Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Hindoestaanse vrouwen scheinheilige hielenlikkende roddelaars?  (gelezen 2496 keer)

Offline Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
Ram Ram dames en heren,

Een bekend stereotype met betrekking tot Hindoestaanse vrouwen is vaak dat ze schijnheilig zijn, roddelen en op school/werk vaak de hielen likken van bakras.

Het opmerkelijkste aan deze stereotypering is dat hij van de Hindoestaanse gemeenschap zelf komt en niet is verzonnen of opgemerkt door buitenstaander s.

Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit ervaren in jullie dagelijkse leven, ik zelf merk alleen het laatste punt wel vaak. Roddelen en schijnheilighe id vind ik daarentegen geen kenmerken van de Hindoestaanse vrouw.

Wat vinden de dames op kaise.nl hiervan zien jullie dit vaak bij andere Hindoestaanse vrouwen of beschouwen jullie dit als typisch geklaag van mannen?

Jullie mening hierover aub.

Ps nog een subh holi.

Met vriendelijke groeten,

ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Sweet Candy

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 7
Re: Hindoestaanse vrouwen scheinheilige hielenlikkende roddelaars?
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2011, 19:36:53 »
Ram Ram dames en heren,

Een bekend stereotype met betrekking tot Hindoestaanse vrouwen is vaak dat ze schijnheilig zijn, roddelen en op school/werk vaak de hielen likken van bakras.

Het opmerkelijkste aan deze stereotypering is dat hij van de Hindoestaanse gemeenschap zelf komt en niet is verzonnen of opgemerkt door buitenstaander s.

Mijn vraag aan jullie is hoe jullie dit ervaren in jullie dagelijkse leven, ik zelf merk alleen het laatste punt wel vaak. Roddelen en schijnheilighe id vind ik daarentegen geen kenmerken van de Hindoestaanse vrouw.

Wat vinden de dames op kaise.nl hiervan zien jullie dit vaak bij andere Hindoestaanse vrouwen of beschouwen jullie dit als typisch geklaag van mannen?

Ps nog een subh holi.

MAFKEES

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2011, 20:04:37 »
jongen toch , waarom steeds zo negatief man

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2011, 21:16:30 »
je hebt t overal wel dat roddelen enzo
misschien valt het hindoestanen bij elkaar onderling meer op
omdat ze ook meer met elkaar omgaan?
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2011, 21:16:30 »

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2011, 22:23:21 »
jongen toch , waarom steeds zo negatief man

Ik ben juist niet negatief, maar ik hoor dit vaak als het over vooral de wat oudere (30 tm 50) hindoestaanse vrouwen gaat.

Ik zelf merk alleen dat ze beetje onderdanig zijn naar NL'ers toe, maar van roddelen en schijnheilig zijn merk ik niks. Ik hoor daarentegen wel deze dingen van oudere Hindoestanen en ooms van mij maken wel eens grappen over nooit met een Hindoestaans meisje trouwen die kosten alleen geld enzo.

Maar je weet dat stereotypen niet op lucht gebaseerd zijn er zit altijd wel een kern van waarheid in en ik wou weten hoe jullie wat ik net noemde ervaren om te kijken welke conclusie ik kan trekken.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2011, 22:31:19 »
Ik ben juist niet negatief, maar ik hoor dit vaak als het over vooral de wat oudere (30 tm 50) hindoestaanse vrouwen gaat.

Ik zelf merk alleen dat ze beetje onderdanig zijn naar NL'ers toe, maar van roddelen en schijnheilig zijn merk ik niks. Ik hoor daarentegen wel deze dingen van oudere Hindoestanen en ooms van mij maken wel eens grappen over nooit met een Hindoestaans meisje trouwen die kosten alleen geld enzo.

Maar je weet dat stereotypen niet op lucht gebaseerd zijn er zit altijd wel een kern van waarheid in en ik wou weten hoe jullie wat ik net noemde ervaren om te kijken welke conclusie ik kan trekken.
Ja, wat wil je nou. Een vrouw die niet werkt en thuis alleen maar het huishouden mag doen van de gemiddelde Hindoestaanse man: tuurlijk kost een vrouw dan geld. o_O

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2011, 22:32:30 »
Stel iedereen zegt hier dat alle Hindoestaanse vrouwen roddelen, wat ga je doen dan?

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2011, 23:37:05 »

in denk zelf dat mensen roddelen om tot een bepaalde groep bij te horen.
omdat ze zich onderdanig voelen en op deze manier ze zich meer voordoen dan dat ze daad werkelijk zijn.

vaak hebben ze geen eigen mening en waaien met alle winden mee.

aisan insaan ke bolel djaa hai: begaar ke lota

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2011, 00:08:35 »
Mensen roddelen gewoon omdat ze geen andere gesprekstof hebben
Wat mij opvalt bij mensen om me heen ( kan toeval zijn?) is dat vaak de wat 'dommere' mensenmet gebrek aan kennis over bijv alg zaken sneller overgaan op roddelen...

.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Kaajal25

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2011, 07:14:49 »
alsof hindoestaanse mannen niet roddelen , jochie

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2011, 08:36:42 »
alsof hindoestaanse mannen niet roddelen , jochie
dat doen ze ook ook. maar dat zijn meer wijfjes onder de mannen die niks beters te doen hebben.
zo ken ik ook een paar. vaak laten ze ook de vuile werk opknappen door hun vrouw

Offline Sharina--

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2011, 09:51:04 »
Dat is hun medicijn. Dan voelen ze zich weer goed! Triest is dat!

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2011, 12:16:48 »
sick

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2011, 12:23:59 »
Het is wel zo dat veel hindoestaanse vrouwen het hoog ophebben met de westerse normen en waarden. Vaak wordt de eigen cultuur negatief benaderd, waarin de man voorheen een meer dominante rol had. Ook zijn in het westen aspecten als homoseksualite it geen taboe.. en dat wordt zeer op prijs gesteld. Ik begrijp het wel, maar lang niet alles is zo negatief aan onze traditionele cultuur. Hielen likken van bakra's... het gebeurt te veel.. en onnodig.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2011, 13:42:42 »
Het is wel zo dat veel hindoestaanse vrouwen het hoog ophebben met de westerse normen en waarden. Vaak wordt de eigen cultuur negatief benaderd, waarin de man voorheen een meer dominante rol had. Ook zijn in het westen aspecten als homoseksualite it geen taboe.. en dat wordt zeer op prijs gesteld. Ik begrijp het wel, maar lang niet alles is zo negatief aan onze traditionele cultuur. Hielen likken van bakra's... het gebeurt te veel.. en onnodig.
Laten we eerlijk wezen, ook de Hindoestaanse mannen genieten van de 'westerse normen en waarden' als het ze uitkomt, haha.

Als je bepaalde westerse normen en waarden waardeert, betekent dat nog niet dat je niks meer moet hebben van je eigen cultuur. Waarom moet het of of zijn, kan toch ook en en zijn. In mijn geval zou ik iig zeggen dat ik gewoon het beste heb gepakt van twee culturen.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2011, 13:50:35 »
Wat ik me nog wel kan voorstellen is dat het bij sommige culturen, waaronder de Hindoestaanse, vaker gebeurt. Dat komt dan meer doordat het een cultuur is van 'ons kent ons', het is meer gericht op relaties, hechtere gemeenschap, minder individualisti sch en 'anoniem' dan bijvoorbeeld de Nederlandse. 

Verder, wat ik om me heen heb gezien en zie: roddelen is écht niet alleen voorbehouden aan de Hindoestaanse vrouw. Ook de Hindoestaanse mannen kunnen er wat van. En ook andere volkeren, óók bakra's. Zowel mannen als vrouwen. In alle lagen van de bevolking wordt het gedaan. Bij mijn vorige werkgever zat ik op de kamer met een aantal projectleiders en een projectsecreta ris. De grootste roddelnichten waren de mannen! Ik hou me er niet mee bezig, heb er een hekel aan. Wisten ze ook van mij, mss dat ze het daarom veilig vonden om 't in mijn bijzijn te doen, haha.

Verder klopt het denk ik ook wel wat LL zegt: gebrek aan gespreksstof, eigen leven, etc.

Offline Aamh

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2011, 09:52:35 »
Ram Ram dames en heren,

Ps nog een subh holi.

sjonge jonge ....tegenwoord ig admi, mardana, londa auratiane ke kaan kaht daise
chugli kare me

Naina

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2011, 10:15:13 »
sjonge jonge ....tegenwoord ig admi, mardana, londa auratiane ke kaan kaht daise
chugli kare me

:roflol:

Offline Flexylexy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • Tease the day
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2011, 10:34:19 »
en als ze dan eindelijk een baan hebben ipv dubbele uitkering trekken, doen ze zo uit de hoogte dan je ze over de balie wilt trekken en ze alle hoeken van t kantoor wilt laten zien!

Offline Nikki

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2011, 22:07:05 »
Je hebt het over de vrouwen....de mannen kunnen er ook wat van hoor.  Wat vinden jullie van die mannen die opeens een bakra accent hebben als ze praten met hun collega of leidingegevend e? whuahahahaha. Dat is pas hielen likken.
en ja vrouwen roddelen.. net zo hard als mannen, dat is zeker geen goeie eigenschap. Maar in elk cultuur gebeurt dat. Ik zie dat ook op mn werk. Het zijn de misgunners en nietsnutten die het meest roddelen.

(*)*(*)*(*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)**NIKKI**(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*(*)*)*)*(*)*(*)

Offline Celeste

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2011, 09:49:23 »
Ik stoor me er niet aan, want ik hou me er niet mee bezig....
En als je je ergens niet mee bezig houdt heb je er geen last van  :dontknow:

When the Sun is gone...And the night is long....Mujhe teri Zaroorat hai.....

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2011, 09:52:20 »
Ik stoor me er niet aan, want ik hou me er niet mee bezig....
En als je je ergens niet mee bezig houdt heb je er geen last van  :dontknow:
Dus dat!!! Het zegt meer iets over hen!!!

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2011, 22:03:38 »
Je hebt het over de vrouwen....de mannen kunnen er ook wat van hoor.  Wat vinden jullie van die mannen die opeens een bakra accent hebben als ze praten met hun collega of leidingegevend e? whuahahahaha. Dat is pas hielen likken.
en ja vrouwen roddelen.. net zo hard als mannen, dat is zeker geen goeie eigenschap. Maar in elk cultuur gebeurt dat. Ik zie dat ook op mn werk. Het zijn de misgunners en nietsnutten die het meest roddelen.

Die hindoestaanse mannen met neppe overdreven bakra accent zijn echt een grote grap.

Offline chander

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 6
  • DESI PAPA
« Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2011, 01:01:36 »
Die hindoestaanse mannen met neppe overdreven bakra accent zijn echt een grote grap.
Net zoals die mannen die Johnny heten, maar als de tel gaat: ''hallo met Sjonnie''

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #24 Gepost op: 3 april 2011, 21:17:29 »

zo ongeveer praat ik met een licht haags accent

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 3 april 2011, 22:05:23 »

zo ongeveer praat ik met een licht haags accent
Net zo als die mensen van oh oh cherso?

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #26 Gepost op: 3 april 2011, 23:56:22 »
Net zo als die mensen van oh oh cherso?

nee niet zo plat natuurlijk (beetje belachelijk)  maar je kan best wel horen dat ik uit den haag kom

Offline Chocomel

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #27 Gepost op: 6 april 2011, 22:22:36 »
GR je hebt helemaal gelijk. Om dit af te leren zouden ze zich moeten laten uitnaaien als koeliesletjes door grootgeschapen blanke mannen. Die hebben allemaal minimaal 20cm warm vlees...met patat.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 7 april 2011, 18:20:44 »
Dewanand je hebt helemaal gelijk. Om dit af te leren zouden ze zich moeten laten uitnaaien als koeliesletjes door grootgeschapen blanke mannen. Die hebben allemaal minimaal 20cm warm vlees...met patat.
:D

Offline Saawan

• Schoppen Koning
  • *
  • Strafpunt 0
  • K.0rhie Kapoor!...
« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2011, 18:23:25 »
Geldt dit ook voor (enkele) vrouwen in je eigen familie?
Zoals we de bodem van een meer niet kunnen zien, omdat er rimpels op het wateroppervlak zijn, zo kunnen we de diepten van de geest niet zien, zolang de oppervlakte onrustig is.

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2011, 18:23:25 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: