Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Stelling: zwarte piet is rasisme?  (gelezen 1106 keer)

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
Re: Stelling: zwarte piet is rasisme?
« Reactie #60 Gepost op: 16 december 2011, 13:31:05 »
je zeurt
jij gebruikt het gemak om met een levensbedreige nd ziekte te schelden

Online Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #61 Gepost op: 16 december 2011, 13:32:17 »
jij gebruikt het gemak om met een levensbedreige nd ziekte te schelden

leven is hard

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #62 Gepost op: 20 december 2011, 15:41:24 »
Hindoestanen voelen zich idd nooit aangesproken als zwarte piet omdat Hindoestanen een volwaardig menselijk ras zijn en ook door alle andere menselijke rassen op aarde als volwaardig gerespecteerd en geaccepteerd wordt. Hindoestanen zijn nooit geen slaaf geweest en het word zelfs verondersteld dat de eerste moderne mens vanuit west-azie ( India)  is getrokken en vandaar uit door ge-evolueerd is tot de Cro-magnon mens en daarna tot de moderne blanke europeaan.
onjuist, de eerste moderne mens kwam uit mesopotamie (waar nu het midden-oosten ligt).
de bewoners van de indus-vallei waren dravidiers die erg donker van kleur waren. deze zijn na de epische oorlog met de indo-europese-ariërs, zoals beschreven in de ramayan vermengd en gedeeltelijk verdreven.
ze zijn in ieder geval niet door geëvolueerd tot een blank ras.

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #63 Gepost op: 20 december 2011, 15:46:52 »
Noem je bron. Ik heb dit uit boeken van onze hoogleraar C. Choennie. Daarnaarst heb ik hierover gesproken met Sandew Hira en nog een persson van wie ik de naam even niet weet. Hij heeft hier laatst nog een boek over gepubliceerd.
hindoestanen waren idd GEEN slaven, maar contractarbeid ers. zat niet heel veel verschil in.
men werd uit india geronseld (ontvoerd of onder valse voorwenselen overgehaald) door handelaren en vervolgens naar zuid-amerika gebracht om het zware werk in de landbouw te verrichten.
het verschil met de negers was dat deze mensen CONTRACTARBEID ERS waren die dachten naar het beloofde land te gaan. dit bleek achteraf een deceptie.
negers daarentegen werden als beesten behandeld hadden totaal geen rechten.

Kaise.nl

« Reactie #63 Gepost op: 20 december 2011, 15:46:52 »

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #64 Gepost op: 20 december 2011, 15:51:03 »
Bij ons op de basisschool werd altijd gezegd dat zwarte piet, zwart is omdat hij door de schoorsteen klimt en roet in zijn gezicht krijgt.

Het had niks met het zijn van een neger te maken.

Ik weet alleen niet wat de echte oorsprong van zwarte piet is en het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen, ik ben geen Nederlander en mijn kinderen zullen dus ook niet aan deze poppenkast meedoen.
denk dat zwarte piet, alszijnde hulpje, wordt geassocieerd met een negerslaaf.

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #65 Gepost op: 20 december 2011, 16:13:18 »
onjuist, de eerste moderne mens kwam uit mesopotamie (waar nu het midden-oosten ligt).
de bewoners van de indus-vallei waren dravidiers die erg donker van kleur waren. deze zijn na de epische oorlog met de indo-europese-ariërs, zoals beschreven in de ramayan vermengd en gedeeltelijk verdreven.
ze zijn in ieder geval niet door geëvolueerd tot een blank ras.
David Frawley een tot het Hindoeïsme bekeerde Amerikaan heeft dit bekende verhaal over de Arische invasie wat jij nu beschrijft volledig weerlegd.

De bewoners van de Indus vallei zijn weggetrokken omdat de saraswati rivier (Een oude rivier die waarschijnlijk gelegen heeft tussen de sutlej en yamnua) opdroogde en versmalde.

Ten tweede werd beweerd dat de gebeurtenis die jij beschrijft in de rigveda gebeurde onder Raja Bharata en niet in de Ramayan.

Jij moet geen leugens over het Hindoeïsme hier op kaise.nl gaan verspreiden. Zo lang ik hier lid ben zal ik dit soort Britse koloniale propaganda niet tolereren.

Het Hindoeïsme maakt geen onderscheid tussen huidskleur of komaf. Vergeet immers niet dat Kali en Shiva beide donker van kleur waren terwijl Ganesh en Durga licht van kleur zijn.

Waarom zouden volgens jouw theorie de superieure Ariërs zulke op dravidiërs lijkende devta's aanbidden?

ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #66 Gepost op: 22 december 2011, 14:27:04 »
David Frawley een tot het Hindoeïsme bekeerde Amerikaan heeft dit bekende verhaal over de Arische invasie wat jij nu beschrijft volledig weerlegd.

De bewoners van de Indus vallei zijn weggetrokken omdat de saraswati rivier (Een oude rivier die waarschijnlijk gelegen heeft tussen de sutlej en yamnua) opdroogde en versmalde.

Ten tweede werd beweerd dat de gebeurtenis die jij beschrijft in de rigveda gebeurde onder Raja Bharata en niet in de Ramayan.

Jij moet geen leugens over het Hindoeïsme hier op kaise.nl gaan verspreiden. Zo lang ik hier lid ben zal ik dit soort Britse koloniale propaganda niet tolereren.

Het Hindoeïsme maakt geen onderscheid tussen huidskleur of komaf. Vergeet immers niet dat Kali en Shiva beide donker van kleur waren terwijl Ganesh en Durga licht van kleur zijn.

Waarom zouden volgens jouw theorie de superieure Ariërs zulke op dravidiërs lijkende devta's aanbidden?
ik heb het eea opgezocht en je lijkt idd gelijk te hebben vwb het opdrogen van de rivier Saraswati met als gevolg dat de bevolking genoodzaakt was te vertrekken naar andere gebieden.
als gevolg van aardverschuivi ngen zakte het water de grond in, waardoor de Saraswati opdroogde.
de Ariers, waren een nomadisch volk die uiteindelijk over de Himalya zijn getrokken en zijn neergestreken in de Indusvallei alwaar men zich vermengde.
Dravidiers zijn in ieder geval niet de indusvallei uit getrokken, laat staan dat het de moderne blanke Europeaan is of is door geëvolueerd.

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #67 Gepost op: 22 december 2011, 21:36:20 »
ik heb het eea opgezocht en je lijkt idd gelijk te hebben vwb het opdrogen van de rivier Saraswati met als gevolg dat de bevolking genoodzaakt was te vertrekken naar andere gebieden.
als gevolg van aardverschuivi ngen zakte het water de grond in, waardoor de Saraswati opdroogde.
de Ariers, waren een nomadisch volk die uiteindelijk over de Himalya zijn getrokken en zijn neergestreken in de Indusvallei alwaar men zich vermengde.
Dravidiers zijn in ieder geval niet de indusvallei uit getrokken, laat staan dat het de moderne blanke Europeaan is of is door geëvolueerd.

Ook dit is niet waar genetisch onderzoek spreekt zowel de Arische Invasie als Arische migratie tegen.

Centraal Aziaten stammen juist af van Hindoestanen die uit India gemigreerd zijn.

Lees dit artikel

*"The story of our origins"*

*Open Magazine*, May 28, 2011.

EXCERPTS FROM THE CONCLUSION:

*"The first thing that the evidence suggests is that the origins of
Hartosh's R1a1 haplogroup lie in India. Thus, a large part of Central Asia,
Southern Russia, Ukraine onwards to the Czech Republic may well be populated
by a 15,000-year-old migration from India. Given the timeframe of the
origins of the R1a1 haplogroup in India, it is important to note that this
does not rule out a subsequent re-entry of people from Central Asia bearing
this marker into India at a much later date.* As further sub-lineages of
Hartosh's R1a1 are studied, it may well be possible to answer even this
question.

The second part of their conclusions rests on the fact that the proportion
of R1a1 in some Brahmin groups such as those of West Bengal is as high as 72
per cent. This indicates that the origins of Brahmins as a caste may well
lie in the R1a1 haplogroup. But since the antiquity of the Ra1a haplogroup
in tribals such as Central India's Sahariyas is older than it is among
Brahmins, *it is reasonable to believe that Brahmins may not be entrants
from outside but may have originated as a caste from the tribal population
of this country."

Bron: http://tech.groups.yahoo.com/group/IndiaArchaeology/message/12478
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Kaise.nl

« Reactie #67 Gepost op: 22 december 2011, 21:36:20 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: