Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: hindoe huwelijk met nederlandse.  (gelezen 1036 keer)

Sangeetaaa

• Gast
hindoe huwelijk met nederlandse.
« Gepost op: 27 augustus 2011, 17:51:05 »
namste,

mijn broer gaat in december trouwen op z'n hindoestaans met een hele leuke lieve meid die zich echt verdiept in het hindoeisme.
mijn ouders en ik hebben mijn toekomsite schoonzus heel veel geleerd en dingen uitgelecht wat betreft het hindoehuwelijk .

Maar nou gaat zijn geen tilwaan en bhatwan doen.

we hebben het er ook over gehad met de pandit die zei dat dit eigenlijk niet kan.
Maar het lijkt mij toch ook verplicht?
En een bidaai gaat ook niet plaats vinden terwijl dit juist een van de belangrijkste dingen zijn.

ik begrijp wel dat de familie van haar kant het niet zo ziet zitten
maar dan kun je toch beter niet op zijn hindoestaans trouwen?
zijn er mensen die hier ooit mee te maken gehad hebben?

Online Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
Re: hindoe huwelijk met nederlandse.
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2011, 17:53:10 »
namste,

mijn broer gaat in december trouwen op z'n hindoestaans met een hele leuke lieve meid die zich echt verdiept in het hindoeisme.
mijn ouders en ik hebben mijn toekomsite schoonzus heel veel geleerd en dingen uitgelecht wat betreft het hindoehuwelijk .

we hebben het er ook over gehad met de pandit die zei dat dit eigenlijk niet kan.
En een bidaai gaat ook niet plaats vinden terwijl dit juist een van de belangrijkste dingen zijn.

Precies trouw dan gewoon op zijn Nederlands.
Trouwens je kan toch ook twee aparte trouwfeesten voor beide families geven.
ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Sheetal

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2011, 17:53:24 »
het is heel simpel of je trouwt en doet allen rituelen zoals het hoort.

of je doet het niet en trouwt alleen voor de wet.

en anders vieren ze toch alleen een receptie huren een londwa ke nach dan is het toch een beetje hindoestaans.

maar of je moet het goed doen anders niet!
Do a Wish

dewanand

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:04:37 »
hele huwelijks idee is eigenlijk bullshit, volgens mij.  Na 2 jaar is de seks in 90 procent van de huwelijken in alle culturen toch al doodgebloed. En als er dan kinderen komen dan is men snel gescheiden. Waarom moeten mensen dan nog trouwen? Je kan liever huwelijk afschaffen om een hele hoop ellende te voorkomen in de samenleving. Kijk hoeveel geweld er binnen gehuwde koppels plaatsvindt. 

Uit onderzoek blijkt duidelijk dat 70 procent van alle gehuwde vrouwen vreemd gaan. En bij mannen is dat 99 procent geloof ik.

Hindoehuwelijk is een karmische verbintenis en je moet erin geloven of je gelooft het niet. Het hele hindoehuwelijk is geen kwestie van een paar stomme rituelen hoor. Je moet je verbonden voelen met elkaar karmisch en dan is zoiets levenslang.  EN by the way de karmische verbondenheid in een hindoehuwelijk hangt niet af van seks en een heleboel rituelen.  Je gelooft het of niet en that's it.

Laat die pandit barsten, mail mij want ik ken wel een pandit die alles voor jullie wil doen.

bye

dewanand

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:04:37 »

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2011, 00:17:07 »
namste,

komje weer met je kalo vragen?? eerst ben jij en je moeder niet mee eens dat  je broer met een nederlandse gaat trouwen.
en nu kom je weer als een pang pang mars vragen stellen.

ik vraag me af als zij wel goed genoeg is in jullie ogen?? of zit jij op een antwoord te asen die in haar nadeel kan werken zodat jullie haar voor blok kunnen zetten?

Offline Sjam

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2011, 13:17:11 »
het is heel simpel of je trouwt en doet allen rituelen zoals het hoort.

of je doet het niet en trouwt alleen voor de wet.

en anders vieren ze toch alleen een receptie huren een londwa ke nach dan is het toch een beetje hindoestaans.

maar of je moet het goed doen anders niet!
Helemaal mee eens Sheetal
Zelfs al doe je geen goede daden - doe in elk geval geen slechte.

Offline Simie

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:11:35 »
Sheetal wel said.

Offline kenneth1975

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2011, 08:57:44 »
komje weer met je kalo vragen?? eerst ben jij en je moeder niet mee eens dat  je broer met een nederlandse gaat trouwen.
en nu kom je weer als een pang pang mars vragen stellen.

ik vraag me af als zij wel goed genoeg is in jullie ogen?? of zit jij op een antwoord te asen die in haar nadeel kan werken zodat jullie haar voor blok kunnen zetten?
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

Offline varisha

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Wat je zaait zal je oogsten
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2011, 12:01:32 »
Ja als je op zn hindoestaans wilt trouwen doe het dan ook goed en niet half.
ze kunnen toch alleen wettelijk trouwen en dan een receptie geven.

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2011, 12:23:07 »
Het kan wel gewoon. Ga gewoon een keer met een pandit praten...pffff f..

Namaste

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2011, 13:00:28 »
Ja als je op zn hindoestaans wilt trouwen doe het dan ook goed en niet half.
ze kunnen toch alleen wettelijk trouwen en dan een receptie geven.

Precies, dus dat...

Ik begrijp dat dit een 'moeilijk' onderwerp kan zijn bij een huwelijk tussen 2 culturen, maar je kiest er beide voor. Het is geven en nemen. En als je er voorgaat doe het dan goed! anders heeft het totaal geen toegevoegde waarde!!

Offline Fast

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 5
  • JAI HIND
« Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2011, 19:23:09 »
waarom zo moeilijk

ga samenwonen

Smile

Offline Lucifer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2012, 23:53:44 »
namste,

Jai shri krishna,

Als je geen tilwaan en bhatwaan kan je eigenlijk niet op zijn hindoestaans in het huwelijk treden.

Maar het belangrijkste is nog de vraag: als zij uiteindelijk toch besluiten om tilwaan en bhatwaan te doen, gaan ze dan ook alle dagen van te voren wat nodig is vegetarisch en alcoholvrij door brengen?

Als deze mensen al niet openstaan voor tilwaan en bhatwaan, gaat er wel iemand kanyadan voor het meisje doen? Gaat die persoon ook dagen van te voren vegetarisch en alcoholvrij blijven?

En rundvlees? Hoe zit het daarmee?

Ik persoonlijk ben van mening als er getrouwd word met 2 verschillende culturen dat het dan gewoon op NL basis plaats vind. Wat voor zin heeft het om volgens hindoe cultuur te trouwen als misschien toch niet alles volledig zo gaat zoals het hoort?

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2012, 16:06:52 »
Jai shri krishna,

Als je geen tilwaan en bhatwaan kan je eigenlijk niet op zijn hindoestaans in het huwelijk treden.

Maar het belangrijkste is nog de vraag: als zij uiteindelijk toch besluiten om tilwaan en bhatwaan te doen, gaan ze dan ook alle dagen van te voren wat nodig is vegetarisch en alcoholvrij door brengen?

Als deze mensen al niet openstaan voor tilwaan en bhatwaan, gaat er wel iemand kanyadan voor het meisje doen? Gaat die persoon ook dagen van te voren vegetarisch en alcoholvrij blijven?

En rundvlees? Hoe zit het daarmee?

Ik persoonlijk ben van mening als er getrouwd word met 2 verschillende culturen dat het dan gewoon op NL basis plaats vind. Wat voor zin heeft het om volgens hindoe cultuur te trouwen als misschien toch niet alles volledig zo gaat zoals het hoort?
Mee eens alleen aangezien het een bakarni betreft moet je je ten eerste afvragen of dat meisje uberhaupt wel een maagd is wat niet het geval zal zijn...

Ten tweede hoe zit het dan na het huwelijk? Als zij niet eens bereid is om tilwaan en bhatwaan te doen hoe zal het dan gaan met de opvoeding van kinderen worden die opgevoed met rare dingen als te veel vrijheid op het gebied van genotsmiddelen en seksualiteit en lekkere gehaktballen bij het avondeten?

Trouwens het komt steeds vaker voor dat op Bhatwaans en de dag van de bruiloft zelf ook alcohol geschonken wordt.

dewanand2

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2012, 16:22:43 »
hahhahahhhaha, ik moet wel hard lachen om deze domme topic.  Kleine koeliejongen trouwt in maro met lange sterke blanke meid met grote supervagina, zo zo dat klinkt wel lekker in bed als zo een kleine koeliepik die meid doorboort.

Waarom nog trouwen in een maro als hele HIndoecultuur en geloof toch allang dood en begraven is? Wat is een hindoe en wat maakt je tot hindoe? Is het je kleine zwarte koeliepik die je tot hindoe maakt of iets anders?

In de islam is het duidelijk wie moslim is en wie niet. In het Hindoeisme is niets zeker en niets is meer bekend over wat een Hindoe is. Dus who care denken Hindoes overal ter wereld en geloven nergens meer in. Hindoeisme is het snelste uitstervende geloof van de wereld. Islam is nu sterkste geloof en groeit elke dag op recordtempo. Ja, misschien word ik maar liever moslim want ik heb toch genoeg van die kleine, laffe, zwakke domme hindoemannen die mij altijd discrimineren als lage kaste koelieschrijve r. Hindoeisme is dood en niemand kan er wat meer aan doen.

Het is heel goed als die kleine laffe zwakke koeliemannen gaan naaien met lange sterke blanke meiden en zo hun inferieure ras omhoog neuken.  Laat dan zo een sterke en superieure blanke meid zich bekeren tot het Hindoeisme en  leer haar te geloven in de hindoeistische heilige boeken. Maar ja, 97 procent van alle hindoes weet niets meer over de teksten uit de heilige hindoe geschriften, dus is er weinig hoop.

Misschien moet ik een discussie starten om duidelijk te maken wie een Hindoe is en hoe dat psychologisch werkt. Wie wil meedoen?

Zie ook mijn topic over de Gitastani op mijn site. In mijn nieuwjaarsbood schap vertel ik hier wat over.
zie deze link.

Nieuwjaar 2012: jaar van de verlossing

Offeraar       Dewanand
Offercode      wfor1295
Offerdatum     1 januari 2012

http://www.dewanand.com/wfor1295.htm

ps
niets is lekkerder dan een grote hete blanke kut hard en ruw te naaien met je kleine koeliepikkie.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2012, 19:50:48 »
hoe gaat die meisje tilak tilwaan bhatwaan doen.. als ze niet weet hoe...

trouw dan gwn alleen voor de burgelijke stand!

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2012, 23:41:52 »
hoe gaat die meisje tilak tilwaan bhatwaan doen.. als ze niet weet hoe...

trouw dan gwn alleen voor de burgelijke stand!
ik neem aan dat ze van te voren tekst en uitleg krijgt neem ik aan....

Offline Lucifer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2012, 01:17:43 »
Mee eens alleen aangezien het een bakarni betreft moet je je ten eerste afvragen of dat meisje uberhaupt wel een maagd is wat niet het geval zal zijn...

Ten tweede hoe zit het dan na het huwelijk? Als zij niet eens bereid is om tilwaan en bhatwaan te doen hoe zal het dan gaan met de opvoeding van kinderen worden die opgevoed met rare dingen als te veel vrijheid op het gebied van genotsmiddelen en seksualiteit en lekkere gehaktballen bij het avondeten?

Trouwens het komt steeds vaker voor dat op Bhatwaans en de dag van de bruiloft zelf ook alcohol geschonken wordt.
Over de maagdelijkheid van een vrouw uit welke andere cultuur dan ook kan ik eigenlijk weinig zeggen. Er zijn nog maar weinig meisjes uit het hindoe geloof die nog als maagd het huwelijk in gaan. Wat overigens wel een schande is om zo openbaar te roepen, want ik zelf vind dat je als echte hindoe hier niets trots op hoort te zijn!

En het tweede punt, de opvoeding van de kids zeer zeker een punt om bij stil te staan! Als men niet open staat voor rituelen bij het huwelijk: hoe zit het dan eigenlijk met namen van kids? Moeran, pooja's die moeten gebeuren als baby's in een bapaalde tijd geboren worden? Met welke normen en waarden worden ze groot gebracht, het eten, de taal, de vrijheid op bepaalde gebieden?

Alcolhol word geschonken op bhatwaans en trouwerijen, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen de personen die niet mogen drinken omdat ze bepaalde rituelen moeten doen zoals kaniyadan etc etc zijn ze wel bereid om alcoholvrij en vegetarisch te blijven gedurende tijd het nodig is?

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2012, 07:48:05 »
Ik ben altijd wel vereerd dat iemand van een ras/cultuur op onze Hindoe wijze wilt trouwen. Wat fijn dat ze zo verdiept is!

Praat met een pandit, want hier op KF lees je alleen maar onzin (zoals je ziet) en teveel meningen waar je niks aan hebt.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2012, 15:54:37 »
Over de maagdelijkheid van een vrouw uit welke andere cultuur dan ook kan ik eigenlijk weinig zeggen. Er zijn nog maar weinig meisjes uit het hindoe geloof die nog als maagd het huwelijk in gaan. Wat overigens wel een schande is om zo openbaar te roepen, want ik zelf vind dat je als echte hindoe hier niets trots op hoort te zijn!

Alcolhol word geschonken op bhatwaans en trouwerijen, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen de personen die niet mogen drinken omdat ze bepaalde rituelen moeten doen zoals kaniyadan etc etc zijn ze wel bereid om alcoholvrij en vegetarisch te blijven gedurende tijd het nodig is?
Ik heb nooit gezegd dat ik trots ben dat weinig hindoe meisjes maagd het huwelijk ingaan. Het is echter wel een feit en de waarheid mag gezegd worden.

Alcohol hoort helemaal niet thuis op een bhatwaan of trouwerij. Het toelaten op een heilige gelegenheid als vivaah is net zo erg als het zelf in de periode eromheen doen.

Offline sardien

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2012, 16:40:22 »
terechte vraag ...

zouden meer hindoestanen bij zichzelf af vragen....

Hoeveel mensen dansen op hun biha...zogenaa mde openingsdans.. .mag niet
hoeveel mensen geven een hand aan andere tussen bhatwaan en biha..terwijl nieamnd je mag aanraken

enz...

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2012, 19:57:33 »
terechte vraag ...

zouden meer hindoestanen bij zichzelf af vragen....

Hoeveel mensen dansen op hun biha...zogenaa mde openingsdans.. .mag niet
hoeveel mensen geven een hand aan andere tussen bhatwaan en biha..terwijl nieamnd je mag aanraken

enz...

Geld dat hand geven alleen voor andere geslacht of beide?
Ik dacht namelijk dat je alleen niemand van het andere geslacht mocht aanraken.

Offline sardien

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2012, 13:05:17 »
Geld dat hand geven alleen voor andere geslacht of beide?
Ik dacht namelijk dat je alleen niemand van het andere geslacht mocht aanraken.
je mag niemand een hand geven ...
vandaar dat je ook tijdens trouwerij word begeleidt door je zwager...hij moet ervoor zorgen dat niemand je een hand kanhandgeven.. .

Offline Lucifer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2012, 02:15:09 »
Ik heb nooit gezegd dat ik trots ben dat weinig hindoe meisjes maagd het huwelijk ingaan. Het is echter wel een feit en de waarheid mag gezegd worden.

Alcohol hoort helemaal niet thuis op een bhatwaan of trouwerij. Het toelaten op een heilige gelegenheid als vivaah is net zo erg als het zelf in de periode eromheen doen.
Ik bedoelde niet over jou, maar over mijzelf dat ik dat zo in het openbaar zei dat weinig hindoe meisjes als maagd het huwelijk in gaan.

Tjartjata

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2012, 08:30:07 »
A joh onzin gewoon trouwen...Tila k, Bhatwaan etc....je hebt tegenwoordig shortcut huwelijken...

Doet de pandiet direct voor het huwelijk in de Maro de Bhatwaan er snel snel bij :-)
Zo flexibel zijn we in ons geloof baja hahaha..

Die tilak, bhatwaan, etc etc. is ooit in het leven geroepen om de familiebanden te verstevigen etc.
Waarom anders bij bepaalde rituelen steeds een ander familielid? Dan poewa's, bhai's, nichten die schoenen verstoppen, zusje voor de deur bedelen om doekoe, mama erbij om imli blad op te eten...etc etc...

Goedkoopste is de gandarhva huwelijk...blo emenkrans om en klaar hup huwelijksnacht in bespaart een hoop ellende met zaalverhuur etc. hahaha..

En trouwens waarom geen gemengde huwelijken? gebeurt al sinds mensenheugenis ...vindt lichtbruin caramel een mooieren kleur dan blacka bhata...zo is win win :-)

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2012, 09:17:10 »
je mag niemand een hand geven ...
vandaar dat je ook tijdens trouwerij word begeleidt door je zwager...hij moet ervoor zorgen dat niemand je een hand kanhandgeven.. .
Waarom mag je geen hand geven??

Tjartjata

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 14:22:14 »
Omdat hand geven niet de juiste methode is om elkaar te begroeten wij doen het wel maar hindoestanen hebben er een andere voorkeur op ...ze nemen aanloop en tackelen je direct door je benen onder je weg te trekken hahahaha..

Nee ff serieus volgens mij groeten wij gewoon met gevouwen handen etc.

is gewoon gebruik. handen schudden is bakara komt van het sluiten van deals vroeger handje klap etc.
highfive is voor kafries..klap op de bille is voor antis etc, kussen voor turken etc.

Offline sardien

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 14:25:38 »
Waarom mag je geen hand geven??
er zijn meerdere redenen, maar denk dat de belangrijkste 2 deze zijn..
de dag dat je gaat trouwen ben je een soort avatar , dus je bent een spiegeling van vishnu en je vrouw van laxmi...
Dus die dag ben je heilig...
en wat mij dan is verteld dat niemand djadoo zeg maar over je kan doen, zolang je geen hand geef.
Weet niet precies of dit helemaal klopt , dus als er iemand is die er meer van weet ..corrigeer me dan..

Offline Yaara

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 7
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 14:28:35 »
er zijn meerdere redenen, maar denk dat de belangrijkste 2 deze zijn..
de dag dat je gaat trouwen ben je een soort avatar , dus je bent een spiegeling van vishnu en je vrouw van laxmi...
Dus die dag ben je heilig...
en wat mij dan is verteld dat niemand djadoo zeg maar over je kan doen, zolang je geen hand geef.
Weet niet precies of dit helemaal klopt , dus als er iemand is die er meer van weet ..corrigeer me dan..

Ik heb ook geen idee daarom vraag ik jou. Thanx.

Maareh als je een weerspiegeling van Goden moet voorstellen, waarom zou je hen dan niet mogen aanraken? Waarom zou je God niet mogen aanraken?
Als je een weerspiegeling van God moet voorstellen, dan ben je toch beschermd? Ook tegen jadoo lijkt me.

Kaise.nl

« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 14:28:35 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: