Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Pandits die bigi pokoe enzo verbieden :/  (gelezen 5535 keer)

Offline gabber sing-

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Pandits die bigi pokoe enzo verbieden :/
« Reactie #180 Gepost op: 5 april 2011, 23:11:43 »
oh ja da heb je gelijk DJOER MACHAIE :D

dan kan je niet zeggen :D

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #181 Gepost op: 14 april 2011, 22:57:19 »
Ik vind het heel goed. Tis gewoon kankermuziek. Hoe kan je zulke muziek nou draaien op een hindoebruiloft? Waardeloos.

Ik ben het

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: 15 april 2011, 09:01:47 »
Ik vind het heel goed. Tis gewoon kankermuziek. Hoe kan je zulke muziek nou draaien op een hindoebruiloft? Waardeloos.

Dan is het net zo erg als dat jij als Hindoe in Nederland woont de nederlandse taal spreekt. Waardeloos?
Ik vind van niet want je kunt dit niet tegenhouden.
Als men volgens de traditionele levenswijze wilt leven en alles doen. Tja dan gewoon verkassen naar India.

We respecteren de huwelijkse rituelen al door tijdens het werk van de pandit, geen andere dingen te doen,
en hem zijn gang laten gaan.
Als ie klaar is, dan is het huwelijk voorbij, en dan kun je je eigen ding doen.
In deze westerse maatschappij is het gewoon niet tegen te houden.
Over enkele generaties zul je misschien wel een DVD in de maroh opzetten ipv een echt pandit te laten komen.
Ik verzin maar iets.
Maar alles veranderd, en natuurlijk proberen pandits er alles aan te doen om tradities te behouden, maar dat lukt niet.

Heel veel dingen lukken niet...
Wilders kan de islamisatie niet stoppen.
Het gat in de ozonlaag kan niet worden gestopt.
De bevolkingsgroe i kan niet worden afgeremd.
Wereldvrede lukt niet.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #183 Gepost op: 15 april 2011, 09:42:42 »
voor sommige mensen is../blijft het glas
altijd
half leeg
:/
im out

Kaise.nl

« Reactie #183 Gepost op: 15 april 2011, 09:42:42 »

Offline Ryshano

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • "Enjoy yourself and have a nice time.."
« Reactie #184 Gepost op: 15 april 2011, 10:00:59 »
Wat vinden jullie ervan als pandits op hindoestaanse bruiloften bigi pokoe, bubbling of iets dergelijks verbieden??

Ik heb een keer meegemaakt dat de vader van de dulhin helemaal gek werd, toen "Waka Waka" ten hore werd gebracht..
Hij is samen met een aantal ooms voor de podium gaan staan en begon te schreeuwen tegen de band dat ze onmiddelijk moesten stoppen..ander s zouden er klappen vallen..
"Wat is dit..." schreeuwde hij, géén kafrie ke gana !!

Die dochter kwam naar hem en zei dat zij en dr man het liedje hadden aangevraagd... die vader werd helemaal gek en zei dat hij die band eruit zou zetten als ze nog 1 kafrie ke gana zouden spelen..

Band gaf aan géén zuid-amerikaanse nummers meer te zullen spelen, dulha en dulhin zeiden dat ze dat wel moesten doen..
Er stond hevige discussie tussen vader enerzijds en anderzijds dulha & dulhin..vader riep dat wat hem betreft Dulha met band en al kon vertrekken wat hem betreft..

Khalie drama om 1 liedje...dan spoor je toch niet...

Ik ben het

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: 15 april 2011, 11:11:21 »
Ik heb een keer meegemaakt dat de vader van de dulhin helemaal gek werd, toen "Waka Waka" ten hore werd gebracht..
Hij is samen met een aantal ooms voor de podium gaan staan en begon te schreeuwen tegen de band dat ze onmiddelijk moesten stoppen..ander s zouden er klappen vallen..

Die dochter kwam naar hem en zei dat zij en dr man het liedje hadden aangevraagd... die vader werd helemaal gek en zei dat hij die band eruit zou zetten als ze nog 1 kafrie ke gana zouden spelen..

Band gaf aan géén zuid-amerikaanse nummers meer te zullen spelen, dulha en dulhin zeiden dat ze dat wel moesten doen..
Er stond hevige discussie tussen vader enerzijds en anderzijds dulha & dulhin..vader riep dat wat hem betreft Dulha met band en al kon vertrekken wat hem betreft..

Rys, inderdaad zomaar drama.

Dit vind ik dus zeer belachelijk.
Wie dan ook, als ik het de vader of zelfs dulha of dulhin,
Als diegene op het moment dat alles bezig is komt klagen over nummerkeuze, dan is het jammer,
maar als band zeg ik dan gewoon accepteren of inpakken en wegwezen, als het je niet aanstaat.
Want toen het contract getekend werd, heeft diegene zn mond niet opengetrokken, dan moet ie nu ook niet komen praten.
En als band is het ook daarom altijd belangrijk dat je voordat je gaat optreden, of in de 1e pauze, de financiele gebeuren afhandeld.
Maar goed al deze afspraken heb je natuurlijk al vastgelegd in het contract.

Bij dit soort mensen is het altijd achteraf gepraat.
Dat zijn ook meestal de mensen die lui zijn om te stemmen maar wel altijd commentaar hebben over politieke beslissingen.
En maar schreeuwen, "ja mijn stem helpt toch niet"

Trouw dan in een mandir, en hou je ***

Offline Popsy

• Schoppen Boer
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #186 Gepost op: 15 april 2011, 11:41:03 »

Echt wacky zeg. Ik zou me rot schamen op dat moment.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Music is the heart of our Soul
« Reactie #187 Gepost op: 15 april 2011, 11:48:40 »

Als je van de ouders weet (en dat weet je meestal heus wel) dat ze geen kafrie ghana's apprecieren.. dan bespreek je dit toch van te voren als je gaat trouwen? Ik weet van me vader dat ie er ook niet van houdt.. hij heeft nare ervaringen met dit volk in Suriname.. en dat neem je niet 123 weg bij zo iemand.. en wij houden er ook rekening mee met onze feesten en hij is dan ook wat flexibeler geworden..
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Naina

• Gast
« Reactie #188 Gepost op: 15 april 2011, 12:01:39 »

Mijn pa had ook een hekel aan kafries (vanaf Suriname al)...maar ik weet wel dat hij geen drama zou schoppen om een liedje....

Pt. Durbali Soekhnandan

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:11:07 »
Nergens voor nodig. Ik verbied het zelf niet. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken wat voor muziek er gespeeld zal worden. Het bruidspaar moet naar mijn mening ook genieten en kunnen vieren dat zijn huwelijk is ingezegend. Helaas maakt iedereen zijn of haar eigen regels en willen dat anderen opleggen of verplichten te volgen.

Ik zie het zo, Shiv Bhagwaan danste ook. Parvati genoot ervan. Waarom de mens dan niet.

Offline Shabba

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #190 Gepost op: 26 november 2011, 22:16:46 »
Ik vind dat drank en vlees niet op een hindoebruiloft thuishoren, maar over muziek en dansen weet ik niet.

Hoezo geen drank?

Offline Finest_Undercover

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #191 Gepost op: 27 november 2011, 00:51:23 »
Wat vinden jullie ervan als pandits op hindoestaanse bruiloften bigi pokoe, bubbling of iets dergelijks verbieden??

Onzin dan zou je bhataik Ghana ook moeten verbieden dit is warschijnlijk zijn persoonlijke visie op het leven! Staat nergens dat het niet mag of wilde je nu al op jouw leeftijd alleen Bajans gaan luisteren? Niks mis mee maar ik bedoel van Pandits deze tijd zijn hypocriet rijden rond in een mercedes vragen geld ze zijn immers dienaren van god dus ze mogen geld aannemen maar niet vragen! Toch gebeurt dit heel vaak dus welke pandit je dat wijs heeft gemaakt is niet realistisch bezig!

Offline Thakur Ganga Singh

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #192 Gepost op: 27 november 2011, 15:47:16 »
Hoezo geen drank?
Omdat drank in de zelfde categorie valt als vlees in het Hindoeïsme van verboden producten die een goede hindoe niet behoort te eten. Bhagwaan accepteert namelijk alleen als offer dat wat een mens hoort te eten.

ज़िंदगी तो बेवफ़ा है एक दिन ठुकरायेगि। मौत महबूब है अपने साथ लेकर जाएगी।

Offline Shabba

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #193 Gepost op: 27 november 2011, 15:55:15 »
Omdat drank in de zelfde categorie valt als vlees in het Hindoeïsme van verboden producten die een goede hindoe niet behoort te eten. Bhagwaan accepteert namelijk alleen als offer dat wat een mens hoort te eten.

Waarop baseer je dat?

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #194 Gepost op: 27 november 2011, 16:32:19 »
Waarop baseer je dat?
People in the mode of ignorance like foods that are stale, tasteless, putrid, rotten, refuse, and impure (such as meat and alcohol). (17.10)

So, food should be first offered in sacrifice, or ritual, but what ritual is this? He explains quite clearly that all food, as well as anything else, should first be offered to Him. “If one offers Me with love and devotion a leaf, a flower, fruit or water, I will accept it. O son of Kunti, all that you do, all that you eat, all that you offer and give away, as well as all austerities that you may perform, should be done as an offering unto Me. In this way you will be freed from all reactions to good and evil deeds, and by this principle of renunciation you will be liberated and come to Me.” (Bg.9.26-28)

Dus alles wat aan Krishna bagwaan geofferd mag worden mag ook gegeten worden.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #195 Gepost op: 27 november 2011, 16:36:19 »
Hier ook wat behulpzame teksten uit de Vedas, die door Agniveer op een rijtje zijn gezet:

Rigveda 10.5.6:

One becomes sinful if he or she crosses even one of the 7 restraints. Yaskacharya defines these 7 sins in his Nirukta as: Theft, Adultery, Murder of a noble person, Abortion, Dishonesty, Repeating misdeeds and consumption of alcohol.

Atharvaveda 6.70.1:

Weak minds are attracted towards meat, alcohol, sensuality and womanizing. But O non-violent mind, you focus your mind towards the world in same manner as a mother cares for her child.

Offline Shabba

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #196 Gepost op: 27 november 2011, 16:37:00 »
People in the mode of ignorance like foods that are stale, tasteless, putrid, rotten, refuse, and impure (such as meat and alcohol). (17.10)

So, food should be first offered in sacrifice, or ritual, but what ritual is this? He explains quite clearly that all food, as well as anything else, should first be offered to Him. “If one offers Me with love and devotion a leaf, a flower, fruit or water, I will accept it. O son of Kunti, all that you do, all that you eat, all that you offer and give away, as well as all austerities that you may perform, should be done as an offering unto Me. In this way you will be freed from all reactions to good and evil deeds, and by this principle of renunciation you will be liberated and come to Me.” (Bg.9.26-28)

Dus alles wat aan Krishna bagwaan geofferd mag worden mag ook gegeten worden.

Het vetgedrukte stukje is uitleg/interpretatie. Dat staat er dus niet.

Als je Shivbhakt bent zou dit overigens niet eens opgaan.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #197 Gepost op: 27 november 2011, 16:40:54 »
Het vetgedrukte stukje is uitleg/interpretatie. Dat staat er dus niet.

Als je Shivbhakt bent zou dit overigens niet eens opgaan.
Kennelijk doen de shivbhaktis iets verkeerd want ze zijn duidelijk tegenstrijdig bezig.
Ach ja, shivbhaktis denken ook dat Mahesh een krachtiger aspect van de Brahman is dan Vishnu
Terwijl shiv bhagwaan zelfs al toegegeven heeft zelf een dienaar van Vishnu te zijn.

Jai shri ram!

Bhaat

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: 2 december 2011, 11:46:29 »
Hmm :dontknow:

Maar P(B)andits dansen zelf ook wel bigi pokoe hoor :bunny7:

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #199 Gepost op: 4 december 2011, 20:28:32 »
onze pandit rijdt in een dikke mercedes.. draagt nikes rookt sigaretten en is modern:P

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #200 Gepost op: 4 december 2011, 21:52:25 »
onze pandit rijdt in een dikke mercedes.. draagt nikes rookt sigaretten en is modern:P
Een pandit mag naast basis voorzieningen zoals voedsel, kleding, water, geschriften en een huis geen prive goederen zelf kopen.

Het enige prive bezit wat hij mag hebben is dat wat gelovigen aan hem geven. Dus als hij een auto van iemand anders gekregen heeft is er niks mis mee hoe "dik" die ook is.

Alleen sigaretten rokende pandits heb ik wel moeite mee....

Offline Sjam

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #201 Gepost op: 4 december 2011, 22:00:07 »
Een pandit mag naast basis voorzieningen zoals voedsel, kleding, water, geschriften en een huis geen prive goederen zelf kopen.

Het enige prive bezit wat hij mag hebben is dat wat gelovigen aan hem geven. Dus als hij een auto van iemand anders gekregen heeft is er niks mis mee hoe "dik" die ook is.

Alleen sigaretten rokende pandits heb ik wel moeite mee....
Thakur Ji,
Gij zegt wijze dingen.
Complimenten. ik lees graag uw berichten.
Waarom wordt u geen pandit, of ben je een pandt.
Zelfs al doe je geen goede daden - doe in elk geval geen slechte.

Offline Sjam

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #202 Gepost op: 4 december 2011, 22:01:53 »
Bub, weet je zeker dat het jullie pandit is. (kan ook een valserik zijn hoor die voor pandit speelt).
Zelfs al doe je geen goede daden - doe in elk geval geen slechte.

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #203 Gepost op: 4 december 2011, 22:04:47 »
Thakur Ji,
Gij zegt wijze dingen.
Complimenten. ik lees graag uw berichten.
Waarom wordt u geen pandit, of ben je een pandt.
Ik beheers die hindi taal heel slecht, en spreek geen woord sanskriet.
Dus dat zit er voor mij helaas niet in, hoe graag ik het ook zou willen worden...

Plus ik ben ook nog jong (20) en studeer nog dus ik heb geen tijd om mij volledig aan geloof te wijden, al probeer ik wel zoveel mogelijk mijn best te doen.

Sjam je zou eens op www.hindudharm aforums.com moeten kijken is een forum voor Hindoes waar veel leuke topics op staan.

Koetta

• Gast
« Reactie #204 Gepost op: 9 december 2011, 12:15:38 »
Bub, weet je zeker dat het jullie pandit is. (kan ook een valserik zijn hoor die voor pandit speelt).

Of een zoon van een pandit die denkt dat ie automatisch pandit is....

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #205 Gepost op: 9 december 2011, 13:43:03 »
euhm nee het is geen valserik :P

Kaise.nl

« Reactie #205 Gepost op: 9 december 2011, 13:43:03 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: