collapse

Auteur Topic: Moslims die varkensvlees eten??  (gelezen 33704 keer)

Offline Soldier

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 4
  • Geslacht: Man
Moslims die varkensvlees eten??
« Gepost op: 25 maart 2012, 17:07:06 »
Laatste zie ik overal moslims bloedworst eten bij de chinees. Je ziet ze varkensvlees halen bij de ah??

Eten jullie ook varkensvlees? :dontknow:

Kaise.nl

Moslims die varkensvlees eten??
« Gepost op: 25 maart 2012, 17:07:06 »

dewanand2

• Gast
Re: Moslims die varkensvlees eten??
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2012, 21:02:04 »
Allah heeft de varken geschapen om gegeten te worden door elke moslim.  Varkens zijn niet heilig in de islam en daarom mag je ze gerust eten. Bovendien is een flinke lap varkensvlees en bloedworst goed voor je potentie dus zo kan je snel een nieuw leger jihad soldaatjes bij elkaar neuken, als je varkensvlees eet.

Generaal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2012, 23:07:08 »
Laatste zie ik overal moslims bloedworst eten bij de chinees. Je ziet ze varkensvlees halen bij de ah??

nee, maar ik zie wel een gayfish, die zich voordoet als soldier en een domme topic opent.

Een tip, als je een echte soldier bent, beticht dan eens een haatbaard die varkensvlees koopt, laat het door iemand anders opnemen. Ben benieuwd na hoeveel klappen je k.o. gaat.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2012, 10:21:24 »

vroeger zoveel eeuwen terug aten de moslims wel varkensvlees.
maar omdat de varken geen rein dieren zijn, is het toen besloten om alles te laten wat ziektes met zich mee brengen, en families uitelkaar drijven: namelijk de alcohol.

het is dus niet verboden door Allah, maar door de wijsheid van moslims in de middel eeuwen.

en eerlijk gezegd zijn ook zo zoveel bullshit door de surinaamse hindoestanen verzonnen wat ze in india/ Calcutta niet kennen.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2012, 13:30:05 »
Boeiend??

Wie zegt dat het praktiserende moslims zijn? Je kan jezelf moslim noemen, maar niks doen, en alles eten.

Ik neem aan dat je geen mannen met baard alles varken ziet kopen :p.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2012, 13:46:10 »
In de tijd dat ze invoerden dat varkens onrein waren, had men nog niet de mogelijkheden die wij hedendaags wel hebben.

Ga maar na, het Midden-Oosten stond niet bekend als een plek waar schoon water voor handen was. Varkens hebben, om schoon te blijven, veel water nodig. Zeker als je het niet al te moeilijk wilt maken met voeding en dergelijke is water van belang om de varken zowel van buiten, als van binnen schoon te houden.

Bij het gebrek aan water zoals ze dat in de Arabische landen toen hadden, leed de varken aan ziektes veroorzaakt door (zichtbare) parasieten. Daarom is het dus, denk ik, haram verklaard.

Echter zijn de varkens van tegenwoordig, zeker in Nederland, zo goed als verlost van parasieten en andere ziekteverwekke rs. Het varkensvlees bevat gemiddeld gezien wel wat meer vet, maar goed kippenvlees is vatbaarder voor ziekteverwekke rs en over rundvlees zijn er nadelen op te noemen zoals de vele hormonen die ze toegestopt krijgen.

Elk vlees, maar ook groente en fruit draagt risico's met zich mee. Voedingsmiddel en zijn nooit zuiver geweest en zullen dat denk ik ook nooit worden. Anders zouden we nooit zo een grote productie ervan hebben (als gevolg van de vraag).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Dat elkaar citaten worden veranderd naar gayberichten zegt wat over het vermogen van members om zich te verplaatsen in de gedachten van homo's.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2012, 14:39:49 »
In de tijd dat ze invoerden dat varkens onrein waren, had men nog niet de mogelijkheden die wij hedendaags wel hebben.

Ga maar na, het Midden-Oosten stond niet bekend als een plek waar schoon water voor handen was. Varkens hebben, om schoon te blijven, veel water nodig. Zeker als je het niet al te moeilijk wilt maken met voeding en dergelijke is water van belang om de varken zowel van buiten, als van binnen schoon te houden.

Bij het gebrek aan water zoals ze dat in de Arabische landen toen hadden, leed de varken aan ziektes veroorzaakt door (zichtbare) parasieten. Daarom is het dus, denk ik, haram verklaard.

Echter zijn de varkens van tegenwoordig, zeker in Nederland, zo goed als verlost van parasieten en andere ziekteverwekke rs. Het varkensvlees bevat gemiddeld gezien wel wat meer vet, maar goed kippenvlees is vatbaarder voor ziekteverwekke rs en over rundvlees zijn er nadelen op te noemen zoals de vele hormonen die ze toegestopt krijgen.

Elk vlees, maar ook groente en fruit draagt risico's met zich mee. Voedingsmiddel en zijn nooit zuiver geweest en zullen dat denk ik ook nooit worden. Anders zouden we nooit zo een grote productie ervan hebben (als gevolg van de vraag).
kortom: als je van kleins af niks beters  weet en nooit geweten hebt waarom wel of niet, doe je gewoon wat jouw is wijs gemaakt dat het slecht is of niet mag
logischer dan dit is er niet.
of je gaat opzoek naar anwoorden en tegelijker tijd een strijd aan gaan met je zwaar gelovige families.

ik ken ook hindoes die getrouwd zijn met moslims en gewoon rund of andersom varkensvlees eten.
ze leven nog steeds lang en gelukkig zonder enig geloof.

mensen moeten gewoon doen waar Ze gelukkig van worden en goed bij voelen Toch??

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2012, 00:22:48 »
Allah heeft de varken geschapen om gegeten te worden door elke moslim.  Varkens zijn niet heilig in de islam en daarom mag je ze gerust eten. Bovendien is een flinke lap varkensvlees en bloedworst goed voor je potentie dus zo kan je snel een nieuw leger jihad soldaatjes bij elkaar neuken, als je varkensvlees eet.

Ik ben geen moslim maar jij spoort echt niet menn. Jij bent de nieuwe Wilders van NL?

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2012, 12:13:45 »
Je hebt genoeg moslims die niet halal eten of drinken-_-
Allemaal met hoofddoek ed bij de kfc-_-

Oh en varken is niet alleen haram omdat het onrein is, er zijn zoveel dieren haram om te nuttigen
voor moslims en dan hangt het ook nog eens af van welke scholing je bent.
vooral de hanafi's mogen niet alles eten zelfs bep vissoorten.
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2012, 12:41:18 »

Oh en varken is niet alleen haram omdat het onrein is, er zijn zoveel dieren haram om te nuttigen
voor moslims en dan hangt het ook nog eens af van welke scholing je bent.
vooral de hanafi's mogen niet alles eten zelfs bep vissoorten.

Maar KFC was toch zogenaamd Halal :p. Velen denken dat ieder geval. Ik heb het altijd bulshit gevonden.

Van krab en bepaalde soorten garnalen weet ik wel dat ze het niet eten bij ons.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2012, 15:03:26 »
Alles wat uit de zee komt is volgens de meeste madhhabs zonder meer halal, het hoeft niet op een speciale wijze gedood te worden. De madhhabs kennen kleine verschillen, bijvoorbeeld over de vraag of garnalen en muildieren toegestaan zijn voor consumptie, met name de hanafitische madhhab kent beperkingen op wat uit de zee gegeten mag worden.

Bovenstaande dingen zijn onvolledig en gecategoriseer d naar de regels van het hanafisme. De drie andere rechtsscholen kennen kleine verschillen. Zo werd de garnaal door Hanafi als haram beschouwd, maar werd deze bij de andere soennitische rechtsscholen onder halal gecategoriseer d, omdat (de meeste soorten) garnalen in de zee leven en volgens hen in de Koran alle zeeleven als halal aangeduid wordt.

Volgens de Sjafie, Malikie en Hanbelie Madhhab zijn waterdieren, ofwel alle dieren die niet op gebieden buiten het water kunnen leven, halal en kunnen gegeten worden. Het maakt niet uit waar deze dieren zich bevinden en of ze een gewone visvorm hebben of een ander soort zijn. Ook maakt het geen verschil of deze vissen worden gevangen door moslims of niet-moslims en of ze levend of dood zijn.

De Malikie madhhab maakt hier geen uitzondering in. Volgens de Hanbelie madhhab wordt enkel de sidderaal gezien als vies, en mag daarom niet gegeten worden. Volgens de Sjafi madhhab is het eten van vlees van dieren die zowel in het water als op het land kunnen leven zoals een kikker, een krab of een krokodil haram. 

De Hanafie madhhab stelt niet visvormige waterdieren haram. Hieronder vallen ook  tarbotten, karpers, dolfijnen  en sidderalen. Volgens deze regel mag het vlees van  dieren die permanent in het water leven en schuilen gegeten worden. Alle andere waterdieren zijn haram. Mosselen, garnalen, oesters, zeekreeften en krabben zijn volgens de Hanefie madhhab ook haram.

Dus waterdieren zoals mosselen, garnalen, oesters, zeekreeften en krabben mogen volgens de Sjafie, Malike en Hanbelie madhhab wel gegeten worden en volgens de Hanefie niet. De reden voor het feit dat deze waterdieren volgens de Hanefie haram zijn, is dat dergelijke waterdieren zowel als uiterlijk en gedeelte die kunnen gegeten worden als vies, onsmakelijk en goor worden gezien. Het wordt gezien als iets dat de mens niet aantrekt om te eten.1

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2012, 18:22:30 »
Garnalen zijn niet haraam bij de hanafi, maar makroeh toch?

@lolsmurf

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2012, 08:35:54 »
Iemand vertelde me een keer  een verhaal waarom moslims geen krab en garnalen mogen eten. En waarom vis niet ritueel hoeven te worden geslacht.
De profeet Abraham was van plan langs de oever van de zee een schaap ritueel te slachten.
Op het moment dat hij het gebed had uitgesproken wilde hij een kap beweging maken met zijn houwer.
De houwer glee uit zijn hand en belandde in de zee. Daarom zijn alle zeedieren halal verklaard.
Maar een krab heeft onder water met zijn schaar de houwer opgevangen of tegengehouden. Daarom mag men geen krab eten.

Wat betreft de garnalen is het omdat er geen bloed doorheen stroomt ofzo.

Wat hiervan waar is weet ik niet. Misschien kan iemand dit nog verder toelichten.
hahaha
een krab die een houwer vastpakt
hoe ongeloofwaardi g moet het worden

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2012, 11:41:30 »

Haha idd, een maandje geleden ofzo waren we in de KFC (Leyweg Den Haag) en zagen we een hindoestaanse moslim met lange baard en zijn vrouw met hoofddoek enzo op. Ze aten daar gewoon uitgebreid. Vrouwen met hoofddoeken zie ik vrij vaak in de KFC of McDOnalds, maar dit was de eerste keer dat ik zo'n maulana type daar aantrof :)
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2012, 12:42:53 »
Haha idd, een maandje geleden ofzo waren we in de KFC (Leyweg Den Haag) en zagen we een hindoestaanse moslim met lange baard en zijn vrouw met hoofddoek enzo op. Ze aten daar gewoon uitgebreid. Vrouwen met hoofddoeken zie ik vrij vaak in de KFC of McDOnalds, maar dit was de eerste keer dat ik zo'n maulana type daar aantrof :)
kijk maccie vind ik nog anders daarvan is vastgesteld dat er nog genoeg is wat je kan eten en drinken ed.
a
Maar kfc is niks halal hooguit misschien de frietjes?
Maar ja ieder zo zn ding he...;)

EN idd de verhalen van vroeger zijn aangedikt, de meeste wel denk ik
het zal anders zijn gegaan en dan hebben ze het gewoon mooier gemaakt-_-
Ach ja
zolang je maar een goed mens bent en je medemens met respect behandeld...

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2012, 14:56:54 »
kijk maccie vind ik nog anders daarvan is vastgesteld dat er nog genoeg is wat je kan eten en drinken ed.

Oh ik zie ze anders wel zitten dan met stapels mc-chickens en bigmacs, quarterpounder s etc.
Bij maccie zit zelfs vleesextract verwerkt bij de frietjes, ook hun broodjes zijn niet halal. Wat blijft er dan over? De saus? Een ijsje?  ;-)

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2012, 15:00:58 »
Oh ik zie ze anders wel zitten dan met stapels mc-chickens en bigmacs, quarterpounder s etc.
Bij maccie zit zelfs vleesextract verwerkt bij de frietjes, ook hun broodjes zijn niet halal. Wat blijft er dan over? De saus? Een ijsje?  ;-)
Wat is je bron? De patat van de Mac is gewoon helemaal clean hoor, niks mis mee. Heb erover gemaild met de Mac.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2012, 15:01:25 »
Volgens mij had ik hun reactie ook es een keer op het forum geplaatst. :)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2012, 15:27:50 »
Wat is je bron? De patat van de Mac is gewoon helemaal clean hoor, niks mis mee. Heb erover gemaild met de Mac.

http://www.missethoreca.nl/1018952/home/nieuwsoverzicht/nieuws/McDonaldsFrietNietZuiverVegetarisch.htm

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2012, 16:09:57 »
30-03-2008 21:53

To

"Gastenrelaties" <gastenrelaties@nl.mcd.com>

cc

Subject

McDonalds contactformuli er van de website.

tralalaaa heeft een reactie verstuurd:

Klopt het dat MacDonald's rundvleespoede r toevoegt aan de frites?

Antwoord:

Geachte mevrouw tralalaaa,

Hartelijk dank voor uw email, we zijn blij dat u deze vraag aan ons stelt. De Franse Frietjes bestaan uit pure aardappel, er wordt alleen na het bakken zout aan toegevoegd. De olie waarin de Franse Frietjes en overigens ook de andere producten die in de olie gebakken worden, bestaat uit puur plantaardige olie, te weten zonnebloem olie en raapolie.
Wij hebben nooit iets toegevoegd aan de olie of de Franse Frietjes.

Ik hoop u hiermee te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groeten,
McDonald's Nederland

Carolien Wesselman
Afdeling Gastenrelaties

Geachte mevrouw Wesselman

Toch nog een vraag:

De website van MCDonald's [ http://www.mcdonalds.com/app_controller.nutrition.categories.ingredients.index.html ] vermeldt het volgende v.w.b. de frites:

''French Fries:
Potatoes, vegetable oil (partially hydrogenated soybean oil, natural beef flavor (wheat and milk derivatives)*, citric acid (preservative), dextrose, sodium acid pyrophosphate (maintain color), dimethylpolysi loxane (antifoaming agent)), salt. Prepared in vegetable oil ((may contain one of the following: Canola oil, corn oil, soybean oil, hydrogenated soybean oil, partially hydrogenated soybean oil, partially hydrogenated corn oil with TBHQ and citric acid added to preserve freshness), dimethylpolysi loxane added as an antifoaming agent). *CONTAINS: WHEAT AND MILK (Natural beef flavor contains hydrolyzed wheat and hydrolyzed milk as starting ingredients.)''

Hoe valt dat te rijmen met de verklaring die u geeft? Ik hoop op een spoedige reactie, bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

tralalaaa

Geachte mevrouw tralalaaa,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op uw email. Hierbij stuur ik u graag de officiŽle respons van McDonald's Nederland.
Ik zou u graag nog wijzen op het feit dat wij alleen voor Nederland kunnen spreken, wij hebben zeggenschap* over andere landen.

McDonald's frituurt in puur plantaardige olie omdat dat de meest verantwoorde manier van frituren is. Deze frituurolie bestaat uit een mix van raapzaadolie en zonnebloemolie . Standaard wordt hieraan een kleine hoeveelheid citroenzuur toegevoegd voor de stabiliteit van de frituurolie tijdens de productie. Ook wordt een Antischuimmidd el E900 ter voorkoming van versnelde olieafbraak tijdens het frituren toegevoegd. Deze toevoegingen worden in de olieindustrie standaard toegepast.

Wij hopen u hiermee volledig te hebben geinformeerd. Mocht u ecther nog een vraag of aanmerking hebben, vernemen wij het graag.

Vriendelijke groeten,
McDonald's Nederland

Carolien Wesselman
Afdeling Gastenrelaties

Dus je kunt volgens mij als Hindoe met een gerust hart frietjes van de Mac eten, als je je er zorgen over maakt.

*neem aan dat ze ''geen zeggenschap'' bedoelde.

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2012, 17:42:41 »
@LL
Slacht jij je dieren zelf?
Zo niet dan kan ik je vertellen dat er helemaal niks ritueel geslacht is.

Ook niet bij de Turk.

Ritueel slachten is ŗ niet machinaal en 2 je draait geen cassette bandje af om in een keer 100 dieren te slachten.

En als mensen er voor kiezen om naar KFC te gaan laat ze lekker. Het is kip dus zie t probleem niet...

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2012, 00:51:41 »
ja daar kiezen ze dan zelf voor he.
Uhu dat was voorheen idd zo maar nu niet meer
Oh en de ijsjes/milkshake bevatte als goed is ook gelatine die mogen dus ook niet:p

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #22 Gepost op: 29 maart 2012, 09:49:08 »
Garnalen zijn niet haraam bij de hanafi, maar makroeh toch?

Ben je geen hanafi? :P De meeste Suri Moslims wel.

Van kleine gedroogde garnalen weet ik dat het haraam is. Normale zijn makroeh, ieder geval, heb nooit gehoord dat grote garnalen haraam zijn.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2012, 09:51:31 »

Ja dus dat. mcchicken is niet halal. Je kan fishburger eten, maar je weet niet zeker waar het heeft gelegen of iets. En de broodjes, waaronder brood van de supermarkt ook is ook niet halal. Dus dat kan je als gelovige niet eens eten.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2012, 09:53:05 »
http://www.missethoreca.nl/1018952/home/nieuwsoverzicht/nieuws/McDonaldsFrietNietZuiverVegetarisch.htm

Ja, in het verleden was er zelfs een artikel gekomen van een Hindoe organisatie die para was erover, dat de friet niet vega was. Heb dat stuk ook gelezen. of het daarna is veranderd weet ik niet, en of je ze uberhaupt kan geloven.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2012, 09:55:34 »
@LL
Slacht jij je dieren zelf?
Zo niet dan kan ik je vertellen dat er helemaal niks ritueel geslacht is.

Ook niet bij de Turk.

Ritueel slachten is ŗ niet machinaal en 2 je draait geen cassette bandje af om in een keer 100 dieren te slachten.

En als mensen er voor kiezen om naar KFC te gaan laat ze lekker. Het is kip dus zie t probleem niet...

Dus dat, geen enkele mokro of turk is te vertrouwen, zelfs die suri slagerijen flashen. Waaronder in Amsterdam. Dus ja, het is maar hoe streng je bent. Mijn pa eet bijv nergens waar hij gaat, zelfs in moskee niet, en slacht alles zelf.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #26 Gepost op: 29 maart 2012, 10:02:13 »
De BBC is er achter gekomen dat Macdonalds zijn frieten laat voorbakken in fabrieken in de VS en daarna vriezen ze ze in en verspreiden ze het over alle filialen in de hele wereld.
Het SCHANDAAL is da...t ze na de frieten te hebben versneden ze deze in een dun laagje op basis van varkensvet of koeienvet (gedood door elektrische shocks) onderdompelen.
Dit doen ze zodat de frieten krokant blijven na het gebakken te hebben. Deze frieten worden in elke Mac Donalds gebruikt en vooral in islamitische landen en india. Macdonalds heeft ondertussen wel al zijn excuses aangeboden aan india ťn aan de vegetariŽrs maar nog niet aan de islamitische gemeenschap !!
Zelfs Rusland heeft Macdonalds laten weten dat zij alle macdonalds restauranten in rusland laten sluiten wanneer Macdonalds hier niet mee ophoudt en in de plaats plantaardige olie gaat gebruiken!
BBC in het arabisch heeft dit ook aandacht gegeven: http://news.bbc.co.uk/hi/arabic/news/newsi...000/1348383.stm
Deze informatie is zeer belangrijk dus stuur dit ook door naar al onze broeders en zusters ! Allah zal je hier insha'Allah voor belonen aangezien het een plicht is voor elke moslim om je broeders en zusters te verwittigen voor al het slechte wat hun kan overkomen en vermijd worden.Lees verderBBC Arabic News | News |news.bbc.co.uk

Belangrijk voor sommige consumenten is of smaakstoffen vegetarisch zijn. McDonald's is afgelopen voorjaar voor de rechter gedaagd door vegetariŽrs uit Houston en Seattle. Zij voelen zich misleid omdat `vegetarische' Franse frietjes in Amerika bereid worden met natuurlijke smaakstoffen met rundvleesextra ct.
De rechtszaken leidden tot protesten van Indiase hindoes waarbij McDonald's-restaurants werden vernield. ,,Voor sommige van onze klanten zijn de huidige wettelijke eisen voor etikettering onvoldoende om de vragen te beantwoorden die bij hen leven over hun eetgedrag'', aldus Ken Koziol, mondiaal kwaliteitsmana ger bij McDonald's. ,,Als onze klanten meer informatie willen over natuurlijke smaakstoffen, dan krijgen ze die.''

Enkele maanden geleden heeft McDonald's in een hoekje van zijn website (niet in een formeel persbericht) excuses gemaakt voor de gang van zaken. ,,Wij betreuren het als klanten het gevoel hebben dat de informatie onvoldoende was.'' Volgens McDonald's is de keuze voor vegetarische olie (met rundvleesextra ct) in 1990 gemaakt om een cholesterolvri j menu te bieden, niet om vegetariŽrs tegemoet te komen. McDonald's zal de Amerikaanse productinforma tie, zeven A4-tjes in totaal, verstrekken op zijn website en in restaurants. McDonald's gaat de informatie niet in Nederland verstrekken. Volgens een woordvoerder bestaat daarvoor geen belangstelling . In Nederland zijn de Franse frietjes volgens McDonald's altijd gebakken zonder rundvleesextra ct.

bron:NRC

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #27 Gepost op: 29 maart 2012, 10:29:06 »
Ja dus dat. mcchicken is niet halal. Je kan fishburger eten, maar je weet niet zeker waar het heeft gelegen of iets. En de broodjes, waaronder brood van de supermarkt ook is ook niet halal. Dus dat kan je als gelovige niet eens eten.
hoe kan brood niet halal zijn?? dat is toch geen vlees

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 29 maart 2012, 10:36:15 »
Ben je geen hanafi? :P De meeste Suri Moslims wel.

Van kleine gedroogde garnalen weet ik dat het haraam is. Normale zijn makroeh, ieder geval, heb nooit gehoord dat grote garnalen haraam zijn.

Zo die kleine garnalen eet ik bij best wel veel moslims (en die zijn nog eens streng gelovig ook nog).

Zijn er dan suri moslims die echt geen garnalen eten? De meeste die ik ken eten ook krabboe.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2012, 10:59:00 »
hoe kan brood niet halal zijn?? dat is toch geen vlees

Halal heeft niks met vlees te maken. Halal betekent toegestaan, haraam verboden. In andere producten zoals brood, koek, ijs, snoep kunnen ook stoffen zitten die verboden zijn, dus daarom niet halal. Dierlijke stoffen zoals gelatine bijvoorbeeld. Of zoals in kaas Stremsel.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2012, 10:59:00 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: