hoor.

Persoonlijk vind ik het sterk overdreven hoe mensen de ingredienten gaan analyseren. Als er ergens een superklein beetje extract zit van een vleessoort die ik doorgaans niet eet, maak ik daar niet zo'n punt van. Zoals stremsel in kaas of gelatine in snoep. Het gaat echt om bijna verwaarloosbar e hoeveelheden. Mensen maken er hele studies van en zijn er uren mee bezig, terwijl ze misschien beter die energie kunnen steken in een schonere leefomgeving en gezondere leefgewoontes. Ik denk dat over het algemeen de hindoes er ook wat flexibeler in zitten. Dat is inherent aan het feit dat we leven in een multiculturele westerse moderne samenleving.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #68 Gepost op: 13 april 2012, 13:15:33 »
jullie hebben thuis zeker ook van dat goedkope schuurwcpapier van de euroshopper op je bil mee te vegen. lekker goedkoop.
joh als je niks nuttigs heb te zeggen ga lekker sesamstraat kijken

Offline Sharoos

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #69 Gepost op: 13 april 2012, 13:34:46 »
Waarom zouden moslims geen varkensvlees mogen eten?
Omdat het als onrein wordt gezien?

Wat maakt jou een goede of slechte moslim? Het is niet wat je eet, het is wie je bent.

BillClitton

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 13 april 2012, 14:44:22 »

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #71 Gepost op: 13 april 2012, 16:20:02 »
Oh ik heb die post dan niet gezien, zie van wel meerdere hun posts niet :s shailesh moet dat snel maar eens fixen:s

MAar nee helaas is dit geen suriname waar ik mn vlees zelf kan slachten
ook eet ik weleens buiten de deur in een "halal" tent oid.

EN ik kan ook nooit weten of dat vlees allemaal wel 100% halal is,
Bij twijfel koop ik er niks maar anders ga ik uit van het goede in die mensen

Hoezo zou je niet zelf kunnen slachten? Of het nou wel of niet mag van de wet ivm hygiëne is wat anders.

Wij hebben zelf jaren kippen gehad. Deze werden op zijn tijd ook geslacht om wat minder kippen te hebben :) Op een of ander manier komen er steeds kuikens :)

Ben je wel eens in een slachthuis wezen kijken?
Daar worden er meerdere kippen in een keer geslacht. En als het ritueel (halal) geslacht moet worden zetten ze een cassette bandje op. Is dit werkelijk ritueel (halal) slachten??

Sorry maar voor mij persoonlijk kip is kip. Of er nou halal staat of niet.

Nu je dit weet blijf je dan uren doen en alle e nummertjes na lopen? Bijvoorbeeld je gaat patat kopen buitens huis. Weet jij veel wat voor vet het is? En ze gooien die frikandellen net zo goed in het vet waar de patat in gebakken word.

Ik eet zelf ook geen varkens vlees. Van huis uit. We hebben het nooit gegeten en heb er ook geen behoefte aan. Geef mij mijn doks maar :)

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #73 Gepost op: 14 april 2012, 14:20:09 »
je hebt ook kaas met kunstmatige stremsels..

Vega kaas, maar de meesten hier hebben het over normale kaas neem ik aan.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #74 Gepost op: 14 april 2012, 14:20:44 »

Dus dat

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #75 Gepost op: 14 april 2012, 14:23:38 »
Hoezo zou je niet zelf kunnen slachten? Of het nou wel of niet mag van de wet ivm hygiëne is wat anders.

Wij hebben zelf jaren kippen gehad. Deze werden op zijn tijd ook geslacht om wat minder kippen te hebben :) Op een of ander manier komen er steeds kuikens :)

Ben je wel eens in een slachthuis wezen kijken?
Daar worden er meerdere kippen in een keer geslacht. En als het ritueel (halal) geslacht moet worden zetten ze een cassette bandje op. Is dit werkelijk ritueel (halal) slachten??

Sorry maar voor mij persoonlijk kip is kip. Of er nou halal staat of niet.

Nu je dit weet blijf je dan uren doen en alle e nummertjes na lopen? Bijvoorbeeld je gaat patat kopen buitens huis. Weet jij veel wat voor vet het is? En ze gooien die frikandellen net zo goed in het vet waar de patat in gebakken word.

Ik eet zelf ook geen varkens vlees. Van huis uit. We hebben het nooit gegeten en heb er ook geen behoefte aan. Geef mij mijn doks maar :)

Dus dat. Mcdonalds, snackbar en al die dingen moet je dan ook ontwijken. Je weet immers niet wat daarmee word gedaan.

jihad

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 14 april 2012, 21:28:13 »

ze moeten jou een varkens knakworst in je kut en een runder salami in je reet stoppen

fatoe2

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 16 april 2012, 09:46:11 »
ze moeten jou een varkens knakworst in je kut en een runder salami in je reet stoppen

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Offline Tjartjatja

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #78 Gepost op: 16 april 2012, 11:26:33 »
tjah ... denk niet dat we worden afgerekend op ons dieët maar onze daden.

als het er nou één of twee waren maare...

miljoenen mischien meer mensen eten varken. / Zie allah/ram/jezus etc. ze niet straffen sterker nog ze rulen de wereld.

miljoenen mensen mischien meer eten koe/rund..  Zie krishna/ ram / etc. ze niet straffen, nee deze mensen hebben zelfs geruled over onze hindoe vega kaas etende broeders..

Ik denk als je echt iets niet zou kunnen eten je lichaam wel zou reageren. zo zijn onze lichaampjes immers gebouwd.

wat mij soms wel tot denken zet is dierwelzijn zoals PLOFkippen etc...maar ach masalla dhar ke chalende!!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #79 Gepost op: 16 april 2012, 13:46:16 »
tjah ... denk niet dat we worden afgerekend op ons dieët maar onze daden.

als het er nou één of twee waren maare...

miljoenen mischien meer mensen eten varken. / Zie allah/ram/jezus etc. ze niet straffen sterker nog ze rulen de wereld.

miljoenen mensen mischien meer eten koe/rund..  Zie krishna/ ram / etc. ze niet straffen, nee deze mensen hebben zelfs geruled over onze hindoe vega kaas etende broeders..

Ik denk als je echt iets niet zou kunnen eten je lichaam wel zou reageren. zo zijn onze lichaampjes immers gebouwd.

wat mij soms wel tot denken zet is dierwelzijn zoals PLOFkippen etc...maar ach masalla dhar ke chalende!!

Als je vlees eet, heeft dat toch ook invloed op 'daden'? Je slacht dan mss niet zelf, maar omdat je vlees wilt eten, wordt er gedood. Daar draag je indirect aan bij.

Offline Tjartjatja

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #80 Gepost op: 16 april 2012, 13:59:49 »
Als je vlees eet, heeft dat toch ook invloed op 'daden'? Je slacht dan mss niet zelf, maar omdat je vlees wilt eten, wordt er gedood. Daar draag je indirect aan bij.

Nee hoor ik ben niet schuldig en niet medeplichtig.. ..ik eet alleen wat over is gebleven en in naam en behoefte van anderen is doodgemaakt ... ;-) als er niets overblijft dan kocht ik geen vlees... :lol (2):

Nee ff serieus klopt wat je zegt maar ik geef ook aan dat ik er geen probleem heb vlees eten integendeel krijg nog honger van deze topic...garnal en, gamba's, kfc, mac...ergens las ik ook nog kraboe...tjah iemand uit saramacca zegt geen nee tegen vers gevangen krab, zelf gevangen vis, geschoten wild of goede rasforoe etc...

meteen dood, plukpluk hop richting choelha ...wah wah..!!

Ik vind het rot voor mensen die zich wel aan bepaalde regels willen houden maar vanwege onduidelijkhed en en soms oplichting niet vrijelijk kunnen genieten van een halaltoko of iets omdat het niet vertouwelijk is...

en tjah beste aggoe metie blijft die van de pingo...gewoon roosteren boven vuur.

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #81 Gepost op: 16 april 2012, 15:58:38 »
mn ma heeft ons meegegeven dat je geen rundvlees mag eten.. maar zoals bij kaas en snoep maakt het niet uit.. zo erg hoef je er niet op te letten
waarom mag je geen rundvlees eten?
Voor hen die het nog niet weten, dat crèmelaagje op je koffie is varkensvet extract.
Borstvergrotin g door handoplegging €250,-
Niet goed,geld terug!

Offline deepack

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • ........
« Reactie #82 Gepost op: 16 april 2012, 16:17:35 »
Voor hen die het nog niet weten, dat crèmelaagje op je koffie is varkensvet extract.

En als je gaat wokken wordt in dezelfde pan rund/varkensvlees klaargemaakt ! Lekker he ?

sst

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 16 april 2012, 21:19:58 »

als je wat zegt, roep dan niet de eerste de beste na. dat was gewoon een fabeltje.

schaapie

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2012, 11:19:41 »
planten hebben ook een ziel, dus bomen omhakken voor hout is ook uit den boze. groenten eten mag ook niet.

Daar zit je dan als vegetarier met je kopje gestolen melk en uit de boom gevallen bananen. Vruchten, hebben zij ook geen ziel zoals de vrucht van de mens?

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #85 Gepost op: 19 april 2012, 12:29:35 »
Volgens mij hebben bomen, planten, vruchten een lager bewustzijn en kunnen ze geen pijn of emoties voelen. Als je met respect van de natuur leeft, is dat toch prima?

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #86 Gepost op: 19 april 2012, 12:39:17 »
Waarom vraag jij dit aan bubblicious?
Jij kan toch vloeiend hindi en sanskriet, sla eens een boek open luilak.

Trouwens ik heb al eerder een topic geopend over waarom vlees en runderen in het bijzonder niet gegeten mogen worden. Kijk maar op mijn profiel als je het niet kan vinden.

Offline Musa

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #87 Gepost op: 18 mei 2012, 05:46:16 »
Garnalen zijn niet haraam bij de hanafi, maar makroeh toch?

Garnalen:
Ik heb begrepen dat garnalen bij hanafi madhab zelfs halal is.Ik eet het gewoon dus.Ik heb het aan wat geleerden in de moskee gevraagd.

Wat zwijn betreft...,
In het verleden ,net toen de islam zijn entree maakte , werd varkensvlees inderdaad gegeten.Na een tijdje is het verboden wegens onmetelijk veel redenen. Gezien het feit dat het in de Quran staat,moet onze profeet dit dus van Allah hebben meegekregen.

I'm a demon AGAINST all demon's.
           Upholder of TRUTH!!!

Mughal Rulsz!!! YA ALI!!!!!!!!!

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #88 Gepost op: 18 mei 2012, 19:45:27 »
Garnalen:
Ik heb begrepen dat garnalen bij hanafi madhab zelfs halal is.Ik eet het gewoon dus.Ik heb het aan wat geleerden in de moskee gevraagd.

Wat zwijn betreft...,
In het verleden ,net toen de islam zijn entree maakte , werd varkensvlees inderdaad gegeten.Na een tijdje is het verboden wegens onmetelijk veel redenen. Gezien het feit dat het in de Quran staat,moet onze profeet dit dus van Allah hebben meegekregen.
oke zou best kunnen, zelf heb ik verschillende dingen gehoord makroeh,halal...
Maar de meesten eten garnalen:p
En zolang het niet haraam is gewoon lekker van genieten:)

Zelfde met drank toch? Vroeger mocht drank ook tot dat het du haraam werd verklaard...
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Musa

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #89 Gepost op: 18 mei 2012, 23:25:47 »
oke zou best kunnen, zelf heb ik verschillende dingen gehoord makroeh,halal...
Maar de meesten eten garnalen:p
En zolang het niet haraam is gewoon lekker van genieten:)

Zelfde met drank toch? Vroeger mocht drank ook tot dat het du haraam werd verklaard...

De arabieren dronken alcohol,maar dat was als het goed is gelijk bij de entree van Islam ,en dus in het leven van onze Nabi,gelijk verboden voor moslims. Voor de Islam werd dit wel gedaan.

Maarjah,voor de komst van onze profeet waren die arabieren gek.

En garnalen,tjah,ik heb net 2 broodjes garnalen op  :lol (2):

I'm a demon AGAINST all demon's.
           Upholder of TRUTH!!!

Mughal Rulsz!!! YA ALI!!!!!!!!!

Kaise.nl

« Reactie #89 Gepost op: 18 mei 2012, 23:25:47 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: