Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Als het aan mijn moeder ligt wilt ze elke dag langskomen...  (gelezen 1414 keer)

getrouwd betiya

• Gast
Als het aan mijn moeder ligt wilt ze elke dag langskomen...
« Gepost op: 9 januari 2012, 13:34:08 »
Hoi...

Ik ben onlangs 1 een jaar getrouwd...

Ik woon een half uur van me moeder vandaag en zie haar zoiezo elke week 1x .... nu lijkt het alsof ze me steeds meer claimd..
elke dag belt ze me en vraagt wat ik ga doen en of ik langs wil komen anders komt zij langs...

ik bel haar elke dag...  me man zegt er niks van maar ik merk dat hy het niet leuk vind dat ze zovaak komt...

Ik vind het heel moeilijk om te zeggen dat ze niet zovaak langs moet komen.. ook voel ik me schuldig dus verzin k soms dingen als ik ben er niet of moet dingen doen...

wil haar niet onnodig kwetsen... maar snap niet hoe ik deze situatie zonder ruzie of te kwetsen moet oplossen..

is toch raar als je tegen je moeder zegt: je moet niet zovaak langs komen...

wie heeft dit ook weleens meegemaakt? en hoe opgelost?

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: Als het aan mijn moeder ligt wilt ze elke dag langskomen...
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2012, 17:36:30 »
ik denk dat je het toch serieus moet aankaarten.. anders loopt je huwelijk nog eens op de klippen..

dus ik zou toch even met je moeder gaan praten

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2012, 18:46:04 »
Lastig. Zou een van je ma d'r vriendinnen inschakelen om hulp...heeft je moeder geen broers/zussen verder?

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2012, 20:08:31 »
Gewoon aangeven..
Als het niet uitkomt zeg je dat gewoon ipv dingen te gaan verzinnen
ze zal het vast wel begrijpen, en soms duurt het misschien ff

.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2012, 20:08:31 »

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2012, 01:45:45 »
Hoi...

Ik woon een half uur van me moeder vandaag en zie haar zoiezo elke week 1x .... nu lijkt het alsof ze me steeds meer claimd..
elke dag belt ze me en vraagt wat ik ga doen en of ik langs wil komen anders komt zij langs...

ik bel haar elke dag...  me man zegt er niks van maar ik merk dat hy het niet leuk vind dat ze zovaak komt...

Ik vind het heel moeilijk om te zeggen dat ze niet zovaak langs moet komen.. ook voel ik me schuldig dus verzin k soms dingen als ik ben er niet of moet dingen doen...

wil haar niet onnodig kwetsen... maar snap niet hoe ik deze situatie zonder ruzie of te kwetsen moet oplossen..

jij bent kaolo xxxx die zo over haar moeder denkt.
en die k0etta van jouw ook.

dat mensen zo over hun moeders denken heb ik geen goeie woorden voor over. als die xxxxxx van jouw, jouw straks in de steek laat, tab djaike apen maaike gaar me roodj ghoesye

zuiver

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2012, 09:51:38 »

dat mensen zo over hun moeders denken heb ik geen goeie woorden voor over. als die xxxxxx van jouw, jouw straks in de steek laat, tab djaike apen maaike gaar me roodj ghoesye

ai zuiver

Offline JaZlee

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Neem mij serieus ,dan zal ik jou ook serieus NEMEN
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2012, 11:00:50 »
Hoi...

volgende x als ze je belt om lang te komen moet je goewoon zeggen dat het Perfect uitkomt
en zog dan dat je voorduer open staan en precies na 29 minuten moet je je man even op de bank gaan pijpen ....wel ervoor zorgen dat ze het ziet he als binnenkomt ! wedden dat ze een tijdje wegblijft
Aaya Hoon Lekar Main Phir Kitne Hangaamen
Zara Dekho Kaun Aa Gaya Hai
Zamane Pe Jo Chha Gaya Hai
Jami Jispe Sab Nigaahen
Khuli Kiski Khaatir Hai Baahen
Aaisa Dildaar Aaya Hai Kaun
Mujhko Pehchaan Lo Main Hoon.......

000

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2012, 11:18:56 »
Wat een belachelijke reactie zeg zomaar..

dat je een kind bent van je ouders wilt toch niet zeggen... dat je leven enkel in de teken van hen staat...

wat een sukkels zeg.. ben benieuwd. als jullie schoonmoeder straks elke dag komt of jullie dan ook zeggen leuk hoor dat je ma elke dag komt..

vind juist goed van dit meisje dat ze durft te zeggen dat haar EIGEN moeder tevaak komt  veel meiden zien daar het probleem maar niet van in en wat krijg je dan van die meisjes die getrouwd zijn en maar alles doen wat hun ma zegt en elke dag daar gaan zitten en manlief belijkt het maar wat ie eet en doet,...

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2012, 11:46:22 »
ai zuiver
die moeder van die vuile hond is zeker overleden, dat hij geen gevoel heeft voor een ander moeder heeft.
ik weet zeker dat deze actie van haar hondje komt. en zij is het slaafje die zijn woorden in daden uitvoerd. maar jah deze teringlijers verdienen elkaar heel erg.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2012, 12:59:59 »

voor ouders is het niet altijd even makkelijk om hun kind los te laten
En elkaar 1x in de week zien en dagelijks telefonisch contact is voldoende
Het is niet gezond dat een ouder elke dag langs wil komen en zich aan hun kind willen opdringen
Tuurlijk moet je deur openstaan voor je ouders/schoonouders maar elke x iemand over de vloer hebben is ook niet altijd even leuk je moet ook tijd overhebben voor jezelf en je gezin...

ZO erg is deze reactie niet, liever dat ze er openlijk over praten

bla

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2012, 13:07:58 »
Het is niet gezond dat een ouder elke dag langs wil komen en zich aan hun kind willen opdringen
Tuurlijk moet je deur openstaan voor je ouders/schoonouders maar elke x iemand over de vloer hebben is ook niet altijd even leuk je moet ook tijd overhebben voor jezelf en je gezin...

een moeder zal anders nooit tegen haar kind zeggen dat ze haar kind niet elke dag over de vloer wilt hebben
een moeder maakt tijd voor haar kinderen, maar sommige reacties zeggen al genoeg

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2012, 14:21:07 »

maar mischien zijn deze man en vrouw verstandelijk gehandicapt waarbij  de dichtbij zijnde ouder een oogje in de zeil wilt houden.

zuiver

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2012, 15:06:37 »
maar mischien zijn deze man en vrouw verstandelijk gehandicapt waarbij  de dichtbij zijnde ouder een oogje in de zeil wilt houden.

:roflol:

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2012, 16:29:17 »

Je hoeft niet zo te schelden.
Maar met die laatste zin sla je de spijker op zijn kop.
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2012, 17:29:47 »
een moeder zal anders nooit tegen haar kind zeggen dat ze haar kind niet elke dag over de vloer wilt hebben
een moeder maakt tijd voor haar kinderen, maar sommige reacties zeggen al genoeg
iemand die ook nog een leven heeft zit niet te wachten op elke dag mensen over de vloer.
Mensen werken etc en hebben ook tijd nodig voor zichzelf en hun gezin
En het is toch niet dat die moeder niet welkom is? Maar elke dag is gewoon een beetje teveel...
Een moeder zal dat best wel begrijpen, en als die moeder dr kind elke dag bij zich had willen hebben had ze dr kin niet moeten laten trouwen en settelen.
uhu je weet maar nooit:p
Er zijn uitzonderingen:p maar kan best begrijpen dat je ook weleens rustig thuis wil zijn zonder visite/verplichtingen ed.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2012, 00:07:09 »
Je hoeft niet zo te schelden.
Maar met die laatste zin sla je de spijker op zijn kop.
ik kan mensen de nek omdraaien als ze zo slecht over hun moeders denken.

de egotrippers moeten leren ook met moeders met slechte gewoontes om te gaan. betrek je ze bij, dan worden ze op een gegeven moment zelf wel rustig. als je ze weg wilt houden dan willen ze juist bij betrokken zijn.

maar vele verstandelijke gehandicapten zullen dit nooit begrijpen omdat ze te veel met hun zelf bezig zijn.

maar ik hou net zoveel van mijn schoonma als mijn eigen moeder. en natuurlijk  mogen ze mij ook corrigeren op de fouten die ik zou maken. dat nemen wij van bijde moeders van harte aan.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2012, 00:17:51 »
ik kan mensen de nek omdraaien als ze zo slecht over hun moeders denken.

de egotrippers moeten leren ook met moeders met slechte gewoontes om te gaan. betrek je ze bij, dan worden ze op een gegeven moment zelf wel rustig. als je ze weg wilt houden dan willen ze juist bij betrokken zijn.

maar vele verstandelijke gehandicapten zullen dit nooit begrijpen omdat ze te veel met hun zelf bezig zijn.

maar ik hou net zoveel van mijn schoonma als mijn eigen moeder. en natuurlijk  mogen ze mij ook corrigeren op de fouten die ik zou maken. dat nemen wij van bijde moeders van harte aan.

Gaat niet om slecht over hun moeder denken. Ze denkt helemaal niet slecht over haar moeder. Ze vind het alleen niet fijn dat ze elke dag over de vloer komt. En dat is toch helemaal niet verkeerd?
Iedereen heeft z'n eigen leven. Je wilt toch ook weleens gewoon iets leuks met alleen je partner/kids doen zonder meer mensen erbij?

1x in de week is een familie dag al voldoende. Vergeet niet dat doordeweeks werken al vermoeiend is. In het weekend wil je zoveel mogelijk ontspannen met of zonder je gezin.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2012, 00:39:28 »
Ben het volledig met je eens Nadeem!

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2012, 01:29:00 »
Gaat niet om slecht over hun moeder denken. Ze denkt helemaal niet slecht over haar moeder. Ze vind het alleen niet fijn dat ze elke dag over de vloer komt. En dat is toch helemaal niet verkeerd?
Iedereen heeft z'n eigen leven. Je wilt toch ook weleens gewoon iets leuks met alleen je partner/kids doen zonder meer mensen erbij?

1x in de week is een familie dag al voldoende. Vergeet niet dat doordeweeks werken al vermoeiend is. In het weekend wil je zoveel mogelijk ontspannen met of zonder je gezin.
ja dat snap ik wel. een verhaal heeft ook 2 kanten.
maar ze vertelt ook niet waarom haar moeder beld. het kan ook stukje bezorgheid zijn.
misschien zijn ze heel erg jong en onervaren. het lijkt mij niet dat als ze zelfstandig zou zijn en al eerder uit huis was dat haar moeder dan zo bezorgd zou zijn.

als het haar dwars zit dan moet ze met haar moeder gaan praten en niet hier gaan lopen verhaal ophangen dat haar moeder haar probeerd te claimen.

dit verklaard natuurlijk ook hoe het met haar zelfstandighei d en volwassenheid zit.

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2012, 10:19:10 »
Tjah, ik weet niet hoor..ik zou me er eigenlijk niet echt prettig bij voelen om tegen mijn moeder te zeggen hey ma je moet minder langskomen wij hebben er geen behoefte aan. En mijn vriend zou het echt niet op prijs stellen als ik dat over zijn moeder zou denken/zeggen!!
Ik begrijp ook wel dat je het soms vervelend kan zijn als ze er elke dag is, maar wat wil je dan doen? Je weet dat je moeder eenzaam is, dus dan wil je tegen haar zeggen je moet minder komen. Dat zal haar denk ik heel erg kwetsen. En stel dat je moeder ernstig ziek wordt en je moet haar in huis nemen omdat ze niet voor haarzelf kan zorgen dan zie je haar ook elke dag..zeg je dan ook nee ik ben gesetteld dus ik neem je niet in huis?

Offline soniya

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2012, 10:21:22 »
Het is heel erg raar en respectloos om tegen je moeder te zeggen dat ze niet zo vaak langs moet komen. Of je nou pas getrouwd bent of een eigen leventje begint op te bouwen, als je moeder daar geen of weinig deel van uitmaakt, stelt het niks voor.

Dan heb ik het over moeders die altijd hun best hebben gedaan om hun kinderen alle liefde en aandacht te geven. Je hoeft ook niet elke dag naast je moeder op de bank te zitten, maar je kan vast wel eerlijk zijn.

Een moeder als last ervaren valt niet goed te praten, en hoe je het draait of keert, daar gaat het hier over. Dus in plaats van je zorgen te maken over hoe erg je mannetje het vindt om je moeder vaak aan te zien, kan je beter nadenken over hoe jij dit samen met je moeder kunt oplossen.

Wees een goede dochter voor je moeder, voordat je een goede vrouw voor je man wilt zijn.
Vertel je moeder wanneer je wel alle tijd voor haar hebt en wanneer je haar wel graag wilt zien om iets leuks met haar te doen, zodat ze zich tenminste op die momenten kan verheugen
<a href="http://www.youtube.com/v/LEYXdZ_rVbo?" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/LEYXdZ_rVbo?</a>

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2012, 13:07:41 »
Tjah, ik weet niet hoor..ik zou me er eigenlijk niet echt prettig bij voelen om tegen mijn moeder te zeggen hey ma je moet minder langskomen wij hebben er geen behoefte aan. En mijn vriend zou het echt niet op prijs stellen als ik dat over zijn moeder zou denken/zeggen!!
Ik begrijp ook wel dat je het soms vervelend kan zijn als ze er elke dag is, maar wat wil je dan doen? Je weet dat je moeder eenzaam is, dus dan wil je tegen haar zeggen je moet minder komen. Dat zal haar denk ik heel erg kwetsen. En stel dat je moeder ernstig ziek wordt en je moet haar in huis nemen omdat ze niet voor haarzelf kan zorgen dan zie je haar ook elke dag..zeg je dan ook nee ik ben gesetteld dus ik neem je niet in huis?
voor deze kneusjes zou ze dan waarschijnlijk een blok voor hun voeten zijn.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2012, 13:08:36 »
Het is heel erg raar en respectloos om tegen je moeder te zeggen dat ze niet zo vaak langs moet komen. Of je nou pas getrouwd bent of een eigen leventje begint op te bouwen, als je moeder daar geen of weinig deel van uitmaakt, stelt het niks voor.

Dan heb ik het over moeders die altijd hun best hebben gedaan om hun kinderen alle liefde en aandacht te geven. Je hoeft ook niet elke dag naast je moeder op de bank te zitten, maar je kan vast wel eerlijk zijn.

Een moeder als last ervaren valt niet goed te praten, en hoe je het draait of keert, daar gaat het hier over. Dus in plaats van je zorgen te maken over hoe erg je mannetje het vindt om je moeder vaak aan te zien, kan je beter nadenken over hoe jij dit samen met je moeder kunt oplossen.

Wees een goede dochter voor je moeder, voordat je een goede vrouw voor je man wilt zijn.
Vertel je moeder wanneer je wel alle tijd voor haar hebt en wanneer je haar wel graag wilt zien om iets leuks met haar te doen, zodat ze zich tenminste op die momenten kan verheugen

dus dat!!!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2012, 19:04:32 »
Waarom vallen jullie dat kind zo aan.., ze zegt toch dat ze het moeilijk vindt en ze vraagt toch om adviezen hoe hiermee te dealen. O.a. hieruit spreekt al uit dat ze haar best doet om haar moeder niet te gaan kwetsen.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2012, 23:20:33 »
ja dat snap ik wel. een verhaal heeft ook 2 kanten.
maar ze vertelt ook niet waarom haar moeder beld. het kan ook stukje bezorgheid zijn.
misschien zijn ze heel erg jong en onervaren. het lijkt mij niet dat als ze zelfstandig zou zijn en al eerder uit huis was dat haar moeder dan zo bezorgd zou zijn.

als het haar dwars zit dan moet ze met haar moeder gaan praten en niet hier gaan lopen verhaal ophangen dat haar moeder haar probeerd te claimen.

dit verklaard natuurlijk ook hoe het met haar zelfstandighei d en volwassenheid zit.
Ze gaf al aan dat ze enig kind is. En ze heeft waarschijnlijk geen man thuis. Dus ze zit alleen thuis. Heeft geen mogelijkheid om iets te ondernemen. Al is het me nog steeds niet duidelijk hoe het met de overige familie zit. Dat weet de TS wel beter denk ik zo.

@Bitya

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2012, 10:35:26 »
Hoi...

Vraag jezelf af waarom ze jou belt.
Is er onlangs iets gebeurd dat ze je wat vaker wil zien? Ruzie met iemand, overlijdensgev al, financiele situatie verslechterd.
Heeft ze misschien zelf het idee dat het niet zo goed met jou gaat, of juist met haar?
Heeft ze niemand anders dan jou? Je vader, haar broers of zussen.
Heb je misschien een kind, of op komst.
En waar heeft ze het over als jullie dan samen zijn. Welke onderwerpen behandelen jullie.
Misschien geeft ze wel een hint.

Je hoeft haar niet per sé te zeggen dat ze niet zo vaak moet komen.
Je kunt het ook wat subtieler brengen door te zeggen dat je het gevoel hebt dat je wat zelfstandiger wilt zijn.
Dat haar iedere dag contact met jou, jou het gevoel geeft dat ze niet geloofd dat je het leven nog niet alleen met je man aankunt.
Ik neem aan dat ze je ook elke dag vraagt wat je gaat eten, of ze iets voor jou moet koken.

Het is normaal dat een moeder zo veel mogelijk haar kind wil blijven ondersteunen, maar je mag best laten merken
dat je niet alleen getrouwd bent, maar ook volwassen bent geworden in het doen en laten.
Je kunt best voor jezelf zorgen.

Je moet het zo zien:

Een moeder zal altijd met het gevoel lopen dat niemand anders haar eigen kind zoveel liefde en zorg zou kunnen geven als zij zelf ooit heeft gedaan.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2012, 13:21:28 »
Wat een bullshit.... Ik zou mn ma in zo'n situatie gewoon in huis kunnen nemen.... geldt natuurlijk ook voor schoonmoeders. ..
Onze ouders hebben ons verzorgd en alles gegeven wat ze hebben... Je partner hoort dat gewoon te begrijpen.. zoniet is t een klojo....

Je moet later niet gaan huilen dat je meer tijd met dr had moeten doorbrengen wanmneer ze instort.. ziek wordt.. of doodgaat...

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2012, 13:22:09 »
Generatie van tegenwoordig.. . jeetje....  :smile040:

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 15 januari 2012, 15:33:15 »
Wat een bullshit.... Ik zou mn ma in zo'n situatie gewoon in huis kunnen nemen.... geldt natuurlijk ook voor schoonmoeders. ..
Onze ouders hebben ons verzorgd en alles gegeven wat ze hebben... Je partner hoort dat gewoon te begrijpen.. zoniet is t een klojo....

Je moet later niet gaan huilen dat je meer tijd met dr had moeten doorbrengen wanmneer ze instort.. ziek wordt.. of doodgaat...
misschien ben ik te direct met mijn woorden, maar dit bedoel ik dus.
op een dag zullen deze KUT mongolen ook ouders worden. tenminste als ze het waard zijn.
dan wil ik zien hoe ze op hun latere leeftijd reageren als hun kinderen zoiets doen.

domn wijf

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2012, 16:46:32 »
Hoi...

wanneer je moeder er niet meer is, dan ga je haar missen. vieze vuile slet!

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2012, 16:46:32 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: