Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Oppassen  (gelezen 834 keer)

karant

• Gast
Oppassen
« Gepost op: 18 april 2011, 07:48:39 »
wie herkent dat ook. Dat schoonmoeders geen tijd maken voor kleinkinderen daarmee bedoel ik oppassen.
Terwijl je eigen moeder voorover heeft voor jouw. Heeft het te maken dat ik geen dochter van haar bent.
Ze zijn wel heel matrialisme. maar als het om oppassen gaat kunnen ze geen tijd voor je maken.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
Re: Oppassen
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2011, 08:20:56 »
die van mij passen maar al te graag op..

zowel mn ouders als schoonouders.. .
en het  zou ze ook niet echt uit maken of ik nou hun schoondochter ben
t zijn toch hun kleinkinderen dus tjah..
als ze zo raar zouden doen zouden ze eerder hun zoon dr mee hebben denk ik :)
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2011, 10:32:29 »
Mijn schoonouders hebben nog nooit op onze kinderen gepast. Alleen mijn eigen ouders. Daar zijn mijn kinderen ten minste 1 dag per week. Ik vertrouw mijn ouders meer dan mezelf.
Voorts wonen mijn schoonouders ver (A'dam) en hebben ze ook andere kleinkinderen om op te passen. Ze zien onze kinderen 2 a 3 keer per jaar.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2011, 10:34:14 »
2 a 3 keer per jaar? OMG zo weiniggggggggg g

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2011, 10:34:14 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2011, 10:36:44 »
2 a 3 keer per jaar? OMG zo weiniggggggggg g

Haha ja misschien net iets vaker.. op een feestje... maar we gaan 2 keer per jaar daar.. Is idd wel weinig hoor. Maar ja..  De ouders van een vrouw horen niet zo vaak thuis bij je te komen.. is een beetje traditie in die familie. Ze hebben meer contact met de zonen.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2011, 10:41:26 »
jeetje :S zo stommme traditie :S sorry dat ik dat zeg hoor Vinod

ok ik ga ook niet vaak naar mijn fam dat is ook op 1 hand te tellen in een jaar :P
maar zij komen gelukkig wel vaak hier , als ze dat niet zouden doen zou ik me echt verrot en ongelukkig voelen denk ik :S

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2011, 10:47:31 »
jeetje :S zo stommme traditie :S sorry dat ik dat zeg hoor Vinod

ok ik ga ook niet vaak naar mijn fam dat is ook op 1 hand te tellen in een jaar :P
maar zij komen gelukkig wel vaak hier , als ze dat niet zouden doen zou ik me echt verrot en ongelukkig voelen denk ik :S

Ohhw oke.. nee mijn schoonouders zijn echt nog van de oude stempel... als ze al eens komen.. is het echt voor even.. ze eten en drinken niet eens.. is niet toegestaan.. Ik heb het alleen 2 of 3 keer ofzo meegemaakt in de 9 jaar dat ik ze ken.. dat ze bij ons hebben gegeten.. dat was met het trouwen en misschien 2 keer met een verjaardag? Maar ja ik vind het wel goed zo eigenlijk... ben dat al gewend. Mijn ouders gaan eigenlijk ook niet echt zo vaak naar hun dochters thuis.. meer op feestjes. Kinderen gaan meer naar de ouders toe..

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2011, 11:07:54 »
Ohhw oke.. nee mijn schoonouders zijn echt nog van de oude stempel... als ze al eens komen.. is het echt voor even.. ze eten en drinken niet eens.. is niet toegestaan.. Ik heb het alleen 2 of 3 keer ofzo meegemaakt in de 9 jaar dat ik ze ken.. dat ze bij ons hebben gegeten.. dat was met het trouwen en misschien 2 keer met een verjaardag? Maar ja ik vind het wel goed zo eigenlijk... ben dat al gewend. Mijn ouders gaan eigenlijk ook niet echt zo vaak naar hun dochters thuis.. meer op feestjes. Kinderen gaan meer naar de ouders toe..
hmmmmm ok :S

jaa ik vind wel dat kinderen meer naar hun ouders moeten gaan dan andersom..
maar helaas gaat dat niet altijd zo :P

ik ga echt wel bij mn dochters op bezoek later :P tenzij ze het niet willen haha

Offline Titania

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2011, 12:44:16 »
Wat?

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Nothing changed.
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2011, 12:47:40 »
Wat?
Die schoonouders zijn materialisme.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2011, 12:53:54 »
WHuahahaha dan moet je die vol geXXXpte pamper meegeven.... als ze zo matrialistisch zijn...

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2011, 14:23:41 »
Haha ja misschien net iets vaker.. op een feestje... maar we gaan 2 keer per jaar daar.. Is idd wel weinig hoor. Maar ja..  De ouders van een vrouw horen niet zo vaak thuis bij je te komen.. is een beetje traditie in die familie. Ze hebben meer contact met de zonen.
Dat lijkt me echt fucked up.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2011, 14:24:10 »
WHuahahaha dan moet je die vol geXXXpte pamper meegeven.... als ze zo matrialistisch zijn...
Whaha, getver, PXXXpsy!!

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2011, 14:29:00 »
Dat lijkt me echt fucked up.

Hoezo? Wil je vaak je (schoon)ouders bij je over de vloer dan? Op gegeven moment raak je een beetje los van ze.. en dan lijkt het me normaal dat je elkaar wat minder ziet.. en doorgaans gaan de kids dan naar de ouders.. leuke is dat je bij je ouders of schoonouders dan vaak ook andere broers of zussen van jezelf of van je partner tegenkomt.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 18 april 2011, 14:35:20 »
Hoezo? Wil je vaak je (schoon)ouders bij je over de vloer dan? Op gegeven moment raak je een beetje los van ze.. en dan lijkt het me normaal dat je elkaar wat minder ziet.. en doorgaans gaan de kids dan naar de ouders.. leuke is dat je bij je ouders of schoonouders dan vaak ook andere broers of zussen van jezelf of van je partner tegenkomt.
Hoezo... in de eerste plaats dat -hoe het daar staat- het alleen lijkt te gelden voor de ouders van de vrouw en niet voor de ouders van de man. Je lijkt dat zelf niet heel raar te vinden? Alleen al het gegeven dat daar een onderscheid in wordt gemaakt, vind ik fucked up. En sowieso, dat je kinderen hun nani en nana zo weinig zien.

Wij gaan ook wel regelmatig naar m'n nani en nana, al wonen ze in A'dam. We zijn die afstand wel gewend, zo superver is 't ook weer niet. Ik vind het jammer dat ik mijn adji en adja [die is er helaas niet meer] niet heel goed ken of heb gekend, ze wonen in Suriname.

Ik vind het wel fijn als mijn kindjes later ook hecht zijn met hun grootouders. Familiebanden zijn belangrijk voor mij. Met mijn eigen familie en mijn schoonfamilie, maar ook met mijn eigen gezinnetje alleen later.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 18 april 2011, 14:41:36 »
Hoezo... in de eerste plaats dat -hoe het daar staat- het alleen lijkt te gelden voor de ouders van de vrouw en niet voor de ouders van de man. Je lijkt dat zelf niet heel raar te vinden? Alleen al het gegeven dat daar een onderscheid in wordt gemaakt, vind ik fucked up. En sowieso, dat je kinderen hun nani en nana zo weinig zien.

Wij gaan ook wel regelmatig naar m'n nani en nana, al wonen ze in A'dam. We zijn die afstand wel gewend, zo superver is 't ook weer niet. Ik vind het jammer dat ik mijn adji en adja [die is er helaas niet meer] niet heel goed ken of heb gekend, ze wonen in Suriname.

Ik vind het wel fijn als mijn kindjes later ook hecht zijn met hun grootouders. Familiebanden zijn belangrijk voor mij. Met mijn eigen familie en mijn schoonfamilie, maar ook met mijn eigen gezinnetje alleen later.

We gingen in het verleden wel iets vaker.. maar ja dan wordt moederdag niet gevierd, kerst niet gevierd en kom je daar voor niets of dan kom je op verjaardag en dan is de jarige er niet ofzo. Niet elke familie vindt het blijkbaar allemaal zo belangrijk en gaat er anders mee om. Daar kies je niet voor.. je moet je familie maar nemen zoals ze is. De grootouders die echt graag hun kleinkinderen vaak willen zien.. laten dat ook merken.. En anderen nemen genoegen met enkele keren per jaar. Je kan ze niks opdringen.. ze zien andere kleinkinderen weer heel vaak en zijn daar druk mee. Zolang er geen probs zijn in de families en we er allemaal mee kunnen leven.. zie ik er ook niet zozeer een issue in ;)

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2011, 14:44:33 »
We gingen in het verleden wel iets vaker.. maar ja dan wordt moederdag niet gevierd, kerst niet gevierd en kom je daar voor niets of dan kom je op verjaardag en dan is de jarige er niet ofzo. Niet elke familie vindt het blijkbaar allemaal zo belangrijk en gaat er anders mee om. Daar kies je niet voor.. je moet je familie maar nemen zoals ze is. De grootouders die echt graag hun kleinkinderen vaak willen zien.. laten dat ook merken.. En anderen nemen genoegen met enkele keren per jaar. Je kan ze niks opdringen.. ze zien andere kleinkinderen weer heel vaak en zijn daar druk mee. Zolang er geen probs zijn in de families en we er allemaal mee kunnen leven.. zie ik er ook niet zozeer een issue in ;)

Dat is waar. :)

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #17 Gepost op: 18 april 2011, 16:42:49 »
ligt eraan als ouders etc. ver wonen dan zou ik ook niet helemaal daar eerst heen gaan om mn kinderen af te zetten dan zou k ze gwn naar bso ofzo sturen

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 18 april 2011, 16:43:49 »
ligt eraan als ouders etc. ver wonen dan zou ik ook niet helemaal daar eerst heen gaan om mn kinderen af te zetten dan zou k ze gwn naar bso ofzo sturen

wat is bso ??

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #19 Gepost op: 18 april 2011, 16:49:05 »
wat is bso ??
buiten schoolse opvang

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2011, 17:06:02 »
buiten schoolse opvang

hmm heb ik zelf nooit gedaan... probeer de kids toch liever bij fam te laten.. en als dat niet lukt... nemen we ze of mee of we blijven lekker thuis met ze :P
ik vind naschoolse opvang toch net een stapje verder.. je kinderen zijn al zoveel tijd op school.. en dan nog dat erbij..

Maar ja veel ouders doen het wel hoor... wellicht hebben ze er positieve ervaringen mee..

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2011, 17:14:14 »
hmm heb ik zelf nooit gedaan... probeer de kids toch liever bij fam te laten.. en als dat niet lukt... nemen we ze of mee of we blijven lekker thuis met ze :P
ik vind naschoolse opvang toch net een stapje verder.. je kinderen zijn al zoveel tijd op school.. en dan nog dat erbij..

Maar ja veel ouders doen het wel hoor... wellicht hebben ze er positieve ervaringen mee..
idd dat is ook logisch maar als de keus er niet is dan ga je toch naar dingen als creche en bso kijken..

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2011, 11:31:42 »
Ik zet mn kids liever op een bso dan bij fam
Kben nl nogal moeilijk en als ze bij fam zouden blijven zou dr echt ruzie van komen

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 19 april 2011, 11:40:47 »
Ik zet mn kids liever op een bso dan bij fam
Kben nl nogal moeilijk en als ze bij fam zouden blijven zou dr echt ruzie van komen

Zow dan is er wel wat mis met die fam? Als ik me kids bij me directe fam. leden zet... voel ik me juist meer op mijn gemak omdat ik weet dat ze behandeld worden alsof het kun eigen kindjes zijn.. en zelfs nog beter misschien...  Dit weekend gaan ze weer bij me moeder logeren.. Kijken ze altijd naar uit.

Offline Aamh

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2011, 11:58:34 »
wie herkent dat ook. Dat schoonmoeders geen tijd maken voor kleinkinderen daarmee bedoel ik oppassen.
Terwijl je eigen moeder voorover heeft voor jouw. Heeft het te maken dat ik geen dochter van haar bent.
Ze zijn wel heel matrialisme. maar als het om oppassen gaat kunnen ze geen tijd voor je maken.

ahhaha inderdaad en overal verkondigen het gaat mij alleen om mijn
kleinkinderen, ik heb niets met mijn schoondochter te maken.
ahhahhhah en ook nog eens jaloers op moeder van schoondochter zijn omdat zij meer
tijd besteed dan die saas zelf
onlogische saas-mentaliteit

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2011, 12:01:14 »
Ik kan me hier helemaal niet in vinden, in mijn omgeving vind de schoonfamilie het ook leuk om op te passen en het wordt voornamelijk ook 50/50 gedaan. Meeste zien nana en nanie bijna net zo vaak als dat ze adjie en adja zien. Zelf wil ik dat later ook bij mijn kinderen, vindt het belangrijk dat ze met beide kanten een goede band hebben.

Ik zou ook vanaf een bepaalde leeftijd mijn kind naar een opvang laten gaan, al is het maar voor 1 dagdeel. Ik ben namelijk van mening dat als ze een bepaalde leeftij hebben bereikt, ze dan ook moeten kunnen spelen met andere kinderen en niet alleen met kindjes van de familie en volwassenen.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 19 april 2011, 12:06:51 »
Ik kan me hier helemaal niet in vinden, in mijn omgeving vind de schoonfamilie het ook leuk om op te passen en het wordt voornamelijk ook 50/50 gedaan. Meeste zien nana en nanie bijna net zo vaak als dat ze adjie en adja zien. Zelf wil ik dat later ook bij mijn kinderen, vindt het belangrijk dat ze met beide kanten een goede band hebben.

Voorheen dacht ik ook zo.. en puur over het algemeen bekeken zou dat ook het mooiste zijn. Maar in werkelijkheid zul je opmerken dat bepaalde mensen veel invloed uitoefenen op je kinderen.. bewust of onbewust. Als ouders zijnde moet je je daarin kunnen vinden.. Of het nou je eigen ouders betreft of je schoonouders.. Jouw eigen opvoeding moet centraal staan en het zou ideaal zijn als zij daarin mee kunnen gaan. Als je echter merkt dat het niet zo verloopt als je zou willen, dan zul je automatisch ook je kinderen wellicht meer afhouden van bepaalde mensen. Het welzijn en de goede ontwikkeling van je kinderen gaat immers voor alles. En wie het treft met ouders/schoonouders zal daarin makkelijker een goede evenwichtige balans vinden.

Offline Sensuous Gold

• Global Moderator
  • Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 19 april 2011, 12:52:52 »
Voorheen dacht ik ook zo.. en puur over het algemeen bekeken zou dat ook het mooiste zijn. Maar in werkelijkheid zul je opmerken dat bepaalde mensen veel invloed uitoefenen op je kinderen.. bewust of onbewust. Als ouders zijnde moet je je daarin kunnen vinden.. Of het nou je eigen ouders betreft of je schoonouders.. Jouw eigen opvoeding moet centraal staan en het zou ideaal zijn als zij daarin mee kunnen gaan. Als je echter merkt dat het niet zo verloopt als je zou willen, dan zul je automatisch ook je kinderen wellicht meer afhouden van bepaalde mensen. Het welzijn en de goede ontwikkeling van je kinderen gaat immers voor alles. En wie het treft met ouders/schoonouders zal daarin makkelijker een goede evenwichtige balans vinden.

Ik geloof wel dat de ouders die het dichtste bij wonen, zij vaker de kleinkinderen zullen zien. Maar als ik kijk naar mijn vriend en ik, van elkaar weten wij beide dat we het toch niet zullen accepteren als 1 familie closer is met onze kinderen dan de andere familie. Wij zijn beide namelijk hecht met onze familie. Zijn ouders kennende gaan hun kleinkinderen altijd wel willen zien en willen oppassen, mijn ouders kennende ook. Dus dan moet je gewoon een goede balans maken. Ene dag die, andere dag die. Als het door de afstand niet goed kan, dan kan de ene kant vaker oppassen en bij de andere kant gaan ze vaker op visite.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 19 april 2011, 13:06:17 »

Zow dan is er wel wat mis met die fam? Als ik me kids bij me directe fam. leden zet... voel ik me juist meer op mijn gemak omdat ik weet dat ze behandeld worden alsof het kun eigen kindjes zijn.. en zelfs nog beter misschien...  Dit weekend gaan ze weer bij me moeder logeren.. Kijken ze altijd naar uit.
ja njah bij bep van  mn directe fam zou k t wel kunnen omdat ik heel open en eerlijk naar ze ben
en dan kan k makkelijk aangeven van dit wil ik wel en dat niet zonder dat k scheef wordt aangekeken of rotopmerkingen krijg,helaas heb k alleen geen fam hier in de buurt
 Maar bij bijv uhm "anderen" is t anders zij willen alles op hun manier ze houden zich niet aan de regels die je hebt voor je kind en houden dingen zelfs achter van je kind en leren je kind gwn te liegen tegen de eigen ouders:s en mezelf kennende ga ik me irriteren en mezelf ziek maken of mn mond opentrekken.
Hoe dan ook t heeft niet echt voordelen voor mij... Dus daarom als t moet liever creche of bso.

Naina

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 19 april 2011, 13:09:41 »
Mijn ma of zusje passen soms op mijn kids en verder wil ik niet dat anderen op mijn kids passen.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 19 april 2011, 13:09:41 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: