Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Dat je op jezelf moet gaat wonen  (gelezen 4887 keer)

Offline shivani

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
  • Een keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Re: Dat je op jezelf moet gaat wonen
« Reactie #60 Gepost op: 17 januari 2011, 11:21:38 »
gewoon lekker bij pa en ma blijven wonen! en ander mensen moeten hun mond houden en naar hun eingen kids kijken.

en voor de gene die komen met, ja maar door op jezelf te wonen wordt je zelfstandig bladiebla van?
Bullshit! kan ook als je thuis woont...of als je getouwd bent of what so ever,..
The most beautiful girl in the world calls me mommy

rautad

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 17 januari 2011, 11:27:03 »
en......dit moeten wij dus door geven aan je ouders?

Offline Sharina--

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 17 januari 2011, 11:35:31 »
Denk je niet dat ze ermee bedoelen dat het tijd wordt dat je gaat trouwen? Als de mensen dat vragen? Meestal lopen ze wel nog steeds met die ouderwetse gedachten. Maar jij moet doen wat jij wilt... En als je ouders het ook goed vinden dan is er geen probleem vind ik.

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
  • I'm not a bitch. I just have a low bullshit policy
« Reactie #63 Gepost op: 17 januari 2011, 21:21:38 »
gewoon lekker bij pa en ma blijven wonen! en ander mensen moeten hun mond houden en naar hun eingen kids kijken.

en voor de gene die komen met, ja maar door op jezelf te wonen wordt je zelfstandig bladiebla van?
Bullshit! kan ook als je thuis woont...of als je getouwd bent of what so ever,..

Je hebt ook van die mensen die zogenaamd dus op zichzelf wonen, maar alles wordt betaald door hun ouders en als ze tekort zitten dan krijgen ze ook nog geld.
Dat noem ik niet zelfstandig wonen als je geld krijgt van je ouders.

Ik woon wel thuis, maar betaal verder alles zelf. Behalve aan de boodschappen betaal ik niets.
Life is what happends when you are busy making other plans...

Kaise.nl

« Reactie #63 Gepost op: 17 januari 2011, 21:21:38 »

klaask

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 20 januari 2011, 11:29:08 »
stelletje luilakken ga op jezelf wonen.  :hump:

Naina

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 20 januari 2011, 11:33:06 »
Als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt vind ik wel dat je op jezelf mag gaan wonen, ook al ben je dan nog geen relatie...

Offline kenneth1975

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2011, 16:01:55 »
Je hebt ook van die mensen die zogenaamd dus op zichzelf wonen, maar alles wordt betaald door hun ouders en als ze tekort zitten dan krijgen ze ook nog geld.
Dat noem ik niet zelfstandig wonen als je geld krijgt van je ouders.

Ik woon wel thuis, maar betaal verder alles zelf. Behalve aan de boodschappen betaal ik niets.

ben je nou wel zelfstandig of niet  :dontknow:
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

Offline kenneth1975

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2011, 16:16:12 »
op welke leeftijd was je toen je op jezelf ging wonen?
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2011, 13:28:01 »
ben je nou wel zelfstandig of niet  :dontknow:

Ligt eraan wat je onder "zelfstandig" verstaat. Ik vind dat als je zogenaamd op jezelf woont, maar je ouders betalen alle lasten niet helemaal zelfstandig bent.

Ik beschouw mezelf pas echt als helemaal zelfstandig als ik ook helemaal op mezelf woon en dus ook alles zelf betaal en geen hulp aan mijn ouders vraag.
Op dit moment woon ik dan wel thuis, omdat ik geen eigen woning heb kunnen vinden tot nu toe. Verder betaal ik alles zelf.

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2011, 13:31:53 »
stelletje luilakken ga op jezelf wonen.  :hump:

Als jij dat huis voor me vindt dan vertrek ik meteen!

klaask

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2011, 14:31:43 »
Als jij dat huis voor me vindt dan vertrek ik meteen!
zullen we samenwonen?

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2011, 14:47:24 »
zullen we samenwonen?

Nee, ik woon al samen met mijn ouders.

Arjuna

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 2 maart 2011, 11:50:38 »
Ik vind het diep triest dat sommige nog thuis wonen, je heb een inkomen waarom moet je dan nog je ouders lastig vallen. Op een gegeven moment hebben de ouders hun plichten voldaan, gun ze da een beetje rust. Ouders willen ook vrij leven.

Arjuna

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2011, 11:55:55 »
ik woon al sinds mijn 19e op mijn zelf
en ben lekker onhafhankelijk en zelfstandig en kan na elk weekend stappen elk kill meenemen naar huis hahaha das lekker makkelijk
thuis moest ik dat proberen

Arjuna

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 2 maart 2011, 11:59:17 »
en ben lekker onhafhankelijk en zelfstandig en kan na elk weekend stappen elk kill meenemen naar huis hahaha das lekker makkelijk
leuk voor, daarom ben je waarschijnlijk zo'n debiel.

balhari

• Gast
« Reactie #75 Gepost op: 4 maart 2011, 10:30:52 »
leuk voor, daarom ben je waarschijnlijk zo'n debiel.
Zo'n iemand word in de volksmond "xs2 neuksletje" genoemd.

freezy

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 6 maart 2011, 13:48:45 »
Het is niet noodzakelijk, maar het helpt wel in je verdere ontwikkeling. Je kan beweren wat je wilt, maar je word wel degelijk veel zelfstandiger, onafhankelijke r en een sterker persoon.

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #77 Gepost op: 6 maart 2011, 15:22:45 »
hey revathi

zelfde verhaal bij mij , met de woon-bouw verenigingen wil t ook nie vlotten ik krijg steeds maar nix
particulier is zo duur ook.

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #78 Gepost op: 6 maart 2011, 16:17:02 »
Voor de mensen die nog thuis wonen:

Maak je weleens mee dat anderen mensen steeds aan je of aan je ouders vragen wanneer je eindelijk op jezelf gaat wonen? En zo ja: wat zeg je dan tegen ze?

Ik ben halverwege de 20 en ik woon dus nog steeds bij mijn ouders thuis. Ik hoef niet weg van ze, maar als ik op mezelf zou gaan vinden ze dat ook goed. Ik ben al jaren op zoek naar een woning en sta al heel wat jaartjes ingeschreven, maar krijg nooit iets. Voor kopen heb ik helaas geen geld.

Maar goed, als mensen dat dus aan mij vragen dan heb ik echt zoiets van:
Waar bemoei je je mee? Hebben jullie dit ook weleens?

Voor bakras is het normaal dat je zo rond je 25ste gewoon zelfstandig woont. Ze gaan immers al vanaf hun 18e op kamers als ze gaan studeren. Bij ons is dat minder normaal, zeker voor een meisje. Maar ik vindt wel dat het doel moet zijn om zo snel mogelijk zelfstandig te worden, want deze samenleving vereist dat. Het is goed voor jezelf, voor je persoonlijke ontwikkeling.

Ik heb pas een woning gekregen na 5 jaar ingeschreven te hebben gestaan bij de woningbouwvere niging. Het is idd erg moeilijk als je pas op de wachtlijst staat. En particulier is duur, maar soms heb je wel woningen tussen zitten van rond de 400 euro, dat is wel te doen. Voordeel is ook dat ze vaak goed onderhouden zijn, bij woningbouwvere niging moet je maar geluk hebben.

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #79 Gepost op: 6 maart 2011, 16:20:33 »
ik ga dus geen 5 jaar wachten ... dan maar wat meer betalen

huizen rond de 400? hier in den haag heb je dan van die karige 1kamer woningen

Online bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #80 Gepost op: 6 maart 2011, 16:24:12 »
Ik vind het diep triest dat sommige nog thuis wonen, je heb een inkomen waarom moet je dan nog je ouders lastig vallen. Op een gegeven moment hebben de ouders hun plichten voldaan, gun ze da een beetje rust. Ouders willen ook vrij leven.
bijbaantjes zijn ook inkomen maar daar kom ik echt niet van rond om alles te kunnen betalen dus dat is onzin bij je ouders is je thuisbasis daar moet je altijd terecht kunnen komen
dus jij neukt iedereen in je eigen huis?! jij bent een makkelijke prooi ja
heeeeel verstandig joh..

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #81 Gepost op: 6 maart 2011, 16:28:54 »
ik ga dus geen 5 jaar wachten ... dan maar wat meer betalen

huizen rond de 400? hier in den haag heb je dan van die karige 1kamer woningen

ik zie soms 2 kamer appartementen via directwonen en derg. je zou eens moeten kijken bij bemiddelingsbu reaus.

freezy

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 6 maart 2011, 16:36:23 »
Voor bakras is het normaal dat je zo rond je 25ste gewoon zelfstandig woont. Ze gaan immers al vanaf hun 18e op kamers als ze gaan studeren. Bij ons is dat minder normaal, zeker voor een meisje. Maar ik vindt wel dat het doel moet zijn om zo snel mogelijk zelfstandig te worden, want deze samenleving vereist dat. Het is goed voor jezelf, voor je persoonlijke ontwikkeling.

Ik heb pas een woning gekregen na 5 jaar ingeschreven te hebben gestaan bij de woningbouwvere niging. Het is idd erg moeilijk als je pas op de wachtlijst staat. En particulier is duur, maar soms heb je wel woningen tussen zitten van rond de 400 euro, dat is wel te doen. Voordeel is ook dat ze vaak goed onderhouden zijn, bij woningbouwvere niging moet je maar geluk hebben.

Kopen is veel goedkoper. Je bent aan je hypotheek stukken minder kwijt als dat je besteed aan een huurwoning.

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #83 Gepost op: 6 maart 2011, 17:26:53 »
nou dat zegt men wel vaak, maar ik ben het er niet mee eens dat kopen altijd beter is, maandlasten van een hyptheek zijn vergeleken met een sociale huurwoninng een stuk hogetr

freezy

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 6 maart 2011, 17:54:21 »
nou dat zegt men wel vaak, maar ik ben het er niet mee eens dat kopen altijd beter is, maandlasten van een hyptheek zijn vergeleken met een sociale huurwoninng een stuk hogetr

Helemaal niet, ik betaal de helft van wat anderen kwijt zijn aan hun maandelijkse lasten (huurwoning).

freezy

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 6 maart 2011, 17:55:06 »

Ik heb het over een appartement en geen Villa uiteraard ;)

Offline Jason Bourne

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #86 Gepost op: 6 maart 2011, 18:53:24 »
ok hoeveel betaal je dan? en wat voor woning is het? kijk ik ga er vanuit als je een woning koopt dat het wel een goede woning is, zo rond de prijscategorie van 2-2,5 ton.

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #87 Gepost op: 7 maart 2011, 13:46:13 »
@Freezy: Ja, als ik iets had gevonden was ik ALLANG weg. Ik vind namelijk ook dat het tijd is dat ik mijn ouders moet ontlasten en voor mezelf moet zorgen. Sterker nog: ik zoek al zeker een paar jaar mijn eigen woning. Maar toen ik studeerde had ik sowieso niet veel geld en ben vorig jaar ook werkeloos geweest. Dus iets kopen was al helemaal geen optie.

@Berlusconi: Ik sta volgende maand precies 9 jaar ingeschreven en ik reageer elke maand trouw via woningnet. Ik ben het hoogst gekomen op nummer 12. In Amsterdam is het echt moeilijk. Misschien moeilijker vergeleken met Den Haag en Rotterdam.  Ik reageer dus elke maand via woningnet. Ik heb ook al gekeken om iets te huren via een makelaar, maar heb nog niets kunnen vinden. Ik ben bereid te gaan tot een huurprijs van max. 500 euro. Hoger dan dat kan ik me niet veroorloven helaas. Heb ook al gekeken naar het kopen van een appartmentje, maar daar heb ik dus echt geen geld voor. Daar moet je in Amsterdam zeker wel een paar tonnen voor hebben.
Met een kleine 2kamer appartement ben ik al tevreden. Wat moet ik nou met een groot huis? Nergens voor nodig. Maar wat ik echt niet zou willen is op een kamer gaan wonen en dan de badkamer en keuken delen met andere mensen. Dat heb ik gedaan toen ik op studiereis was in het buitenland en dat vond ik echt smerig. Hoe andere mensen zo vies kunnen zijn.

Offline Revathi

• Schoppen 9
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #88 Gepost op: 7 maart 2011, 13:55:47 »
Maar waar het in mij in dit topic ook omging is dat ik een beetje moe word van de mensen die aan me vragen wanneer ik op mezelf ga wonen terwijl ze heel goed weten dat ik mijn best doe om iets te zoeken, maar steeds niet krijg. En dat ze verder doen alsof ik een last voor HEN ben. Ik heb zoiets van: Als je zonodig gaat zitten zanikken dat ik op mezelf moet gaan wonen wees dan ook zo bereidwillig om het huis voor me te gaan zoeken. Ik kan niet zo goed tegen die bemoeienis van mensen.
Ik ben het met velen eens dat zelfstandig wonen goed is voor je persoonlijke ontwikkeling en dat je op gegeven moment volledig voor jezelf moet gaan zorgen. Daarnaast vind ik dat je op gegeven moment geen last meer moet zijn voor je ouders.

Offline Berlusconi

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 4
« Reactie #89 Gepost op: 7 maart 2011, 14:12:30 »
iemand een site met redelijk betaalbare woningen tot 500 euro in de maand ?

Kaise.nl

« Reactie #89 Gepost op: 7 maart 2011, 14:12:30 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: