Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Mohammed  (gelezen 881 keer)

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Mohammed
« Gepost op: 21 januari 2012, 16:28:46 »
Beste Kaise Genoten,

Nav een documentaire vandaag op nederland 2,
Zie hier de orginele versie van BBC:
http://www.youtube.com/watch?v=36lfYULjpGU

Heb ik de volgende vragen,

Mohammed trouwde met Khadija, zij was reeds een weduwe.
hij was 24 en zij 40 op het moment van hun huwelijk,
en kregen 6 Kinderen, en khadija had een hoegere status, positie en aanzien.
Zo vanwaar komt het hedendaagse dominante gedrag ?

Weet iemand trouwens ook hou oud Mohammed precies is geworden ???

Alvast Bedankt voor het lezen,
ben benieuwd naar de Reactie's..

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
Re: Mohammed
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2012, 16:51:39 »
waarom zoek je niet via google/wikipedia heb je zo al je antwoorden.

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2012, 10:40:57 »
op wikipedia staat meestal niet de exacte info of naar waarheid, mensen geven hun eigen interpretatie net als met alle hindoeistische artikelen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de meningen van de hindoestaanse moslims in NL.
Waar komt het vrouwelijke onderdrukking vandaan. En meerdere huwelijken, mohammed was maar 1 keer getrouwd, en dan hebben we het niet eens over de incest tussen de moslims.

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2012, 16:14:53 »
op wikipedia staat meestal niet de exacte info of naar waarheid, mensen geven hun eigen interpretatie net als met alle hindoeistische artikelen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de meningen van de hindoestaanse moslims in NL.
Waar komt het vrouwelijke onderdrukking vandaan. En meerdere huwelijken, mohammed was maar 1 keer getrouwd, en dan hebben we het niet eens over de incest tussen de moslims.
Mohammed had meerdere vrouwen.
Een ervan was een jodin de andere was de 9-jarige Aisha.
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2012, 16:14:53 »

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2012, 11:37:03 »
Wel 12 vrouwen als goed is...
En incest? Die benaming is later pas gekomen en geldt dat ook voor 4e graads fam?:s

.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2012, 11:40:37 »
Khadija Bint Khuwailid
Sawdah Bint Zam`a
Aisha Bint Abu Bakr
Hafsa Bint `Umar
Zainab Bint Khuzaima
Umm Salama
 Juwayriya Bint al-Harith
Zainab Bint Hash
Umm Habiba
Safiyya bint Huyayy
Mariya Qibtiyya
Maymuna Bint al-Harith

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2012, 12:26:55 »
Ik vraag me af of Mohammed wel ware liefde heeft gehad ooit. Als je 12 vrouwen neemt lijkt me dat wel sterk. Sowieso namen mannen vroeger waarschijnlijk meerdere vrouwen om het bed mee te delen dan dat zij echt 1 ware liefde voor ogen hadden. Meer vrouwen gaf ze waarschijnlijk gewoon meer status? Ook gezien het huwelijk met een vrouw op kinderleeftijd toont dat aan. Je kunt van een jeugdig meisje toch niet houden op die manier? Ik zet nog altijd mijn vraagtekens hierbij.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2012, 14:15:51 »
Lijst met leeftijden:
Name of Bride                         Bride’s age at marriage                            Comments
Khadija bint khawilad                          40                                      Twice widowed before
Sauda Bint Zama                                 50                                                   Widow
Aisha bint Abu Bakr                              6                    Started living with the prophet at the age of 9.
Hafsa Bint Umar bin Khattab                22                                                    Widow
Zainab bint Khuzaima                          30   
Umm-I-Salma bint Abu Umayia            26                                                     Widow
Zainab Bint Jahash                              38                                                     Widow
Juwaeria Bint Harith                            20                                                     Widow
Umm-I-Habiba bint Abu Sufyan           36                                                      Widow
Marya Qibtiya bint shamun                 17                                               Virgin, Egyptian
Safia bint Hayi bin Akhtab                   17                                                       Widow
Raihana bint umru bin hanafa             Not available   
Maimuna bint harith                            36                                                        Widow

Andere belangerijke personages, uit de Thorra en Bijbel.

Abraham: 3 wives (Sarah, Hagar, Caesura).
Jacob: 4 wives (Lea, Zelda, Rachael, Palma).
Moses: 4 wives (Safire, Gibshia, bint Kini, bint Hobab).
David: 9 wives.
Solomon: 700 wives and 300 slaves.

Offline GOVINDA

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2012, 14:40:46 »
Ik vraag me af of Mohammed wel ware liefde heeft gehad ooit. Als je 12 vrouwen neemt lijkt me dat wel sterk. Sowieso namen mannen vroeger waarschijnlijk meerdere vrouwen om het bed mee te delen dan dat zij echt 1 ware liefde voor ogen hadden. Meer vrouwen gaf ze waarschijnlijk gewoon meer status? Ook gezien het huwelijk met een vrouw op kinderleeftijd toont dat aan. Je kunt van een jeugdig meisje toch niet houden op die manier? Ik zet nog altijd mijn vraagtekens hierbij.

Er wordt gezegd dat zijn eerste vrouw khadija zijn ware liefde was,
de 25 jaren die ze samen spendeerden heeft hij heen andere vrouw gehad of genomen.
Vroeger was het inderdaad heel normaal als de vrouw stukken jonger was, volgens sastre's moeten er minimaal een verschil van 10 jaar zijn, tussen man en vrouw.

Daarnaast was Ramakrsna Paramahansa, gehuwd toen hij 23 was en zijn echtgenote was slechts 5.
toen zijn vrouw Sarada Devi 14 werd, was hij al 32.
Volgens de Ramayan was Moeder Sita 9 en Sri Ram18 toen ze in het huwelijk traden,
toen zij 18 was en hij 27 werden ze verbannen uit het koningkrijk.

Volgens het vedische stelsel dingen meisjes getrouwd te zijn voor hun 13de levensjaar.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2012, 15:32:50 »
het waren niet zozeer allemaal liefdes huwelijken maar ook weduwes die niks meer hadden of een vrouw om voor de kinderen te zorgen ed.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2012, 10:55:38 »
het waren niet zozeer allemaal liefdes huwelijken maar ook weduwes die niks meer hadden of een vrouw om voor de kinderen te zorgen ed.

Oh dus het was meer voor een goed doel al die vrouwen? Hij was dus niet echt een vrouwenfreak? Klinkt wel een beetje onaannemelijk LL!

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2012, 10:59:09 »
Er wordt gezegd dat zijn eerste vrouw khadija zijn ware liefde was,
de 25 jaren die ze samen spendeerden heeft hij heen andere vrouw gehad of genomen.
Vroeger was het inderdaad heel normaal als de vrouw stukken jonger was, volgens sastre's moeten er minimaal een verschil van 10 jaar zijn, tussen man en vrouw.

Daarnaast was Ramakrsna Paramahansa, gehuwd toen hij 23 was en zijn echtgenote was slechts 5.
toen zijn vrouw Sarada Devi 14 werd, was hij al 32.
Volgens de Ramayan was Moeder Sita 9 en Sri Ram18 toen ze in het huwelijk traden,
toen zij 18 was en hij 27 werden ze verbannen uit het koningkrijk.

Volgens het vedische stelsel dingen meisjes getrouwd te zijn voor hun 13de levensjaar.

Ik vind het persoonlijk maar allemaal viezerikken als het echt zo is dat zij met zulke jonge vrouwen het huwelijk consumeerden. Tegenwoordig is het zelfs strafbaar wanneer het valt onder pedofilie. Anyway omdat het 'heilige' personen waren, wordt het door gelovigen toch altijd wel goed gesproken. ;)

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2012, 12:14:51 »
Oh dus het was meer voor een goed doel al die vrouwen? Hij was dus niet echt een vrouwenfreak? Klinkt wel een beetje onaannemelijk LL!
vroeger was het allemaal anders je had geen huisje boompje beestje ed.
Hij wou die vrouwen helpen of huwen met een doel zodat ze samen konden zijn zonder zonde te begaan.
Ben geen fan van meerdere vrouwen of huwelijken met minderjarigen
En tegenwoordig iis het ook helemaal niet nodig maar honderden jaren geleden was t leven niet zoals wij het kennen
En de omstandigheden waren stukken slechter het is moeilijk als je in deze tijd leeft en niett echt anders kent om het van die kant te bekijken.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2012, 14:51:12 »
vroeger was het allemaal anders je had geen huisje boompje beestje ed.
Hij wou die vrouwen helpen of huwen met een doel zodat ze samen konden zijn zonder zonde te begaan.
Ben geen fan van meerdere vrouwen of huwelijken met minderjarigen
En tegenwoordig iis het ook helemaal niet nodig maar honderden jaren geleden was t leven niet zoals wij het kennen
En de omstandigheden waren stukken slechter het is moeilijk als je in deze tijd leeft en niett echt anders kent om het van die kant te bekijken.

Ook vroeger waren er genoeg mannen die zich gewoon konden binden aan 1 vrouw. Echte (ware) liefde is niet tijdsgebonden. Mannen met macht hebben daar vaak misbruik van gemaakt door tig vrouwen te nemen, of het nog kinderen waren maakte dan niet uit, vaak puur om te kunnen voldoen aan hun seksuele behoeften. Misschien was het normaal onder mannen met geld en macht in die tijd, maar dat maakt het nog niet iets goeds... puur omdat het een profeet betreft. En dat die mannen het deden om de weldoener uit te hangen geloof ik niets van. Je kunt vrouwen ook helpen zonder hen te huwen. Was aannemelijker geweest als hij ze tot zijn zusters had gemaakt.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2012, 18:00:40 »
Ook vroeger waren er genoeg mannen die zich gewoon konden binden aan 1 vrouw. Echte (ware) liefde is niet tijdsgebonden. Mannen met macht hebben daar vaak misbruik van gemaakt door tig vrouwen te nemen, of het nog kinderen waren maakte dan niet uit, vaak puur om te kunnen voldoen aan hun seksuele behoeften. Misschien was het normaal onder mannen met geld en macht in die tijd, maar dat maakt het nog niet iets goeds... puur omdat het een profeet betreft. En dat die mannen het deden om de weldoener uit te hangen geloof ik niets van. Je kunt vrouwen ook helpen zonder hen te huwen. Was aannemelijker geweest als hij ze tot zijn zusters had gemaakt.
dat is hoe jij het ziet.
Vroeger trouwden ze allemaal op jonge leeftijd
het is een feit dat er meer vrouwn dan mannen zijn
En in de islam kan je iemand niet even tot zuster maken
Je mag niet alleen met iemand samen zijn van de andere sekse met wie je zou mogen trouwen.
Maar goed ik leef nu en was er niet bij in het verleden en zelf ben ik ook niet voor meerdere vrouwen of het huwen van een kind. Maar ik geloof wel dat het er vreger allemaal heel anders aan toe ging dan nu.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2012, 18:17:30 »
Ik ben er sterk van overtuigt dat dit allemaal te Maken heeft met de positie vd vrouw... Vrouwen werden als goederen/bezit gezien..  Onderdrukt, misbruikt en mochten geen eigen mening en/of visie hebben... Dat is dus nog steeds zo...

Zoals wat Vinod al zei.. Je kunt ze ook als zus/dochter of zelfs als moeder in huis nemen.. Why trouwen? Dat heeft puur en alleen ermee te maken dat je als vrouw niks te zeggen had/hebt, en hierdoor het bezit van je 'heer' bent... Ongeacht of je nou kind bent of niet... Vrouwen zijn minderwaardig. Kijk maar naar vandaag de dag..

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2012, 20:02:55 »
Krishna bhagwaan trouwde met ik geloof 16.000 vrouwen om hun eer te redden. Ze waren namelijk gevangen genomen en hun eer kon alleen gered te worden door iemand van status te trouwen zoals Krishna, hij was immers de chauffeur van de strijdwagen van pandava prins Arjun.

Om weldoener te zijn hoef je niet perse gemeenschap te hebben met al de vrouwen met wie je trouwt.

Mohammed had wel gemeenschap met al zijn vrouwen en ging ook boven het limiet van 4 wat hij zelf stelde. Ik vind dit nog altijd iets vreemds aan hem.
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2012, 22:31:26 »
Over het limiet van 4 was volgens mij dat de openbaring daarover na zijn 12e vrouw kwam
daarom is hij daarna niet meer getrouwd. Maar kan het niet met zekerheid zeggen.

En nogmaals in de islam kan je iemand niet even moeder of zuster maken
er is vastgesteld met wie je niet mag trouwen en die vrouwen konden niet zomaar alleen in zijn bijzijn zijn als "vreemde"

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2012, 22:53:52 »
Hmm.. Ok..

Maar als je er eenmaal mee getrouwd was.. Mocht ie er dus wel sex mee hebben? Hmm ok dat verandert de zaak..

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2012, 23:03:32 »
Hmm.. Ok..

Maar als je er eenmaal mee getrouwd was.. Mocht ie er dus wel sex mee hebben? Hmm ok dat verandert de zaak..
Mits ze uitgepubert was.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2012, 23:05:55 »
Mits ze uitgepubert was.
hmm dus alsik t goed begrijp.. Trouwde hij met dr.. Om vervolgens te wachten tot ze ongesteld werd?

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2012, 23:37:25 »
hmm dus alsik t goed begrijp.. Trouwde hij met dr.. Om vervolgens te wachten tot ze ongesteld werd?
Eerder sliep hij niet samen met hun...voor zover ik het heb begrepen...ze moest eerst volgroeid zijn voordat hij met haar ging slapen.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2012, 23:43:35 »
Hmm ok..

Vraag me dan wel nog steeds af wat voor nut t dan had om te trouwen..

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2012, 23:59:27 »
Hmm ok..

Vraag me dan wel nog steeds af wat voor nut t dan had om te trouwen..
Hij wou toen die vrouwen een betere leven/toekomst geven. Dat gaf LL al aan in haar postings.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2012, 00:05:08 »
Hmm.. Ok..

ja volgens de islam ben je een vrouw na je menstruatie en een man na je 1e zaadlozing.
Op dat moment mag je dan gemeenschap hebben.
Maar zoals ik had begrepen was er niet met alle vrouwen ook gemeenschap.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2012, 09:22:04 »
Over het limiet van 4 was volgens mij dat de openbaring daarover na zijn 12e vrouw kwam
daarom is hij daarna niet meer getrouwd. Maar kan het niet met zekerheid zeggen.

En nogmaals in de islam kan je iemand niet even moeder of zuster maken
er is vastgesteld met wie je niet mag trouwen en die vrouwen konden niet zomaar alleen in zijn bijzijn zijn als "vreemde"

En waarom kan dat niet in de Islam? Waarom zou je dan alleen maar kunnen trouwen? Ik zie in de praktijk vaak genoeg dat moslims goede vriendinnen beschouwen als zussen en hen op die manier helpen, waarom zou dat toen niet kunnen?

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2012, 11:23:55 »
E
En waarom kan dat niet in de Islam? Waarom zou je dan alleen maar kunnen trouwen? Ik zie in de praktijk vaak genoeg dat moslims goede vriendinnen beschouwen als zussen en hen op die manier helpen, waarom zou dat toen niet kunnen?
dat het gebeurd wil niet zeggen dat het ook helemaal volgense de regels is, en het is nu ook anders vroeger waren ze veel op reis ed. En de vrouwen konden dan niet zomaar even achterblijven in hun eigen huis oid.
Nog een keer voor de duidelijkheid zodat je het begrijpt, een man en een vrouw die volgens de islamitische regels "vreemde zijn" van elkaar dus eigenlijk zouden mogen trouwen .. is het niet toegestaan om samen te zijn zonder iemand van de maharram (mannelijk persoon van de vrouw waar ze volgens de islam niet mee kan/mag trouwen zoals vader, oudere zoon, broer etc.)
De meeste vrouwen van de profeet vzmh hadden niks of niemand en waren aan hun lot overgelaten.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2012, 12:11:21 »
Edat het gebeurd wil niet zeggen dat het ook helemaal volgense de regels is, en het is nu ook anders vroeger waren ze veel op reis ed. En de vrouwen konden dan niet zomaar even achterblijven in hun eigen huis oid.
Nog een keer voor de duidelijkheid zodat je het begrijpt, een man en een vrouw die volgens de islamitische regels "vreemde zijn" van elkaar dus eigenlijk zouden mogen trouwen .. is het niet toegestaan om samen te zijn zonder iemand van de maharram (mannelijk persoon van de vrouw waar ze volgens de islam niet mee kan/mag trouwen zoals vader, oudere zoon, broer etc.)
De meeste vrouwen van de profeet vzmh hadden niks of niemand en waren aan hun lot overgelaten.

Oke. Toch vind ik het vreemd dat het huwelijk dan zodoende min of meer wordt afgedwongen. Een huwelijk is neem ik aan verbintenis die je doorgaans aangaat met iemand van wie je echt houdt en vice versa. Niet om slechts je medelijden te kunnen betuigen. Dan kun je zo iemand toch beter accepteren als goede vrienden of als zus. Waarom de Islam dat niet toestaat is met jouw bovenstaande verklaring toch nog niet duidelijk. Ik vraag me dan ook af of de nikaah wel voor zulke relaties bedoeld is. Maar goed aangezien de Islam ook directe neven en nichten laat trouwen met elkaar, is het dan weer niet vreemd. Gelukkig dat in deze tijd men steeds nuchterder over dit soort zaken denkt en handelt.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2012, 13:27:37 »
Toen was toen. Men had nog geen idee van de gevolgen van incest en zag vrouwen veel meer als een bezit dan nu, uitzonderingen daar gelaten. Deze man zag een kans en trouwde met vrouwen en meisjes. Ook het consumeren van een huwelijk bevatte toentertijd andere opvattingen dan wij nu hebben, gelukkig.
Wellicht was hij een weldoener, maar daar kan niemand over oordelen. We kunnen immers niet zijn gedachten lezen. Alle beschrijvingen die er dan ook van hem zijn, zijn net zoveel waard als de kritische beschrijvingen en onderbuikgevoe lens als je hoort met welke vrouwen hij trouwde en hoe die allemaal verliepen.

Nu weten we echter veel meer over incest en de gevolgen, beschermen we over het algemeen vrouwen wat meer en hebben we een grens opgesteld wat betreft de volwassenheid van vrouwen. Dan is het niet meer dan logisch dat we nu gewoon kunnen stellen dat Mohammed deze regels van nu overtreedt.

En dat een man een vrouw niet kan zien als zus/goede vriendin en dat dit in de Koran staat; is het niet ontzettend nobel dat een man zorgt voor een vrouw zoals hij voor zijn zus(je) zou zorgen? Zonder daar bijbedoelingen te hebben van wat voor aard dan ook? Of konden de mannen zich in de tijd van de oorsprong van de Koran op grote schaal niet inhouden en zich vergrepen aan veel vrouwen en is het dus vrouwenbescher ming? Hoe dan ook blijft het een vreemd geval.
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2012, 13:39:26 »
Oke. Toch vind ik het vreemd dat het huwelijk dan zodoende min of meer wordt afgedwongen. Een huwelijk is neem ik aan verbintenis die je doorgaans aangaat met iemand van wie je echt houdt en vice versa. Niet om slechts je medelijden te kunnen betuigen. Dan kun je zo iemand toch beter accepteren als goede vrienden of als zus. Waarom de Islam dat niet toestaat is met jouw bovenstaande verklaring toch nog niet duidelijk. Ik vraag me dan ook af of de nikaah wel voor zulke relaties bedoeld is. Maar goed aangezien de Islam ook directe neven en nichten laat trouwen met elkaar, is het dan weer niet vreemd. Gelukkig dat in deze tijd men steeds nuchterder over dit soort zaken denkt en handelt.
persoonlijk ben ik ook voor een liefdes huwelijk
Maar hoe het er toen aan toeging weet niemand precies.

De reden voor een huwelijk ipv de omgang tussen twee seksen is vnl ter bescherming van henzelf en eventueel hun gezin.

Ken je het gezegde wanneer een man en vrouw samen zijn is de derde persoon shaytaan oid.

En incest is toch pas echt tussen 1e,2e en 3e graads familie?:s
neef en nicht is 4e graads...
Maar goed ik ben daar ook geen voorstander van maar het is volgens de islam wel toegestaan.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2012, 13:39:26 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: