collapse

Auteur Topic: Waarom onze eigen "hindoemannen" niet zo geliefd zijn.  (gelezen 46501 keer)

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: Waarom onze eigen "hindoemannen" niet zo geliefd zijn.
« Reactie #210 Gepost op: 24 oktober 2012, 08:20:52 »
Je gaat totaal voorbij aan de vraag die voor de tweede maal is gesteld. Ik vraag om een voorbeeld hoe die 'leuke' man zijn cultuurbehoud combineert met 'modern' handelen. Hierbij voor de derde maal de oproep om met voorbeelden te komen.

Ik zeg alleen als toevoeging dat wij geen match zijn omdat jij er heel anders over denkt dan ik, did i hurt ya feelings?
Je trekt zomaar je eigen conclusies over mij en andere vrouwen, dus ik heb wel een idee wat voor typ jij bent, anders zou je gewoon volwassen reageren. Weet nou niet wie er hier emotioneel reageert en wie niet. Maargoed blijkbaar wil jij mijn mening niet, want jij hebt zo jouw eigen ideeŽn. Die erg neigen naar mijn mening van ouderwets. Maar nogmaals dat is mijn mening. Waarschijnlijk probeer je op deze manier jouw eigen gedrag goed te praten, maar don't bother cause i really don't care. Ik geef alleen mijn mening, dat is hoe ik erover denk en als jij daar niet mee kan leven, then i don't care. Thanks voor je heel erg subjectieve veroordeling, je zou vaker dit soort discussies aan moeten gaan, kom je alleen maar stommer over.
Kaske kaske!

Kaise.nl

« Reactie #210 Gepost op: 24 oktober 2012, 08:20:52 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #211 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:29:14 »
Cultuurbehoud vs modernisering. Ik denk dat een ieder daar zo een eigen invulling aan geeft. Is het overigens ook echt zo dat onze cultuur inhoudt dat de man alleen maar werkt en de vrouw voor het huishouden zorgt? Ik denk het niet. Al in eerdere generaties hielpen mannen mee in de huishouding en hebben vrouwen ook bijgedragen aan de inkomsten in huis. Mijn (over)grootouders werkten bijvoorbeeld beiden (man en vrouw) op het land en ook de man in huis kookte zo nu en dan. Okee natuurlijk was het wel zo dat de verhoudingen wat anders lagen, maar juist de modernisering brengt hier meer evenwicht in.

Ik denk zelf dat enkele belangrijke aspecten van cultuurbehoud inhouden: Het kunnen spreken en verstaan van de eigen taal. Interesse en respect voor onze achterliggende muziek, kleding, het eten, enige kennis vd geschiedenis van suriname/india, bollywood, de multiculturele samenleving etc. Maar ook geloof en bepaalde tradities die daarbij horen. Het zou jammer zijn als al deze tradities verloren gaan. Maar goed dat is mijn interpretatie zo'n beetje. Dit probeer ik ook toe te passen in het dagelijkse leven en in de opvoeding van mijn kids.

Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

siddhani

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:43:22 »
Cultuurbehoud vs modernisering. Ik denk dat een ieder daar zo een eigen invulling aan geeft. Is het overigens ook echt zo dat onze cultuur inhoudt dat de man alleen maar werkt en de vrouw voor het huishouden zorgt? Ik denk het niet. Al in eerdere generaties hielpen mannen mee in de huishouding en hebben vrouwen ook bijgedragen aan de inkomsten in huis. Mijn (over)grootouders werkten bijvoorbeeld beiden (man en vrouw) op het land en ook de man in huis kookte zo nu en dan. Okee natuurlijk was het wel zo dat de verhoudingen wat anders lagen, maar juist de modernisering brengt hier meer evenwicht in.

Ik denk zelf dat enkele belangrijke aspecten van cultuurbehoud inhouden: Het kunnen spreken en verstaan van de eigen taal. Interesse en respect voor onze achterliggende muziek, kleding, het eten, enige kennis vd geschiedenis van suriname/india, bollywood, de multiculturele samenleving etc. Maar ook geloof en bepaalde tradities die daarbij horen. Het zou jammer zijn als al deze tradities verloren gaan. Maar goed dat is mijn interpretatie zo'n beetje. Dit probeer ik ook toe te passen in het dagelijkse leven en in de opvoeding van mijn kids.

V heel goed uitgelegd, dat is precies wat ik bedoel en wat cultuur voor mij inhoudt.
Tegenwoordig moet je wel als tweeverdieners door het leven want anders kunnen je kinderen ook niet nuttigen van de opleiding die ze zo graag willen doen. En heb het zelf bij mijn ouders gezien, zij hebben altijd gewerkt maar ons ook samen opgevoed. Wilt niet meteen zeggen dat er een duidelijke rolverdeling aanwezig is. Dat hoeft niet meer. Maar goed dat is mijn mening. Zo heb ik het ervaren, om me heen gezien en wil ik het ook graag doen.
Goed dat je de rest allemaal hebt verwijderd, want het ging niet meer over de topic.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #213 Gepost op: 24 oktober 2012, 12:35:14 »

Waar is het moderne gebleven dan?
Kaske kaske!

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #214 Gepost op: 24 oktober 2012, 12:36:37 »
V heel goed uitgelegd, dat is precies wat ik bedoel en wat cultuur voor mij inhoudt.
Tegenwoordig moet je wel als tweeverdieners door het leven want anders kunnen je kinderen ook niet nuttigen van de opleiding die ze zo graag willen doen. En heb het zelf bij mijn ouders gezien, zij hebben altijd gewerkt maar ons ook samen opgevoed. Wilt niet meteen zeggen dat er een duidelijke rolverdeling aanwezig is. Dat hoeft niet meer. Maar goed dat is mijn mening. Zo heb ik het ervaren, om me heen gezien en wil ik het ook graag doen.
Goed dat je de rest allemaal hebt verwijderd, want het ging niet meer over de topic.

Dus het moderne ziet volgens jou alleen op de taakverdeling tussen de man en de vrouw?
Kaske kaske!

siddhani

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:04:53 »
Dus het moderne ziet volgens jou alleen op de taakverdeling tussen de man en de vrouw?

Wil je mij niet meer quoten, heb gereageerd op V. Dank. Jij hebt duidelijk andere gedachten hierover, net zoals ik, laat het dan ook in het midden en respecteer de mening van een ieder.

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #216 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:10:05 »
Ben het met je eens. Ik heb ook zeker geen haast, het komt, wanneer het weer moet komen. En in de tussentijd lekker chill!
Zo is dat....

''en in de tussentijd leker chill'' ?

vertel.... wat is voor jou ''lekker chill''?  :P

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #217 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:19:16 »
Wil je mij niet meer quoten, heb gereageerd op V. Dank. Jij hebt duidelijk andere gedachten hierover, net zoals ik, laat het dan ook in het midden en respecteer de mening van een ieder.

Doe niet zo kinderachtig. Dit is een forum. Kennelijk weet je niet wat een forum is. Ik stel bovendien alleen vragen. Als dat je niet zint, dan reageer je niet op mijn reacties. Vraag mij echter nooit om niet op reacties te reageren, ookal zijn het de jouwe.
Kaske kaske!

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #218 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:26:49 »
Waarom kan een man niet koken of helpen in het huishouden ?
Vroeger waren het de vrouwen die fulltime in de keuken stonden maar toen werkten ze
ook niet. Nu werken vaak zowel de man als vrouw en kunnen we het huis samen doen.
Sommige mannen misbruiken cultuur voor hun luiheid.

Tuurlijk kan dat, maar dat is niet de vraag. De vraag is of dat cultuurbehoud is. Jij gaat als vrouw zijnde toch ook niet met je ouders bij een man aankloppen voor een dekhai of wel? De man hoort vanuit onze cultuur naar de vrouw te gaan om te kijken.
Kaske kaske!

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #219 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:44:17 »
Tuurlijk kan dat, maar dat is niet de vraag. De vraag is of dat cultuurbehoud is. Jij gaat als vrouw zijnde toch ook niet met je ouders bij een man aankloppen voor een dekhai of wel? De man hoort vanuit onze cultuur naar de vrouw te gaan om te kijken.
Zinloze discussie broer.

Dit soort dingen gaan alleen op wanneer het hen uitkomt.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #220 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:54:43 »
Zinloze discussie broer.

Dit soort dingen gaan alleen op wanneer het hen uitkomt.

Dat denk ik ook, maar misschien dat hier iemand is die het tegendeel kan aantonen.
Kaske kaske!

Offline chander

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #221 Gepost op: 24 oktober 2012, 14:02:24 »
Dat denk ik ook, maar misschien dat hier iemand is die het tegendeel kan aantonen.
Succes... :-P hahahahaa

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #222 Gepost op: 25 oktober 2012, 09:26:57 »
Waar is het moderne gebleven dan?

Mijn interpretatie van een moderne manier van denken en handelen omvat o.a. gelijke rechten voor man en vrouw, acceptatie van andersgelovige n, acceptatie van mensen met een andere sexuele geaardheid, het minder in hokjes en gelaagdheid (bevolking) denken, etc.
In het verleden waren tal van deze aspecten er niet of in mindere mate en heeft voor veel ellende gezorgd. Ik vind het ook goed dat dit wordt losgemaakt van de cultuur.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #223 Gepost op: 25 oktober 2012, 09:32:08 »

Ik vind het wel terecht dat siddhani dit aanhaalt als een belangrijk aspect binnen de hindoestaanse cultuur. Ze legt het ook uit in haar vorige reactie. Vroeger was de taakverdeling nogal anders vanwege bepaalde redenen. Tegenwoordig is het idd heel lastig om met een gezin goed rond te komen als maar 1 partner een inkomen heeft. In het moderne gezin werken man en vrouw dan vaak ook fulltime en delen zij ook (evenwichtiger) in het huishouden.

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #224 Gepost op: 25 oktober 2012, 13:01:39 »
Mijn interpretatie van een moderne manier van denken en handelen omvat o.a. gelijke rechten voor man en vrouw, acceptatie van andersgelovige n, acceptatie van mensen met een andere sexuele geaardheid, het minder in hokjes en gelaagdheid (bevolking) denken, etc.
In het verleden waren tal van deze aspecten er niet of in mindere mate en heeft voor veel ellende gezorgd. Ik vind het ook goed dat dit wordt losgemaakt van de cultuur.

Als je het losmaakt, dan zeg je dat het geen onderdeel uitmaakt van, waardoor deze punten niet zouden meespelen in de discussie.
Kaske kaske!

Offline Shabba

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #225 Gepost op: 25 oktober 2012, 13:06:21 »
Ik vind het wel terecht dat siddhani dit aanhaalt als een belangrijk aspect binnen de hindoestaanse cultuur. Ze legt het ook uit in haar vorige reactie. Vroeger was de taakverdeling nogal anders vanwege bepaalde redenen. Tegenwoordig is het idd heel lastig om met een gezin goed rond te komen als maar 1 partner een inkomen heeft. In het moderne gezin werken man en vrouw dan vaak ook fulltime en delen zij ook (evenwichtiger) in het huishouden.

Ze haalt dat helemaal niet aan als belangrijk aspect binnen de Hindoestaanse cultuur. Ze stelt eerder juist dat het geen onderdeel uitmaakt van. Jij stelde de vraag of dat wel zo is.

Jij hebt het nu over praktische zaken, maar dat is nog steeds geen beantwoording van de vraag.

Laten we het even stap voor stap doen:

Ben je het met mij eens dat de rolverdeling tussen man en vrouw (Hindoestaans) cultureel bepaald is. Het maakt onderdeel uit van onze cultuur en is daarmee verweven. Eens of niet?
Kaske kaske!

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #226 Gepost op: 13 oktober 2013, 18:26:39 »
Het kan natuurlijk weleens gebeuren dat je verliefd wordt op iemand van een ander ras en daar heb ik ook niks op tegen, maar je ziet het de laatste tijden inderdaad wel erg vaak.
Ik hoor hindoestaanse vrouwen ook vaak zeggen "ik val niet op hindoestanen", zijn hindoestaanse mannen dan zo onaantrekkelij k?
Ik vind van niet en volgens mij schuilt er meer achter.
Zou van desbetreffde dames wel willen weten waarom ze zich zo afzetten tegen hindoestaanse mannen.
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #227 Gepost op: 13 oktober 2013, 18:32:33 »
Het kan natuurlijk weleens gebeuren dat je verliefd wordt op iemand van een ander ras en daar heb ik ook niks op tegen, maar je ziet het de laatste tijden inderdaad wel erg vaak.
Ik hoor hindoestaanse vrouwen ook vaak zeggen "ik val niet op hindoestanen", zijn hindoestaanse mannen dan zo onaantrekkelij k?
Zou van desbetreffende dames wel willen weten waarom ze zich zo afzetten tegen hindoestaanse mannen.
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

calcutta

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: 1 november 2013, 16:24:08 »
Zou van desbetreffde dames wel willen weten waarom ze zich zo afzetten tegen hindoestaanse mannen.

Dat heeft te maken met o.a een lichte huidskleur dus lichamlijke kenmerken(lengte,huidskleur en status).
Meeste hindoe vrouwen zijn bruin tot donkerbruin van huidskleur, als ze een donkere man nemen dat is meestal het geval met hindoe mannen,
dan krijgen ze een bruine tot donkerbruine kinderen.

In Nederland heb je meerdere keuze van turkse tot nederlanse mannen die blank zijn, dus gaan de vrouwen daar winkelen.
Hindoe vrouwen hoeven hiervoor niet te schamen, dit verschijnsel zie je bij alle donkere vrouwen gebeuren(africa,indo,hispanics etc.).

overigens, donkere mannen kiezen ook liever een lichtere vrouw als ze de kans krijgen, alleen ze worden vaker afgewezen dan  donkere vrouwen.     

Dus lichte/blanke huidskleur is de mode, veel fabrikanten van cosmetica spelen hierop in, en verkopen producten om lichte huidskleur te krijgen.

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #229 Gepost op: 4 november 2013, 21:57:24 »
Oow oke!  :smile001:
Jammer dat men nog steeds zo met kleur bezig is en daardoor bij voorbaat al veel hindoestaanse mannen diskwalificeer d want dat is wat je zegt, als ik het goed begrijp.
Ergens heb je ook wel gelijk denk ik want ik zie tegenwoordig veel hindoestaanse dames met witte mannen.
Snap sowiso niet wat er zo aantrekkelijk moet zijn aan een roomblanke huid maar oke.

Waarheid

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: 4 november 2013, 23:05:37 »
Dat heeft te maken met o.a een lichte huidskleur dus lichamlijke kenmerken(lengte,huidskleur en status).
Meeste hindoe vrouwen zijn bruin tot donkerbruin van huidskleur, als ze een donkere man nemen dat is meestal het geval met hindoe mannen,
dan krijgen ze een bruine tot donkerbruine kinderen.

In Nederland heb je meerdere keuze van turkse tot nederlanse mannen die blank zijn, dus gaan de vrouwen daar winkelen.
Hindoe vrouwen hoeven hiervoor niet te schamen, dit verschijnsel zie je bij alle donkere vrouwen gebeuren(africa,indo,hispanics etc.).

overigens, donkere mannen kiezen ook liever een lichtere vrouw als ze de kans krijgen, alleen ze worden vaker afgewezen dan  donkere vrouwen.     

Dus lichte/blanke huidskleur is de mode, veel fabrikanten van cosmetica spelen hierop in, en verkopen producten om lichte huidskleur te krijgen.

grootste onzin. veel vrouwen houden juist meer van donkere mannen. lichte mannen en donkere vrouwen zijn niet gewild. hind. vrouwen die men bakras trouwen doen dat meestal omdat ze geen hindoestaanse man kunnen krijgen.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #231 Gepost op: 5 november 2013, 09:13:39 »
grootste onzin. veel vrouwen houden juist meer van donkere mannen. lichte mannen en donkere vrouwen zijn niet gewild. hind. vrouwen die men bakras trouwen doen dat meestal omdat ze geen hindoestaanse man kunnen krijgen.
Oow oke!  :smile001:
Jammer dat men nog steeds zo met kleur bezig is en daardoor bij voorbaat al veel hindoestaanse mannen diskwalificeer d want dat is wat je zegt, als ik het goed begrijp.
Ergens heb je ook wel gelijk denk ik want ik zie tegenwoordig veel hindoestaanse dames met witte mannen.
Snap sowiso niet wat er zo aantrekkelijk moet zijn aan een roomblanke huid maar oke.
Hindoestaanse vrouwen die met Nederlanders trouwen zijn meestal gewoon golddiggers. De huidskleur van hun partner zijn ze niet in geinteresseerd het gaat ze meer om zijn portemonnee.

scarlet chander

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: 5 november 2013, 10:15:01 »
Hindoestaanse vrouwen die met Nederlanders trouwen zijn meestal gewoon golddiggers. De huidskleur van hun partner zijn ze niet in geinteresseerd het gaat ze meer om zijn portemonnee.
jij bent meeste gehate member

denk na

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: 5 november 2013, 12:03:44 »

want alle blanken zijn rijk? echt weer een reactie van jou dat nergens op slaat!!!!!

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #234 Gepost op: 5 november 2013, 13:33:34 »

Er zijn zat hindoestaanse mannen wiens zakken ook goed gespekt zijn maar toch kiezen velen liever voor een nederlander dan een hindoestaan die alles goed voor elkaar heeft.
Lijkt wel alsof ze witte mensen nog steeds als superieur zien.

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #235 Gepost op: 5 november 2013, 19:38:38 »
want alle blanken zijn rijk? echt weer een reactie van jou dat nergens op slaat!!!!!
Jij bent hier de idioot.

Over het algemeen zijn autochtonen gemiddeld nog altijd welvarender dan allochtonen. Dit betekend voor een golddiggertje natuurlijk dat ze meer kans op een gevulde portemonnee heeft bij een tata dan bij een mede Hindoestaan.

Vooral die Hindoestanen in Transvaal/Laakkwartier/Schilderswijk en de Bijlmer hebben geen cent te makken.

Kaise.nl

« Reactie #235 Gepost op: 5 november 2013, 19:38:38 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: