collapse

Auteur Topic: Je 'broeder' in nood helpen  (gelezen 2419 keer)

Jigga!

• Gast
Je 'broeder' in nood helpen
« Gepost op: 25 juni 2011, 16:59:07 »
Iedereen heeft waarschijnlijk wel een keer in zo'n situatie gezeten waarin een mede Surinamer dan wel Hindoestaan een beroep op jou deed als 'broeder/zuster', om hem/haar te helpen.

Stel je zit in zo'n situatie en het kost je niet veel moeite om die persoon te helpen. Die persoon zou echter aan de andere kant eigenlijk geen contact met je zoeken, als hij/zij jou niet nodig zou hebben.

Vraag: Hoe ga je met zo'n situatie om?

Help je die persoon? Of denk je: 'fuck you nigga!'  :smiley_yo:.

Kaise.nl

Je 'broeder' in nood helpen
« Gepost op: 25 juni 2011, 16:59:07 »

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: Je 'broeder' in nood helpen
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 22:32:00 »
Als ik het kan dan help ik wel. Beter wereld begint bij je eige.

bisous

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 22:41:39 »
als t me niet veel moeite kost dan gewoon doen, waarom niet

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2011, 00:02:16 »
Iedereen heeft waarschijnlijk wel een keer in zo'n situatie gezeten waarin een mede Surinamer dan wel Hindoestaan een beroep op jou deed als 'broeder/zuster', om hem/haar te helpen.

Stel je zit in zo'n situatie en het kost je niet veel moeite om die persoon te helpen. Die persoon zou echter aan de andere kant eigenlijk geen contact met je zoeken, als hij/zij jou niet nodig zou hebben.

ligt er aan wat de situatie is.
als je loopt te solliciteren naar klappen vangen, dan moet je zelf je boontjes doppen.

en anders sta ik altijd voor om mensen te helpen als dat gewenst is.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2011, 00:55:33 »
als iemand hulp nodig heeft kan k niet weigeren.
T hangt natuurlijk ook van de situatie af
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2011, 17:03:25 »
Ik help altijd alles en iedereen... maar dat ligt gewoon aan mn karakter...

Offline rajkumar

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2011, 18:26:29 »
Ik kwam uit Suriname in NL aan. Op schiphol aangekomen had ik geen mobiel bij me om mn fam te bellen. Ze zouden me oppikken maar zochten mij in een verkeerde aankomsthal. Ik had alleen maar vaste Euro biljetten bij me. En die belhokjes accepteerden alleen maar muntgeld. Ik keek rondom me heen en ging naar een loket waar ze geld wisselden. Ze zeiden dat ze geen munten mochten wisselen maar hielpen me toch met wat. Ik ging naar zo een phoneboot en belde mn zusje op. Die sma was verdwaald en wist niet precies. Dat ding vrat mn geld op zonder dat ik mn exacte locatie aan haar kon doorgeven. Na een paar short-calls zonder resultaat zat ik weer zonder muntgeld op zak. Toevallig waren er een paar Surinaamse negers daarzo (Bijlmerachtige types 25-35 jaar). Ik had geen keus en sprak een van ze aan waar ik nog muntgeld kon krijgen en legde mn situatie ffe snel uit. Die man keek om zich heen maar wist zelf geen raad. Tot mn stomste verbazing ging ie in zn broekzak en gaf me een paar euro muntgeld (gratis) en zei ga maar bellen. In ruil heeft ie me geen vast geld teruggevraagd. En die man was van die "rof type" blakkaman van wie ik zeker weten, als ik hem op straat zou tegen komen een vooroordeel al klaar zou hebben. Toen drong het tot me door dat je mensen niet zomaar moet (voor)oordelen.

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2011, 19:30:27 »
Ik help, maar ik zou anderen ook helpen. Toch ligt het ook aan de situatie. Ik weet dat het wel makkelijk gezegd is en als de situatie zich daadwerkelijk voordoet, gebeurt er misschien iets anders. Kijk, je zegt ook, als je weet dat hij jou niet zou helpen, wat dan? Maar dat kan je van te voren niet weten, dus dat is geen realistische gedachte. Maar als ik dat wel wist, als hij mij omgekeerd wl zou naaien, dan zou ik hem never nooit helpen. Zo iemand is mijn broeder niet, maar een verrader.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2011, 00:02:03 »
Ik kwam uit Suriname in NL aan. Op schiphol aangekomen had ik geen mobiel bij me om mn fam te bellen. Ze zouden me oppikken maar zochten mij in een verkeerde aankomsthal. Ik had alleen maar vaste Euro biljetten bij me. En die belhokjes accepteerden alleen maar muntgeld. Ik keek rondom me heen en ging naar een loket waar ze geld wisselden. Ze zeiden dat ze geen munten mochten wisselen maar hielpen me toch met wat. Ik ging naar zo een phoneboot en belde mn zusje op. Die sma was verdwaald en wist niet precies. Dat ding vrat mn geld op zonder dat ik mn exacte locatie aan haar kon doorgeven. Na een paar short-calls zonder resultaat zat ik weer zonder muntgeld op zak. Toevallig waren er een paar Surinaamse negers daarzo (Bijlmerachtige types 25-35 jaar). Ik had geen keus en sprak een van ze aan waar ik nog muntgeld kon krijgen en legde mn situatie ffe snel uit. Die man keek om zich heen maar wist zelf geen raad. Tot mn stomste verbazing ging ie in zn broekzak en gaf me een paar euro muntgeld (gratis) en zei ga maar bellen. In ruil heeft ie me geen vast geld teruggevraagd. En die man was van die "rof type" blakkaman van wie ik zeker weten, als ik hem op straat zou tegen komen een vooroordeel al klaar zou hebben. Toen drong het tot me door dat je mensen niet zomaar moet (voor)oordelen.

vooroordelen heb ik niet. alleen vraag ik me af als sommige mensen alles op een rij hebben

Sensuous Gold

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2011, 21:54:15 »
Ja, maakt niet uit wat voor afkomst...als ik kan helpen en er zelf geen problemen mee krijg dan doe ik het wel.

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2011, 17:11:43 »
Als ik het op dat moment kan, help ik iedereen. Gelooft vast niemand, maar toch is het zo.
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2011, 17:19:52 »
Als ik het op dat moment kan, help ik iedereen. Gelooft vast niemand, maar toch is het zo.
respect...

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2011, 21:43:32 »
Ik zou wel helpen wie weet kom ik die persoon ooit nog eens tegen als ik hulp nodig heb en dan herinnert hij/zij dat ik hem/haar ook ooit eens geholpen heb.

Offline Shivak

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2011, 13:42:02 »

helpen

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2011, 12:55:52 »
Ligt aan de situatie natuurlijk.

Offline LolSmurf

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sabkoi ke HALLO !!!
« Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2011, 13:54:52 »
Je moet het in eerste instantie doen omdat je zelf een bevredigend gevoel ervan zal hebben en niet alleen omdat diegene je nodig heeft,
want anders loopt men op een dag over je heen.
Olifantje in het bos, laat je mama's staart niet los

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2011, 14:47:40 »
Ik help altijd met alles en iedereen. Mensen komen op n of andere manier altijd bij mij voor advies, of als er problemen. Ik help mensen graag, dat is het niet. Heb zelf ook veel meegemaakt, en heb daardoor verstand van allerlei zaken en oplossing.

Alleen op een gegeven moment komen mensen mij de domste dingen vragen, dan denk ik ook wtf, dat kan je best zelf regelen/uitzoeken.

Ik ben te behulpzaam, en daardoor denken sommigen dat ze misbruik kunnen maken, maar ben niet stupid.

Sapna...

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2011, 14:48:57 »
Helpen natuurlijk.... . tot zover je kan en wilt.

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #18 Gepost op: 6 juli 2011, 13:10:44 »
Het kost niet veel moeite, zo stel je, dus dan help ik gewoon.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Dat elkaar citaten worden veranderd naar gayberichten zegt wat over het vermogen van members om zich te verplaatsen in de gedachten van homo's.

Sapna...

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 6 juli 2011, 13:59:41 »
Als je iemand helpt krijgt je het vast terug als zegen. :)

Offline madan

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 9 juli 2011, 05:12:43 »
Als je iemand helpt krijgt je het vast terug als zegen. :)
Als je me helpt klaarkomen, krijg je zeker wat terug
Borstvergrotin g door handoplegging 250,-
Niet goed,geld terug!

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2011, 01:23:44 »
Nee ik zou niet helpen denk k is niks egoistisch maar als diegen joi tot zusje maakt ga k er van uit dat je vrijwel vaak contact hebt. Is dat niet zo dan vind k niet dat je zo iemand je broer op zus kan maken.

als hij/zij mij niet opzoekt kan die de pot op..

Kaise.nl

« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2011, 01:23:44 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: