Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Poll

Hindoestanen die hun kinderen geen Hindoestaanse namen geven, ......

Zijn de weg kwijt.
2 (18.2%)
Beseffen niet dat naam aantoont uit welke cultuur iemand komt en maken zichzelf en hun kind belachelijk
6 (54.5%)
Hebben gelijk, we wonen nu in Nederland en moeten zich aanpassen.
3 (27.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Auteur Topic: Hindoestaanse ouders die hun kinderen Nederlandse/Engelse namen geven....  (gelezen 14175 keer)

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
Geachte kaise.nl leden,

Wat is jullie mening over het feit dat steeds meer Hindoestaanse ouders hun kinderen namen als Ryshano, Gino, Jason geven. Vandaag hoorde ik zelfs een Hindoestaanse vrouw haar kind "Kevin" noemen.

Ik zelf vind dat de naam van het kind aantoont uit welke cultuur dat kind komt. En vind het buitengewoon vreemd dat Hindoestanen hun kinderen niet Hindoestaanse namen geven.

Eerst zagen we al Hindoestanen die Nederlandse feestdagen vieren, daarna geblondeerde Hindoestanen en nu Hindoestanen die hun kinderen Nederlandse namen geven.

Ik vraag me af wat het volgende zal zijn? En hoe we cultuurbehoud bij Hindoestanen kunnen bevorderen.

Liefs,

Thakur Ganga Singh
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Sweet Candy

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 7
Re: Hindoestaanse ouders die hun kinderen Nederlandse/Engelse namen geven....
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2011, 22:32:04 »
Geachte kaise.nl leden,

Wat is jullie mening over het feit dat steeds meer Hindoestaanse ouders hun kinderen namen als Ryshano, Gino, Jason geven. Vandaag hoorde ik zelfs een Hindoestaanse vrouw haar kind "Kevin" noemen.

Ik zelf vind dat de naam van het kind aantoont uit welke cultuur dat kind komt. En vind het buitengewoon vreemd dat Hindoestanen hun kinderen niet Hindoestaanse namen geven.

Eerst zagen we al Hindoestanen die Nederlandse feestdagen vieren, daarna geblondeerde Hindoestanen en nu Hindoestanen die hun kinderen Nederlandse namen geven.

Ik vraag me af wat het volgende zal zijn? En hoe we cultuurbehoud bij Hindoestanen kunnen bevorderen.

Liefs,

Thakur Ganga Singh
'
ik denk dat deze ouders realistische zijn en hun kinderen een goede toekomst willen geven...
Ik denk dat deze ouders vaak goed opgeleide mensen zijn die bij hun sollicitaties heel  vaak op hun naam al zijn gediscrimineer d....
Ik geef ze daarom groot gelijk...een naam is maar een naam maar kan vaak grote invloed hebben in deze wereld......

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2011, 22:40:31 »
waarom is er geen optie ''moeten ze zelf weten, zij moeten gelukkig zijn en het moet ons niks doen als zij een andere naam aan der kind wilt geven''

met andere woorden:
het boeit me niet wat een ander doen zolang ze maar gelukkig zijn.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2011, 22:51:59 »
'
ik denk dat deze ouders realistische zijn en hun kinderen een goede toekomst willen geven...
Ik denk dat deze ouders vaak goed opgeleide mensen zijn die bij hun sollicitaties heel  vaak op hun naam al zijn gediscrimineer d....
Ik geef ze daarom groot gelijk...een naam is maar een naam maar kan vaak grote invloed hebben in deze wereld......

Dus het is kiezen tussen of een mooie baan en schamen voor je komaf of een mindere baan en trots zijn op wie je bent?

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2011, 22:51:59 »

Offline Madhu

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 5
  • Ba7ebak Ana Kteer
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2011, 23:10:27 »
Soms zijn westerse namen mooier..
Zelf zou ik t nooit doen

Offline Sweet Candy

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2011, 23:12:33 »
Dus het is kiezen tussen of een mooie baan en schamen voor je komaf of een mindere baan en trots zijn op wie je bent?

Dus je NAAM is bepalend wie je bent?
We gaan steeds meer naar een wereld waar het groepsbelang niet zo veel meer voorstelt en dat er veel meer individualisti sche wordt gedacht.
Ik vind dat jij wat primitief denkt anno 2011. Waarschijnlijk heeft het te maken met de normen en waarden waarmee jij wordt opgevoed. Daar is niks mis mee. Maar als je in het westen leeft zul je wat aan moeten passen. Mensen in het westen zijn niet zo trots op komaf, namen enzovoorts...d at is allemaal van ondergeschikt belang aan het eigen belang tegenwoordig. Godsdienst stelt hier in nederland en in steeds meer europese landen nog maar weinig voor. Het Christendom zal  steeds meer terrein verliezen op langere termijn.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2011, 15:28:03 »
Vind het jammer dat de kinderen in dat opzicht westerse namen meekrijgen.
Ik vind een naam een hele mooie uiting van onze cultuur.

Ik zal mijn kinderen later moslim namen geven. Maar wel namen die ook gebruikelijk zijn onder Hindoestanen. Dus een naam waarvan iedereen kan weten, dat is een Hindoestaan dat Islam als geloof heeft. ;-)

Het is een erfgoed dat we moeten koesteren.

Offline Batchie

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2011, 17:21:23 »
Onze ouders hebben mij en mijn zusjes alle 3 Nederlandse voornamen gegeven, en een Hindoestaanse tweede naam. 1. Omdat ze het leuke namen vonden en 2. ze niet wilden dat wij gepest zouden worden, zoals mijn vader gepest werd met zijn naam.

Hoe vaak zie je het niet, dat de generatie boven ons een Nederlandse of Engelse bijnaam heeft, dat had bijna altijd als reden dat men of gepest werd, of dat men de namen niet goed uitsprak. Al met al moet je een ieder in zijn of haar waarde laten. Doe de dingen zoals jij het wilt, en zorg er zelf voor dat het allemaal in jouw gezin niet verwaterd als je het zo erg vindt dat anderen het wel doen.

Ik heb mijn zoontje trouwens wel een Hindoestaanse naam gegeven ( 1 die je bijna nooit hoort) en hem daarnaast vernoemd naar zn vader en adja.
Citaat
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2011, 17:58:43 »
Moeten die ouders zelf weten, als ze een niet- hindoestaanse naam mooier vinden dan moeten ze daar vooral voor kiezen. En inderdaad wat er hierboven is gezegd in deze maatschappij kan het soms beter uitpakken als je een modernere naam hebt, dat hoeft niet per definitie een nederlandse of engelse naam te zijn. Maar ik vind dat ouders gewoon moeten doen wat hen het beste lijkt en waar zij een goed gevoel bij hebben en wat de rest van de hindoestanen daarvan vinden..tjah who cares. Als jij daar een probleem mee hebt dan moet je dat maar bij je eigen kinderen later niet doen. Wie ben jij nou om te zeggen wat voor naam ze moeten krijgen..En in je post zeg je het zelf al...een naam geeft aan bij welke cultuur je hoort...waarom? Waarom moet iedereen in een hokje geplaatst worden?! Ik vind het alleen maar beter als mensen zich vrij doen van het hokjes denken.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2011, 21:33:59 »
Onze ouders hebben mij en mijn zusjes alle 3 Nederlandse voornamen gegeven, en een Hindoestaanse tweede naam. 1. Omdat ze het leuke namen vonden en 2. ze niet wilden dat wij gepest zouden worden, zoals mijn vader gepest werd met zijn naam.

Hoe vaak zie je het niet, dat de generatie boven ons een Nederlandse of Engelse bijnaam heeft, dat had bijna altijd als reden dat men of gepest werd, of dat men de namen niet goed uitsprak. Al met al moet je een ieder in zijn of haar waarde laten. Doe de dingen zoals jij het wilt, en zorg er zelf voor dat het allemaal in jouw gezin niet verwaterd als je het zo erg vindt dat anderen het wel doen.

Ik heb mijn zoontje trouwens wel een Hindoestaanse naam gegeven ( 1 die je bijna nooit hoort) en hem daarnaast vernoemd naar zn vader en adja.
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt dat iemand om zijn voornaam gepest is.
Dat is alsnog geen rede je onderdanig aan de bakras op te stellen door je kinderen een Nederlandse naam te geven.
Gewoon trots met opgeheven hoofd je kind een Hindoestaanse naam geven en als bepaalde mensen het vreemd vinden of er om lachen...jamme r dan.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2011, 23:53:20 »
TGS, je onderschat de situatie van et pesten het kan een ontzettend grote impact hebben op je leven.. K spreek uit ervaring.. Ben dan niet om me naam gepest maar om andere dingen

Offline m_rafi

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2011, 00:00:26 »
hmmmmm geen van de 3 keuzes

er is nog een 4e mogenlijkheid!

JOU KIND!!
dus geef je kind de naam wat jij het fijnst en leuk vind!

FEELINGS
WEBSITE : http://feelings-band.nl

Offline m_rafi

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2011, 00:01:11 »
waarom is er geen optie ''moeten ze zelf weten, zij moeten gelukkig zijn en het moet ons niks doen als zij een andere naam aan der kind wilt geven''

met andere woorden:
ai dus dat!!

FEELINGS

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2011, 00:20:44 »
Vind het eccht bullshit om een andere naam te kiezen zodat het misschien beter kan uitpakken... :s
Dat zou nl niet de reden moeten zijn.
Mensen moeten gewoon een naam kiezen die zij vinden passen bij hun kind en
Niet omdat het moeilijk uit te spreken is. Tuurlijk let je wel op bep namen waarbij je kind er niet mee gepest kan worden
Maar als iemand je echt wil pesten dan vindt ie wel wat.

Zelf gwn islamitische/hindoestaanse namen voor mn kids
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline m_rafi

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2011, 00:24:39 »
Vind het eccht bullshit om een andere naam te kiezen zodat het misschien beter kan uitpakken... :s
Niet omdat het moeilijk uit te spreken is. Tuurlijk let je wel op bep namen waarbij je kind er niet mee gepest kan worden

dus dat LL-tje!
 :smiley_yo:

FEELINGS

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2011, 08:29:39 »
TGS, je onderschat de situatie van et pesten het kan een ontzettend grote impact hebben op je leven.. K spreek uit ervaring.. Ben dan niet om me naam gepest maar om andere dingen
Ik ondervond ook pesterijen van vrienden/collega's rond het Hindoeïsme dat het een belachelijk geloof is (koeien, deva/devis met veel armen) en dat ik een keer mee naar de kerk/moskee moest komen om "het ware geloof te ontdekken".

Maar als je ze die dingen uitlegt met dat die armen allemaal een object vasthouden die symbool staan voor iets, bijvoorbeeld de bloem en het zwaard dat maa Durga vasthoud die staan voor goedheid en rechtvaardighe id.
Dan piepen ze wel anders en ze de slechte dingen uit hun geloof vertelt zoals Jihad/kruistochten/pedopriesters/pedoprofeet met 9 jarige bruid et cetera dan piepen ze wel anders...en dan volgt een pijnlijke stilte.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2011, 08:30:00 »

Mee eens.

dewanand

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2011, 09:48:11 »
namaste,

mijn voornaam is Waldo en ik ben echt overal altijd gediscrimineer d vanwege alles wat ik ben. Ik assimileerde honderd procent in de blanke maatschappij, maar uiteindelijk werd ik ook tienmaal harder gediscrimineer d ongeacht mijn blanke naam, gewoon vanwege mijn kleur, korte lengte en omdat ik altijd al intelligenter was dan lange blanken. Ja, wat moet ik zeggen? Nu ben ik maar hindoeschrijve r en hindoe fundamentalist en die shit kut beestachtige blanken moeten maar niet durven om mij te discrimineren want dan graaf ik  hen graf. Niet lang, niet blank en geen titel hebben is gewoonweg zelfmoord in Nederland want alles is hier idiote apartheid en rassendiscrimi natie. Nu discrimineren blanken mij honderd keer erger omdat ik nu internationaal publiceer in het Engels en dat kunnen die blanken gewoon echt niet accepteren.  Ik ga echt weg uit Nederland hoor als ik eenmaal mijn buit binnen heb. Hier is het alleen lijden als je niet blank bent.

Ik vind dat elk kind gewoon kosteloos en wettelijk het recht moet krijgen om een eigen voornaam te kiezen als hsij achttien jaar wordt, via een gratis juridische procedure en om meer lijden te voorkomen. Ook je familienaam moet je maar zelf gratis kunnen veranderen vind ik. Deze visie is gebaseerd op de eeuwenoude Hindoe filosofie omdat je later een tweede geestelijke geboorte kan meemaken en dan een andere officiele naam nodig hebt en een andere identiteit. De wet in een Hindoestaat moet dit toestaan en wettelijk mogelijk maken. 

Er zijn ook lange blanken die niet gelukkig zijn met hun domme blanke naam. Weet ik uit ervaring, want sommige joodse namen zorgen voor heel veel discriminatie en jodenhaat in blanke wereld. Hoorde ik van een blanke kennis persoonlijk.

De schuld ligt gewoon bij die stomme achterlijke hindoeorganisa ties met hun hoge kaste gezeik en apenpolitiek. Waarom is er geen hindoe namen geboorte service voor tien euro bij geen enkele hindoe organisatie, zelfs niet in het halfapen land india. Zo gaat hele hindoecultuur gewoon naar de klote. De stomme pandits denken alleen aan eten, neuken en bidden en weten zelfs niets meer over de rijke hindoe filosofie. 90 procent van de hindoestanen in suriname en nederland weet nu niets meer over de rijke hindoe filosofie en hebben ook geen kennis uit ook maar een van de 54 heilige boeken van het Hindoeisme. Dit is gewoonweg schandalig en daarom zeg ik, ja slikken jullie maar snel een lekkere zelfmoordpil met massalasmaak, want jullie zijn toch al allemaal dood. Doodgaan is toch beter dan likslaaf of pijpslavin worden van vieze barbaarse blanken. Domme achterlijke Koeliemannen kunnen maar beter anale homohoeren worden en zich laten gang bangen door grootgeschapen blanken, omdat zij toch niets meer waard zijn.

Over tien jaar is dus gewoon alles van Hindoes al verloren en dood in Nederland en Suriname en dat doen jullie koelienisten gewoon zelf. De blanken gaan gewoon hard lachen en je bruine hete reet eens flink misbruiken.

dewanand
hindoe fundamentalist

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2011, 10:21:27 »
Ik vind 't eerlijk gezegd ook maar 3x niks...

Mijn ouders hebben allebei 'n westerse naam en 'n hindoestaanse naam.
M'n moeder vertelde dat de hindoestaanse namen van de ouders kwamen en de westerse namen van de vroedvrouw (of dat als advies was of echt bindend weet ik niet...).
Toen ze naar NL kwamen gebruikten beide ouders hun westerse namen, gewoon omdat 't makkelijker was en toen was 't niet zo "gewoon" en "makkelijk" om hindoestaanse namen uit te spreken en geaccepteerd te worden enzo. En zoals velen ook al aangaven, er werd anders 'n westerse versie van 'n hindoestaanse naam gemaakt.
Maar hoe dan ook, ze hadden alsnog wel hindoestaanse namen.

In deze tijd is 't helemaal niet moeilijk om geaccepteerd te worden of 'n naam uit te laten spreken. 'We' zijn al 'n aantal generaties hier, waarom dan nog zo moeilijk doen? We kunnen nu juist weer trots onze cultuur meedragen, o.a. via onze naam.

Daarnaast zijn namen met 'n betekenis toch 't mooiste dat je je eigen kind kunt geven?
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Judeska

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2011, 10:57:04 »
we zijn geen blanken die nederlandse namen moeten krijgen. engelse kan wel

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2011, 14:21:38 »
Een naam als jan, klaas, koen of kevin vind ik wel raar voor een hindoestaan. Engelse namen komen volgens mij in India ook gewoon voor.

Offline djoer-macharie

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • I Hate Morjon Sardien
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2011, 14:27:55 »
'

maar de achternaam blijft altijd wel niet-nederlands he...
Kaise is laaste tijd weer interessant!!

Offline Sweet Candy

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2011, 19:21:18 »
maar de achternaam blijft altijd wel niet-nederlands he...

ik heb me achternaam laten veranderen in Jansen  :banana:

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2011, 21:11:35 »
Ik ondervond ook pesterijen van vrienden/collega's rond het Hindoeïsme dat het een belachelijk geloof is (koeien, deva/devis met veel armen) en dat ik een keer mee naar de kerk/moskee moest komen om "het ware geloof te ontdekken".

Maar als je ze die dingen uitlegt met dat die armen allemaal een object vasthouden die symbool staan voor iets, bijvoorbeeld de bloem en het zwaard dat maa Durga vasthoud die staan voor goedheid en rechtvaardighe id.
Dan piepen ze wel anders en ze de slechte dingen uit hun geloof vertelt zoals Jihad/kruistochten/pedopriesters/pedoprofeet met 9 jarige bruid et cetera dan piepen ze wel anders...en dan volgt een pijnlijke stilte.
Dat kan ook komen omdat ze weinig tot niets van hun geloof af weten....

Offline Mc Mystic

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 0
    • UniqueVisions
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2011, 15:26:55 »
Hahah moet iedereen dan Sanjay, Kishan, Rakesh of Amit heten dan?

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 17 november 2011, 15:59:52 »
Hahah moet iedereen dan Sanjay, Kishan, Rakesh of Amit heten dan?
Nee, ik vind dat namen als Chandragupta, Abhimanyu, Dhritrashtra, Vijayanthimala weer een comeback moeten maken.
Elk Hindoestaans kind moet een naam hebben van minstens 4 lettergrepen.

verloren zaak

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 17 november 2011, 16:29:39 »
Dit is al lang een verloren zaak.

Om het even in ''dewanand woorden'' te zeggen: Hindoe meisjes worden uitgenaaid door blanken.

Dus dan is het verder niet verrassend dat ze liever Gerda heten, liever hutspot eten en een korte pittige kapsel prefereren.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #27 Gepost op: 17 november 2011, 16:39:33 »
Nee, ik vind dat namen als Chandragupta, Abhimanyu, Dhritrashtra, Vijayanthimala weer een comeback moeten maken.
Elk Hindoestaans kind moet een naam hebben van minstens 4 lettergrepen.
dude! dat kan ik zelf niet eens uitspreken laat staan dat ik mijn kind zo noem -.-'

Offline m_rafi

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 17 november 2011, 16:44:47 »

met andere woorden:
DUS DAT

hierin ga ik helemaal met je me!!

FEELINGS

Offline Sheetal

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #29 Gepost op: 17 november 2011, 16:48:43 »
Thakur Ganga Singh

Je geloof/religie komt van binnen uit..
Je kan dan wel Monisha heten of Aniel, en er ondertussen keihard op los neuken. :hump: en lekker rund vlees eten.

Maar je kan ook Kevin heten en heel erg met je geloof bezig.
Wat jij zegt slaat echt nergens op hoor.

En mijn adjie heet trouwens Anita! en dan heb ik het over 70 jaar geleden.

Ik denk als iedereen met zo een insteling als jou komt de wereld er heel somber uit zal zien. denk eventjes een keer na met wat je zegt.
Do a Wish

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 17 november 2011, 16:48:43 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: