collapse

Auteur Topic: Eiwitshake en creatine  (gelezen 28981 keer)

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
Eiwitshake en creatine
« Gepost op: 27 januari 2011, 19:04:58 »
Geachte kaise.nl leden,

Jullie lieve Gangadhar heeft tips nodig op het gebied van fitness ik doe dit al 2 jaar en ik ben wel wat breder geworden en ik zie er ook veel gezonder uit.

Alleen ik hoor veel dingen over Creatine en eiwitshakes.

Nou wil ik weten wat het verschil is tussen die twee voedingssuplem enten.
Zijn ze bijvoorbeeld schadelijk op de langere termijn?

mvg,

G.Rao

Kaise.nl

Eiwitshake en creatine
« Gepost op: 27 januari 2011, 19:04:58 »

koekebakker

• Gast
Re: Eiwitshake en creatine
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2011, 20:31:38 »
wat een onzin dit spul is gewoon onschuldig , eiwit en crea mag je best gebruiken ook op langer termijn. maar verwaarloos je normale voedingspatroo n niet want anders ga je alleen op de eiwitshakes en dat terwijl je ook gewoon goed moet eten natuurlijk. Creatine kan best wat leuke resultaten geven hoor heb het jaren geleden toen ik fitness nog belangrijk vond ook gebruikt. Geeft je net ff dat extra energie waardoor je over je dooie punt kunt komen. Maar overschat het middel niet.De eiwitshakes zijn erg nuttig en creatine helpt goed mee voor extra kracht en vasthouden van wat massa maar ook vooral veel vocht. Creatine vond ik vooral meer een placebo. Als je echte spieropbouwers wil dan moe je aan de verboden middelen gaan denken haha

Offline fairXcHaNge

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Fat people are hard to kidnap :\
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2011, 16:50:35 »
http://forum.dutchbodybuilding.com/
http://forum.bodynet.nl/

Tip: Lees de Sticky's goed door.
Hoop dat dit je een beetje helpt.

koekebakker

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2011, 17:00:35 »
http://forum.dutchbodybuilding.com/
http://forum.bodynet.nl/

Tip: Lees de Sticky's goed door.
Hoop dat dit je een beetje helpt.

die jongen moet gewoon gaan trainen al dat lezen al die theorieeen , gwn trainen en lekker eten , niet te vet , niet te droog gewoon wat je lekker vind , gooi wat shakes en creatine in het dieet en vooruitgang zal een feit zijn.Elk lijf is andere , reageert weer anders , lezen ken geen kwaad natuurlijk maar wat is wijsheid in deze sport man , een mens is van nature niet bedoeld om mega gespierd en alles te zijn ,tenzij we weer terug gaan in de natuur. Tegen mijn zoon zou ik zeggen , jongen ga liever teamsport doen of iets aan vechtsport ofzo die hele ana-aeroische trainingen vind ik eigenlijk maar bullshit , allemaal voor de show , want zonder degelijke cardio is het helemaal niet eens zo gezond. Doe een sport waarbij je natuurlijke bewegingen doet enzo , lekker de longen uiit je lijf loopt flinkt zweet etc. Fitness = show en voor egootjes.

maargoed

Offline fairXcHaNge

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2011, 17:10:29 »
die jongen moet gewoon gaan trainen al dat lezen al die theorieeen , gwn trainen en lekker eten , niet te vet , niet te droog gewoon wat je lekker vind , gooi wat shakes en creatine in het dieet en vooruitgang zal een feit zijn.Elk lijf is andere , reageert weer anders , lezen ken geen kwaad natuurlijk maar wat is wijsheid in deze sport man , een mens is van nature niet bedoeld om mega gespierd en alles te zijn ,tenzij we weer terug gaan in de natuur. Tegen mijn zoon zou ik zeggen , jongen ga liever teamsport doen of iets aan vechtsport ofzo die hele ana-aeroische trainingen vind ik eigenlijk maar bullshit , allemaal voor de show , want zonder degelijke cardio is het helemaal niet eens zo gezond. Doe een sport waarbij je natuurlijke bewegingen doet enzo , lekker de longen uiit je lijf loopt flinkt zweet etc. Fitness = show en voor egootjes.

maargoed

ja dat klopt wel, maar de info op die websites is niet perse bedoeld voor Bodybuilders alleen. Zoals je zelf al zegt lezen kan geen kwaad. (in fitness/ bodybuilding is cardio juist 1 van de belangrijkste onderdelen van het sport)
(Zelf doe ik aan voetbal + fitness, ben nog op zoek naar een goede vechtsport maar ik weet nog niet wat :S)

koekebakker

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2011, 17:21:43 »
weetje wat het is , ik heb toen ik jong was ook zo een afgetraind lijf geambieeerd. Jaren later als ik op die tijd terugkijk moet ik best wel lachen , de figuren die namelijk wel zo een supergespierd lichaam hebben gekregen zijn echt 1 en hetzelfde type persoontje. Mr ego1e klas. Kijk mij dan! Ik ben gespierd en breed en ik doe bijna nix anders dan de hele week me lijf bijhouden mezelf aan allerlei dieeten houden. En voor wat voor dat beetje aandacht dat ze dan krijgen, Nix mis mee hoor tis ze zwaar gegund want met zo een leefstijl ben je niet te benijden en alss (als) ze er plezier in hebben wie ben ik het om te veroordelen. Ik zeg alleen aan die jonge jongens verkijk je er niet op , het is een levensstijl die je moet aanspreken dan kan bijna iedereen het bereiken. Het doel heb ik nooit zo begrepen. jaaaa de aandacht en je ego word er enorm door gestreeld en verder?

Als het puur om sportieve prestaties gaat heb ik een teamsport of vechtsport altijd veel bevredigender gevonden. Ondanks competitie maak je ook vrienden en eerlijk gezegd voelde ik me veel gezonder na een partij voetbal of een potje sparren dan het tillen van gewichten en opgeblazen en overdreven voor de spiegel staan kijken of mn tricep er al een milimeter verder uit steekt en of de buurvrouw dit ook zou opvallen.

Ik had verder best van nature een redelijk gespierd lijf en til nog steeds wel met dumbbelts maar das puur om een beetje sterk te blijven. Verder vind ik af en toe een kilometer of 8 hardlopen wel heel lekker voor lichaam en geest en misschien ga ik binnenkort weer een beetje voetballen.

Offline fairXcHaNge

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2011, 17:31:55 »
weetje wat het is , ik heb toen ik jong was ook zo een afgetraind lijf geambieeerd. Jaren later als ik op die tijd terugkijk moet ik best wel lachen , de figuren die namelijk wel zo een supergespierd lichaam hebben gekregen zijn echt 1 en hetzelfde type persoontje. Mr ego1e klas. Kijk mij dan! Ik ben gespierd en breed en ik doe bijna nix anders dan de hele week me lijf bijhouden mezelf aan allerlei dieeten houden. En voor wat voor dat beetje aandacht dat ze dan krijgen, Nix mis mee hoor tis ze zwaar gegund want met zo een leefstijl ben je niet te benijden en alss (als) ze er plezier in hebben wie ben ik het om te veroordelen. Ik zeg alleen aan die jonge jongens verkijk je er niet op , het is een levensstijl die je moet aanspreken dan kan bijna iedereen het bereiken. Het doel heb ik nooit zo begrepen. jaaaa de aandacht en je ego word er enorm door gestreeld en verder?

Als het puur om sportieve prestaties gaat heb ik een teamsport of vechtsport altijd veel bevredigender gevonden. Ondanks competitie maak je ook vrienden en eerlijk gezegd voelde ik me veel gezonder na een partij voetbal of een potje sparren dan het tillen van gewichten en opgeblazen en overdreven voor de spiegel staan kijken of mn tricep er al een milimeter verder uit steekt en of de buurvrouw dit ook zou opvallen.

Ik had verder best van nature een redelijk gespierd lijf en til nog steeds wel met dumbbelts maar das puur om een beetje sterk te blijven. Verder vind ik af en toe een kilometer of 8 hardlopen wel heel lekker voor lichaam en geest en misschien ga ik binnenkort weer een beetje voetballen.

Haha dat eerste stukje is zo herkenbaar bij de meeste mensen :P
Maar je moet gewoon doen waar jijzelf je lekker bij voelt.

Ik twijfel nog steeds wat voor een vechtsport ik zal doen, ik wil niet te ver reizen. En de dingen in de buurt zijn krav maga(vroeger wel is gedaan alleen dat was in amsterdam), boxen, muay thai, jiu jitsu, mma.

mja we zien wel :D

koekebakker

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2011, 18:03:03 »
klassieke vechtstijlen zijn heel mooi maar minder praktisch , kickboxen en dat hele mma gebeuren wordt tegenwoordig wel meer gezien als effectief.Als je t gewoon voor de fun wil doen maak het nix uit welke je kiest , als t voor zelfsverdedigi ng dan misschien kickboxen of mma ..maaja je kunt beter helemaal niet vechten tenzij je jezelf echt moet verdedigen. Krav Maga is een Joden vechtstijl las ik , en volgens velen echt heel effectief , ogen prikken en dat soort shit.

Offline Henkwa

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2011, 20:23:07 »
Alles is schadelijk op lange termijn.....

IK denk dat je moet doseren en dat spul alleen maar moet gebruiken na intensief trainen 1 of 2 keer per week..

Het probleem is alleen dat mensen en het lichaam er verslaafd aanraken, en denken er niet meer zonder te kunnen,

Op het moment dat je het veel langdurig gebruikt en er mee stopt  kan het ook lichamelijke problemen opleveren....H et zit  vaak ook tussen de oren.

Stoppen met dit soort middelen betekent vaak ook waar aftakelen naar je normale lichaamsbouw en dat wil men vaak niet, dus blijf je er mee doorgaan..

Het beste dieet blijft een dieet met normaal voedsel.....

Dit is de grootste onzin wat ik ooit in mn leven heb gelezen! @ GR: Doe zelf een btje research op t net. Lees forums, articles etc. Daar heb je wat aan.

Scott Steiner - 55+ cm armen

koekebakker

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2011, 12:42:49 »
jongen lul niet.....

Het jij ooit een bodybuilder gezien die heel oud wordt...? Als die gasten met al die teringzooi stoppen takelen al die gasten helemaal af. Het lichaam is niet gemaakt om al die zooi langdurig te verwerken. De gevallen van leverstoorniss en, hartklachten en ga zo door maar zijn keiharde feiten in dat wereldje...maa r blijf je eigen sprookje geloven...

case close.....

dit is pas gelul man , ik ken zat bodybuilders die kerngezond zijn en ergere shit als creatine gebruiken. Je praat crappp

Offline Axel Foley

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Brotherhood
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2011, 21:17:10 »
jongen lul niet.....

Het jij ooit een bodybuilder gezien die heel oud wordt...? Als die gasten met al die teringzooi stoppen takelen al die gasten helemaal af. Het lichaam is niet gemaakt om al die zooi langdurig te verwerken. De gevallen van leverstoorniss en, hartklachten en ga zo door maar zijn keiharde feiten in dat wereldje...maa r blijf je eigen sprookje geloven...

case close.....
verschil tussen eiwitshake/creatine..
en anabolen he..

Offline Bijoy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2011, 17:15:44 »

Beetje generaliserend ..

Hoe je het ervaart en er mee omgaat is puur persoonlijk...

dus je doet op dit moment geen sport behalve met gewichten bezig zijn? (daar heb je net toch zoveel op lopen afgeven??)

Offline Bijoy

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2011, 17:16:29 »
jongen lul niet.....

case close.....

je bent een beetje in de war...

M0slimstaan

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 5 februari 2011, 16:06:55 »
1. BAAAAAAAAAWHAH AHAHAHA, mensen die over creatine(/eiwitten) praten alsof et een 'kuur' is  :smiley_yo:

2.
<a href="http://www.youtube.com/v/cIPZgmxgg_s" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/cIPZgmxgg_s</a>

Maar goed, 'oud' is ook subjectief  ;-)

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2011, 20:03:38 »
Mijn god...
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline sardien

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2011, 10:24:20 »
1. BAAAAAAAAAWHAH AHAHAHA, mensen die over creatine(/eiwitten) praten alsof et een 'kuur' is  :smiley_yo:

2.
<a href="http://www.youtube.com/v/cIPZgmxgg_s" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/cIPZgmxgg_s</a>

Maar goed, 'oud' is ook subjectief  ;-)

respect voor die gast

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2011, 16:37:18 »
Zijn beide onschuldige producten. Eiwitshake moet je alleen gebruiken wanneer je voldoende traint en te weinig eiwitten uit je dieet haalt. Creatine kan nuttig zijn, maar het effect werkt na een week (volgens mij???) bijna uit, maar weet het niet meer zeker.

Eiwitshake drink ik heel af en toe.
Creatine heb ik nog nooit gebruikt.

Het best kan je je even goed inlezen. Er zijn diverse sites waar je goede en betrouwbare info/advies vandaan kan halen.

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2011, 16:39:00 »
respect voor die gast
Die gast heeft volgens mij echt korte biceps. Kijk hoe hij zijn oefening uitvoert.

Offline sardien

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2011, 16:49:46 »
Die gast heeft volgens mij echt korte biceps. Kijk hoe hij zijn oefening uitvoert.
ik zou er ook zo uit willen zien als ik 70 ben....

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2011, 17:14:01 »
ik zou er ook zo uit willen zien als ik 70 ben....

Ja dat wel. Natuurlijk respect.

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2011, 21:58:47 »
Zijn beide onschuldige producten
Dat is niet waar.
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline noordeling

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 1
  • Je blaf .
« Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2011, 09:18:53 »
Sarcasmoloog heeft gelijk ..

Wil zeggen eet goed, want als je al 2jr bezig ben en nu pas aan je voedig denk slecht sportschool..

-Ontbijt heeel heel belangerijk ..
om de 1 a 2 u fruit eten ..
1200u brood, brinta ..
3 goeie warme maaltijden ..

hetliefst ghoegri(erten) bonnen,  2x in de week ..

In de avond 3 u voor het slapen lekker bak thee en crackers met kaas of brood ..

M0slimstaan

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2011, 11:19:41 »

Staak je poging.

M0slimstaan

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2011, 10:11:53 »
Sarcasmoloog heeft gelijk ..

Wil zeggen eet goed, want als je al 2jr bezig ben en nu pas aan je voedig denk slecht sportschool..

-Ontbijt heeel heel belangerijk ..
om de 1 a 2 u fruit eten ..
1200u brood, brinta ..
3 goeie warme maaltijden ..

hetliefst ghoegri(erten) bonnen,  2x in de week ..

In de avond 3 u voor het slapen lekker bak thee en crackers met kaas of brood ..

Als je een fatfuck wilt worden, zou ik dit eetschema aanhouden  :roflol:

koekebakker

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 11 februari 2011, 15:57:50 »
al die fitness goeroes hier

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2011, 16:15:41 »
Zijn beide onschuldige producten. Eiwitshake moet je alleen gebruiken wanneer je voldoende traint en te weinig eiwitten uit je dieet haalt. Creatine kan nuttig zijn, maar het effect werkt na een week (volgens mij???) bijna uit, maar weet het niet meer zeker.

Eiwitshake drink ik heel af en toe.
Creatine heb ik nog nooit gebruikt.

Het best kan je je even goed inlezen. Er zijn diverse sites waar je goede en betrouwbare info/advies vandaan kan halen.

Het probleem is dat ik op verschillende sites heb gelezen dat deze producten goed voor je zijn en schadeloos voor het lichaam zijn. Op andere sites lees ik precies het tegenover gestelde.

Ik wil daarom reacties lezen van leden die er zelf ervaring mee hebben.

koekebakker

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2011, 16:38:20 »
Het probleem is dat ik op verschillende sites heb gelezen dat deze producten goed voor je zijn en schadeloos voor het lichaam zijn. Op andere sites lees ik precies het tegenover gestelde.

Ik wil daarom reacties lezen van leden die er zelf ervaring mee hebben.

man ga gewoon trainen en slik die shit gewoon en als je heftigere spullen wil voor echte spieren dan stuur je me ff een PB

Offline noordeling

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 1
  • Je blaf .
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2011, 16:40:27 »
Als je een fatfuck wilt worden, zou ik dit eetschema aanhouden  :roflol:

Kweet zekr dat myn body mooier is dan de jouw:
Maar aangezien je islaam bloedheb, hou ik van je ..

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2011, 21:27:02 »
man ga gewoon trainen en slik die shit gewoon en als je heftigere spullen wil voor echte spieren dan stuur je me ff een PB
Doe normaal man, wil je em anabolen aansmeren?

koekebakker

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2011, 19:07:09 »
Doe normaal man, wil je em anabolen aansmeren?

als hij daar klaar voor is dan wel , als je echte spieren wil dan kom je uiteindelijk wel daar terecht en niet met shakes etc. Ik ga misschien ook weer een beetje aan de gewichten , met een kuurtje gaat het allemaal even wat lekkerder, eens ff kijke of ik de motivatie kan opbrengen ..ppfffff

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2011, 19:07:09 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: