collapse

Auteur Topic: kilometerstand (wat is hoog?)  (gelezen 18527 keer)

koekebakker

• Gast
kilometerstand (wat is hoog?)
« Gepost op: 20 maart 2011, 21:47:16 »
Wat is nu een hoge kmstand? wanneer zou je een auto laten staan op basis van de kilometerstand? Ik wil dit graag weten. Soms zie ik mooie auto's staan met redelijk wat km op de teller en aan deze wagens hangt dan toch een hoog prijskaartje andersom zie ik het ook.

Is het zo dat als er veel korte ritten gereden zijn met een auto en de kilometerstand lager is dit dan slechter is als een auto met relatief meer kilometers waar altijd wat langere ritten mee gemaakt zijn?

Weet iemand hier wat meer van? Wat is een te hoge stand bijv?

Kaise.nl

kilometerstand (wat is hoog?)
« Gepost op: 20 maart 2011, 21:47:16 »

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: kilometerstand (wat is hoog?)
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2011, 22:44:29 »
Wat is nu een hoge kmstand? wanneer zou je een auto laten staan op basis van de kilometerstand? Ik wil dit graag weten. Soms zie ik mooie auto's staan met redelijk wat km op de teller en aan deze wagens hangt dan toch een hoog prijskaartje andersom zie ik het ook.

Is het zo dat als er veel korte ritten gereden zijn met een auto en de kilometerstand lager is dit dan slechter is als een auto met relatief meer kilometers waar altijd wat langere ritten mee gemaakt zijn?

een kmstand zegd niks. als een auto aantoonbaar netjes alle beurten gehad heeft, dan kan zelfs een auto met hoge kmstand in beter staat verkeren dan eentje met weinig kmst.

bijv. aantoonbaar: ene jaar een kleine beurt, andere jaar een grote beurt.
om de 90.000km de d-riem, waterpomp, spanrol en de meeloop rol vervangen moet vervangen zijn.

maar wil je een auto kopen met hoge kmst waarvan beweert wordt, dat hij in perfecte staat is, laat hem alsnog ANWB keuren.
maak wel eerst een afspraak, dat als de auto niet goed blijkt te zijn dat de kosten 150 voor hem/haar is.
is hij wel goed, dat je dan zelf betaald.
of je betaald dan zelf de kosten, maar rekent de reparatie  kosten van de bedrag af.
een auto meenemen voor een mee neem prijs,  kan je voor de kosten te komen staan.

koekebakker

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2011, 23:13:51 »
thnx hier heb ik wel wat aan ;)

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2011, 23:17:32 »
thnx hier heb ik wel wat aan ;)
geen dank ;-)

er zullen vast wel nog meer mensen met adviesen komen de bruikbaar zijn

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2011, 10:50:09 »

Zegt idd niks.  Ik heb een kmstand van 88.000 maar krijg toch allerlei gezeur, en deze is ook elk jaar geweest voor een onderhoudsbeur t etc.

Een hoge kmstand heeft alleen niet mijn voorkeur. Maar dat is mijn eigen mening. Heb laatste tijd wat auto's verkocht, en zie toch dat mensen schrikken als ze een kmstand van boven de 200.000 zien bij een diesel, en 180.000 benzine. Dat t dealeronderhou den is zegt ook niet alles voor mensen dus.

En voor mij is het meer dat ik zo een tweedehandse auto niet lang wil rijden. Na 1-2 jaar loos ik het al.

Offline m_rafi

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2011, 11:06:35 »
Zegt idd niks.  Ik heb een kmstand van 88.000 maar krijg toch allerlei gezeur, en deze is ook elk jaar geweest voor een onderhoudsbeur t etc.

Een hoge kmstand heeft alleen niet mijn voorkeur. Maar dat is mijn eigen mening. Heb laatste tijd wat auto's verkocht, en zie toch dat mensen schrikken als ze een kmstand van boven de 200.000 zien bij een diesel, en 180.000 benzine. Dat t dealeronderhou den is zegt ook niet alles voor mensen dus.

En voor mij is het meer dat ik zo een tweedehandse auto niet lang wil rijden. Na 1-2 jaar loos ik het al.
ai dus datt!

afgelopen donderdag bleek me versnellingsba k kadoek!! (peugeot 406 coupe benzine)
moet nog gerepareed worden (hopelijk aanstaande zaterdag )
maar is pas stuk gegaan na 194000 op me KM en dat voor een auto van Bj 2000
me oom (peugeot ) auto monteur zei normaal moet het bij 17000 Km vervangen worden...

dus idd KM zeg niks

FEELINGS
WEBSITE : http://feelings-band.nl

REAL II REAL
real-2-real@hotmail.com
(zangeres gezocht)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2011, 11:51:00 »

Tjah moeilijke vraag.. een Diesel rij je meestal tot max 300.000 en bezine misschien 250.000
Maar met de betere kwaliteit merken zoals Mercedes zijn veel hogere km standen haalbaar..  soms toch 4 tot 5 ton of hoger
Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor km stand meer dan 150.000... omdat naar verwachting veel slijtage (motorisch) zal hebben opgetreden.. En dan wordt er nog vaak gesproken over snelwegkm's maar hoe kun je dat verifieren achteraf?
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2011, 22:41:28 »
Tjah moeilijke vraag.. een Diesel rij je meestal tot max 300.000 en bezine misschien 250.000
Maar met de betere kwaliteit merken zoals Mercedes zijn veel hogere km standen haalbaar..  soms toch 4 tot 5 ton of hoger
Persoonlijk zou ik niet meer gaan voor km stand meer dan 150.000... omdat naar verwachting veel slijtage (motorisch) zal hebben opgetreden.. En dan wordt er nog vaak gesproken over snelwegkm's maar hoe kun je dat verifieren achteraf?

NAP bekijken. Dan zal je merken of er veel snelwegkm zijn gemaakt.
Of je moet paar van die idioten hebben die elke dag 300 km binnenstad rijden, heel de dag rondjes op Scheveningen boulevard ofzo   :roflol:

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline sjaakie

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • van de kaart
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2011, 13:09:55 »
verschilt ook per merk en inderdaad onderhoud wat de eerst reaguurder post
Bij sprake van twijfel is er geen twijfel

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2011, 13:17:59 »
Ik let ieder geval op de onderhoudsboek jes. Mijnes is elk jaar geweest voor een kleine of grote beurt, en de kmstand was wel laag.

Dat zijn belangrijke dingen voor mij. NAP moet ook kloppen natuurlijk, ik hoef geen auto met een valse kmstand, of trendbreuk. Bij trendbreuk kan de kmstand door NAP wel altijd gecorrigeerd worden als blijkt dat het om een kleine verschil gaat.

Heb de laatste tijd wel wat dingen moeten vervangen, maar dat moet ook wel bij een auto van 10 jaar oud.

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2011, 20:40:08 »
Zal wel een groot verschil zijn tussen een Diesel bijv. van Kia of BMW... (bijv boven de 3 ton)

Willem Holleeder

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2011, 22:38:55 »
Zal wel een groot verschil zijn tussen een Diesel bijv. van Kia of BMW... (bijv boven de 3 ton)
tja daar zeg je me wel wat. maar je moet double ook niet vergelijken met goud

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2011, 12:25:50 »

Hell no dat ik zo een waggie wil. Boven de 3 ton:s. Zulke waggies kan je ook moeilijk kwijt. Mensen letten er tegenwoordig standaard op. Heb waggies gezien met zo een kmstand die een jaar later nog niet zijn verkocht.

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2011, 00:01:34 »
Hell no dat ik zo een waggie wil. Boven de 3 ton:s. Zulke waggies kan je ook moeilijk kwijt. Mensen letten er tegenwoordig standaard op. Heb waggies gezien met zo een kmstand die een jaar later nog niet zijn verkocht.
Het ging mij meer om het verschil tussen de merken (kwaliteit)

Willem Holleeder

Offline rakesh2012

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • There Is No Fate But What We Make
« Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2012, 00:34:09 »
bij 75.000 ongeveer je auto verkopen
en eentje halen met max 5000 dan kan je weer 3/4 jaar verder

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2012, 23:59:26 »
Het is maar net wat je hoog noemt, wij hebben een keer een BMW 320d (E46) gehad in het verleden, gekocht met ong 150.000 op de teller, puntje bij paaltje (ong 8 jaar geleden) de 650.000 km gehaald wegens zakelijk gebruik. De auto is toen weer verkocht aan de BMW dealer voor nader onderzoek, ze wilden weten wat er allemaal was versleten met zo een km stand...wie weet was dat voor toekomstige verbeteringen

Willem Holleeder

koekebakker

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 5 april 2012, 12:39:59 »
Het is maar net wat je hoog noemt, wij hebben een keer een BMW 320d (E46) gehad in het verleden, gekocht met ong 150.000 op de teller, puntje bij paaltje (ong 8 jaar geleden) de 650.000 km gehaald wegens zakelijk gebruik. De auto is toen weer verkocht aan de BMW dealer voor nader onderzoek, ze wilden weten wat er allemaal was versleten met zo een km stand...wie weet was dat voor toekomstige verbeteringen

650.000 is indrukwekkend. Maar dan heb je er vast ook wel vrij veel geld in gepompt. Het blok blijft het vaak wel doen maar de dingen eromheen die slijten af en dat maakt dat mensen er dan vanaf willen.

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #17 Gepost op: 6 april 2012, 22:49:48 »
650.000 is indrukwekkend. Maar dan heb je er vast ook wel vrij veel geld in gepompt. Het blok blijft het vaak wel doen maar de dingen eromheen die slijten af en dat maakt dat mensen er dan vanaf willen.

Onderhoud was altijd goed, dus qua kosten waren het meer de standaard dingen. Voor de rest viel het wel mee

Willem Holleeder

Doerga

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 9 april 2012, 01:43:57 »
amazing jullie neuke niet alleen dezelfde chick
jullie auto fantasie is zelfs t zelfde wahahahaha

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #19 Gepost op: 9 april 2012, 22:53:42 »
amazing jullie neuke niet alleen dezelfde chick
jullie auto fantasie is zelfs t zelfde wahahahaha

Ben jij niet die ene vent met die verrotte rode mazda uit de jaren 80?

PS als gast reageren is sowieso al zielig hahahahah

Willem Holleeder

Kaise.nl

« Reactie #19 Gepost op: 9 april 2012, 22:53:42 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: