Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Andere benadering tijdperken  (gelezen 667 keer)

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
Re: Andere benadering tijdperken
« Reactie #30 Gepost op: 20 september 2011, 23:01:28 »
Ik weet nu even niet zo precies hoe de yuga's letterlijk omschreven worden maar ik DENK dat wat jij daar hebt staan 'n interpretatie (wellicht 'n verkeerde) is.

Zo snel uit m'n hoofd ging 't in de Kali Yuga er niet om dat de mens slecht is maar dat de aandacht op andere dingen gefocust is. Andere dingen dan enkel 't hogere bewustzijn en verlossing/verlichting.

Dat houdt in dat jij, als "goed mens", zou moeten verlangen naar verlossing/verlichting ipv naar 't leven in 'n ander tijdperk :D

- Je kan pas iets verkeerd noemen als jij zelf de Waarheid kent! Nogmaals het was mijn mening, en niemand van ons heeft ckerheid.

- Als je je bevind in Satya Yuga (Goudentijdperk) dan ben je dus al verlicht, waarom dan gaan verlangen ernaar?

- Over verlichting, veel mensen willen het, ze bidden etc. Maar je Karma bepaald, als die slecht is, word je niet verlicht!

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Nothing changed.
« Reactie #31 Gepost op: 20 september 2011, 23:03:52 »
- Je kan pas iets verkeerd noemen als jij zelf de Waarheid kent! Nogmaals het was mijn mening, en niemand van ons heeft ckerheid.

- Als je je bevind in Satya Yuga (Goudentijdperk) dan ben je dus al verlicht, waarom dan gaan verlangen ernaar?

- Over verlichting, veel mensen willen het, ze bidden etc. Maar je Karma bepaald, als die slecht is, word je niet verlicht!

Hoe kom je erbij dat je verlicht bent als je in 't Gouden Tijdperk/Satya Yuga bevindt?

Het doel van de 't leven van de mens is, verlost raken van 't steeds weer terugkeren op aarde. Je bent hier om je karma te veranderen zodat je steeds dichter bij verlossing komt.

Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • Geslacht: Man
  • DESI PAPA
« Reactie #32 Gepost op: 20 september 2011, 23:05:40 »

Een mens bepaalt zn eigen karma... Hetzij karma opbouwend... Hetzij Karmazuiverend ...

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #33 Gepost op: 20 september 2011, 23:09:02 »
Hoe kom je erbij dat je verlicht bent als je in 't Gouden Tijdperk/Satya Yuga bevindt?

Het doel van de 't leven van de mens is, verlost raken van 't steeds weer terugkeren op aarde. Je bent hier om je karma te veranderen zodat je steeds dichter bij verlossing komt.

- Juist dus je kan doen wat je wilt, zolang je Karma niet goed is word je niet verlicht. Het is een moeiijke zaak, want we weten niet of je Karma goed of slecht is, we krijgen geen enkele info van ons vorige leven mee. Dus enige wat je hebt, hoe het wel moet in DEZE leven, proberen goed te zijn, en dat weer meenemen naar je wie weet volgende leven.

- het heet niet voor niet Goudentijdperk, is een tijdperk dat Goden & Mensen samen leven, dat kan dus alleen als je verlicht bent.

The Satya Yuga (Devanagari: सत्य युग), also called Sat Yuga, Krta Yuga and Krita Yuga in Hinduism, is the "Yuga (Age or Era) of Truth", when mankind is governed by gods, and every manifestation or work is close to the purest ideal and mankind will allow intrinsic goodness to rule supreme. It is sometimes referred to as the "Golden Age." The average lifespan in the satya yuga is 100,000 years. The Dharma bull, which symbolises morality, stood on all four legs during this period. Later in the Treta Yuga it would become three, and two in the later Dvapara Yuga. Currently, in the immoral age of Kali, it stands on one leg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Satya_Yuga

Kaise.nl

« Reactie #33 Gepost op: 20 september 2011, 23:09:02 »

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #34 Gepost op: 20 september 2011, 23:11:20 »
Een mens bepaalt zn eigen karma... Hetzij karma opbouwend... Hetzij Karmazuiverend ...

Gedeeltelijk mee eens, het ligt ook aanjezelf, maar ook geloof ik in het lot. Dus ik vind dat wij als mensen afhankelijk zijn van het Lot, dat weer uiteindelijk effect heeft op je karma, dan hangt het weer van jezelf af, of je het goed of slecht doet. Maar nogmaals wij mensen weten niet precies over alles wat nou wel goed en fout is. Naar mijn mening mogen we fouten maken, om ervan te leren. We zijn hier op aarde om ervaring op te doen, om idd verlicht te worden. Dit is mijn mening.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #35 Gepost op: 20 september 2011, 23:13:03 »
- Juist dus je kan doen wat je wilt, zolang je Karma niet goed is word je niet verlicht. Het is een moeiijke zaak, want we weten niet of je Karma goed of slecht is, we krijgen geen enkele info van ons vorige leven mee. Dus enige wat je hebt, hoe het wel moet in DEZE leven, proberen goed te zijn, en dat weer meenemen naar je wie weet volgende leven.

- het heet niet voor niet Goudentijdperk, is een tijdperk dat Goden & Mensen samen leven, dat kan dus alleen als je verlicht bent.

The Satya Yuga (Devanagari: सत्य युग), also called Sat Yuga, Krta Yuga and Krita Yuga in Hinduism, is the "Yuga (Age or Era) of Truth", when mankind is governed by gods, and every manifestation or work is close to the purest ideal and mankind will allow intrinsic goodness to rule supreme. It is sometimes referred to as the "Golden Age." The average lifespan in the satya yuga is 100,000 years. The Dharma bull, which symbolises morality, stood on all four legs during this period. Later in the Treta Yuga it would become three, and two in the later Dvapara Yuga. Currently, in the immoral age of Kali, it stands on one leg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Satya_Yuga

Zolang je 'n mens bent ( ze verwijzen naar mankind) ben je niet verlicht :D

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #36 Gepost op: 20 september 2011, 23:13:23 »
Ja, die Babaji was idd 'n twijfelachtig figuur, ik heb zelf nog niks over hem opgezocht. Hij leek me ook niet echt belangrijk...

Ik vond net trouwens wel dit ook nog, misschien staat hier meer erover in.

Om dus kort te blijven erover, ik heb 't één en ander aan verwijzingen gelezen hè, ben toen hier komen vragen en heb 't allemaal zelf nog niet uitgebreid opgezocht.

http://www.crystalclarity.com/product.php?code=BTY
Interessante link. Veel schrijvers die hun mening geven.
Holy Science kan je trouwens downloaden: http://www.mediafire.com/?t2mncumu2kt

En voor zover ik weet, is het beeld van Kal Yug juist dat men niet meer het goede pad volgt om verlichting te verkrijgen. En zo begint het...
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #37 Gepost op: 20 september 2011, 23:16:03 »
Interessante link. Veel schrijvers die hun mening geven.
Holy Science kan je trouwens downloaden: http://www.mediafire.com/?t2mncumu2kt

En voor zover ik weet, is het beeld van Kal Yug juist dat men niet meer het goede pad volgt om verlichting te verkrijgen. En zo begint het...
Thnxz voor die link :)
Ik lees nu nog 'n ander boek maar deze komt er dan gelijk achteraan!

En ja, men volgt 't pad niet...omdat verlichting niet meer prio is.

Ik ga nu slapen btw. Morgen weer!

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #38 Gepost op: 20 september 2011, 23:17:01 »
Zolang je 'n mens bent ( ze verwijzen naar mankind) ben je niet verlicht :D

Naar mijn mening, om god te kunnen zien en ermee te praten, kan alleen als je verlicht bent. Goed ik claim niks, is ook maar een mening en geen zekerheid. Je lichaam word idd niet verlicht maar je ziel. Dat gebeurd dus wanneer al je Chakra's open gaan. Maar ja hoe en verder ik weet het ook niet. In ieder geval zou ik graag de Gouden Tijdperk willen mee maken, en heb enorm veel vragen aan god, hopelijk kan ik ze ooit stellen.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #39 Gepost op: 20 september 2011, 23:22:41 »
Gedeeltelijk mee eens, het ligt ook aanjezelf, maar ook geloof ik in het lot. Dus ik vind dat wij als mensen afhankelijk zijn van het Lot, dat weer uiteindelijk effect heeft op je karma, dan hangt het weer van jezelf af, of je het goed of slecht doet. Maar nogmaals wij mensen weten niet precies over alles wat nou wel goed en fout is. Naar mijn mening mogen we fouten maken, om ervan te leren. We zijn hier op aarde om ervaring op te doen, om idd verlicht te worden. Dit is mijn mening.
T maakt niet uit hoeveel slechte karma we opgebouwd hebben in ons vorige levens.. T is allemaal in 1leven te doen... Weliswaar is t na 10levens n stuk moeilijker, dan wanneer je in je derde leven zit..  (klinkt zo raar :-P ) Maar uiteindelijk draait t  hier in dit leven allemaal om kennis... En wat je lot betreft.. ik denk dat sommige dingen niet zomaar op je pad komen... Heeft denk ik veel te maken met opgebouwde karma, waarin je nu de kans hebt om t deze keer wel ''goed'' te doen

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #40 Gepost op: 20 september 2011, 23:35:42 »
Welke pad praten jullie over? Er is dus volgens jullie een pad die goed is en verlicht is? Maak ons wijzer, want ik zie dat pad niet.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #41 Gepost op: 20 september 2011, 23:39:37 »
Welke pad praten jullie over? Er is dus volgens jullie een pad die goed is en verlicht is? Maak ons wijzer, want ik zie dat pad niet.
Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome..

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #42 Gepost op: 20 september 2011, 23:45:23 »
Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome..

Rome is niet de weg die ik volg :-)
Het Vatican is duivels, ze verbergen alle info ondergronds.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #43 Gepost op: 20 september 2011, 23:46:42 »
Rome is niet de weg die ik volg :-)
Het Vatican is duivels, ze verbergen alle info ondergronds.
LOL.. ik bedoelde t niet letterlijk... Er zijn meerdere wegen te bewandelen op weg naar verlichting.. ;-)

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #44 Gepost op: 20 september 2011, 23:49:45 »
LOL.. ik bedoelde t niet letterlijk... Er zijn meerdere wegen te bewandelen op weg naar verlichting.. ;-)

lol ok ja nam het letterlijk :p

Maar ok welke wegen dan? waar kan je ze vinden? Ik zie geen wegen.

Ik doe alles op mijn eigen intuïtie, of het goed of slecht is, only god can judge that.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #45 Gepost op: 21 september 2011, 00:05:19 »
lol ok ja nam het letterlijk :p

Maar ok welke wegen dan? waar kan je ze vinden? Ik zie geen wegen.

Ik doe alles op mijn eigen intuïtie, of het goed of slecht is, only god can judge that.
hahaha.. Jij weet zelf wel wanneer iets goed of fout is...

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #46 Gepost op: 21 september 2011, 00:13:13 »
hahaha.. Jij weet zelf wel wanneer iets goed of fout is...

Natuurlijk veel dingen kan je zelf wel weten of het goed of fout zit :-)
Maar niet bij alle dingen, we weten helaas niet alles, anders zouden we geen fouten maken, maar dat is ook ergens goed voor, anders leer/ervaar je niet van de fouten die je maakt.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #47 Gepost op: 21 september 2011, 00:17:35 »
Natuurlijk veel dingen kan je zelf wel weten of het goed of fout zit :-)
Maar niet bij alle dingen, we weten helaas niet alles, anders zouden we geen fouten maken, maar dat is ook ergens goed voor, anders leer/ervaar je niet van de fouten die je maakt.
Mensen laten zich leiden door emoties.. en daar ben je geneigd fouten te maken.. Ik zeg altijd.. luister naar je verstand...

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #48 Gepost op: 21 september 2011, 12:55:31 »

Zoiets heb ik ook altijd geloofd vanuit mijn eigen beleving.
Je bent hier omdat je je moet bewijzen tegenover datgene waar je werkelijk thuis hoort.
Olifantje in het bos, laat je mama's staart niet los

Offline kenneth1975

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #49 Gepost op: 21 september 2011, 14:58:14 »
Ik weet nu even niet zo precies hoe de yuga's letterlijk omschreven worden maar ik DENK dat wat jij daar hebt staan 'n interpretatie (wellicht 'n verkeerde) is.

Zo snel uit m'n hoofd ging 't in de Kali Yuga er niet om dat de mens slecht is maar dat de aandacht op andere dingen gefocust is. Andere dingen dan enkel 't hogere bewustzijn en verlossing/verlichting.

Dat houdt in dat jij, als "goed mens", zou moeten verlangen naar verlossing/verlichting ipv naar 't leven in 'n ander tijdperk :D

Ik DENK dat jij in dit geval ongelijk hebt. In de Veda's staat beschreven dat de mensheid  "pad van rechtvaardighe id" dient te bewandelen.

Satya Yug Gouden Tijdperk (100% van de mensheid is goed) Naar mijn mening een tijdperk zonder haat/jaloezie, kortom evil bestaat helemaal niet in deze Tijdperk (logisch dat ik verlang naar deze tijdperk) of we dat gaan meemaken is een ander verhaal :-)

Treta Yug (75% van de mens is goed, 25% niet)

Dwapar Yug (50% van de mens is goed, 50% niet)

Kali Yug (25% van de mens is goed, 75% niet)

zo zie ik het, Kali Yuga is dus het slechtste tijdperk om in te leven. De andere tijdperken zijn toch wel iets beter, ik geloof erin dat het draaid tussen goed en slecht, hoe meer goeie mensen hoe beter een wereld.

Zo wordt in Veda's uitgelegd en zo ken ik het ook.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #50 Gepost op: 28 september 2011, 14:29:45 »
Ik DENK dat jij in dit geval ongelijk hebt. In de Veda's staat beschreven dat de mensheid  "pad van rechtvaardighe id" dient te bewandelen.

Zo wordt in Veda's uitgelegd en zo ken ik het ook.

't pad van rechtvaardighe id volg je omdat die leidt naar verlichting/verlossing.

Zo wordt 't toch zeker niet uitgelegd, misschien wel geinterpreteer d.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #51 Gepost op: 28 september 2011, 14:30:04 »
Ik was afgelopen week 'n beetje druk maar ik kom hier later wel weer op terug :)

Kaise.nl

« Reactie #51 Gepost op: 28 september 2011, 14:30:04 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: