Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Hey Saawan!!  (gelezen 2598 keer)

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
Hey Saawan!!
« Gepost op: 30 augustus 2011, 12:30:33 »
Aangezien jij enige persoon bent hier die zinnige discussie kan voeren en open-minded kan denken..volgen de..

Ik heb een theorie (nou ja ik heb wel vele andere :P ) ..

Ik ben van mening dat heelal waarin wij bestaan, niet uitgerekt is maar bolvormig is..
dus een grote sphere waarin alle universa bestaan. hoe ik daarop kom..
als we naar hemellichamen kijken zien we dat ze allen (zo goed als) rond van vorm zijn.. waarom??
stel.. je hebt een stuk klei..als je die in je platte handpalm legt en met andere hand ook platte palm hierop druk uitoefent..dan wordt ie plat.. maar als je dat zelfde doet maar ipv platte handpalm je palm ''hol'' maakt en de hand die druk op klei uitoefent ook bol is..dan wordt diezelfde klei rond van vorm.
Dus.. als heelal plat zou zijn..(die ook druk uitoefent met alles daarin, dan zou naar mijn idee) alles plat zijn..
stel als de heelal nu rond van vorm is zoals ik dat aangeef, dan zou het kunnen verklaren waarom hemellichamen rond van vorm zijn. door de druk van heelal die rondom bevind worden elementen gedwongen tot een bolvorm.
misschien is dat de reden ook waarom wij geen contact kunnen maken met een mogelijke ander levensvormen in ruimte..
waarschijnlijk sturen wij signalen gewoon de verkeerde kant op..namelijk waar ruimte bol wordt.. en door zwarte materie die in heelal bevind wordt ons signaal gewoon geabsorbeerd ipv terugkaatsen of langs de belvorming naar andere zijde van heelal gestuurd.

===
what ya think??

***I'm not  rude. You're just insignificant!***

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Hey Saawan!!
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2011, 13:32:53 »
spannend!
im out

einstein

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:45:47 »
doe normaal man, mijn hoofd doet pijn

vind je het goed als ik het hou op het uitschelden in de muziek topics?

dewanand

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:24:52 »
nou, interessant maar hierover zijn er al vele theorieen en feiten. google het zou ik zeggen. Nu vermoeden de astrofysici dat er parallelle universa bestaan met andere fysische parameters.  Stephen Hawking heeft hiernaar baanbrekende bewijzen voor gegeven in zijn berekeningen. 

Er zijn buitenaardse beschavingen en ze zijn al op aarde. Deze aliens hebben al de macht op aarde en zij leiden nu de wereld. 

Wil je anaal gepakt worden door een alien, mail dan naar mij.

dewanand

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:24:52 »

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2011, 01:18:17 »

Ik denk zelf dat het heelal niet plat is. Bolvormig ook niet. Ik denk dat het wel een vorm heeft, maar dat deze niet een naam heeft zoals we bijvoorbeeld driehoeken, cilinders, kubussen etc. hebben. De aanwezigheid van punten met veel zwaartekracht (bijvoorbeeld zwarte gaten) kunnen ervoor zorgen dat sommige delen van het heelal dichter bij het centrum liggen en sommige verder weg (relatief gezien, want de afstanden zijn alsnog immens).

Deze discussie gaat me nogal boven de pet. Maar vind het interessant om te lezen. Zal het dus blijven volgen.

Saawan, kan je misschien op het bovenstaande quote dieper op ingaan? Want het is me niet helemaal duidelijk waarom het heelal niet plat is maar ook niet bol volgens jou. Misschien is dat hierboven wel uitgelegd. Maar het is me nog niet duidelijk.

Nogmaals gaat me nogal boven de pet. Dus het kan ook helemaal aan mijzelf liggen. Maar ik zou je visie hierop graag willen lezen.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2011, 01:34:54 »
Deze discussie gaat me nogal boven de pet. Maar vind het interessant om te lezen. Zal het dus blijven volgen.

Saawan, kan je misschien op het bovenstaande quote dieper op ingaan? Want het is me niet helemaal duidelijk waarom het heelal niet plat is maar ook niet bol volgens jou. Misschien is dat hierboven wel uitgelegd. Maar het is me nog niet duidelijk.

Nogmaals gaat me nogal boven de pet. Dus het kan ook helemaal aan mijzelf liggen. Maar ik zou je visie hierop graag willen lezen.
Ik leg het al heel basic uit in die quote. Als je het heelal even als geheel neemt, dan zou je denken dat het ideale beeld een bol is gezien de efficiëntie ervan. Maar dan komen de factoren die een rol spelen. Het lijkt misschien of alle verschillende hemellichamen geordend zijn op plaats, mooi netjes verdeeld. Maar het is een random verspreiding. Sommige delen van het perfecte bol-heelal vertonen meer zwaartekracht, sommige minder. Er vinden continu super/hypernovae plaats. Ook verschuift alles niet op dezelfde snelheid een richting op. Het gevolg is dat die 'perfecte' bol-heelal van vorm verandert. Ene plek verschuift snel, andere juist niet en beweegt richting het middelpunt. Hierdoor heeft het heelal geen vorm van een bol, maar bijvoorbeeld de vorm van Antarctica, een vorm die niet te beschrijven is maar wel een vorm is. Maar dan wel ruimtelijk en niet oppervlakkig.

Wel een extreem voorbeeld, maar om het te verduidelijken is het handig.
Kijk naar de vorm. Sommige stukken liggen dichter bij het midden, sommige verder. Betreffende het heelal hebben zoveel factoren hun aandeel in beweging van sterrenstelsel s, dat ik denk dat je dus een veelvormig, ruimtelijk heelal hebt.

Snap je het?
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2011, 01:46:52 »
Nu snap ik het wel. Bedankt. :smiley_yo:

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2011, 09:46:39 »
Mooie post Saawan.

maar wat is het 'centrum' ?
(ik had ook nog een vraag waar dat dan ligt.. - maar dat zal dan wel in de centre liggen?? )
im out

dewanand

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2011, 14:14:54 »
nou, je theorie is leuk, maar ons universum is volgens mij geen perfecte bol, maar eerder iets met een polygone 3D buitenoppervla k, dus hier en daar sterk gekromd in de 3D ruimte. Zoek kaarten van het heelal want er is al hierover een theorie. Een Indiase astrofysicus, hindoe vrouw, heeft enkele maanden geleden een nieuwe theorie over zwarte materie ontwikkeld en het was overal in het nieuws, behalve in nederland omdat zij niet blank is.

kijk op deze science site als je het nieuwste zoekt, elk uur updates op hoog niveau
http://www.physorg.com/

dewanand

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2011, 23:46:00 »
Mooie post Saawan.

maar wat is het 'centrum' ?
(ik had ook nog een vraag waar dat dan ligt.. - maar dat zal dan wel in de centre liggen?? )
De term centrum gebruikte ik om aan te geven dat er een expansie plaats vindt, gewoon dat duidelijk werd dat de vorm van het heelal in mijn ogen niet een 'perfecte' vorm zoals een bol of een plat voorwerp heeft. Die expansie begon ooit uit een singulariteit. Ik zie nu wel dat ik het ietwat verkeerd heb gebruikt. In plaats van 'het centrum' gebruik in nu 'ons' (als in de Aarde). Dan klopt het beter.

Om terug te komen op het centrum. In principe is elk deel van het heelal het centrum. De expansie vindt namelijk overal plaats. Daardoor kan je geen centrum meer benoemen. Als wij naar een stelsel kijken op een miljard lichtjaar afstand, kijken we naar materie die een miljard jaar jonger is dan de materie waar wij uit bestaan.  Zo kan je mischien beredeneren dat wij het centrum zijn en dat het een miljard jaar heeft geduurd tot de 'knal' daar aankwam. Dit blijkt niet zo te zijn, als je namelijk vanuit dat stelsel naar ons stelsel kijkt zie je precies hetzelfde en kan er vanuit de materie die wij bekijken dus ook geconcludeerd worden dat zij (bekeken materie) het middelpunt zijn.

Correctie van eerdere post:

Ok even in stapjes.

Waarom hemellichamen rond zijn? Een bol geeft de efficiëntste verhouding tussen oppervlakte en volume. Een kubus lood verpakt nogal wat meer massa dan een bol piepschuim met dezelfde oppervlakte. Als je naar planeten kijkt, dan waren die tijdens hun vormingsfase een andere structuur. Even met het oog op de Aarde; tegenwoordig een steenachtige planeet, in de vormingsfase lagen de atomen wat verder uit elkaar door hogere temperaturen/andere druk/combinatie van beide. Tijdens die fase werken de natuurkundige krachten makkelijker en kunnen ze meer invloed uitoefenen...z iedaar de bolachtige planeten. Zwaartekracht van zowel planeten, kometen, asteroïden, sterren en donkere materie en donkere energie spelen tegenwoordig een rol in het behoud van die vorm. Maar het is dus vooral efficiënt.

Of dan meteen het heelal bol hoort te zijn is dan voor mij lastig te zeggen. Ik denk zelf niet dat dat moet. Het heelal bestaat nog altijd uit lege (donkere eigenlijk) ruimte waardoor we moeilijk kunnen zeggen of de duisternis een grens is, of dat het licht gewoon een te grote afstand moet afleggen om zichtbaar te zijn voor ons. Na de Big-Bang vond er expansie plaats. De singulariteit was kennelijk in staat om alles wat tegenwoordig bestaat bij elkaar te houden, onder meer dankzij andere natuurkundige wetten.

Ik denk zelf dat het heelal niet plat is. Bolvormig ook niet. Ik denk dat het wel een vorm heeft, maar dat deze niet een naam heeft zoals we bijvoorbeeld driehoeken, cilinders, kubussen etc. hebben. De aanwezigheid van punten met veel zwaartekracht (bijvoorbeeld veel zwarte gaten) kunnen ervoor zorgen dat sommige delen van het heelal dichter bij het centrum ons liggen en sommige verder weg (relatief gezien, want de afstanden zijn alsnog immens).

Verder zeg je het volgende: ''door de druk van heelal die rondom bevind worden elementen gedwongen tot een bolvorm.'' De elementen, op de kleinste schaal mogelijk, kunnen dankzij hun eigenschappen de druk uitoefenen op het heelal. Het heelal bestaat, en stort niet ineen, juist door deze elementen en hun eigenschappen. H, He, Li, Be etc.

En ik denk dat onze technologie niet ontwikkeld genoeg is om contact te kunnen maken met intelligent buitenaards leven. Tel daarbij op dat onze kennis over donkere energie summier is. Daardoor zullen we, zeker op korte termijn, als er contact plaatsvindt niet de initiatiefneme r zijn geweest. Met zoveel ruimte en mogelijkheden in het heelal kan ik me niet voorstellen dat mensen de slimste zijn.
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
« Reactie #10 Gepost op: 1 september 2011, 15:54:45 »
De term centrum gebruikte ik om aan te geven dat er een expansie plaats vindt, gewoon dat duidelijk werd dat de vorm van het heelal in mijn ogen niet een 'perfecte' vorm zoals een bol of een plat voorwerp heeft. Die expansie begon ooit uit een singulariteit. Ik zie nu wel dat ik het ietwat verkeerd heb gebruikt. In plaats van 'het centrum' gebruik in nu 'ons' (als in de Aarde). Dan klopt het beter.

Om terug te komen op het centrum. In principe is elk deel van het heelal het centrum. De expansie vindt namelijk overal plaats. Daardoor kan je geen centrum meer benoemen. Als wij naar een stelsel kijken op een miljard lichtjaar afstand, kijken we naar materie die een miljard jaar jonger is dan de materie waar wij uit bestaan.  Zo kan je mischien beredeneren dat wij het centrum zijn en dat het een miljard jaar heeft geduurd tot de 'knal' daar aankwam. Dit blijkt niet zo te zijn, als je namelijk vanuit dat stelsel naar ons stelsel kijkt zie je precies hetzelfde en kan er vanuit de materie die wij bekijken dus ook geconcludeerd worden dat zij (bekeken materie) het middelpunt zijn.

Ok even in stapjes.

Waarom hemellichamen rond zijn? Een bol geeft de efficiëntste verhouding tussen oppervlakte en volume. Een kubus lood verpakt nogal wat meer massa dan een bol piepschuim met dezelfde oppervlakte. Als je naar planeten kijkt, dan waren die tijdens hun vormingsfase een andere structuur. Even met het oog op de Aarde; tegenwoordig een steenachtige planeet, in de vormingsfase lagen de atomen wat verder uit elkaar door hogere temperaturen/andere druk/combinatie van beide. Tijdens die fase werken de natuurkundige krachten makkelijker en kunnen ze meer invloed uitoefenen...z iedaar de bolachtige planeten. Zwaartekracht van zowel planeten, kometen, asteroïden, sterren en donkere materie en donkere energie spelen tegenwoordig een rol in het behoud van die vorm. Maar het is dus vooral efficiënt.

Of dan meteen het heelal bol hoort te zijn is dan voor mij lastig te zeggen. Ik denk zelf niet dat dat moet. Het heelal bestaat nog altijd uit lege (donkere eigenlijk) ruimte waardoor we moeilijk kunnen zeggen of de duisternis een grens is, of dat het licht gewoon een te grote afstand moet afleggen om zichtbaar te zijn voor ons. Na de Big-Bang vond er expansie plaats. De singulariteit was kennelijk in staat om alles wat tegenwoordig bestaat bij elkaar te houden, onder meer dankzij andere natuurkundige wetten.

Ik denk zelf dat het heelal niet plat is. Bolvormig ook niet. Ik denk dat het wel een vorm heeft, maar dat deze niet een naam heeft zoals we bijvoorbeeld driehoeken, cilinders, kubussen etc. hebben. De aanwezigheid van punten met veel zwaartekracht (bijvoorbeeld veel zwarte gaten) kunnen ervoor zorgen dat sommige delen van het heelal dichter bij het centrum ons liggen en sommige verder weg (relatief gezien, want de afstanden zijn alsnog immens).

Verder zeg je het volgende: ''door de druk van heelal die rondom bevind worden elementen gedwongen tot een bolvorm.'' De elementen, op de kleinste schaal mogelijk, kunnen dankzij hun eigenschappen de druk uitoefenen op het heelal. Het heelal bestaat, en stort niet ineen, juist door deze elementen en hun eigenschappen. H, He, Li, Be etc.

En ik denk dat onze technologie niet ontwikkeld genoeg is om contact te kunnen maken met intelligent buitenaards leven. Tel daarbij op dat onze kennis over donkere energie summier is. Daardoor zullen we, zeker op korte termijn, als er contact plaatsvindt niet de initiatiefneme r zijn geweest. Met zoveel ruimte en mogelijkheden in het heelal kan ik me niet voorstellen dat mensen de slimste zijn.

hey Saawan..
heel goed onderbouwd.. moet bekennen dat ik niet direct een ander argument hierop heb.. omdat in ruimte..alles mogelijk is ..maar dan ook weer niet..space is a weird place you know..

let me sleep on it..

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #11 Gepost op: 2 september 2011, 12:07:46 »
Nee joh,...Niburu en de Anusneukers bepalen of iets plat of bol zal worden.

Offline Ludo Sanders

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
Re:
« Reactie #12 Gepost op: 5 september 2011, 08:31:51 »
Komt door de anusridders. Ik bedoel die andere anu dinges, annuneukers ofzo
Ouwe kennis  (??. ?????

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
« Reactie #13 Gepost op: 5 september 2011, 17:16:26 »

Ok even in stapjes.

heb nog zitten nadenken.. kom helaas niet verder dan het feit.. dat bolvormig (planeten) zo zijn omdat sphere vorm meest stabiel is aangezien zwaarte kracht het geheel naar de kern trekt.. maar of het heelal OOK sphere van vorm is.. blijft nog een grote mysterie.
Tijd, afstand en snelheid.. ik denk dat die elementen van belang zijn om uiteindelijk  geheim te ontraadselen

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 5 september 2011, 20:24:59 »
Black Angel, met sphere bedoel je de bolvormige figuur toch? Gewoon even voor de duidelijkheid.
Volgens mij, trekt de zwaartekracht ook naar de kern toe omdat de aarde van binnenuit verwarmt word. (Ben ff hardop aan het nadenken. Dus lach me aub niet uit mensen.)
Naar mij weten is er geen warmte vanuit de kern van de maan bijvoorbeeld waardoor we op de maan wel 'zweven'.

Binder

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 5 september 2011, 20:31:28 »
Hmmmm......... volgens mij Nadeem......

heeft zwaartekracht te maken met de volume en massa van een bepaald object en is deze niet afhankelijk van wel of geen warme kern.

Correct me if i'm wrong!

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #16 Gepost op: 5 september 2011, 22:53:44 »
heb nog zitten nadenken.. kom helaas niet verder dan het feit.. dat bolvormig (planeten) zo zijn omdat sphere vorm meest stabiel is aangezien zwaarte kracht het geheel naar de kern trekt.. maar of het heelal OOK sphere van vorm is.. blijft nog een grote mysterie.
Tijd, afstand en snelheid.. ik denk dat die elementen van belang zijn om uiteindelijk  geheim te ontraadselen

Zolang we niet goed op de hoogte zijn van donkere energie (en in mindere mate) donkere materie is het slechts gissen naar de vorm van het heelal. Vergeet niet dat donkere energie in eerste plaats ook slecht puur hypothetisch is. Echter, experimenten naar het simuleren (op de computer) van een universum tonen aan dat er 'een kracht' (donkere energie is niet donker, maar gewoonweg niet te zien; vandaar de naam) nodig is. Neemt niet weg dat het gissen naar de vorm interessant is. Al zeg ik wel dat mijn kennis slechts die van een leek is, voor mijn gevoel dan.

Black Angel, met sphere bedoel je de bolvormige figuur toch? Gewoon even voor de duidelijkheid.
Volgens mij, trekt de zwaartekracht ook naar de kern toe omdat de aarde van binnenuit verwarmt word. (Ben ff hardop aan het nadenken. Dus lach me aub niet uit mensen.)
Naar mij weten is er geen warmte vanuit de kern van de maan bijvoorbeeld waardoor we op de maan wel 'zweven'.
Nee de warmte heeft er niet mee te maken. Het is een aantrekkende kracht van twee objecten met een massa. De zwaartekracht trekt naar de kern toe, omdat in de kern het hele gewicht van de aarde op één punt samenvalt. Daarom neemt de zwaartekracht toe hoe dichter je bij de kern komt.
Op de maan is er ook zwaartekracht, maar zes keer zo weinig als op de aarde.

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2011, 16:43:54 »
Nee joh,...Niburu en de Anusneukers bepalen of iets plat of bol zal worden.

hahaha lol kapot fa2

ik denk wel dat de Anusnakki bestaat

Yahweh/Enki/Enlil zijn de grootste Anusnakkers :p

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #18 Gepost op: 7 september 2011, 23:41:25 »
hahaha lol kapot fa2

ik denk wel dat de Anusnakki bestaat

Yahweh/Enki/Enlil zijn de grootste Anusnakkers :p

Anusnakkers...ik moest wel even lachen. :roflol:

@topic:
Maar het blijft dus bij deze natuurkundige uitleg? :a078:

Offline GaRuDa

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • CoD $PeCiaLi$T
« Reactie #19 Gepost op: 8 september 2011, 00:18:22 »
Anusnakkers...ik moest wel even lachen. :roflol:

@topic:
Maar het blijft dus bij deze natuurkundige uitleg? :a078:

same here :D

hey maar zulke topics zijn altijd welkom.

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2011, 12:10:45 »
Er is een planeet precies zoals aarde ontdekt, met water en alles in het sterrenstelsel Kiel.

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2011, 11:45:24 »
Er is een planeet precies zoals aarde ontdekt, met water en alles in het sterrenstelsel Kiel.

ze brengen dat soort nieuwtjes ..stap voor stap tot publiek.
eind van het jaar zal bekend worden gemaakt dat er een levend organisme is gevonden..heee el vlakbij.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2011, 12:20:53 »
Bron?

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2011, 19:55:05 »

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #24 Gepost op: 13 september 2011, 09:37:18 »
Zojuist ook een bericht gelezen dat er een super-aarde is ontdekt.

De tweede sinds ze op zoek zijn. Gliese-b ofzo is de andere.

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
« Reactie #25 Gepost op: 13 september 2011, 11:33:00 »
Zojuist ook een bericht gelezen dat er een super-aarde is ontdekt.

De tweede sinds ze op zoek zijn. Gliese-b ofzo is de andere.

je bedoeld HD 85512b ??

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #26 Gepost op: 13 september 2011, 11:40:37 »
je bedoeld HD 85512b ??

Ja, maar die andere die al bekend was is Gliese....

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #27 Gepost op: 13 september 2011, 13:23:20 »
Ik vind dit interessant mang.
Olifantje in het bos, laat je mama's staart niet los

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
    • Blog
« Reactie #28 Gepost op: 13 september 2011, 15:25:56 »
Ja, maar die andere die al bekend was is Gliese....

jup Gliese 581 , ongeveer 20lichtjaar ver

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2011, 23:07:33 »
Gliese 581 is de ster, een rode dwerg. Van wat ik daar eens van heb gelezen zijn de kans dat de planeten Gliese 581 c en Gliese 581 d leven bevatten klein is. Weliswaar bevinden ze zich in de 'leefbare zone', maar dit criteria is niet al te betrouwbaar; Gliese 581 is namelijk ruim 1000 K koeler dan onze zon. Om verder een duidelijke uitspraak erover te doen moet men de geschiedenis van dat sterrenstelsel reconstrueren.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2011, 23:07:33 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: