collapse

Auteur Topic: Moslims die varkensvlees eten??  (gelezen 32205 keer)

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • Geslacht: Man
  • This is it.
Re: Moslims die varkensvlees eten??
« Reactie #30 Gepost op: 29 maart 2012, 11:01:46 »
Zo die kleine garnalen eet ik bij best wel veel moslims (en die zijn nog eens streng gelovig ook nog).

Zijn er dan suri moslims die echt geen garnalen eten? De meeste die ik ken eten ook krabboe.

Ja, maar niet iedereen weet het. Zulke dingen weet je alleen als je op onderzoek uit gaat. De meeste mensen kijken alleen naar de standaard dingen zoals Varken, terwijl er genoeg producten zijn waarin rommel zit. Veel moslims weten ook niet dat gewone kaas niet mag vanwege stremsel. Krab eten de gelovige moslims die ik ken ook niet. En het is maar of je het wilt laten.

Veel mensen weten het, maar handelen er niet naar. Ze vinden het te lekker om te laten :p. Dus ja, dan wint eten het boven hun geloof.

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 29 maart 2012, 11:01:46 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #31 Gepost op: 29 maart 2012, 11:18:07 »
Ja, maar niet iedereen weet het. Zulke dingen weet je alleen als je op onderzoek uit gaat. De meeste mensen kijken alleen naar de standaard dingen zoals Varken, terwijl er genoeg producten zijn waarin rommel zit. Veel moslims weten ook niet dat gewone kaas niet mag vanwege stremsel. Krab eten de gelovige moslims die ik ken ook niet. En het is maar of je het wilt laten.

Veel mensen weten het, maar handelen er niet naar. Ze vinden het te lekker om te laten :p. Dus ja, dan wint eten het boven hun geloof.

Ja, maar het is ook niet makkelijk. Een moslim die strict de regels naleeft kan eigenlijk dan bijna nooit ergens buiten eten. Ook blijven er weinig producten in de normale supermarkt over die je kan consumeren. Ik vind het zielig dat die kinderen nooit naar een KFC of een McDonalds kunnen.. hoe dan ook.. vooral voor kinderen is het erg leuk en lekker. Mijn kinderen zijn er dol op.. en is wel een uitje voor zo nu en dan (niet te vaak).
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #32 Gepost op: 29 maart 2012, 11:31:01 »
Halal heeft niks met vlees te maken. Halal betekent toegestaan, haraam verboden. In andere producten zoals brood, koek, ijs, snoep kunnen ook stoffen zitten die verboden zijn, dus daarom niet halal. Dierlijke stoffen zoals gelatine bijvoorbeeld. Of zoals in kaas Stremsel.
maar wat zit er in brood, dat het haram is?
idd in kaas zit stremsel.. daarom is er bio kaas daar zitten kunstmatige stremsels in..

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #33 Gepost op: 29 maart 2012, 12:43:10 »
Ja, maar het is ook niet makkelijk. Een moslim die strict de regels naleeft kan eigenlijk dan bijna nooit ergens buiten eten. Ook blijven er weinig producten in de normale supermarkt over die je kan consumeren. Ik vind het zielig dat die kinderen nooit naar een KFC of een McDonalds kunnen.. hoe dan ook.. vooral voor kinderen is het erg leuk en lekker. Mijn kinderen zijn er dol op.. en is wel een uitje voor zo nu en dan (niet te vaak).

Het is maar hoe diep je erin gelooft. Er zijn genoeg mensen die nog nooit uit eten zijn gegaan, en nooit buiten snacken. Mijn pa bijv ook niet. Kids leren vanaf kleinsaf dat het haraam is, dus voor hun is het normaal. Ze missen het niet. Ze vinden het juist raar dat anderen uit de fam bijvoorbeeld wel haraam nutigen. Vroeger gingen wij weleens naar mc, maar heb bijv een nichtje die er nog nooit is geweest, en zij zou er zelf ook nooit gaan eten.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #34 Gepost op: 29 maart 2012, 13:35:44 »
maar wat zit er in brood, dat het haram is?
idd in kaas zit stremsel.. daarom is er bio kaas daar zitten kunstmatige stremsels in..

Herkomst:
Esters van synthetische vetten, geproduceerd uit glycerol, natuurlijke vetzuren en een ander organisch zuur (azijn-, citroen-, melk- of wijnsteenzuur). De synthetische vetten worden verkregen uit glycerol en natuurlijke vetzuren. De vetzuren kunnen van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn. In de praktijk is het vrijwel altijd plantaardig vet. Het gaat hierbij meestal om een mengsel van allerlei producten.

Functie en eigenschappen
Emulgatoren en stabilisatoren .

Producten:
In zeer veel producten

Acceptabele dagelijkse inname (ADI) :
Geen vastgesteld. Alleen mag voor E472d-f de ADI voor wijnsteenzuur (30 mg/kg lichaamsgewich t) niet overschreden worden.

Bijwerkingen :
Geen bekend. Het wordt door het lichaam gewoon als vet en een ander zuur gezien, de stoffen worden ook gevormd van nature bij de afbraak van vet in het lichaam.

Dieetbeperking en :
Hoewel vrijwel altijd afkomstig van plantaardige olie, is het gebruik van dierlijk vet, inclusief varkensvet, niet uit te sluiten. Hierdoor zullen bepaalde groepen, zoals veganisten, moslims en joden, deze producten over het algemeen vermijden. Alleen via de producent is te achterhalen wat de oorsprong van de vetzuren is. Chemisch is er geen onderscheid te maken tussen dierlijke of plantaardige vetzuren.

Meestal raden ze af om brood van supermarkten te eten, en gewoon naar een mokro of turkse bakker te gaan. Het is namelijk moeilijk vast te stellen of er wel/geen dierlijke vetten in zit, en daarom kan je het liever ontwijken.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #35 Gepost op: 30 maart 2012, 01:07:05 »
Ben je geen hanafi? :P De meeste Suri Moslims wel.

Van kleine gedroogde garnalen weet ik dat het haraam is. Normale zijn makroeh, ieder geval, heb nooit gehoord dat grote garnalen haraam zijn.
jawel, hoe kom je erbij dat het haraam is?
Want ik heb niet zolang terug nog "onderzocht" of het nou wel of niet was toegestaan.
en de geleerden van de hanafi's hebben daarbij vast gesteld dat t wel mag.

Over stremsel is het je eigen keuze er is niet vastgesteld dat het haraam is.
En bep emulgators mogen idd niet maar in veel brood ed zit vooral soja lec. ED verwerkt
Plantaardig dus;)

.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #36 Gepost op: 30 maart 2012, 10:33:13 »
Herkomst:
Esters van synthetische vetten, geproduceerd uit glycerol, natuurlijke vetzuren en een ander organisch zuur (azijn-, citroen-, melk- of wijnsteenzuur). De synthetische vetten worden verkregen uit glycerol en natuurlijke vetzuren. De vetzuren kunnen van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn. In de praktijk is het vrijwel altijd plantaardig vet. Het gaat hierbij meestal om een mengsel van allerlei producten.

Functie en eigenschappen
Emulgatoren en stabilisatoren .

Producten:
In zeer veel producten

Acceptabele dagelijkse inname (ADI) :
Geen vastgesteld. Alleen mag voor E472d-f de ADI voor wijnsteenzuur (30 mg/kg lichaamsgewich t) niet overschreden worden.

Bijwerkingen :
Geen bekend. Het wordt door het lichaam gewoon als vet en een ander zuur gezien, de stoffen worden ook gevormd van nature bij de afbraak van vet in het lichaam.

Dieetbeperking en :
Hoewel vrijwel altijd afkomstig van plantaardige olie, is het gebruik van dierlijk vet, inclusief varkensvet, niet uit te sluiten. Hierdoor zullen bepaalde groepen, zoals veganisten, moslims en joden, deze producten over het algemeen vermijden. Alleen via de producent is te achterhalen wat de oorsprong van de vetzuren is. Chemisch is er geen onderscheid te maken tussen dierlijke of plantaardige vetzuren.

Meestal raden ze af om brood van supermarkten te eten, en gewoon naar een mokro of turkse bakker te gaan. Het is namelijk moeilijk vast te stellen of er wel/geen dierlijke vetten in zit, en daarom kan je het liever ontwijken.
Chemisch geen onderscheid, dus dezelfde (bij)werkingen. Dan is het onzinnig om de een wel halal te noemen en de ander niet; immers doen ze precies hetzelfde en hebben ze dezelfde opbouw.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Dat elkaar citaten worden veranderd naar gayberichten zegt wat over het vermogen van members om zich te verplaatsen in de gedachten van homo's.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #37 Gepost op: 30 maart 2012, 18:37:20 »
jawel, hoe kom je erbij dat het haraam is?
Want ik heb niet zolang terug nog "onderzocht" of het nou wel of niet was toegestaan.
en de geleerden van de hanafi's hebben daarbij vast gesteld dat t wel mag.

Over stremsel is het je eigen keuze er is niet vastgesteld dat het haraam is.
En bep emulgators mogen idd niet maar in veel brood ed zit vooral soja lec. ED verwerkt
Plantaardig dus;)

Ik weet uit het verleden dat kleine gedroogde garnalen door meerdere geleerden als Haraam werd gezien, van nu weet ik het niet. Ze veranderen elke keer van uitspraken. Zoals ze een tijdje zeiden dat groene fernandes of pepsi haraam was, later hoorde ik dat er niks mis was met pepsi, en hebben ze het al die jaren zomaar bestempeld als haraam. Die hindoestaanse geleerden zijn er goed in om zomaar dingen te verkondigen.

Dat hoor ik voor het eerst over stremsel. De gelovige hindoe members onder ons, waaronder ook vele vega vrienden van mij eten ook geen normale kaas vanwege de stremsel die erin zit.

Om kaas te maken zijn enzymen als ingrediŽnt nodig. Drie enzymen die worden gebruikt om kaas te maken, zijn pepsine, lipase en stremsel. Deze enzymen kunnen dierlijk, plantaardig of microbieel zijn. Dierlijke enzymen zijn afkomstig van varkens en runderen. Pepsine is alleen afkomstig van varkens en is dus Haram. Lipase is afkomstig van varkens of runderen en kan dus Haram zijn. Lipase afkomstig van runderen die geslacht zijn volgens de islamitische voorschriften of lipase geproduceerd door micro-organismen is Halal. MicrobiŽle enzymen zijn niet afkomstig van vlees en zijn dus Halal. Kaasproducten die met microbiŽle / bacteriŽle culturen zijn gemaakt zijn Halal. De meeste kaasproducten vermelden op hun productinforma tie niet de afkomst van het enzym.
Stremsel is een oplossing die spijsvertering senzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachter ij.
Als het kalf is geslacht volgens de islamitische voorschriften, is het stremsel Halal.
Enne, alsof stremsel die in normale kaas zit van een halal kalf komt, gewoon bakra stylo dus.

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2012, 01:19:44 »
hoe kan brood niet halal zijn?? dat is toch geen vlees

tegenwoordig is bananen chips halal :S

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2012, 14:16:16 »
Ik concludeer alleen dat alle beschreven personages geen vegetariers zijn......
Borstvergrotin g door handoplegging Ä250,-
Niet goed,geld terug!

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #40 Gepost op: 9 april 2012, 23:09:08 »
hoe kan brood niet halal zijn?? dat is toch geen vlees

nog ff dan is een appel halal

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2012, 13:26:39 »

nog ff dan is een appel halal
Sommige appelsap is ook niet halal:$
Die bevatten nl gelatine enzo :p

hypocriet

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 10 april 2012, 13:38:48 »
Nadeem eet varken, rookt en zuipt. wat een goede moslims is dat toch

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #43 Gepost op: 10 april 2012, 13:52:43 »
Sommige appelsap is ook niet halal:$
Die bevatten nl gelatine enzo :p

Serieus? Nooit opgelet :p.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #44 Gepost op: 10 april 2012, 23:03:19 »
Serieus? Nooit opgelet :p.
ja, tegenwoordig lees ik alles:p
Sta echt lang te shoppen...

In heel veel "vega" cup a soup zit ook varkens bouillon-_-

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2012, 10:56:52 »
ja, tegenwoordig lees ik alles:p
Sta echt lang te shoppen...

In heel veel "vega" cup a soup zit ook varkens bouillon-_-
wajoo ipv binnen half uurtje snel boodschappen te doen ben je gewoon nog een uur bezig om de ingrediŽnten lezen

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2012, 11:30:29 »
wajoo ipv binnen half uurtje snel boodschappen te doen ben je gewoon nog een uur bezig om de ingrediŽnten lezen

Zal vast niet lang duren voor er overal 'halal supermarkten' worden geopend

Op dit moment vind je zelfs nog bij islamitische supermarkten nog genoeg producten die niet halal zijn.

Ik vind het altijd wel grappig wanneer de moslims urenlang praten over dit is niet halal en dat is niet halal. Ze maken er hele studies van. En die arme kinderen die dan weer zulk snoep niet mogen eten etc.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #47 Gepost op: 11 april 2012, 12:53:51 »

Op dit moment vind je zelfs nog bij islamitische supermarkten nog genoeg producten die niet halal zijn.

Ik vind het altijd wel grappig wanneer de moslims urenlang praten over dit is niet halal en dat is niet halal. Ze maken er hele studies van. En die arme kinderen die dan weer zulk snoep niet mogen eten etc.
idd haribo en moam enzo

Vinnie de Killa

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 11 april 2012, 17:13:07 »

Hypocriet noemen ze dat ook wel.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #49 Gepost op: 11 april 2012, 19:40:28 »

Ik vind het juist goed dat Moslims sterk in hun overtuiging zijn waren de meeste van ons maar zo met het HindoeÔsme.

Wat die haribo troep met gelatine betreft, dat eet ik ook niet. En lees ook altijd de ingredienten lijst van producten die ik niet vertrouw om te checken of er geen koeien of varkens bestanddelen inzitten.

Ik vind die halal supermarkten wel een goed idee Hindoes kunnen daar ook gebruik van maken.

Ik koop zelf ook altijd halal kaas(kaas met vegetarisch stremsel) bij de turkse bakker. Ipv gewone kaas bij de  supermarkt waar normaal stremsel (van koeienmaag) in zit .

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #50 Gepost op: 11 april 2012, 22:19:32 »
Letten hindoes daar niet op dan?
Of eten de meeste hier rund?
En ei/vis etc?

Mijn kids mogen ook niet alles maar genoeg lekkere snoep wat ze
wel mogen dus tjah... Zo zielig vind ik het niet hoor.

david el gnomo

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 11 april 2012, 23:01:13 »
En ei/vis etc?

t gaat hier om moslims
wijk niet af als je er niet uikomt

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #52 Gepost op: 12 april 2012, 10:08:23 »
En ei/vis etc?

ik let er wel op maar gelatine in snoep is meestal van varken en dat eet ik wel.. en kaas eten we wel gwn.

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #53 Gepost op: 12 april 2012, 11:49:04 »
@LL

Ik heb volgens mij nog geen reactie van jou gehad betreft of je zelf je vlees slacht???

Ik zou namelijk graag eerst antwoord op mijn vraag hebben voor dat ik klakkeloos iets neer zet hier wat ik er van vind.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #54 Gepost op: 12 april 2012, 11:51:02 »
t gaat hier om moslims
wijk niet af als je er niet uikomt
dus? De meeste hier zijn hindoe en mag best vragen hoe zij het doen.
En ik wijk niet af , heb toch ook aangegeven dat ik wat dat betreft ook op mn kids hun voeding let of kan je niet lezen????
ik let er wel op maar gelatine in snoep is meestal van varken en dat eet ik wel.. en kaas eten we wel gwn.
meestal een mix toch van rund en varken?
Maar ja, iedereen zo zn ding:)
Kaas eten we ook gewoon hoor...

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #55 Gepost op: 12 april 2012, 11:54:29 »
@LL

Ik heb volgens mij nog geen reactie van jou gehad betreft of je zelf je vlees slacht???

Ik zou namelijk graag eerst antwoord op mijn vraag hebben voor dat ik klakkeloos iets neer zet hier wat ik er van vind.
Oh ik heb die post dan niet gezien, zie van wel meerdere hun posts niet :s shailesh moet dat snel maar eens fixen:s

MAar nee helaas is dit geen suriname waar ik mn vlees zelf kan slachten
ook eet ik weleens buiten de deur in een "halal" tent oid.

EN ik kan ook nooit weten of dat vlees allemaal wel 100% halal is,
Bij twijfel koop ik er niks maar anders ga ik uit van het goede in die mensen

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #56 Gepost op: 12 april 2012, 12:24:37 »
dus? De meeste hier zijn hindoe en mag best vragen hoe zij het doen.
En ik wijk niet af , heb toch ook aangegeven dat ik wat dat betreft ook op mn kids hun voeding let of kan je niet lezen????meestal een mix toch van rund en varken?
Maar ja, iedereen zo zn ding:)
Kaas eten we ook gewoon hoor...

mn ma heeft ons meegegeven dat je geen rundvlees mag eten.. maar zoals bij kaas en snoep maakt het niet uit.. zo erg hoef je er niet op te letten

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #57 Gepost op: 12 april 2012, 14:27:52 »
Oh ik heb die post dan niet gezien, zie van wel meerdere hun posts niet :s shailesh moet dat snel maar eens fixen:s

MAar nee helaas is dit geen suriname waar ik mn vlees zelf kan slachten
ook eet ik weleens buiten de deur in een "halal" tent oid.

EN ik kan ook nooit weten of dat vlees allemaal wel 100% halal is,
Bij twijfel koop ik er niks maar anders ga ik uit van het goede in die mensen

Hoezo kan je hier niet zelf je vlees slachten? Genoeg plaatsen waar het kan. Heeft eerder met luiheid, of hygienische toestanden te maken denk ik :p. Mijn ouders slachten ook ťťn keer in de zoveel tijd een lading.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #58 Gepost op: 12 april 2012, 14:32:22 »
mn ma heeft ons meegegeven dat je geen rundvlees mag eten.. maar zoals bij kaas en snoep maakt het niet uit.. zo erg hoef je er niet op te letten

Hoezo maakt het niet uit? In kaas zit stremsel, dat komt toch uit de lebmaag van een kalf, kan je toch ook zien als Rund?

Dat begrijp ik dus niet :p, die redenatie. Ik ken veganisten die geen koek/snoep niks eten, maar wel kaas. Hoezo dat dan wel, terwijl ze weten dat er stremsel in zit.

Je eet rund of je eet het niet, niet half half. Zelfde met moslims die Halal eten, maar wel naar de Mcdonalds gaan. Je eet halal, dus dan niks van buiten ook, en al helemaal geen fastfood. Of je eet alles, zoals mij :p.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #59 Gepost op: 12 april 2012, 15:37:38 »
Hoezo maakt het niet uit? In kaas zit stremsel, dat komt toch uit de lebmaag van een kalf, kan je toch ook zien als Rund?

Dat begrijp ik dus niet :p, die redenatie. Ik ken veganisten die geen koek/snoep niks eten, maar wel kaas. Hoezo dat dan wel, terwijl ze weten dat er stremsel in zit.

Je eet rund of je eet het niet, niet half half. Zelfde met moslims die Halal eten, maar wel naar de Mcdonalds gaan. Je eet halal, dus dan niks van buiten ook, en al helemaal geen fastfood. Of je eet alles, zoals mij :p.
je hebt ook kaas met kunstmatige stremsels..

Kaise.nl

« Reactie #59 Gepost op: 12 april 2012, 15:37:38 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: