Pakistan blaast hoog van de toren maar zij moeten niet vergeten dat India gekozen heeft voor het naleven van een vreedzame ideologie. Pakistan kan economisch gezien helemaal niet meekomen met India en ook hun leger is veel kleiner. China beschermd Pakistan daarom doen ze stoer. Maar zou China echt zo dom zijn om Pakistan te willen beschermen vanwege de strategische ligging? Ik heb nix tegen de Chinezen ik snap niet waarom de Chinezen de Indiers zouden moeten aanvallen om zo een waardeloos en niets producerend volk als Pakistan te beschermen. Of misschien is dat juist de oorzaak , China wil India militair en economisch overheersen en voorbijstreven . Ik denk niet dat de Chinezen daar Pakistan voor nodig hebben , ze kunnen dat prima in hun eentje af. Eerlijk is eerlijk de chinezen zijn slimmer en productiever als ons , ook eerlijker. Indiers zijn corrupt en afgunstig naar mekaar.
Tijdens de koude oorlog werd Pakistan beschermd door de VS. Omdat India aan de kant van de Sovjet Unie stond.
Nu worden ze al dan in mindere mate dan vroeger nog steeds gesteund door de VS een groot deel van het begrotingsteko
rt van Pakistan wordt gecompenseerd door geld van de Amerikanen.
Over de Chinezen heb je gelijk zij steunen Pakistan puur om India te zieken. Immers India is in Azië momenteel hun grootste concurrent.
Pakistan kan dus alleen zo hoog van de toren blazen omdat zij eigenlijk de marionetten van de Amerikanen en in mindere mate van de Chinezen zijn. En daarom kan India moeilijk iets tegen ze doen uit angst voor eventuele conflicten met de VS (een grote export markt voor India) en China.
Pakistan is een staat die zware begrotingsteko
rten heeft en is voor ongeveer 25% afhankelijk van buitenlands geld.
De enige die nu profiteren in Pakistan zijn eens stel corrupte hielenlikkers van buitenlandse grootmachten.
Dit artikelen leggen de situatie van Pakistan een beetje uit.
http://www.khilafah.com/index.php/concepts/general-concepts/6728-pakistan-budget-2009-a-budget-of-foreign-dependencyhttp://www.khilafah.com/index.php/concepts/general-concepts/6728-pakistan-budget-2009-a-budget-of-foreign-dependency