collapse

Auteur Topic: Apple lanceert nieuwe iPad  (gelezen 3266 keer)

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • Geslacht: Vrouw
  • ..Woman..
Apple lanceert nieuwe iPad
« Gepost op: 8 maart 2012, 10:29:02 »
SAN FRANCISCO -  Na veel geruchten en speculatie heeft computerfabrik ant Apple op woensdag de nieuwste versie van de iPad gelanceerd. Het apparaat heet opvallend genoeg niet 'iPad 3', maar simpelweg iPad en heeft als belangrijkste nieuwtje een geheel nieuw scherm met een hoge resolutie.

In plaats van 1024 bij 768 pixels zoals voorgaande modellen, bevat het 9,7 inch scherm nu 2048 bij 1536 pixels. Dat zorgt voor een 40 procent betere kleurverzadigi ng dan de iPad 2. Apple stelt dat het een miljoen meer pixels heeft dan huidige televisies.

Omdat het scherm even groot is als bij voorgaande modellen, is de pixeldichtheid een stuk hoger, wat resulteert in een stuk scherper beeld. Het is met het blote oog bijna onmogelijk om nog individuele pixels te onderscheiden. Apple deed hetzelfde toen het de iPhone 4 introduceerde met zijn 'retina scherm'.

Via software kunnen bestaande apps van 'upscaling' gebruik maken. Omdat alle iPad-apps momenteel nog voor de oude schermresoluti e bedoeld zijn, is de software in de tablet 'slim' genoeg om de rest van de pixels zelf in te vullen zodat apps er ook op de nieuwe iPad goed uit zien.

Processor

Onder de motorkap zit een Apple A5X-processor. Deze is krachtiger dan de A5 van de iPad 2, al wil Apple geen specifieke kloksnelheid vrijgeven. Wel laat het weten dat het vier processorkerne n heeft voor de verwerking van de grafische weergave.

Ook nieuw is de camera achterop. Deze kan nu foto's van 5 megapixels groot maken, alsmede video's schieten in 1080p met beeldstabilisa tie.

Tijdens de presentatie kon Apple baas Tim Cook het niet laten de concurrentie een hak te zetten. Bij een foto van een Samsung Galaxy Tab met daarop de Twitter app plaatste Cook de opmerking: “Het lijkt op een uitvergrootte smartphone app die draait op een tablet en dat is het ook.”

LTE

Interessant voor Amerikanen maar nog niet zozeer voor Europeanen is de ondersteuning voor LTE-netwerken. Deze opvolger van 3G is in veel grote Amerikaanse steden al wel te gebruiken, maar in Nederland duurt het waarschijnlijk nog minstens tot 2013 of zelfs 2014 voor de uitrol van dit nieuw type datanetwerk begint. Tegen die tijd zitten we echter al aan de iPad 4 of 5.

Ook minder boeiend voor Nederlandse iPad-gebruikers is de toevoeging van stemdictatie, aangezien deze nog niet in het Nederlands beschikbaar zal zijn als de iPad in de winkels ligt. Het is nog niet bekend wanneer deze ondersteuning wel komt.

Batterij

Al deze functies zorgen er volgens Apple niet voor dat de batterij sneller leeg is. Het bedrijf stelt dat de accu 10 uur meegaat op één laadbeurt.

De prijzen van de verschillende configuraties zijn hetzelfde als die van de iPad 2. Op 23 maart ligt hij in Nederland in de winkels. De 16GB-versie van de iPad 2 blijft gewoon verkrijgbaar, voor een lagere prijs (€399).

iPhoto

Tijdens de presentatie toonde Apple ook een eigen nieuwe app: een iPad-versie van zijn fotoprogramma iPhoto. Deze biedt meer mogelijkheden voor het organiseren en bewerken van foto's dan de standaard fotoapp die nu in iOS zit. Zo is het mogelijk om automatisch foto's te verzamelen die er hetzelfde uitzien. Ook zijn effecten beschikbaar, zoals in bijvoorbeeld de populaire fotoapplicatie Instagram. IPhoto is ook beschikbaar voor de iPhone en is vanaf vandaag te downloaden.

Apple TV

Hoewel de nadruk bij de presentatie van Apple vooral op de nieuwe iPad lag, heeft het bedrijf ook nog tijd gevonden om een nieuwe versie van zijn Apple TV-settopbox aan te kondigen. De Apple TV 3 ondersteunt in tegenstelling tot zijn voorganger Full HD-resolutie.

Over een echte eigen tv repte de computerfabrik ant met geen woord. Wel is het net als bij de Apple TV 2 mogelijk om beelden vanaf een iPad of iPhone via wifi te streamen via Apples eigen AirPlay-functie. Ook de Photostream-functie, waarbij alle met een iPhone of iPad gemaakte foto's en filmpjes automatisch geupload worden naar iCloud, is nu op de settopbox beschikbaar. Hierdoor is het makkelijk om deze foto's en video's op een tv te bekijken. De Apple TV 3 kost €109 en is vanaf 16 maart beschikbaar.

De opening van de Apple Retail Store aan het Leidseplein in Amsterdam kwam ook nog even langs tijdens het event. Cook toonde foto’s waarop een lange rij wachtende te zien was voor de winkel in het Hirsch gebouw.

Bron: Telegraaf

Kaise.nl

Apple lanceert nieuwe iPad
« Gepost op: 8 maart 2012, 10:29:02 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
Re: Apple lanceert nieuwe iPad
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2012, 11:03:31 »
Eindelijk een beetje beter beeld. Deze iPad ga ik dan maar in april bestellen. Speelgoed voor mn zoontje.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2012, 11:39:07 »
Eindelijk een beetje beter beeld. Deze iPad ga ik dan maar in april bestellen. Speelgoed voor mn zoontje.
serieus:O hoe oud is jou zoontje:O  moet die niet gewoon lekker buiten spelen:P?

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2012, 12:22:45 »
serieus:O hoe oud is jou zoontje:O  moet die niet gewoon lekker buiten spelen:P?
uhhmm... pinuin....ff een tip voor later.... als je man ooit zegt..die ga ik voor mn zoon halen...bedoel t ie... daar ga ik es lekker mee spelen...

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2012, 12:46:21 »
uhhmm... pinuin....ff een tip voor later.... als je man ooit zegt..die ga ik voor mn zoon halen...bedoel t ie... daar ga ik es lekker mee spelen...
hahha ooohh

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2012, 13:42:06 »

hahahaha,,, hij is al 9 jaar, scheelt maar 8 of 9 jaartjes met jou tog ? ;)

Hij is zijn Nintendo DS en Wii en PS3 al een beetje zat merk ik.. ook al koop ik nieuwe spellen.. hij wilt nu een iPad of een 3DS

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2012, 13:43:17 »

hahahahaha ook een beetje true.. elke keer als ik iets haal zegt me vrouwtje... is t voor hem of eigenlijk voor jou??

maar goed.. toch speel ik er meestal maar heel ff mee hoor.. ben niet meer zo'n game freak als vroeger :P

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2012, 14:25:41 »

Hij is zijn Nintendo DS en Wii en PS3 al een beetje zat merk ik.. ook al koop ik nieuwe spellen.. hij wilt nu een iPad of een 3DS

Hoe meer we die kids geven, hoe meer ze willen hebben :)
Ik weet zelf dat ik vroeger al blij was met zo een handheld-computerspelletje waar maar 1 spel op zat.
Dat was nog voordat Game boy uitkwam.
Olifantje in het bos, laat je mama's staart niet los

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2012, 14:55:21 »
Hoe meer we die kids geven, hoe meer ze willen hebben :)
Ik weet zelf dat ik vroeger al blij was met zo een handheld-computerspelletje waar maar 1 spel op zat.
Dat was nog voordat Game boy uitkwam.

Ja das waar. ik had ook een paar van die games vroeger.. was ook zonder kleuren. Totdat de c64 kwam.. toen werd het echt leuk.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2012, 14:58:01 »

ik ben 19 -_-' leuk dat je me vergelijkt met een kindje -__-' anyway... toen ik 9 was mocht ik maar 2uurtjes op de gameboy spelen zwart wit mario... en daarnaast moest ik het maar uitzoeken.. buiten spelen is ook een optie..
worden hij zo niet een beetje verwend? die dure dingen kon ik alleen maar van dromen.

Offline Iph0ne

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • There Is No Fate, But What We Make
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2012, 18:31:53 »
tijden veranderen,

Offline sintelo

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • "Yesterday is History, Tomorrow a Mystery
« Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2012, 18:50:12 »

Offline Iph0ne

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2012, 19:22:02 »
zeker, quad core in je mobiele shit :p
me lappie heeft dual core lol

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2012, 13:34:12 »
ik ben 19 -_-' leuk dat je me vergelijkt met een kindje -__-' anyway... toen ik 9 was mocht ik maar 2uurtjes op de gameboy spelen zwart wit mario... en daarnaast moest ik het maar uitzoeken.. buiten spelen is ook een optie..
worden hij zo niet een beetje verwend? die dure dingen kon ik alleen maar van dromen.

Hahaha je had ook me kindje kunnen zijn qua leeftijd ;) Nee was en grapje.. maar je bent wel van een jongere generatie die al met een gameboy is opgegroeid enzo. Buiten spelen mogen me kids af en toe, we hebben helaas niet echt een speeltuin direct in de buurt, dus ben wel voorzichtig ermee.
Als ik ff de tijd vind ga ik met ze naar buiten. Verder laat ik ze ook veel lezen of voorlezen. Verwend... ik weet het niet... ze krijgen wel speelgoed enzo... maar of het te veel is.. is soms lastig in te schatten. Maar ze krijgen het niet meer vanzelfspreken d. Schoolresultat en en goed gedrag thuis spelen zwaar mee.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2012, 23:10:49 »
Hahaha je had ook me kindje kunnen zijn qua leeftijd ;) Nee was en grapje.. maar je bent wel van een jongere generatie die al met een gameboy is opgegroeid enzo. Buiten spelen mogen me kids af en toe, we hebben helaas niet echt een speeltuin direct in de buurt, dus ben wel voorzichtig ermee.
Als ik ff de tijd vind ga ik met ze naar buiten. Verder laat ik ze ook veel lezen of voorlezen. Verwend... ik weet het niet... ze krijgen wel speelgoed enzo... maar of het te veel is.. is soms lastig in te schatten. Maar ze krijgen het niet meer vanzelfspreken d. Schoolresultat en en goed gedrag thuis spelen zwaar mee.
vroeger wat het bij ons zo.. dat wij eigenlijk pas wat kregen toen het allang uit 'de mode' was :P pokemonkaarten knikkers en weet ik wat voor troep nog meer was zooo veel belangrijker:P zijn er niet meer kids in de buurt waar ze mee kunnen samen spelen etc? wij waren op een pleintje altijd met een horde kids xD tot mn 12e speelde ik regelmatig nog tot 22u buiten.. savonds wel onder toezich van verschillende ouders... maar damn dat waren de leuke tijden :P

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2012, 09:07:53 »
Your mama is so fat... when she sat on her iPhone, she invented the iPad.

Offline Iph0ne

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2012, 11:47:27 »
hahaha

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2012, 08:49:49 »
vroeger wat het bij ons zo.. dat wij eigenlijk pas wat kregen toen het allang uit 'de mode' was :P pokemonkaarten knikkers en weet ik wat voor troep nog meer was zooo veel belangrijker:P zijn er niet meer kids in de buurt waar ze mee kunnen samen spelen etc? wij waren op een pleintje altijd met een horde kids xD tot mn 12e speelde ik regelmatig nog tot 22u buiten.. savonds wel onder toezich van verschillende ouders... maar damn dat waren de leuke tijden :P
Ik tot ongeveer m'n 17e. Maar dat was omdat we altijd met een groepje op het pleintje aan het straatvoetball en geslagen waren.

Verder ben ik het met jou eens. Ik ben niet van plan om mijn kind te laten opgroeien met luxe speelgoed.
Laat hem lekker buitenspelen, speelgoed auto's spelen, lezen. Pas als ie naar de middelbare school gaat mag ie het van mij uitzoeken.

Voor mijn part zal ik hem in het weekend meenemen om een lekker balletje te trappen.

Als het een meisje word, dan zal ik haar vaak uit wandelen nemen. Verder weet ik niet wat je als vader zijnde met een dochter kan ondernemen.... .heb al moeite om iets met mijn kleine zusje van 14 te ondernemen laat staan met een eigen betiya.....
Hou m'n hart vast...

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2012, 09:45:22 »
Ik tot ongeveer m'n 17e. Maar dat was omdat we altijd met een groepje op het pleintje aan het straatvoetball en geslagen waren.

Verder ben ik het met jou eens. Ik ben niet van plan om mijn kind te laten opgroeien met luxe speelgoed.
Laat hem lekker buitenspelen, speelgoed auto's spelen, lezen. Pas als ie naar de middelbare school gaat mag ie het van mij uitzoeken.

Voor mijn part zal ik hem in het weekend meenemen om een lekker balletje te trappen.

Als het een meisje word, dan zal ik haar vaak uit wandelen nemen. Verder weet ik niet wat je als vader zijnde met een dochter kan ondernemen.... .heb al moeite om iets met mijn kleine zusje van 14 te ondernemen laat staan met een eigen betiya.....
Hou m'n hart vast...
tot mn 13e ofzo was ik ook nog als een halve gare buiten aan het spelen xD hutten bouwen politie en boefje spelen whaha xD

pas op de middelbare school mocht ik mn eerste telefoon uitzoeken xD

hoe ik dat later aan ga pakken zie ik dan wel

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2012, 10:14:23 »

Nu het weer wat warmer wordt spelen ze weer vaker buiten, gisteren nog een tijdlang met ze naar de speeltuin enzo geweest. Maar goed, tegenwoordig hebben jonge kinderen veel meer ontspanningsmo gelijkheden binnenshuis, maar daar moet je een balans in vinden. We laten ze niet de hele dag alleen maar tv kijken of gamen. Buitenspelen, huiswerkmaken of gewoon een boek lezen of met hun speelgoed spelen. De kinderen in de buurt kennen ze nog niet zo goed, omdat ik ze niet vaak alleen buiten laat spelen, ik vind ze nog iets te jong om hun alleen op straat te laten spelen met vreemden, maar als ze iets ouder zijn krijgen ze daar meer vrijheid bij. Me kids gaan ook elke dag al rond 19:00 naar bed.. me zoontje mag ietsje langer opblijven, maar dan moet ie wel een boekje lezen.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2012, 11:51:09 »
Nu het weer wat warmer wordt spelen ze weer vaker buiten, gisteren nog een tijdlang met ze naar de speeltuin enzo geweest. Maar goed, tegenwoordig hebben jonge kinderen veel meer ontspanningsmo gelijkheden binnenshuis, maar daar moet je een balans in vinden. We laten ze niet de hele dag alleen maar tv kijken of gamen. Buitenspelen, huiswerkmaken of gewoon een boek lezen of met hun speelgoed spelen. De kinderen in de buurt kennen ze nog niet zo goed, omdat ik ze niet vaak alleen buiten laat spelen, ik vind ze nog iets te jong om hun alleen op straat te laten spelen met vreemden, maar als ze iets ouder zijn krijgen ze daar meer vrijheid bij. Me kids gaan ook elke dag al rond 19:00 naar bed.. me zoontje mag ietsje langer opblijven, maar dan moet ie wel een boekje lezen.
oke oke jaa wij speelden al heel vroeg buiten en soms ook echt tot 20u xD maar we hadden een grote groep kinderen.. en iedereen woonde rond om een pleintje en grasveld.. dus er was altijd wel toezicht gelukkig! heb een leuke jeugd gehad =D kan me nu eigenlijk niet voorstellen dat ik de pc toen niet miste!

Kaise.nl

« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2012, 11:51:09 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: