Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: kinderen met een beperking...  (gelezen 368 keer)

Offline ..BaBy_MisZ..

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
kinderen met een beperking...
« Gepost op: 21 april 2011, 11:04:45 »
Ik vraag me af hoe er binnen de hindoestaanse gemeenschap word omgegaan met kinderen/volwassen die gehandicapt zijn?

Ik was nog klein en woonde in een opvanghuis met me ma, we hadden daar een hindoestaanse vrouw die een zoon had met
het downsyndroom, ik was nog klein ik durfde nooit bij hun naar binnen te gaan vond het eng, maar die vrouw die ging ook in die 6 maanden
dat ze daar gewoont heeft niet naar buiten met haar zoon, alsof zei der schaamde voor hem. Achteraf heb ik ook gehoord van me moeder dat
die vrouw bijna elke avond zat te huilen omdat ze heel erg beperkt was in haar vrijheid door der zoon. Uiteindelijk is die vrouw naar suriname verhuist,
en nu heb ik gehoord dat ze in de zomervakantie weer naar NL komt om te wonen maar dan zonder kind.

Me oude buurvrouw heeft een zoontje met autisme. Ze heeft een groot gezin 6 kinderen en zijzelf dan. Bij hun is er in de 6 jaar dat ik naast haar gewoont
heb, heb ik nooit familie over de vloer zien komen, en hun zelf gingen ook nooit ergens naar toe, net kluizenaren.

Een neefje van me heeft een ontwikkelings achterstand hij is nu 19 maar zijn geestelijke lft is gemiddeld iets van 14, hij heeft sinds zijn 14 een vriendin. Het stelletje wou serieus
verder gaan dus met ouders kennis maken ensjow. Toen de moeder van het meisje hoorde van zijn beperking heeft ze gelijk de relatie verboden. NU gaan ze stiekem met elkaar.

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
Re: kinderen met een beperking...
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2011, 11:13:27 »
dat laatste stukje echt stom van die moeder!
er bestaat een gehandicapten wet, die jongen kan die moeder zo voor de rechter slepen.
ik heb een meisje in me klas die is 100% afkeurd om te kunnen werken. maar ondanks haar gebreken heef ze wel haar eigen bedrijf opgezet omdat ze perse wilt werken

Offline ..BaBy_MisZ..

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2011, 11:27:06 »
dat laatste stukje echt stom van die moeder!
er bestaat een gehandicapten wet, die jongen kan die moeder zo voor de rechter slepen.
ik heb een meisje in me klas die is 100% afkeurd om te kunnen werken. maar ondanks haar gebreken heef ze wel haar eigen bedrijf opgezet omdat ze perse wilt werken

tuurlijk je hebt mensen die ondanks hun beperking ver kom, maar je hebt ook mensen die hun hele leven aanhoren ze zijn gehandicapt, ze kunne nooit een normaal leven leven en gwn het beste ervan moeten maken. Een handje vol legt zich daar niet bij neer, maar der rest....
me neefje heeft het erbij gelaten hij wilt zichzelf bewijzen tegenover haar ouders, door tog een diploma of iets te halen. Hij wilt geen ruzie tussen ouders en kind voorzaken. Hij wilt gewoon geaccepteerd worden zoals hij is en zo niet, dan legt hij de keuze bij het meisje, als zei met hem wilt verder gaan dan gaan ze gwn verder, als ze naar haar ouders gaat luisteren, dan weet hij dat ze het niet waard is.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2011, 13:59:16 »
hmmm jeetje dat is wel minder hoor..

ik ken een vrouw van 24 volgens mij.. ook gehandicapt..
maar dr ouders doen echt alles voor dr, nemen dr overal mee naar toe
en dr familie is er ook gewoon voor hun. Ze doet ook aangepast werk, alleen kan ze niet veel omdat ze ook niet kan zien :(
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2011, 13:59:16 »

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2011, 14:01:53 »
Dit is wel erg ja, zo zie ik een vrouw met haar zoon vaak in de sportschool. Haar zoon is lichtelijk gehandicapt dus beetje Mongooltje achtig. Hij kan niet normaal praten maar soms hoor je dan een mekkerende geluid net zoals hoe een schaap dat doet... Vind het heel erg.

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • Geslacht: Man
  • De Enige Echte
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2011, 10:53:20 »
Dit is wel erg ja, zo zie ik een vrouw met haar zoon vaak in de sportschool. Haar zoon is lichtelijk gehandicapt dus beetje Mongooltje achtig. Hij kan niet normaal praten maar soms hoor je dan een mekkerende geluid net zoals hoe een schaap dat doet... Vind het heel erg.
Respectloos. Noem de afwijking gewoon bij naam. Mongool is denigrerend.

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2011, 11:04:17 »
Respectloos. Noem de afwijking gewoon bij naam. Mongool is denigrerend.
Oh sorry, hoe moet je het anders noemen dan?

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2011, 11:11:08 »
Oh sorry, hoe moet je het anders noemen dan?
Ik denk dat het een lichte vorm van het downsyndroom is, maar het kan ook wat anders zijn.

Ik vind het jammer dat mensen met een handicap direct voor mongool uitgemaakt worden. Dat zou tevens ook betekenen dat de inwoners van mongolie allemaal gehandicapt zijn.

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2011, 11:16:26 »
Ik denk dat het een lichte vorm van het downsyndroom is, maar het kan ook wat anders zijn.

Ik vind het jammer dat mensen met een handicap direct voor mongool uitgemaakt worden. Dat zou tevens ook betekenen dat de inwoners van mongolie allemaal gehandicapt zijn.
Idd, je hebt ook helemaal gelijk. Dat is een nettere benaming ervan. Ik kwam er even niet op. But Thanks!

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2011, 11:21:45 »
Idd, je hebt ook helemaal gelijk. Dat is een nettere benaming ervan. Ik kwam er even niet op. But Thanks!

:)
Trouwens. In het woordenboek staat bij mongool dat het een benaming is voor een persoon met het downsyndroom. Ik vind dit niet correct en een zware belediging voor de bevolking van Mongolie. Het woord mongool word in de meeste gevallen negatief (lees: schelden) gebruikt.

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2011, 11:24:10 »
:)
Trouwens. In het woordenboek staat bij mongool dat het een benaming is voor een persoon met het downsyndroom. Ik vind dit niet correct en een zware belediging voor de bevolking van Mongolie. Het woord mongool word in de meeste gevallen negatief (lees: schelden) gebruikt.
Ja dat is helemaal waar wat je zegt... Ik schaam me diep :)

Kaise.nl

« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2011, 11:24:10 »