collapse

Auteur Topic: Wat zijn goedkope auto's kwa verzekering?  (gelezen 3967 keer)

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • Geslacht: Man
  • This is it.
Wat zijn goedkope auto's kwa verzekering?
« Gepost op: 14 oktober 2011, 11:33:32 »
Voor een Volkswagen betaal je voor een allrisk met pechhulp etc al snel €600-700 per jaar, met het max aan schadevrije jaren. Een Bora en een Golf verschillen bijvoorbeeld maar 50euro in verzekering. Dat heeft ermee te maken dat een VW natuurlijk populair is kwa merk en bij dieven.

Voor een merk zoals Mazda betaal je voor dezelfde verzekering 400 per jaar, wel veel verschil vind ik.

Wat zijn meer merken waarbij de verzekering redelijk te doen is? Is geen vraag voor mezelf :p.

Kaise.nl

Wat zijn goedkope auto's kwa verzekering?
« Gepost op: 14 oktober 2011, 11:33:32 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
Re: Wat zijn goedkope auto's kwa verzekering?
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2011, 11:39:41 »
Goeie vraag.. Heb je al geprobeerd een beetje te googlen ernaar? Ben ook wel benieuwd.. Ben een 3de auto aan het overwegen.. puur voor boodschappen halen.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2011, 11:44:17 »
Goeie vraag.. Heb je al geprobeerd een beetje te googlen ernaar? Ben ook wel benieuwd.. Ben een 3de auto aan het overwegen.. puur voor boodschappen halen.

Ai, kan niet echt wat vinden. Wat moet je met 3 waggies? :p

Offline pritilata

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2011, 11:52:47 »
Kleine niet echt gangbare, dus geen populaire modellen.
Die zijn niet zo duur volgens mij.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:16:16 »
Ai, kan niet echt wat vinden. Wat moet je met 3 waggies? :p

1tje rijdt me vrouw..

Met me nieuwe waggie is het soms echt vervelend parkeren.. en heb je een spot gevonden dan komen anderen met hun deur tegen je auto.. steeds van die dingetjes.. Durf nauwelijks meer te parkeren tussen andere auto's in.. en soms heb je haast.. of is er geen ruim plekje om te parkeren.. vooral op plaatsen waar het drukker is in Den Haag.. Zit vaak te denken aan een goedkoop klein autootje erbij... eentje die al gedeukt en geroest is van mijn part.. zoals me vorige waggie hehehe.. (Maar dat was een Dieseltje en wegenbelasting was veel)

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:29:38 »
Kleine niet echt gangbare, dus geen populaire modellen.
Die zijn niet zo duur volgens mij.

Denk een Mazda, hyundai, daihatsu, ford. Dat soort merken vallen wel mee.

Ja, want voor een Golf bouwjaar 2002 betaal je voor een allrisk met pechhulp binnenland ook al 600-650 per jaar.

Mijn pa heeft nu een Bora bj 2004, en betaalt 700e per jaar. Hiervoor had hij een mazda 626, wel met wa plus, en daarvoor betaalde hij maar 225e per jaar. Wel een verschil dus, en hij schrok zich dood :p.

Gelijk wilt hij die VW Bora kwijt, terwijl hij hem pas 8 maanden heeft.

Offline pritilata

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:30:15 »
Als je in een drukke stad woont en rijdt zou ik idd ook geen dure grote auto willen hebben.
Kleine deukjes en putjes kom je gewoon niet onderuit.
Koop en oude corolla, astra ofzo....

Offline pritilata

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:31:23 »
Denk een Mazda, hyundai, daihatsu, ford. Dat soort merken vallen wel mee.

Ja, want voor een Golf bouwjaar 2002 betaal je voor een allrisk met pechhulp binnenland ook al 600-650 per jaar.

Mijn pa heeft nu een Bora bj 2004, en betaalt 700e per jaar. Hiervoor had hij een mazda 626, wel met wa plus, en daarvoor betaalde hij maar 225e per jaar. Wel een verschil dus, en hij schrok zich dood :p.

Gelijk wilt hij die VW Bora kwijt, terwijl hij hem pas 8 maanden heeft.
All risk is nou eenmaal duur.
Gewoon rustig lees geen schade rijden en verzeker alleen wa of wa+

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:31:59 »
1tje rijdt me vrouw..

Met me nieuwe waggie is het soms echt vervelend parkeren.. en heb je een spot gevonden dan komen anderen met hun deur tegen je auto.. steeds van die dingetjes.. Durf nauwelijks meer te parkeren tussen andere auto's in.. en soms heb je haast.. of is er geen ruim plekje om te parkeren.. vooral op plaatsen waar het drukker is in Den Haag.. Zit vaak te denken aan een goedkoop klein autootje erbij... eentje die al gedeukt en geroest is van mijn part.. zoals me vorige waggie hehehe.. (Maar dat was een Dieseltje en wegenbelasting was veel)

Dan moet je gewoon een golfje ofzo kopen van bj 2002. Als je moet opletten waar en hoe je parkeert is het ook niet echt prettig rijden he.

Als ik een nieuwe waggie ga kopen hou ik mijn huidige ford (bj2000) wel. Toch goedkoop kwa wegenbelasting (73 per kwartaal).

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:33:33 »
All risk is nou eenmaal duur.
Gewoon rustig lees geen schade rijden en verzeker alleen wa of wa+

Ja, allrisk voor 2ehandse auto's vind ik sowieso overbodig. Verzekering hangt natuurlijk ook af van het soort model, gewicht, bouwjaar, nieuwprijs etc.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:38:32 »
Als je in een drukke stad woont en rijdt zou ik idd ook geen dure grote auto willen hebben.
Kleine deukjes en putjes kom je gewoon niet onderuit.
Koop en oude corolla, astra ofzo....

Waar ik zelf woon is het prima.. heb zelfs eigen garage.. maar op plaatsen waar ik vaker kom.. zoals supermarkt of bij paulkruger/schilderswijk/transvaal.. daar is het zo vervelend.
Ja idd.. ik zoek des noods een oude alto van 1980 als ie maar rijdt. Voor grotere afstanden (met gezin) gebruik ik gewoon mijn Audi. Corolla heb ik vroeger ook gehad.. was motorisch niet stuk te krijgen.. maar roestte wel veel hahaah.. ik schaamde me wel es toen..

Offline Madhu

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Ba7ebak Ana Kteer
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2011, 20:57:26 »
bmw m6 cabrio is echt goedkoop valla

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2011, 21:45:13 »
Trouwens, als iemand interesse heeft in een Volkswagen BORA 1.9 TDI Bouwjaar 2004 hoor ik het graag.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2011, 13:44:02 »
Trouwens, als iemand interesse heeft in een Volkswagen BORA 1.9 TDI Bouwjaar 2004 hoor ik het graag.
Vraagprijs?

rohan

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:25:11 »
Als een auto zoveel is geroest van onderen, is het dan nog wel veilig om in te rijden. Is he verstandig om steeds maar weer te lassen???

rohan

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:33:44 »
Vraagje, ik heb zelf een corsa, maar kan geen afstand nemen. Ik ben er zo aan gehecht, Ook al ziet hij er niet meer uit roest en zo en par krassen en deuken. IK moet hem weg doen eind dit jaar, dus dat word eff balen. Ik wil dan voor ef een andere auto halen voor 1 of 2 jaar tot ik een echt leuke wat neiuwere corsa haal. Waarschijnlijk komt hij ook niet meer door de keuring, en als ik het laat maken is zinloos dan kan ik beter het geld in me nieuwe auto zetten. Welke auto is het best om voor 1/2 jaar te rijden en hoe zit het met onderhoud..Tip s???? en hoeveel zou ik moeten uitgeven voor de voorlopige auto die ik 2 jaar wil rijden en waar moet ik op letten ..of moet ik tog me oude corsa weer oplappen????

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2011, 22:45:48 »
Vraagje, ik heb zelf een corsa, maar kan geen afstand nemen. Ik ben er zo aan gehecht, Ook al ziet hij er niet meer uit roest en zo en par krassen en deuken. IK moet hem weg doen eind dit jaar, dus dat word eff balen. Ik wil dan voor ef een andere auto halen voor 1 of 2 jaar tot ik een echt leuke wat neiuwere corsa haal. Waarschijnlijk komt hij ook niet meer door de keuring, en als ik het laat maken is zinloos dan kan ik beter het geld in me nieuwe auto zetten. Welke auto is het best om voor 1/2 jaar te rijden en hoe zit het met onderhoud..Tip s???? en hoeveel zou ik moeten uitgeven voor de voorlopige auto die ik 2 jaar wil rijden en waar moet ik op letten ..of moet ik tog me oude corsa weer oplappen????
Hoeveel geld wil je besteden om je corsa op te knappen? En in welke omgeving zit je? Misschien ken ik iemand voor je.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2011, 00:08:20 »
Vinod, kan je dan niet de auto van je vrouw gebruiken om de bňdschappen Te doen? Dan hoef je ook geen 3e auto aan te schaffen(wat mij echt overbodig lijkt)

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #18 Gepost op: 16 oktober 2011, 00:39:34 »
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

rohan

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:54:44 »
Hoeveel geld wil je besteden om je corsa op te knappen? En in welke omgeving zit je? Misschien ken ik iemand voor je.

Niet veel, maar toen ik het vorig jaar keurde zei de man van garage dat ik beter een andere kon nemen, omdat het van onderen te veel geroest is. Ik ben van r,dam zuid. Kijk motorisch is het prima maar ja,,,ik wil me auto graag houden.. en hoe lang ik hem hou hoe meer makementen er komen...

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:57:51 »
Niet veel, maar toen ik het vorig jaar keurde zei de man van garage dat ik beter een andere kon nemen, omdat het van onderen te veel geroest is. Ik ben van r,dam zuid. Kijk motorisch is het prima maar ja,,,ik wil me auto graag houden.. en hoe lang ik hem hou hoe meer makementen er komen...
In 's Gravenzande ken ik iemand die goedkoop schade e.d herstelt. Ik kan je vrijblijvend een keer langs hem brengen. Dan noemt ie de prijs. Dan kan je zelf beslissen of je het wilt laten reparen of niet.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2011, 21:20:32 »
Vraagprijs?

€6500, maar over de prijs valt nog te onderhandelen.

Gaat dus om een VW BORA 1.9 TDI Bouwjaar januari 2004, zilver metallic. Met licht metalen velgen. Nieuwe distributierie m en waterpomp gekregen in januari (origineel van vw), brandstofpomp, poelie, pas nieuwe remblokken en schijven. Motorolie en filter aantal maanden geleden vervangen. Met APK tot okt 2012.

Heeft een aantal jaren geleden ook een nieuwe koppeling gehad, vervangen door vorige eigenaar.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2011, 23:12:56 »
Teveel voor mezelf, maar als ik iemand weet dan laat ik je weten.

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2011, 11:19:17 »
Teveel voor mezelf, maar als ik iemand weet dan laat ik je weten.

Ai, is geen goedkope bak. Is toch wel een 2004, die goed onderhouden is, en ook pas allerlei nieuwe onderdelen heeft gehad.

Sowieso worden de Bora's niet meer gemaakt, dus er zijn er genoeg te koop volgensmij.

Maar laat maar weten als je iemand kent.

Kaise.nl

« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2011, 11:19:17 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: