collapse

Auteur Topic: Met alcohol gepakt:  (gelezen 21233 keer)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
Re: Met alcohol gepakt:
« Reactie #60 Gepost op: 9 juli 2012, 17:01:13 »
ik heb nog geen rijbewijs dus dat gaat moeilijker. het lijkt wel of je het goed praat als mensen met alcohol achter het stuur zitten. de wet is er niet voor niets.. en die is niet zomaar gemaakt. en ja ik ken enkele mensen die mt alcohol achter het stuur zaten en zijn gaan rijden en een ongeluk hebben veroorzaakt. ik vind het nog steeds onverantwoorde lijk om met alcohol op te gaan rijden!

Dat de wet er is, wil niet zeggen dat alle mensen met alcohol op automatisch ook onverantwoord rijden. Je mag zelfs tot 2 glazen op hebben. (Promillage van 0.5 als ik het goed heb).
Jazeker vanaf een bepaald promillage is er sprake van een verhoogd risico, maar mensen die brokken maken hebben dan ook vaak diep in het glaasje gekeken. Dat is onverantwoord. Overigens verschilt het ook per persoon, alhoewel de regels gelijk zijn voor een ieder. Maar bepaalde mensen zijn al van de wereld na enkele glazen waar anderen nog gewoon heel nuchter en alert kunnen blijven.
Dus nee, ik spreek het niet goed, alcoholvrij rijden blijft het beste, maar ik bekijk het wel objectief. Ik denk overigens dat mensen die oververmoeid achter het stuur zitten, ten minste een evengroot risico vormen. Maar toch doen mensen het, omdat het (nog) niet strafbaar is.
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 17:04:00 door ViNoD »
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Kaise.nl

« Reactie #60 Gepost op: 9 juli 2012, 17:01:13 »

Ryshano

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 10 juli 2012, 01:33:39 »
Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer

Voor een onderzoek naar de geschiktheid en schorsing van de geldigheid van het rijbewijs wordt geen onderscheid gemaakt tussen beginnende en ervaren bestuurders.
De volgende criteria worden gehanteerd bij het opleggen van een EMA.

*    gemeten alcoholgehalte tussen 0,8 en 1,0 promille (tussen 350 en 435 ug/l);
*    meer dan eens overtreden van artikel 8, tweede lid van de Wegenverkeersw et 1994.

Lees hier rustig verder:

http://www.cbr.nl/10872.pp

DjesLee

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 13 juli 2012, 16:24:59 »
Ik reed vroeger weleens met alcohol op... veeeeeeeeeel meer dan is toegestaan...
Maar ik was me er altijd (dus geen liter wodka... een halve liter mss) wel van bewust dat ik niet 100% was... en reed langzamer en keek vaker in de spiegels dan normaal...
Eigenlijk een betere Michael Schumacher dan normaal...

Ik doe het zo weer....

Pak muh dan?

Die vrouwen moeten ze van de weg halen... want dat is gewoon gevaarlijke comedy... OMG

Offline Mc Mystic

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 14 juli 2012, 17:27:31 »
Ik reed vroeger weleens met alcohol op... veeeeeeeeeel meer dan is toegestaan...
Maar ik was me er altijd (dus geen liter wodka... een halve liter mss) wel van bewust dat ik niet 100% was... en reed langzamer en keek vaker in de spiegels dan normaal...
Eigenlijk een betere Michael Schumacher dan normaal...

Ik doe het zo weer....

Pak muh dan?

Die vrouwen moeten ze van de weg halen... want dat is gewoon gevaarlijke comedy... OMG

Of die 65+ -ers  die 80 rijden op de linkerbaan

Kaise.nl

« Reactie #63 Gepost op: 14 juli 2012, 17:27:31 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: