Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: kids en slapen...  (gelezen 1499 keer)

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: kids en slapen...
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2011, 17:38:29 »
Dat is toch harstikke onhandig met een baby in je eigen bed slapen?? Eigenlijk vind ik het in de kamer al niet zo prettig...maar hoe praat je dan met je man als de baby er al in ligt? Je kan toch helemaal niets doen als dat kind erin ligt?
daarom gaan de meeste relaties stuk na de geboorte van een kind wegens weinig tot geen sex.
dan denken de vrouwen vaak dat de man haar niet meer sexy vindt, terwijl ze zelf de probleem veroorzaken

Offline siddhani

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2011, 18:05:39 »
daarom gaan de meeste relaties stuk na de geboorte van een kind wegens weinig tot geen sex.
dan denken de vrouwen vaak dat de man haar niet meer sexy vindt, terwijl ze zelf de probleem veroorzaken

Precies.

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2011, 19:39:49 »
Jeetje sommige zijn wel heel hard hier hoor:s
Bij een baby wordt geadviseerd om de 1e 3mnd op de kamer van de ouders te laten slapen...
En t hangt ook van je eigen instelling af..
De oudste sliep altijd bij ons het 1e jaar
t was daarna echt niet zo een probleem om dat af te leren...

En lolsmurf hahahaa je hebt gelijk hoor super smerigggg!
Een vaste knuffel is niet zo een goed idee:p

Ik neem aan in een aparte bedje? Mijn ouders hebben mij en mijn broertje altijd laten slapen in onze eigen bed. Wij hebben dus nooit problemen gehad qua slapen. Ik ken iemand die haar kinderen vanaf kleins af aan bij haar liet slapen. Op een gegeven moment toen ze wat ouder werden was het een hele drama omdat ze niet wouden slapen in hun eigen bed.

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2011, 19:42:57 »
Of je hebt ook kinderen die vanaf kleins af aan plakken bij 1 ouder. Bijvoorbeeld: kind plakt 24 uur bij haar moeder. Wanneer moeder even weg moet wilt ze ook mee en wilt ze totaal niet bij haar vader blijven. Daar wordt je als ouder toch ook gek van? Een kind moet gewoon gehecht zijn aan beide ouders. En wanneer het nodig is moet het kind gewoon bij de vader/moeder kunnen blijven als 1 even weg moet. :S

Kaise.nl

« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2011, 19:42:57 »

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2011, 21:26:46 »
Dat is toch harstikke onhandig met een baby in je eigen bed slapen?? Eigenlijk vind ik het in de kamer al niet zo prettig...maar hoe praat je dan met je man als de baby er al in ligt? Je kan toch helemaal niets doen als dat kind erin ligt?
Heb r nooit last van gehad man en ik vonden t beide goed te doen:)
En praten kan makkelijk als de kleine slaapt.. ze moeten wel tegen een beetje lawaai kunnen
En qua intimiteit... sex kan ook ergens anders dan alleen in bed en in de avond;)
Ik neem aan in een aparte bedje? Mijn ouders hebben mij en mijn broertje altijd laten slapen in onze eigen bed. Wij hebben dus nooit problemen gehad qua slapen. Ik ken iemand die haar kinderen vanaf kleins af aan bij haar liet slapen. Op een gegeven moment toen ze wat ouder werden was het een hele drama omdat ze niet wouden slapen in hun eigen bed.
nope ook bij ons in bed...
Maar t hangt r gewoon vanaf hoe je met je. Kind omgaat denk ik?
Bij de 1 gaat t goed bij de ander minder:s

.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2011, 22:15:02 »
En praten kan makkelijk als de kleine slaapt.. ze moeten wel tegen een beetje lawaai kunnen
En qua intimiteit... sex kan ook ergens anders dan alleen in bed en in de avond;)nope ook bij ons in bed...

Ik zou het zelf toch niet willen.

Zelf sliepen wij vroeger ook de eerste paar weken bij onze ouders in bed, maar na een maandje gewoon in een eigen bed in een aparte kamer. Dat wil ik zelf ook voor mijn eigen kinderen, maar ik wil ze wel gelijk in een eigen bed doen.
Kind moet ook wel tegen wat lawaai kunnen ja, maar ik gun het kind gewoon een goede nachtrust zonder kletsende ouders op de achtergrond of de tv aan. En wat betreft seks, tjah... als je dat per se steeds op een andere plek moet gaan doen omdat je baby in jullie bed slaapt....Lijk t me op den duur ook wel irritant.

Stel je ligt gewoon in bed en na een uurtje wilt je man seks...dan moet je dus opstaan en naar een andere kamer om seks te hebben en dan weer terug in je eigen bed om te slapen :P

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #36 Gepost op: 17 mei 2011, 22:19:07 »

Zelf sliepen wij vroeger ook de eerste paar weken bij onze ouders in bed, maar na een maandje gewoon in een eigen bed in een aparte kamer. Dat wil ik zelf ook voor mijn eigen kinderen, maar ik wil ze wel gelijk in een eigen bed doen.
Kind moet ook wel tegen wat lawaai kunnen ja, maar ik gun het kind gewoon een goede nachtrust zonder kletsende ouders op de achtergrond of de tv aan. En wat betreft seks, tjah... als je dat per se steeds op een andere plek moet gaan doen omdat je baby in jullie bed slaapt....Lijk t me op den duur ook wel irritant.

Stel je ligt gewoon in bed en na een uurtje wilt je man seks...dan moet je dus opstaan en naar een andere kamer om seks te hebben en dan weer terug in je eigen bed om te slapen :P
ey shit men! ik moet niet aan denken dat wanneer ik lig te  :hump: en dat mijn kind ineens naast ons klaar wakker zit hahahah.
en vervolgens ook op ons klimt omdat hij denkt dat we liggen te stoeien :roflol:

zie je het al voor je?? :lol (2):

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #37 Gepost op: 17 mei 2011, 22:24:03 »
ey shit men! ik moet niet aan denken dat wanneer ik lig te  :hump: en dat mijn kind ineens naast ons klaar wakker zit hahahah.
en vervolgens ook op ons klimt omdat hij denkt dat we liggen te stoeien :roflol:

zie je het al voor je?? :lol (2):
:lol (2):

Ik zie helemaal geen voordelen om met een baby in je eigen bed te slapen. Het misschien alleen maar voor de ouders fijn, en dan alleen maar omdat ze het kind graag zooooo dicht bij zichzelf willen hebben.
In de kamer de eerste paar weekjes begrijp ik wel omdat je er dan misschien vaak uitmoet om het te voeden e.d. Maar na 1 max 2 maanden is het ook echt exit hoor!

Daarnaast ben ik ook bang dat ik in me slaap op het kind ga liggen ofzo doordat ik te veel beweeg.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #38 Gepost op: 17 mei 2011, 22:32:44 »
:lol (2):

Ik zie helemaal geen voordelen om met een baby in je eigen bed te slapen. Het misschien alleen maar voor de ouders fijn, en dan alleen maar omdat ze het kind graag zooooo dicht bij zichzelf willen hebben.
In de kamer de eerste paar weekjes begrijp ik wel omdat je er dan misschien vaak uitmoet om het te voeden e.d. Maar na 1 max 2 maanden is het ook echt exit hoor!

Daarnaast ben ik ook bang dat ik in me slaap op het kind ga liggen ofzo doordat ik te veel beweeg.
in onze slaapkamer hadden wij een babyfoon op einde volume staan. zelfs zijn adem hoorden wij erdoor heen.
dus bleef wel allert.
en nu nog steeds hebben gebruiken wij de bebyfoon als we beneden zitten als hij boven ligt te slapen.

het is zo eentje:
http://www.wehkamp.nl/kinderen/baby/babyfoons/philips-avent-scd535-00-dect-babyfoon/C23_3K3_K35_672624/?View=grid&SM=5

dus het gaat altijd perfect!

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2011, 22:38:02 »
in onze slaapkamer hadden wij een babyfoon op einde volume staan. zelfs zijn adem hoorden wij erdoor heen.
dus bleef wel allert.
en nu nog steeds hebben gebruiken wij de bebyfoon als we beneden zitten als hij boven ligt te slapen.

het is zo eentje:
http://www.wehkamp.nl/kinderen/baby/babyfoons/philips-avent-scd535-00-dect-babyfoon/C23_3K3_K35_672624/?View=grid&SM=5

dus het gaat altijd perfect!
Ja bij ons in de familie en toen ik ging oppassen was dat ook zo. En je kan erin ook terug praten dat is wel grappig :P ..

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2011, 00:23:56 »

ieder zo zn ding he
Ik had ook gedacht om t anders te doen
Maar uiteindelijk is t toch anders gegaan
Vooral met bv is het makkelijk vooral beetje lui van me mjah
Ik vond het ook wel fijn :)
Mjah kinderbedje was gwn op de kamer ze zo snel in hun eigen kamer zetten vond ik niks:s
En als ze eerder naar bed gaan heb ik mn camfoon aan dus kan ik ze ook gwn zien:)

Tegenwoordig heb je trouwens een babyalarm voor onder t matrasje
wat de ademhaling van je kindje in de gaten houdt en wanneer het afwijjkt gaat er een alarm af.
Is bij bep zorgverzekeraa rs gratis te verkijgen ;)

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2011, 10:04:02 »
En qua intimiteit... sex kan ook ergens anders dan alleen in bed en in de avond;)nope ook bij ons in bed...

Ik denk dat het niks te maken heeft hoe je met het kind omgaat. Ook al laat je het kind in hun eigen bed slapen. De liefde etc voor het kind blijft gewoon zoals het is. Ook al laat je het kind in je bed slapen. Dus daar heeft het niks te maken. Ik zou zelf niet doen. Als ik later kinderen krijg laat ze ik gewoon in hun eigen bed slapen. Maar goed ieder zijn eigen ding.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2011, 10:15:33 »
Ik denk dat het niks te maken heeft hoe je met het kind omgaat. Ook al laat je het kind in hun eigen bed slapen. De liefde etc voor het kind blijft gewoon zoals het is. Ook al laat je het kind in je bed slapen. Dus daar heeft het niks te maken. Ik zou zelf niet doen. Als ik later kinderen krijg laat ze ik gewoon in hun eigen bed slapen. Maar goed ieder zijn eigen ding.
Yeahs, je kan ook zeggen dat je ze uit liefde, voor hun eigen bestwil etc. in hun eigen bedje laat slapen. Ga ik ook doen later.

Offline Woman

• Straight
  • *
  • Strafpunt 3
  • ..Woman..
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2011, 10:36:43 »
Yeahs, je kan ook zeggen dat je ze uit liefde, voor hun eigen bestwil etc. in hun eigen bedje laat slapen. Ga ik ook doen later.

Hahaha, dat kan ook.. :D

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2011, 13:09:03 »
ik heb ook niet gezegt dat het iets met liefde te maken heeft toch?
niw ieder zn eigen keuze.
En btw er is weleens onderzoek gedaan naar t slaapgedrag van kids
En dat het wel invloed heeft op je kind of die bij je op de kamer slaapt
Of in een aparte kamer;)

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #45 Gepost op: 18 mei 2011, 15:24:13 »
Die van mij is nog te klein om bang te zijn voor alleen slapen denk ik.

De eerste paar weken sliep ze in onze kamer in de wieg. Daarna in haar bed (in haar eigen kamer) gelegd.
Volgens mij heeft ze sindsdien 2/3 keer in ons bed gelegen, maar dat was omdat ze een beetje ziekjes was.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #46 Gepost op: 18 mei 2011, 15:26:17 »
jaa als ze ziek zijn heb je ze ook liever lekker bij je :)

meestal beginnen ze bang te worden als ze naar school gaan tussen de 3/4 jaar.
maar sommige ouders maken hun kinderen ook zelf bang hoor
van ja als je niet luisterd of als je daar gaat dan gaat baboelaas je pakken ed,

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #47 Gepost op: 18 mei 2011, 16:15:12 »
Als ze klein zijn, willen ze je aanwezigheid voelen.
Voelen ze die niet, dan gaan ze huilen.
Vaak horen ze je ook gewoon uit de kamer lopen, dan begint de babysirene te loeien.

Yep, daarom weet mijne niet wat een baboelaas is.
En ook nooit bang maken voor iets In huis of zeggen dat je weggaat als ze niet willen slapen.
Ze moeten zich altijd veilig voelen in hun huis.
beter toch!
je moet je kind sowieso niet bang maken vind ik maar goed :P
en een veilig gevoel geven is wel het allerbelangrij kste denk ik, als dat thuis al niet kan waar dan wel :s

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #48 Gepost op: 18 mei 2011, 22:50:24 »
Als ze klein zijn, willen ze je aanwezigheid voelen.
Voelen ze die niet, dan gaan ze huilen.
Vaak horen ze je ook gewoon uit de kamer lopen, dan begint de babysirene te loeien.

ook hier zitten verschillen tussen kinderen.
ene is zelfstandiger en andere wil steeds de aanwezigheid van de ouders.
zoals onze jongste (17 maanden oud) wilt steeds in zijn eigen bedje slapen, maar moet wel mijn t-shirt in zijn bed hebben.
bij het geboorte hadden ze bij hem een speen in zijn mond gedouwd en zeiden dat hij zijn troost hier aan zou vinden.
maar in de eerste  3 weken was de gezeik met zijn fopper al begonnen. om de 2 minuten liet hij zijn speentje uit zijn mond vallen toen kon ik  weer dr heen om die weer in zijn mond te douwen.
op een gegeven moment  dacht ik: laat ik die speen eruit halen en mijn t-shirt in zijn bedje achter zijn voeten leggen.
en dat hielp wel. dus toen maar de t-shirt erin gehouden. en na de 1ste 3 weken tot nu toe geen fopper meer. alleen een stink t-shirt.
maar bij ons wilt hij niet slapen, omdat meneertje lekker uitgebreid in zijn eigen bed wilt liggen

Offline varisha

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Wat je zaait zal je oogsten
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2011, 10:26:14 »
ja ik heb me kleine de eerste 2 maanden bij ons op de kamer gehad maar wel in zijn eigen bed.
en nu slaap hij gewoon in zijn kamer soms als hij echt heel ziek neem ik hem bij ons maar daarna gaat
hij weer naar zijn kamer.
en hij slaapt met zijn knuffels en een lampje aan.
maar nu hij naar school gaat begint hij met ja mama er zit een monster achter de kast en dat soort dingen.
maar ik praat even met hem en laat hem zien dat er niks is en dan gaat hij slapen.

Offline Nadeem

• Two pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #50 Gepost op: 13 juni 2011, 06:14:09 »
Mijn moeder 'klopte' me altijd in slaap. Dus op mij kloppen tot ik in slaap val.
Heb je dat al geprobeerd?

(heb niet het hele topic doorgelezen.)

Kaise.nl

« Reactie #50 Gepost op: 13 juni 2011, 06:14:09 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: