Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Oorbellen in moslimlanden  (gelezen 1569 keer)

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
Re: Oorbellen in moslimlanden
« Reactie #90 Gepost op: 25 november 2011, 19:30:45 »
Subhanahu wa'Tala

Geprezen en verheven is Hij.
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: 26 november 2011, 02:15:07 »
wat een ander doet boeit me niet zoveel, tenzij het een ander schaadt.
En qua besnijdenis is het een sunnah dat kan je niet
vergelijken met je eigen behoeftes om er mooi uit te zien oid.
verder hou ik me ook niet overal aan maar ik ga het ook niet goed praten ofzo:/
En eten is ook iedereens eigen keuze toch? Net zoals hindoes geen rund eten Joden alleen koosjer
Willen moslims alleen halal. Zolang ze anderen niet tot last zijn hoef jij je er niet druk om te maken toch ;)
Perfect uitgelegd.

Offline Finest_Undercover

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #92 Gepost op: 27 november 2011, 00:53:32 »
hier in nl toch ook gewoon

Oorbellen zijn voor meisjes:p

kijk bhakti films ;)

oorbellen voor meisjes en skinnyjeans die turken dragen die flikkerij van ze hahaha nee man dit is hypocriet Moslims hebben altijd zo een onorthodox antwoord klaar is 2011 geen 1930 ;) gedraag je of terug naar waar je vandaan komt!

Offline Axel Foley

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Brotherhood
« Reactie #93 Gepost op: 27 november 2011, 01:02:05 »
Hahahaha jullie zijn grappig man.

Kaise.nl

« Reactie #93 Gepost op: 27 november 2011, 01:02:05 »

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #94 Gepost op: 27 november 2011, 21:28:20 »
kijk bhakti films ;)

oorbellen voor meisjes en skinnyjeans die turken dragen die flikkerij van ze hahaha nee man dit is hypocriet Moslims hebben altijd zo een onorthodox antwoord klaar is 2011 geen 1930 ;) gedraag je of terug naar waar je vandaan komt!
skinny jeans bij jongens is gewoon not done vind ik
En over dat het voor meisjes is bedoelde ik niet zo serieus;)
Vind het wel mooi bij bep mannen :)

Maar over religie is het niet dat je je religie aan moet passen aan het heden. Vind ik,
Je zou je leven aan moeten passen aan je religie, vooral als God je meer waard is dan het aardse en je eigen behoeftes.
Mjahh iedereen zondigt daarin helaas..

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #95 Gepost op: 28 november 2011, 11:30:07 »
skinny jeans bij jongens is gewoon not done vind ik
En over dat het voor meisjes is bedoelde ik niet zo serieus;)
Vind het wel mooi bij bep mannen :)

Maar over religie is het niet dat je je religie aan moet passen aan het heden. Vind ik,
Je zou je leven aan moeten passen aan je religie, vooral als God je meer waard is dan het aardse en je eigen behoeftes.
Mjahh iedereen zondigt daarin helaas..

De voorschriften in vele religies, en zeker in de Islam (waar het meer zwart/wit qua regelgeving) zijn opgesteld in hele andere tijden. In de moderne tijd zie je dan ook dat men zich aanpast. Het is onmogelijk om in een westers land bijvoorbeeld 100% strict te gaan leven als mensen meer dan 1000 jaar geleden. Je merkt ook dat veel van de verboden en geboden zijn gebaseerd op aspecten uit de oude (dominante mannen)cultuur. Het is dan ook niet onbegrijpelijk dat veel orthodoxe gelovigen botsen met de hedendaagde geldende normen en waarden. Deze mensen denken kortzichtig en volgen klakkeloos regeltjes op en proberen deze ook op te dringen aan anderen om hen heen. Met de attitude, we passen ons niet aan en laat de omgeving om ons heen zich maar aanpassen zodat wij naar eigen behoeften kunnen leven, zal het nooit opschieten. Het leven is geven en nemen.. en daarbij hoort dus ook jezelf aanpassen. Maar goed.. zodra bepaalde gelovigen dat doen, worden ze er direct op aangesproken vanuit de geloofsgemeens chap.. dat ze geen goede gelovigen zijn en moeten vrezen. Want voor ongelovigen staat immers de brandende hel te wachten. (Dit staat zo bijvoorbeeld letterlijk in een Sura)
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #96 Gepost op: 28 november 2011, 12:22:18 »
De voorschriften in vele religies, en zeker in de Islam (waar het meer zwart/wit qua regelgeving) zijn opgesteld in hele andere tijden. In de moderne tijd zie je dan ook dat men zich aanpast. Het is onmogelijk om in een westers land bijvoorbeeld 100% strict te gaan leven als mensen meer dan 1000 jaar geleden. Je merkt ook dat veel van de verboden en geboden zijn gebaseerd op aspecten uit de oude (dominante mannen)cultuur. Het is dan ook niet onbegrijpelijk dat veel orthodoxe gelovigen botsen met de hedendaagde geldende normen en waarden. Deze mensen denken kortzichtig en volgen klakkeloos regeltjes op en proberen deze ook op te dringen aan anderen om hen heen. Met de attitude, we passen ons niet aan en laat de omgeving om ons heen zich maar aanpassen zodat wij naar eigen behoeften kunnen leven, zal het nooit opschieten. Het leven is geven en nemen.. en daarbij hoort dus ook jezelf aanpassen. Maar goed.. zodra bepaalde gelovigen dat doen, worden ze er direct op aangesproken vanuit de geloofsgemeens chap.. dat ze geen goede gelovigen zijn en moeten vrezen. Want voor ongelovigen staat immers de brandende hel te wachten. (Dit staat zo bijvoorbeeld letterlijk in een Sura)
religie is tijdloos.
En tuurlijk veranderen er dingen met de tijd, en zelfs de koran zegt dat je je met bepaalde dingen moet aanpassen.
maar niet omdat Imran Khan oorbellen draagt vind God het opeens niet erg of dat soort onzin.
Om sommige dingen kan je niet heen, maar mensen moeten datgene wat haram is niet halal maken.

Offline umbro01

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
  • WE LOVE YOU FEYENOORD WE DO!
« Reactie #97 Gepost op: 28 november 2011, 13:54:38 »
religie is tijdloos.
En tuurlijk veranderen er dingen met de tijd, en zelfs de koran zegt dat je je met bepaalde dingen moet aanpassen.
maar niet omdat Imran Khan oorbellen draagt vind God het opeens niet erg of dat soort onzin.
Om sommige dingen kan je niet heen, maar mensen moeten datgene wat haram is niet halal maken.

Niemand houd zich aan de regels 1 iemand doet altijd wel iets wat haram is ik vind dat als je 19 bent en al trouwt met een man van 33 dat dat veel erger is.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #98 Gepost op: 28 november 2011, 14:03:04 »
religie is tijdloos.

Niet mee eens. Tegenwoordig trouwen mannen ook niet met minderjarige meisjes enzo. Dat soort religieuze tradities zijn allang vervaagd (gelukkig). Het is jammer dat men blijft volharden aan een aantal tradities die eigenlijk niet of minder noodzakelijk zijn. Veel moslims worden erop aangesproken als ze alcohol drinken omdat dat haram zou zijn terwijl men zelf rookt als een schoorsteen omdat dat zogenaamd wel halal is.. wat een onzin vind ik dan. Dan kun je nog beter met mate alcohol drinken wat wetenschappeli jk bewezen ook nog eens gezond is.  Maar ja mensen hechten zich klakkeloos aan aan allerlei regeltjes. Wil je een goed mens zijn.. doe dan vooral iets voor anderen.. Mensen die zichzelf opofferen voor de minderbedeelde n onder ons zijn 1000 maal meer waard dan mensen die elk jaar zogenaamd een peperdure bedevaartstoch t met speciale baard en kleding maken en de heilige uithangen.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #99 Gepost op: 28 november 2011, 14:48:50 »
Niemand houd zich aan de regels 1 iemand doet altijd wel iets wat haram is ik vind dat als je 19 bent en al trouwt met een man van 33 dat dat veel erger is.
niks mis met 2 volwassene die trouwen.
Maar goed dat is jou mening ;)
Niet mee eens. Tegenwoordig trouwen mannen ook niet met minderjarige meisjes enzo. Dat soort religieuze tradities zijn allang vervaagd (gelukkig). Het is jammer dat men blijft volharden aan een aantal tradities die eigenlijk niet of minder noodzakelijk zijn. Veel moslims worden erop aangesproken als ze alcohol drinken omdat dat haram zou zijn terwijl men zelf rookt als een schoorsteen omdat dat zogenaamd wel halal is.. wat een onzin vind ik dan. Dan kun je nog beter met mate alcohol drinken wat wetenschappeli jk bewezen ook nog eens gezond is.  Maar ja mensen hechten zich klakkeloos aan aan allerlei regeltjes. Wil je een goed mens zijn.. doe dan vooral iets voor anderen.. Mensen die zichzelf opofferen voor de minderbedeelde n onder ons zijn 1000 maal meer waard dan mensen die elk jaar zogenaamd een peperdure bedevaartstoch t met speciale baard en kleding maken en de heilige uithangen.
je hoeft het er ook niet mee eens te zijn:p
Maar goed trouwen met kinderen vind ik ook not done,
maar aangezien je net zelf het tijdverschil aanhaalde, vroeger waren jonge meisjes veel volwassener dan nu
En het was niet alleen iets islamitisch het gebeurde ook bij andersgelovige n.
Niw, de koran is zoals die is en zij die geloven, zullen ook niet altijd alles begrijpen wat God heeft verboden of toegestaan
Maar toch houden ze zich eraan omdat het t woord van God is.
drank is niet zomaar verboden, dat is mede omdat niet iedereen zn grenzen kent.
En jij mag t onzin vinden dat roken "halal" is en drank niet .roken is trouwens makroeh volgens mij :s
Maar de koran is perfect zoals die is:)

En je hebt gelijk
God weet wat er in mensen hun harten speelt en wat hun intenties zijn.
Hadjie,hoofddoek roken drinken uitgaan oorbellen of wat dan ook,
Het is alleen aan God om daarover te oordelen;)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #100 Gepost op: 28 november 2011, 15:03:03 »
niks mis met 2 volwassene die trouwen.
Maar goed dat is jou mening ;) je hoeft het er ook niet mee eens te zijn:p
Maar goed trouwen met kinderen vind ik ook not done,
maar aangezien je net zelf het tijdverschil aanhaalde, vroeger waren jonge meisjes veel volwassener dan nu
En het was niet alleen iets islamitisch het gebeurde ook bij andersgelovige n.
Niw, de koran is zoals die is en zij die geloven, zullen ook niet altijd alles begrijpen wat God heeft verboden of toegestaan
Maar toch houden ze zich eraan omdat het t woord van God is.
drank is niet zomaar verboden, dat is mede omdat niet iedereen zn grenzen kent.
En jij mag t onzin vinden dat roken "halal" is en drank niet .roken is trouwens makroeh volgens mij :s
Maar de koran is perfect zoals die is:)

En je hebt gelijk
God weet wat er in mensen hun harten speelt en wat hun intenties zijn.
Hadjie,hoofddoek roken drinken uitgaan oorbellen of wat dan ook,
Het is alleen aan God om daarover te oordelen;)

De intentie van de Koran zal goed zijn. Maar als ie perfect was, dan was er in de moslimlanden en tussen moslims onderling over de gehele geschiedenis tot aan vandaag toe vast veel minder ellende en leed. (En we weten allen wel waar op de wereld zich de grootste problemen en oorlogen/opstanden zich voordoen). De interpretatie ervan laat nog te veel intolerantie zien bijvoorbeeld naar andersgelovige n (ongelovigen) toe en dat hebben velen met de dood of mishandeling moeten bekopen. Dit kunnen we dan wel steeds maar bagatelliseren (wijten aan de mens die de fouten maakt), maar ondertussen denken ook zij wel in lijn te zijn met wat de Koran hen voorschrijft. En dan nog het feit dat er verschillende stromingen zijn.. verschillende interpretaties dus.. die allen een goede onderbouwing hebben. (Net zoals bij veel andere geloven overigens).
Geen enkele religie is perfect of perfect uitgelegd, dat hebben strenggelovige n zelf inmiddels wel bewezen. Voor mij verdient een religie nog steeds het meeste respect als deze tot nu toe minder slachtoffers met zich heeft meegebracht. Derhalve ben ik zelf dan ook niet zo strenggelovig meer.. Ik geloof wel, maar absoluut niet dat het ene geloof alleen maar juist is en een ander geloof totale onzin. In essentie zijn de meeste geloven goed bedoeld, het is alleen jammer dat in bepaalde geloven de grens tussen gelovigen en ongelovigen zo zwart-wit is gemaakt. Mensen stoppen zichzelf daarom dan ook in hokjes en van een goede integratie in een multiculturele leefgemeenscha p is dan ook geen sprake.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #101 Gepost op: 28 november 2011, 21:41:32 »
Tradities komen voort uit culturen. Heeft helemaal niks met religie te maken.

Kaise.nl

« Reactie #101 Gepost op: 28 november 2011, 21:41:32 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: