Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: ANIL RAMDAS (54) OVERLEDEN  (gelezen 2221 keer)

Offline Mister Versace

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Mister Versace Entertainment
ANIL RAMDAS (54) OVERLEDEN
« Gepost op: 17 februari 2012, 11:22:39 »
Journalist en schrijver Anil Ramdas is donderdag op 54 jarige leeftijd overleden. Ramdas overleed op zijn verjaardag. Meer info volgt later

FOLLOW DFCRW
www.DIRTYFAME. biz

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
Re: ANIL RAMDAS (54) OVERLEDEN
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2012, 11:30:26 »
Doe ff normaal. Echt?!

Offline Mc Mystic

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 0
    • UniqueVisions
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2012, 11:32:03 »
ken ik niet, maar erg dat hij op z'n verjaardag is overleden!

R.I.P.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2012, 11:32:26 »
AMSTERDAM - Schrijver en journalist en programmamaker Anil Ramdas is overleden.

Foto:  ANP
Dat bevestigt de Stichting Multiculturele Televisie Nederland (MTNL), waaraan Ramdas als eindredacteur en presentator was verbonden, vrijdag. De Surinaams-Nederlandse auteur schrijver is 54 jaar geworden.
Ramdas werkte onder meer voor de VPRO, de Groene Amsterdammer en NRC Handelsblad. Hij is donderdag overleden.

Van NU.nl

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2012, 11:32:26 »

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2012, 11:32:52 »
De enige Hindoestaanse journalist die het een beetje ver had geschopt. Zonde.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2012, 11:58:17 »
Erg mang. Zo jong nog, was hij ziek ofzo?

RIP Anil, toch een prominente hindoestaan.

Hoop dat iemand als Perdiep Ramesar het stokje van m kan overnemen als bekende journalist uit onze scene.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

MNTL

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2012, 12:18:37 »
Hij heeft zelfrmoord gepleegd.

laatste news

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2012, 12:19:59 »
Journalist, columnist en tv-presentator Anil Ramdas is overleden. Ramdas is donderdagmidda g overleden, op de dag dat hij 54 werd. Het is niet bekend waaraan hij is overleden. Men denkt dat Ramdas de hand aan zichzelf heeft gedaan en zelfmoord heeft gepleegd.

Ramdas was onder meer essayist en correspondent in India voor NRC Handelsblad. Hij werkte ook als programmamaker en presentator voor de VPRO. In de jaren '90 maakte hij onder meer het radioprogramma Zilte Stranden.

Ook maakte hij een documentaire over Suriname, waar hij in 1958 werd geboren. Na in 2007 weer een tijd in dit land te hebben gewoond, schreef hij het boek Paramaribo: de vrolijkste stad in de jungle. Van 2003 tot 2005 was hij directeur van het culturele centrum De Balie in Amsterdam. Ramdas was ook bestuurslid van het Prins Claus Fonds voor Cultuur en Ontwikkeling en lid van de Raad voor Cultuur.

Voor de Stichting Multiculturele Televisie Nederland (MTNL) maakte Ramdas al anderhalf jaar de wekelijkse talkshow Z.O.Z., uitgezonden door de VPRO en AT5. Directeur/hoofdredacteur Jos Campman spreekt van een verlies. ,,Hij was ons visitekaartje.'' In de talkshow sprak Ramdas met gasten uit politiek en cultuur over onderwerpen die spelen op het vlak van samenwerking en diversiteit. ,,Of'', zegt Campman, ,,zoals Anil het zelf altijd zei: onderwerpen die jonge goed opgeleide mensen met een allochtone achtergrond interesseren.''

VPRO en AT5 zenden zaterdag de laatste aflevering van Z.O.Z. opnieuw uit, aldus Campman. NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch toonde zich in een reactie geschokt.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2012, 12:21:17 »
Hij heeft zelfrmoord gepleegd.
Op de 1 of andere manier vermoed ik zoiets. Vind het verdacht dat er niet iets van een reden wordt gegeven. Hoeft ook niet uiteraard, maar als iemand overlijdt aan een ziekte wordt dat vermeld.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2012, 12:46:01 »
Een familielid van m heeft bevestigd dat het zelfmoord was.

dewanand2

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2012, 12:57:38 »
namaste kaise losers,

Toch vreselijk om dit nieuws te lezen. Het was een zelfverkozen dood dus zelfmoord volgens diverse bronnen.  Waarom heeft hij dit besloten en wat is er gebeurd? Weet iemand of Anil Ramdas ongeneeslijk ziek was of psychische problemen had? Hij leek mij iemand met veel geld en weinig problemen.

Zo zie je hoe ernstig de Hindoestaanse zelfmoordcultu ur is en hoe zij elkaar de dood toewensen. Kijk eens hoe ik als actieve hindoeschrijve r nu dood ben verklaard in nederland en suriname. Wie wil mij dood hebben? Mail mij eens waarom je mij liever dood ziet dan levend, want ik ben er heel benieuwd naar. 

Zo sterven alle hindoestanen nu uit en over tien jaar is alles dus dood van onze rijke en oude hindoestaanse cultuur en geloof. Ik kan hier niets aan doen en adviseer alle hindoestanen xxxxxxx. Regel je uitvaart vandaag nog en koop zelf een mooie kist met versieringen als in een maro, om met de dood te trouwen.

dewanand
hindoe fundamentalist
mail mij als je mij wil vertellen waarom je mij dood wil hebben:
waldo@ziggo.nl
zie mijn grote site als doodverklaarde hindoeschrijve r:
http://www.dewanand.com

ps
doneer gul als je mij wil helpen om dood te gaan, want wieroe en ik willen een gouden lijkkist en dat is erg duur.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2012, 13:10:54 door ViNoD »

Offline Ramta_Sopiram

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2012, 13:07:41 »
zelfmoord?  :smile056:

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2012, 13:12:07 »
Dewanand ik heb je reactie aangepast. Ik vind het tamelijk ongepast om Anil Ramdas nu te gaan betrekken als voorbeeld voor je 'grapjes'.

Offline Ryshano

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • "Enjoy yourself and have a nice time.."
« Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2012, 13:50:06 »
Anil Ramdas is gisteren – op zijn verjaardag – overleden. Een familielid heeft dat bevestigd. Volgens haar gaat het om een ‘zelfverkozen dood’. De Surinaams-Nederlandse auteur en schrijver is 54 jaar oud geworden.

Ramdas, zoon van een onderwijzer en een radiomaakster, groeide op in Suriname en vertrok in 1977 naar Amsterdam om daar te studeren. In 1989 werd hij redacteur bij De Groene Amsterdammer en in 1992 ging hij als columnist, essayist en reisverslaggev er aan de slag voor NRC Handelsblad. Hij presenteerde vanaf 1994 diverse televisie- en radioprogramma’s, zoals In Mijn Vaders Huis (VPRO), Zilte Stranden (VPRO), Weldenkende Mensen (NPS) en Het Blauwe Licht (VPRO). In 1993 hield Ramdas de Den Uyl-lezing. Ook was hij van 2003 tot en met 2005 directeur van debatcentrum De Balie in Amsterdam.

Afgelopen zaterdag presenteerde Ramdas nog het praatprogramma Z.O.Z. bij de VPRO. Aanstaande zaterdag wordt de aflevering die hij woensdag opnam nog uitgezonden. Volgens de VPRO was Ramdas zelf erg trots op die aflevering.

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/17/journalist-en-schrijver-anil-ramdas-54-overleden/

forum

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2012, 14:39:21 »
dat zou je niet verwachten bij iemand die het min of meer gemaakt heeft in de samenleving.
ben benieuwd naar zijn beweegredenen. hij kwam altijd over als een stabiel persoon.

Offline bigi_pan

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2012, 14:47:45 »
Enorm spijtig om dit te moeten vernemen. Ik ben blij met zijn werk om Hindoestanen (positief en soms negatief) te belichten in de media. Wat mij het meest spijt is dat het helaas weer een Hindoestaan is die kiest voor zelfdoding. Iemand met zijn kennis en achtergrond zou wel beter moeten weten. Helaas zal niemand weten wat hem ertoe bewogen heeft om zijn leven te beëindigen.

Ik hem hem blijven herinneren als unieke en rechtvaardige Hindoestaan die veel voor ons Hindoestanen heeft kunnen betekenen !

dewanand2

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2012, 16:11:19 »
ja vinod, je hebt gelijk, ik mag hier geen grapjes over maken, want wij moeten allemaal rouwen als hindoestaanse gemeenschap.

Wij hindoestanen moeten ons zelfmoordprobl eem nu eindelijk zelf leren oplossen. IK wil een actie team opzetten om dit te onderzoeken in nederland en suriname en er iets aan doen.

Zelf had ik in 2000 een hindoestaanse meisje gezien in suriname van nauwelijks 7 jaar oud uit een arm gezin. Toen jaren later hoorde ik dat zij zelfmoord had gepleegd met rattengif en haar naam was Reshmi.  Ik voel mij zo schuldig hierom dat ik mijn volk laat uitsterven en machteloos moet toekijken. Wat doen onze hindoe organisaties en leiders? Wij moeten ons snel bundelen in een actie team. Mail mij als je mee wil doen.

Anil Ramdas was onze beste talentvolle hindoestaanse schrijver en onze vlaggen moeten halfstok staan deze week.
Nu  moeten wij zelf actie ondernemen om iets te doen aan de psychische problemen van hindoestanen en hun hoge zelfmoordcijfe rs. Ik heb dit zelf meegemaakt en weet er veel over. Doe mee en mail mij. 

Weet iemand wat de motieven van Anil Ramdas waren om dit te doen? Misschien wil hij ons iets duidelijk maken hierdoor.

dewanand
waldo@ziggo.nl

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2012, 16:22:03 »
RiP

Hindostaan

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2012, 16:39:21 »
Gecondoleerd. Wel zijn velen hier hypocriet, een paar jaar geleden werd hij tot bounty gemaakt en tot verkaasde lees: slechte hindostaan gezien en nu doen diezelfde mensen bijna alsof hij het beste was wat ze kenden.

If you stand for nothing, you'll fall for everything.

Hindostaan

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2012, 16:41:49 »
Enorm spijtig om dit te moeten vernemen. Ik ben blij met zijn werk om Hindoestanen (positief en soms negatief) te belichten in de media. Wat mij het meest spijt is dat het helaas weer een Hindoestaan is die kiest voor zelfdoding. Iemand met zijn kennis en achtergrond zou wel beter moeten weten. Helaas zal niemand weten wat hem ertoe bewogen heeft om zijn leven te beëindigen.

Ik hem hem blijven herinneren als unieke en rechtvaardige Hindoestaan die veel voor ons Hindoestanen heeft kunnen betekenen !

Doe niet zo arrogant! Wie ben jij om te bepalen wat iemand beter wel of niet mag doen. Je noemt jezelf bigi, maar je hoofd is in ieder geval leeg, dat heb je net bewezen.

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2012, 16:59:07 »
http://tvblik.nl/z-o-z-/11-februari-2012

Zie hier Anil's laatste uitzending,
Check de laatste 15 sec. helaas is dat niet meer mogelijk...

Ik verbaas mezelf,
Hoe kan zo'n persoon en waarom zou hij zijn eigen leven willen ontnemen.
Daarnaast wordt er gezegd:
Een familielid heeft dat bevestigd. Volgens haar gaat het om een ‘zelfverkozen dood’.
Maar meer is niet bekend, heeft hij zich opgehangen, geschoten of zichzelf vergiftigd.

Denk dat er veel meer achterzit maarjah...
Luister maar naar Radio Amor....

CLOZAPINE

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2012, 22:23:15 »
ja vinod, je hebt gelijk, ik mag hier geen grapjes over maken, want wij moeten allemaal rouwen als hindoestaanse gemeenschap.

Wij hindoestanen moeten ons zelfmoordprobl eem nu eindelijk zelf leren oplossen. IK wil een actie team opzetten om dit te onderzoeken in nederland en suriname en er iets aan doen.

Zelf had ik in 2000 een hindoestaanse meisje gezien in suriname van nauwelijks 7 jaar oud uit een arm gezin. Toen jaren later hoorde ik dat zij zelfmoord had gepleegd met rattengif en haar naam was Reshmi.  Ik voel mij zo schuldig hierom dat ik mijn volk laat uitsterven en machteloos moet toekijken. Wat doen onze hindoe organisaties en leiders? Wij moeten ons snel bundelen in een actie team. Mail mij als je mee wil doen.

Anil Ramdas was onze beste talentvolle hindoestaanse schrijver en onze vlaggen moeten halfstok staan deze week.
Nu  moeten wij zelf actie ondernemen om iets te doen aan de psychische problemen van hindoestanen en hun hoge zelfmoordcijfe rs. Ik heb dit zelf meegemaakt en weet er veel over. Doe mee en mail mij. 

Weet iemand wat de motieven van Anil Ramdas waren om dit te doen? Misschien wil hij ons iets duidelijk maken hierdoor.

dewanand
waldo@ziggo.nl

Enige wat jij wilt, is de aandacht op jou vestigen over iemands lijk en dat is ZIEK! Hou gewoon voor 1 keer je mond uit respect.

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2012, 23:31:04 »
Ook ik Suriname is het in de Media naar voren gebracht,
Anil Ramdas was de Zoon van Kamla Sukul!!!

Bron: Starnieuws
Anil Ramdas, schrijver, programmakar en journalist Anil Ramdas is gisteren op zijn 54ste jaardag overleden. Hij werd dood in zijn badkamer aangetroffen. De familie heeft intussen meegedeeld dat Ramdas ervoor gekozen heeft om uit het leven te stappen. Hij pleegde suďcide. De journalist is de zoon van de bekende radiopersoonli jkheid Kamla Sukul.

Diverse Nederlandse media melden het overlijden van Ramdas, die van Surinaamse afkomst is. Ramdas werkte voor de Groene Amsterdammer en NRC Handelsblad. Hij heeft diverse boeken en columns op zijn naam staan.

De schrijver die voor studie in 1977 naar Nederland vertrok, hield zich intensief bezig met zijn geboorteland. Hij was weer voor een jaar in 2007 in Suriname en heeft zijn ervaringen over het land verwoord in 'Paramaribo: de vrolijkste stad in de jungle'. Dit boek kwam in 2009 uit.
Ramdas werd geboren op 16 februari 1958 en overleed op 16 februari 2012.

Offline Hindoekaas

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2012, 23:36:26 »
Triest verhaal. Ramdas was een op het eerste gezicht geslaagde man met een bloeiende carričre.
Toch bleek het niet genoeg. Moge zijn ziel, waar deze ook is, rust vinden.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2012, 00:26:13 »
Geen idee wie het was... Maar sterkte aan de familie toegewenst

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2012, 10:51:00 »
Echt onwerkelijk. Ik zat afgelopen week nog naar zijn programma te kijken. Toen deed hij heel serieus en betrokken. Ik las dat hij aan de drank zat? Ik las altijd zijn columns over India toen hij daar verbleef voor het NRC. Ik kon zijn kritische kijk goed waarderen en hij bracht altijd goeie argumenten. Ik vond ook dat hij leuk kon schrijven. Jammer dat hij heengegaan en de manier waarop vind ik echt raar. Misschien was hij depressief of zo. In zijn stukjes kwam hij altijd op voor de multiculturele samenleving en wilde hij dat we op een beschaafde manier met elkaar omgingen. Ik kreeg ook de indruk dat hij echt verandering wilde brengen. Misschien was hij wel gewoon te teleurgesteld in hoe de wereld echt in mekaar steekt. Keihard en ieder voor zich.

Offline Shabba

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2012, 17:19:52 »
Jammer, maar helaas. Ik kan niet begrijpen dat hij, een man die zo vol was van zichzelf, zo een laffe uitweg heeft gekozen.

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2012, 17:28:29 »
Zelfmoord is niet laf. Je hebt ontzettend veel moet nodig om jezelf van het leven te beroven.

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2012, 19:34:50 »
Zelfmoord is niet laf. Je hebt ontzettend veel moet nodig om jezelf van het leven te beroven.
Je hebt nog meer moed nodig om je problemen aan te pakken en uiteindelijk te overwinnen.
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Shabba

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2012, 21:13:16 »
Je hebt nog meer moed nodig om je problemen aan te pakken en uiteindelijk te overwinnen.

Juist. Zelfmoord is een egoistische en laffe daad.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2012, 21:13:16 »