Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Pandit te conservatief voor Surinaamse hindoes  (gelezen 699 keer)

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Pandit te conservatief voor Surinaamse hindoes
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:01:56 »
Alle extremisten beroepen zich op een of ander idee van conserveren van hun religie. Een excuus wat van verre is wat oorspronkelijk e relgie gegeven heeft.
Jij beweert dat je door je extreme standpunten de adharmi's bestrijdt en dat je zo de Sanatan Dharm in ere houdt ...

Zonder nu dieper op in te gaan ..vraag ik me af welke beginwaarden van Sanatan Dharm ons onderwezen heeft vrouwen in de maatschappij te onderdrukken.
Als je daar uit reguliere geschriften een quote kan uithalen ..wl ik daar ook naar kijken..
Ik heb het dan ook niet over geschriften welke door derden geschreven zijn of regels uit diverse aanhangsels welke we kennen, opgemaakt door groepen welke overheersing van het vrouwelijke geslacht hoog in vaandel hadden

Nogmaals refereer ik naar diverse andere extreme geloofaanhange rs welke woorden uit een zogenaamde geloofsboek aangrijpen om een ander te onderdrukken..
Hoe is oproepen tot het naleven van de traditionele regels van het Hindoeïsme in strijd met de ware boodschap van het Hindoeïsme?

Zegt Krishna Bhagwaan ons immers niet het volgende in de Bhagavad Gita: "
Whenever there is a decline of Dharm (Righteousness) and a predominance of Adharm (Unrighteousnes s), O Arjun, then I manifest Myself. I appear from time to time for protecting the good, for transforming the wicked, and for establishing world order (Dharm). (4.07-08)"

Het feit dat je het Hindoeïsme vergelijkt met andere religies in je opmerking over "andere extreme geloofsaanhang ers" laat al zien dat je de plank volledig mis slaat. Sanathan Dharm verschilt net zo veel van Abrahamitische religies als hemel en aarde.

Ten tweede ik heb net als het Hindoeïsme nooit opgeroepen tot het onderdrukken van vrouwen, wel geloof ik dat mannen en vrouwen andere taken in het leven hebben de vrouw is de verzorger van het gezin en de man is de kostwinner die het gezin financieel onderhoudt.

Ik was alleen onder de valse indruk dat mannen alleen de taak van pandit op zich konden nemen maar een goede vriend en guru van mij heeft mij uitgelegd dat het priesterschap ook door vrouwen uitgeoefend kan worden tenzij ze  zich in hun onreine periode bevinden.
Als je een naam aanneemt als Thakur..is gelijk aan onderdrukker.. .belust op macht en uitbuiting.

Uitbuiting van zwakke groepen en verrijking van zichzelf. Door verrijking en onderdrukking nog meer belust op macht gaat men diverse regels aanhalen om analfabeten hun wil op te leggen...
Het woord Thakur trouwens betekend beschermer en geen onderdrukker. De naam heb ik trouwens van een personage uit een film net zo als mijn vorige naam kwam van een TV personage.

Dus wederom faal je hard.

Vraag is bij mij altijd geweest...Waar om is het zo dat als men zich hog verheven voelt met de Bijbels in de Hand ..men alleen vrouwen als slachtoffer kiest...
Waarom ben ik in geschiedschrij ving nooit heroieke daden tegengekomen ..laten we zeggen in de tijd van de Grote Bezetting...do or de Monguls en later door de Europeanen...
Waar was men toen om actie te ondernemen...

!000 jaar en later nog eens 200 jaar hebben de "Mannen" de Thakurs en andere Edele lui hun mond gehouden....

Thuis ja..in de kleine dorpen durfde men wel om kleine boeren kinderen en vrouwen te onderdrukken..
Parasiterend op de Kaste systeen en excuus om zwakkeren te onderdrukken.. .

Toen het echt op aankwam om hun mannelijke waarden te laten zien aan de vijand waren we als Sanatan Dharm bewakers voor 1000 jaar onzichtbaar...
Ik ben het hier gedeeltelijk met je eens er was in tijden van bezetting sprake van machtmisbruik door Hindoes op de lokale bevolking. In mijn topic "Rajputs: hoeren of helden?" bespreek ik dit ook. Ik ga daar vooral in op het feit hoe de Rajputs in het begin van pakweg 700 tm 1191 na de tweede slag om Tarain er alles aan deden om de Islamieten buiten de deur te houden.

Alleen dat later nadat de Moslims steeds met meer en meer kwamen en steeds meer Hindoes zich tot de Islam bekeerden de Hindoes de moed opgaven en uiteindelijk toegaven wat uiteindelijk leidde tot de stichting van het Sultanaat van Dehli van 1207 tot 1527 gevolgd door het Mughal rijk van 1527 tot ergens midden 18e eeuw.

Ook heb ik mijn kritiek geuit op het percentage Hindoestanen dat meevocht in het Britse leger wat ergens op 83% lag oftewel Hindoestanen hebben hun eigen land gekoloniseerd.

Dus je vist achter het net.

Wat je alleen niet moet vergeten is dat er na regen zonneschijn komt zo stond er inderdaad een kleine zonnestraal op in Maharashtra genaamd Shivaji Bhonsale van de Maratha kaste die begon als verzetsstrijde r tegen de lokale lakeien van Aurangzeb, maar uitgroeide tot de eerste keizer van een onafhankelijke Hindoestaat in het Westen van India die de Mughal dynastie ten val bracht.

Ook in Punjab waren de Hindoes de Mughals en hun Afghaanse schoothondjes beu en sloten ze zich massaal aan bij de Sikhs en ook daar werd een onafhankelijk rijk gesticht.

Dus genoeg heldendaden van Hindoes!!

Tijdens de Britse periode vanaf 1857 toen ze (de Engelsen) bezig waren de laatste delen van India te veroveren en de opstanden aan het neerslaan waren. Stonden er ook een paar helden en een belangrijke heldin op: Tatya Tope, Laxmibai en Nanasaheb. Die alleen probeerden de Britten te verdrijven alleen jammer genoeg faalde.

Natuurlijk had je daarna in de 20e eeuw helden als Bal Gangadhar Tilak, Vinayak Savarkar en Hedgewar.

En niet te vergeten Subhas Chandra Bose die zelf in WO II aan de kant van de Japanners meevocht omdat hij het als verraad beschouwde om als Indiër zijn bezetter te helpen in de oorlog.

Ghandi daarentegen vond dat Indiërs de Britten moesten helpen tegen de Duitsers....

Nu gaan we op Forum verkondigen dat leden zich geroepen voelen om waarden van SD te waken...net als toen ...een laffe daad...

Als kind schuil je onder de rok van je moeder..
Als kind hang je aan de borst van de moeder..
Als kind is je je moeder je wereld..van veligheid en geluk

Als man kruip je onder de rok van een vrouw..en zoek de wereld waar men vandaan kwam,
En verbaast zich telkens weer...is het waar dat ik daaruit gekropen ben

Als man hang je nog steeds aan de borst van de vrouw..
Verlangend naar een beschutte plek in schoot
Als man verlang je  veiligheid en vraagt raad aan je geliefde..

Tekortgekomen als man..

In alle opzichten tekortgekomen probeert men...
door onderdrukken van zij die de wereld leven hebben gegeven...
naar hun hand te zetten..
Bij gebrek aan moed om de werkelijke vijand tegemoet te treden..
Wah Wah je zou colums moeten gaan schrijven in de metro is wel eens iets anders dan die vervelende Hadjar Benmiloud.
Zie Mahabharat../De Vijf Pandava's....

Have fun,

Saayer

De Pandavas beschermden Draupadi ten alle tijden dus ik snap deze opmerking niet.

Je demoniseert mij tot vrouwen onderdrukker maar komt vervolgens met 5 vijf broers die hun vrouw ten aller tijden beschermden en vochten tegen onrecht, corruptie en goddeloosheid.

Ik vind het wel lief van je dat je mij associeert met de pandavas (K).
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:15:22 »
Met die Hadjar Benmiloud zou ik wel willen ---------------->  :hump:

Soms brengt ze me aan het lachen met haar columns.

Offline Madhuri

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:13:25 »
Nadeem, je lijkt wel sex-verslaafd, joh.          :bunny7:                     :bunny7:

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:14:31 »
Nadeem, je lijkt wel sex-verslaafd, joh.          :bunny7:                     :bunny7:
Nee, ik hou gewoon van sex. Is daar wat mis mee? Of vind jij sex niet lekker?

Kaise.nl

« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:14:31 »

Offline Madhuri

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:18:46 »
Je snapt vast wel waarom ik deze opmerking maak.
Je fantaseert over nogal wat meisjes.
Met een goede relatie zou je die behoefte niet voelen (denk ik).            :dontknow:

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:30:37 »
Bedoel je 'genoeg voor een vrouw'?
Want een man kan kennelijk wel 'hoger'komen?

hoe hoog zijn je bergjes?? ik wil ze wel beklimmen

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:32:07 »
Je snapt vast wel waarom ik deze opmerking maak.
Je fantaseert over nogal wat meisjes.
Met een goede relatie zou je die behoefte niet voelen (denk ik).            :dontknow:
Het is maar een fantasie. Wilt niet zeggen dat ik niet van mijn vriendin hou. Of graag met andere meisjes wil zeggen. Dat ik fantaseer wil niet zeggen dat ik het ook wil. Mijn vriendin fantaseert ook over bepaalde acteurs. Daar plagen we elkaar mee. Houd onze relatie gezond.
Een fantasie betekend nog niet dat die behoefte er is.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:45:57 »
Die pandit leeft in het oude India. Het is misschien in zijn ogen nobel, maar men moet niet vergeten in welke tijd we nu leven. Vrouwen hoeven niet alleen maar thuis de boel draaiende te houden terwijl de man de kost verdient. Een vrouw moet zichzelf toch ook ontwikkelen op onder andere sociaal en spiritueel vlak? Daarom vind ik het werkelijk debiel dat hij claimt dat vrouwen geen Veda's mogen lezen.
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #38 Gepost op: 18 oktober 2011, 08:15:56 »
Die pandit leeft in het oude India. Het is misschien in zijn ogen nobel, maar men moet niet vergeten in welke tijd we nu leven. Vrouwen hoeven niet alleen maar thuis de boel draaiende te houden terwijl de man de kost verdient. Een vrouw moet zichzelf toch ook ontwikkelen op onder andere sociaal en spiritueel vlak? Daarom vind ik het werkelijk debiel dat hij claimt dat vrouwen geen Veda's mogen lezen.
TGS, heeft zijn uitspraak al gerectificeerd .

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #39 Gepost op: 18 oktober 2011, 13:54:37 »
TGS, heeft zijn uitspraak al gerectificeerd .
Zie het nu pas :roflol:
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Kaise.nl

« Reactie #39 Gepost op: 18 oktober 2011, 13:54:37 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: