collapse

Auteur Topic: Met alcohol gepakt:  (gelezen 21989 keer)

HELP

• Gast
Met alcohol gepakt:
« Gepost op: 12 maart 2012, 12:17:49 »
Beste mensen,

Dom dom daar begin ik maar mee, maar hopelijk zitten er op deze forum ook ergens serieuze mensen die mij kunnen helpen..

Ik ben een beginnende bestuurder ik ben in het jaar 2009 gepakt met alcohol op had toen in eerste instantie p/a geblazen. Ik heb toen in het busje nog een x op een ander blaasapp moeten blazen en daar kwam uit 95 / 230 ugl, heb hier destijds een boete van 250,00,- van gehad en daar was de kous mee afgedaan.. Nooit meer wat van gehoord.

Enkele maanden later ben ik gepakt met het rijden zonder gordel ook een boete voor gehad van 90,00,-

In het jaar 2010 heb ik wel een groffe overtreding gemaakt en dat was rijden op de snelweg met correctie 45 km gepakt door een burger (moteragent).
Dit is een boete geweest die bepaald is door justitie met 380,00,-
Ik heb nadat ik de boete ontvangen had ook een brief gehad dat ik een beginnende bestuurder ben en dus een punt.

Nu ben ik afgelopen weekend weer tegen aan de lamp gelopen bij een controle waarbij ik 450 ugl heb geblazen..
Rijbewijs ingevorderd.
Maar wat denken jullie, kan je hem terug krijgen en dan een flinke boete of zullen ze hem definitief van mij afnemen.

Ik heb verder naast wat ik hierboven opgenoemd hebt nooit met de politie in aanraking geweest.?

Kaise.nl

Met alcohol gepakt:
« Gepost op: 12 maart 2012, 12:17:49 »

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Sabkoi ke HALLO !!!
Re: Met alcohol gepakt:
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2012, 14:16:00 »
Het maakt niet uit of je nooit of 10x met de politie in aanraking bent gekomen.
Als je 3 punten hebt binnen de eerste 5 jaar, mag je opnieuw een theorie of praktijk examen gaan doen.
Dat beslissen ze volgens mij zelf voor jou.

Ze kunnen bij iedere fout je rijbewijs invorderen voor een bepaalde tijd. Dat staat los van de regel nadat je 3 punten hebt gekregen.
Olifantje in het bos, laat je mama's staart niet los

Offline Mc Mystic

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2012, 14:41:15 »
ik zou zeggen: stoppen met drinken, althans als je gaat rijden.
Je mag trouwens blij zijn dat het al die keren is goedgekomen
voor hetzelfde geld vlieg je met je dronken kop tegen de vangrail

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2012, 14:43:45 »
Sowieso 600 euro boete en 4 maanden voorwaardelijk rijbewijs kwijt.. Zoiets.

Maar het kan zijn dat ze je het aanrekenen dat je binnen 5 jaar al een tweede overtreding mbt alcohol hebt gemaakt, en dan pakt de boete hoger uit.

Voor beginnende bestuurders is er ook nog de LEMA cursus ofzo.. Maar dat weet ik niet zeker?
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2012, 15:08:54 »
Ik vermoed dat je zelfs verplicht de EMA cursus zal moeten doen. Die kost 714 euro.

Offline Ravik

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2012, 15:39:40 »
Ai je bent goed de klos maat.

450ugl en beginnend bestuurder. Is 5 keer de toegestane hoeveelheid.

In dit geval betekent het invordering rijbewijs.
Als je na 10 dagen niks hebt gehoord je rijbewijs terug vragen.
Als officier je rijbewijs houd. Een klaagschrift schrijven. Dan kan je binnen een paar maanden opgeroepen worden voor de rechtbank. Hier zal de rechter een uitspraak doen.

Bereid je goed voor. Dan heb je kans dat je je rijbewijs terug krijgt van de rechter.

Omdat het je 2de keer is en een daarvan boven 0,8 promille mag je een ema cursus gaan volgen. kosten rond de 800 euro.

De rechter beslist jou straf. Als je je rijbewijs niet binnen 10 dagen terug krijgt kan je verwachten dat je een rij ontzegging krijgt.

Ga niet in zee met een advocaat die zegt dat ie je kan helpen. Kunnen ze vaak niet, en als het wel kan was het jou ook gelukt.

Succes

help

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2012, 16:44:36 »
Maar de 1e x dat ik gepakt ben met alcohol was dat 1e blaastest p/a. De blaastest die erna volgde was dus tussen de 95/230 ugl. Politie zei destijds tegen mij ik ruik ook geen alcohol bij je, was je een ervaren bestuurder geweest had je mogen door rijden, nu moet je 2 uur hier blijven staan en dan mag je weer rijden en je krijgt een boete (die  250 euro dus)

Ik heb alleen voor die snelheid 45 km te hard enkele maanden erna een brief gehad over dat punten gedoe, dan zou er toch maar 1 punt van mijn rijbewijs af zijn?

Hoe zwaar zal mijn promilage van de 1x mee tellen.

Van de laatste x 450 ugl is gewoon veel dat geef ik ook toe en het is ook zeker een les voor mij!

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2012, 22:41:17 »
Beste mensen,

Dom dom daar begin ik maar mee, maar hopelijk zitten er op deze forum ook ergens serieuze mensen die mij kunnen helpen..

Ik ben een beginnende bestuurder ik ben in het jaar 2009 gepakt met alcohol op had toen in eerste instantie p/a geblazen. Ik heb toen in het busje nog een x op een ander blaasapp moeten blazen en daar kwam uit 95 / 230 ugl, heb hier destijds een boete van € 250,00,- van gehad en daar was de kous mee afgedaan.. Nooit meer wat van gehoord.

Enkele maanden later ben ik gepakt met het rijden zonder gordel ook een boete voor gehad van € 90,00,-

In het jaar 2010 heb ik wel een groffe overtreding gemaakt en dat was rijden op de snelweg met correctie 45 km gepakt door een burger (moteragent).
Dit is een boete geweest die bepaald is door justitie met € 380,00,-
Ik heb nadat ik de boete ontvangen had ook een brief gehad dat ik een beginnende bestuurder ben en dus een punt.

Nu ben ik afgelopen weekend weer tegen aan de lamp gelopen bij een controle waarbij ik 450 ugl heb geblazen..
Rijbewijs ingevorderd.
Maar wat denken jullie, kan je hem terug krijgen en dan een flinke boete of zullen ze hem definitief van mij afnemen.

Ik heb verder naast wat ik hierboven opgenoemd hebt nooit met de politie in aanraking geweest.?
ik vind dat ze de rijbewijs van iemand met hoge alcohol percentage gelijk moeten afpakken.

je bent niet alleen een gevaar voor je zelf, maar ook voor de medeweggebruik ers.

dat je een keer hard rijd vind ik minder erg dan een iemand met alcohol op achter het stuur.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2012, 10:19:47 »
Maar de 1e x dat ik gepakt ben met alcohol was dat 1e blaastest p/a. De blaastest die erna volgde was dus tussen de 95/230 ugl. Politie zei destijds tegen mij ik ruik ook geen alcohol bij je, was je een ervaren bestuurder geweest had je mogen door rijden, nu moet je 2 uur hier blijven staan en dan mag je weer rijden en je krijgt een boete (die  250 euro dus)

Ik heb alleen voor die snelheid 45 km te hard enkele maanden erna een brief gehad over dat punten gedoe, dan zou er toch maar 1 punt van mijn rijbewijs af zijn?

Hoe zwaar zal mijn promilage van de 1x mee tellen.

Van de laatste x 450 ugl is gewoon veel dat geef ik ook toe en het is ook zeker een les voor mij!

Ook al was de eerste keer met een laag promillage, ze zullen het waarschijnlijk toch meenemen als zijnde een alcohol delict. Je hebt binnen een termijn van 5 jaar twee keer een overtreding gemaakt mbt alcohol. Wees gewoon realistisch hierin. Wat de rechter je ook mocht opleggen, accepteer het en laat het idd een les zijn. Moet je gewoon niet meer overkomen. Jouw situatie is eigenlijk nog best een meevaller, het kon veel erger zijn (stel dat je een ongeluk had veroorzaakt) en dat wil je natuurlijk voorkomen. Het zal waarschijnlijk blijven bij een geldboete, een EMA cursus en een rijontzegging. Dat is nog altijd veel wenselijker dan een werkstraf of celstraf. Ik wens je het beste toe.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2012, 10:23:01 »
EMA staat vast..... Omdat je beginnend bent.. wordt je rijbie ongeldig verklaard.. na de ema kun je m dan weer opnieuw aanvragen .. en reken maar op een fikse bekeuring... maar die krijg je ws pas over 2jr op de mat..

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2012, 11:15:42 »
Ik hoop dat jij je rijbewijs opnieuw moet halen! (heb ik ook ooit moeten doen)
Dan leer je zulk gedrag wel heel snel af.

Met drank op achter de stuur, is gewoon asociaal gedrag.

Offline Iph0ne

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • There Is No Fate, But What We Make
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2012, 11:17:55 »

hier gaat geen punt af, ik ben een keer gepakt met correctie 49km te hard lol
alleen boete 520

Offline pritilata

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2012, 11:38:33 »
dude... xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2012, 11:39:59 door ViNoD »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2012, 11:41:53 »
Ik heb bovenstaande reactie aangepast. Als mensen via het forum hulp komen zoeken, is het niet sportief om deze mensen gelijk af te branden. Op deze manier zullen mensen hun ei niet meer kwijt willen via het forum.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2012, 13:25:38 »
Ik heb bovenstaande reactie aangepast. Als mensen via het forum hulp komen zoeken, is het niet sportief om deze mensen gelijk af te branden. Op deze manier zullen mensen hun ei niet meer kwijt willen via het forum.

van een actie komt een ractie. aangezien niet iedereen gelijk is moet je dan wel tegen een stootje kunnen.
of dan moet je hulp gaan zoeken bij een instantie en niet hier op de forum.

ik denk dat er ook andere forums zijn voor zuiplappen die zijn rijbewijs kwijt is.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2012, 13:37:28 »
van een actie komt een ractie. aangezien niet iedereen gelijk is moet je dan wel tegen een stootje kunnen.
of dan moet je hulp gaan zoeken bij een instantie en niet hier op de forum.

ik denk dat er ook andere forums zijn voor zuiplappen die zijn rijbewijs kwijt is.

Mensen maken fouten, en als je verwijten maakt, is het wel zo zinvol om dat met goede intenties te doen. Zo iemand erkent zijn fout, accepteert zijn straf en zegt ook al dat het een les is geweest. Dan is totaal onnodig om nog dit soort aanvallende reacties te plaatsen.

Offline Mr_P

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Niet Stressen , is niet goed voor de bloeddruk
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2012, 13:47:03 »
Goos .. zal je mijn ervaring geven ..

In september 2005 rijbewijs gehaald ..   

december 2005 .. klapper gemaakt .. geluk dat er geen remsporen waren maar rijbewijs 10 dagen kwijt en 1 punt erbij
maart 2006 .. Geflitst met 103 KM te hard .. Rijbewijs ingenomen voor 4 maanden + geldboede van 1200
September 2005 staande gehouden met 480 Ughl ..  Rijbewijs ingevorderd tot moment ik de LEMA cursus voltooid had .. ( 2 dagen duurt het ) ..
Moest wel na deze overtreding voor de rechtbank verschijnen en heb mijn rijbewijs voorwaardelijk teruggekregen voor 3 jaar. Binnen 3 jaar een grove overtreding en ik kon fluiten ernaar.

Het definitief innemen van rijbewijs moet je wel een hoop gedaan hebben :) ...

Maar ik zeg je .. : Don't drink and drive .. Ik heb et ook gedaan maar heb spijt dat ik et gedaan heb ... want ben 1 keer thuis aangekomen en dag erna zat de volledige rechterkant van mijn auto onder de modder ...  Ik weet tot de dag van vandaag niet wat er is gebeurt :) ..

Don't do  it .. zonde van je geld en van andermans leven/spullen
Hou je hoofd koel met alles wat je doet

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2012, 14:48:10 »
Mensen maken fouten, en als je verwijten maakt, is het wel zo zinvol om dat met goede intenties te doen. Zo iemand erkent zijn fout, accepteert zijn straf en zegt ook al dat het een les is geweest. Dan is totaal onnodig om nog dit soort aanvallende reacties te plaatsen.
idd. je hebt gelijk.
maar iedereen kan wel anders gan reageren aangezien alcohol meer kapot maakt dan het je lief is.
vooral bij de surinamer.

ik heb er zelf onzettend hekel aan mensen die zich klem zuipen en dan achter het stuur kruipen. maar daar heb ik zo mijn redenen voor.

dus vanuit die hoek wil ik ook zeggen dat mensen wel vel kan reageren. en zo raar is het ook niet.

het komt er zo over: keer op keer de fout in gaan en vervolgens , he bhagwaan humke maaf karde :roflol:

Offline Mr_P

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2012, 15:56:41 »
idd. je hebt gelijk.
maar iedereen kan wel anders gan reageren aangezien alcohol meer kapot maakt dan het je lief is.
vooral bij de surinamer.

ik heb er zelf onzettend hekel aan mensen die zich klem zuipen en dan achter het stuur kruipen. maar daar heb ik zo mijn redenen voor.

dus vanuit die hoek wil ik ook zeggen dat mensen wel vel kan reageren. en zo raar is het ook niet.

het komt er zo over: keer op keer de fout in gaan en vervolgens , he bhagwaan humke maaf karde :roflol:

Van fouten leert men ... Heb et ook gedaan ..

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2012, 16:02:22 »
uit mijn ervaring kan ik het zeggen dat niet iedereen het leerd.
jammer genoeg zijn er enkelen tussen die als ze dronken zijn, denken dat ze de beste bestuurders zijn en de hele wereld aan kunnen.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2012, 22:06:01 »
Hmmmm,

Toen ik nog beginnend bestuurder was ben ik ook een keer gepakt, omdat ik (maar) 2 biertjes op had. Politieagent zei nog van ja als je geen beginnend bestuurder was geweest was er niks aan de hand.
Meegenomen naar politiebureau. 2e blaastest gehad. weet ik veel hoeveel ik geblazen had. Maar in ieder geval 2,5 uur ontzegging gehad en ik mocht weer gaan.

Geen boete niks.

Als ik moet rijden dan drink ik ook niet veel. Maar dat komt, omdat ik dat afgeleerd heb. Ik heb 1x met een dronken kop auto gereden. Had die dag blijkbaar een engeltje op m'n schouder.
Maar volgende dag ik zei m'n mattie die erbij was. Doe ik never nooit meer.
Teveel concentratie verlies. Kon niet eens meer met 1 hand sturen.

Maar dat jij 1x je lesje niet hebt geleerd snap ik niet. Hopelijk pakt de rechter je strak aan. Wat hij ook gaat doen.

Je gaat verplicht cursus moeten volgen. En omdat je 3x staande bent gehouden. Zal je rijbewijs ingetrokken worden. Dit omdat je beginnend bestuurder bent. Je zult dus opnieuw moeten gaan lessen en examen afleggen.

Succes.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2012, 09:39:51 »
das wel erg dom men zegt een ezel stoot zich niet een 2e keer aan de zelfde steen.. als je iets weet waarom doe je het dan -_-'
ik denk dat ze hem invorderen

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2012, 09:49:49 »
Ik maak dus op uit de reacties dat die puntenrijbewij s een veel strengere norm heeft dan een gewone rijbewijs?
Ik heb zelf nooit een puntenrijbewij s gehad, dus ik ken die regels niet.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2012, 11:39:57 »
Ik maak dus op uit de reacties dat die puntenrijbewij s een veel strengere norm heeft dan een gewone rijbewijs?
Ik heb zelf nooit een puntenrijbewij s gehad, dus ik ken die regels niet.
weet niet hoe het precies zit.. maar je hebt je eerste rijbewijs 5 jaar je hebt 5 punten.. bij elke fout(?) gaat er een punt vanaf.. bij 5 fouten mag je weer opnieuw je rijbewijs halen..

Offline Mr_P

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2012, 11:52:27 »
das wel erg dom men zegt een ezel stoot zich niet een 2e keer aan de zelfde steen.. als je iets weet waarom doe je het dan -_-'

Een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen .. maar een mens wel

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2012, 12:08:06 »
weet niet hoe het precies zit.. maar je hebt je eerste rijbewijs 5 jaar je hebt 5 punten.. bij elke fout(?) gaat er een punt vanaf.. bij 5 fouten mag je weer opnieuw je rijbewijs halen..

Okey dat stukkie begrijp ik wel een beetje.
Maar ik dacht dat er andere promillages gelden voor "ervaren bestuurders". Dat heb ik ff opgezocht.
Dat is dus 0,2 promille voor beginnende bestuurders en 0,5 voor ervaren.

Hier een handige formule

Je kunt je eigen bloedalcohol gehalte (BAG) uitrekenen met deze formule:

BAG = (a x 10) : (g x r) - (u - 0,5) x g x 0,002
a = het aantal glazen;
g = lichaamsgewich t;
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5;
u = aantal uren sinds je begonnen bent met drinken

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2012, 12:15:04 »
Okey dat stukkie begrijp ik wel een beetje.
Maar ik dacht dat er andere promillages gelden voor "ervaren bestuurders". Dat heb ik ff opgezocht.
Dat is dus 0,2 promille voor beginnende bestuurders en 0,5 voor ervaren.

Hier een handige formule

Je kunt je eigen bloedalcohol gehalte (BAG) uitrekenen met deze formule:

BAG = (a x 10) : (g x r) - (u - 0,5) x g x 0,002
a = het aantal glazen;
g = lichaamsgewich t;
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5;
u = aantal uren sinds je begonnen bent met drinken
idd er geldt ook een andere promillage voor ervaren bestuurders (langer dan 5 jaar zn rijbewijs)

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2012, 12:59:55 »
ik voel mij eigenlijk wel vereerd als iemand mij met ezel met een ezel vergelijkt.
die kunnen tenminste nadenken

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2012, 14:19:26 »
Maar in sommige gevallen vraag je je toch echt af: heb je ECHT zulke grove fouten nodig om te snappen dat je bepaalde dingen beter niet kunt doen?

Offline Mr_P

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2012, 15:03:38 »
Maar in sommige gevallen vraag je je toch echt af: heb je ECHT zulke grove fouten nodig om te snappen dat je bepaalde dingen beter niet kunt doen?

Mensen overschatten zichzelf. Je denkt de hele wereld aan te kunnen .. maar dat is alles behalve

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2012, 15:03:38 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: