collapse

Auteur Topic: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden  (gelezen 25399 keer)

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
Re: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden
« Reactie #60 Gepost op: 29 december 2010, 03:18:38 »
Heeft dit wel met hindoestanen te maken dan??

Is het niet zo dat allochtonen in het algemeen weinig topfuncties krijgen in het bedrijfsleven. ...

Ze kiezen nog altijd liever een autochtoon dan een allochtoon als het puntje bij het paaltje komt....

daar heb je een punt ja

Kaise.nl

« Reactie #60 Gepost op: 29 december 2010, 03:18:38 »

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #61 Gepost op: 29 december 2010, 03:38:42 »
Ja, en dan niet om lullig te doen ofzo, maar die kwam tijdens een interview wel een beetje over als een bounty. Getrouwd met een autochtone vrouw en nog net geen aardappel in de keel. Niet een 'echte' Hindoestaan. Als dat het geval was geweest, al was het maar een beetje, had ik het nog net wat toffer gevonden. ;)

Communicatie en de manier waarom men naar buitenkomt is ook van belang in een top-functie. Ik lees steeds over Sitaldin, een aardappel in ze keel enz. Maar aan de andere kant; een korpschef met een zwaar surinaams/hindoestaans accent klinkt ook niet echt professioneel toch?  Let wel t gaat niet om Sitaldin als persoon, maar allochtonen in het algemeen (even de stelling zuiver houden).

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #62 Gepost op: 29 december 2010, 10:10:53 »
Heeft dit wel met hindoestanen te maken dan??

Is het niet zo dat allochtonen in het algemeen weinig topfuncties krijgen in het bedrijfsleven. ...

Ze kiezen nog altijd liever een autochtoon dan een allochtoon als het puntje bij het paaltje komt....

Ja, dit heeft met Hindoestanen te maken. Én andere allochtonen.

En van alle allochtonen komt de groep Surinamers, waaronder Hindoestanen ook worden geschaard, er vaak nog het beste van af.

Mooievan2shamous]

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 29 december 2010, 10:35:22 »
Ik heb em niet aan een onderzoek onderworpen dat ik met zekerheid kan stellen dat het een bounty is. Zeg alleen dat hij tijdens dat interview zo overkwam en ik heb ook aangegeven waarom.

Ik weet genoeg, gelul was en blijft het dus.

Simpele vraag die je, naar mijn voorspelling, niet (goed) gaat kunnen beantwoorden of er om heen draaien.

Mooievan2shamous]

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 29 december 2010, 10:41:03 »
En de praktijk wijst ook uit, dat de autochtone condocteur hetzelfde doet, dus allochtonen eerder geneigd is te controleren en te bekeuren.  Hetzelfde geld voor de politie, enzovoorts....

Dus jouw stelling is ook helemaal nergens op gebaseerd.

Dat is bullshit. Ik heb nog nooit een conducteur mensen zien overslaan bij het controleren, jij wel? Politie is een ander verhaal waarvan ik wel denk dat het waar is.

Offline Khamosh

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • The one and only...
« Reactie #65 Gepost op: 29 december 2010, 11:46:28 »

Love, Daroe, sex aur Dhokaaaaa zegt al genoeg :p

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #66 Gepost op: 29 december 2010, 14:19:40 »
Leuke reacties allemaal...maa r ik mis wat..

Waarom is het zo noodzakelijk dat Surinaamse Hindostanen zich  in top van een bedrijf profileren ?

Is het dat we een behoefte hebben aan een rol model waarin we aan kunnen optrekken?
Is het omdat wij als Surinaamse Hindostanen ons ook willen laten zien als ..hoe goed we het wel niet doen...

Missen we een "gezicht in de politiek..dach t dat CDA een in huis had..heeft...w el een christelijke dame..met een nog minder hindostaanse naam..hmm..hoe was haar naam ook weer..zij deed aan mijn phoewa denken...

Met andere woorden ...schijnbaar hebben we behoefte aan grote namen..of hoge posities van onze Bounty's om ons van onze onzekerheid af te helpen..think. .

Maar hebben we dan helemaal geen grote namen...ik had ooit Ruben Gowricharan hoog ingeschat...wa t te denken van onze Prem op TV...jammer dat hij overmoedig werd...hij is tenslotte ook geen Theo v Gogh...

Zo af en toe spreek ik wel eens iemand...ieman d die wel iets gepresteerd heeft..laast nog iemand die in gezondheidzorg iets doet...geen beleidmaker maar als technicus/operator..
Hij had totaal geen behoefte om zich zodanig te profileren voor grote  publiek...

Ook sprak ik laatst een vrouwelijke rechercheur ..nota bene een Hindostaanse.. dam'nd een Hindostaanse en haar kwam ik tegen op een Hawan...hmmmm. .

Zo zullen er velen zijn..meende dat Akzo Nobel een boel Hindostanen in dienst had /Special Division/...of het Surinaamse waren weet ik niet...of het wat uitmaakt ...
Bounty is een bounty niet waar//om met Kaise waarheid te benadrukken... .

Noemde zo twee namen ..ik hoop dat jullie ook anderen kennen welke iets gepresteerd hebben maar in alle bescheidenheid niet naar voren willen treden...

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #67 Gepost op: 29 december 2010, 14:24:41 »
Nog een aanvulling op mijn reactie hiervoor..

Kennen jullie de Kraboe theorie....
Deed me denken toen ik stuk van Sitaldin las..

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 29 december 2010, 15:44:55 »

Waarom is het zo noodzakelijk dat Surinaamse Hindostanen zich  in top van een bedrijf profileren ?

Is het dat we een behoefte hebben aan een rol model waarin we aan kunnen optrekken?
Is het omdat wij als Surinaamse Hindostanen ons ook willen laten zien als ..hoe goed we het wel niet doen...

Missen we een "gezicht in de politiek..dach t dat CDA een in huis had..heeft...w el een christelijke dame..met een nog minder hindostaanse naam..hmm..hoe was haar naam ook weer..zij deed aan mijn phoewa denken...

Met andere woorden ...schijnbaar hebben we behoefte aan grote namen..of hoge posities van onze Bounty's om ons van onze onzekerheid af te helpen..think. .

Maar hebben we dan helemaal geen grote namen...ik had ooit Ruben Gowricharan hoog ingeschat...wa t te denken van onze Prem op TV...jammer dat hij overmoedig werd...hij is tenslotte ook geen Theo v Gogh...

Zo af en toe spreek ik wel eens iemand...ieman d die wel iets gepresteerd heeft..laast nog iemand die in gezondheidzorg iets doet...geen beleidmaker maar als technicus/operator..
Hij had totaal geen behoefte om zich zodanig te profileren voor grote  publiek...

Ook sprak ik laatst een vrouwelijke rechercheur ..nota bene een Hindostaanse.. dam'nd een Hindostaanse en haar kwam ik tegen op een Hawan...hmmmm. .

Zo zullen er velen zijn..meende dat Akzo Nobel een boel Hindostanen in dienst had /Special Division/...of het Surinaamse waren weet ik niet...of het wat uitmaakt ...

Noemde zo twee namen ..ik hoop dat jullie ook anderen kennen welke iets gepresteerd hebben maar in alle bescheidenheid niet naar voren willen treden...

Ik denk dat wij dat idd. willen. Ik zou denk ik zelf wel een hoop van zo iemand kunnen leren. Want als die persoon het heeft kunnen doen, dan kunnen ik en jij het ook. Ik heb trouwens een familielid (man) - ik zal zijn naam niet noemen - die het goed doet in de Londonse City als investment banker. Hij doet ook dingen voor de Surinaamse overheid. Niet dat die persoon een rolmodel voor mij is.

Momenteel lijkt het trouwens alleen alsof onze grootste rolmodellen uit de Hindoestaanse muziekscene komen. Mensen als Oemar worden vereerd door gasten als Vinod. De jongens van 2famouse zijn halve goden in Suriname. En beide spelen ze in de wereld buiten onze scene niks klaar. Dat is toch gek?

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #69 Gepost op: 29 december 2010, 15:50:41 »
Ik denk dat wij dat idd. willen. Ik zou denk ik zelf wel een hoop van zo iemand kunnen leren. Want als die persoon het heeft kunnen doen, dan kunnen ik en jij het ook. Ik heb trouwens een familielid (man) - ik zal zijn naam niet noemen - die het goed doet in de Londonse City als investment banker. Hij doet ook dingen voor de Surinaamse overheid. Niet dat die persoon een rolmodel voor mij is.

Momenteel lijkt het trouwens alleen alsof onze grootste rolmodellen uit de Hindoestaanse muziekscene komen. Mensen als Oemar worden vereerd door gasten als Vinod. De jongens van 2famouse zijn halve goden in Suriname. En beide spelen ze in de wereld buiten onze scene niks klaar. Dat is toch gek?
Spreek voor jezelf :p Ik heb er geen behoefte aan. Je kan ook veel leren van een niet hindoestaan.

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #70 Gepost op: 29 december 2010, 15:57:56 »

niet generaliseren meteen, niet iedereen is onzeker

Offline Knutselsmurf

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #71 Gepost op: 30 december 2010, 00:18:31 »
Wat een vergelijking en wat een belerende toon. 'Denk daar maar eens over na dame.'? Ik voel me vereerd dat je alsnog de moeite hebt genomen om op mijn post te reageren.....

Welke 'deze houding'? Sorry hoor KS, maar ik ben niet bezig met de vraag wie zich gedraagt volgens de Hindoestaanse standaarden. Als je dát haalt uit alles wat ik zeg, dan lees je niet goed. Of eerder gezegd: ronduit slecht.

Het enige wat ik hier gedaan heb, is aangeven dat Hindoestanen en andere allochtonen zich in de hogere regionen van een organisatie vaak [gedwongen voelen] wit [te] gedragen, of zo je wil: gedragen zoals de dominante groep [=wit] zich gedraagt of zich aanpassen aan de geldende [witte] normen. Dat is niet alleen een observering van mij, maar dat beamen ze. Zoals jij ook in je laatste alinea. Dát KS, is dus kloongedrag.

Ik weet dat ik hier weleens dingen zeg die het gros ongewoon in de oren klinken, die je niet dagelijks hoort, die ws. ook vaak buiten mensen hun referentiekade r vallen. Ik kan ook stoppen die dingen te zeggen, maar het lijkt mij waardevol om deze dingen mee te geven. Het kan zomaar zo zijn dat iemand er wel wat aan heeft, iets op z'n plek plaats ziet vallen, het herkent etc. Ik zie hier ook een aantal members die wél snappen waar ik het over heb, zonder zich aangevallen o.i.d. te voelen. Gelukkig maar, want dat is helemaal mijn bedoeling niet. Ik vertel hier gewoon wat de praktijk vaak laat zien, maar waar veel mensen overheen kijken.

Eens! Maar WIE bepaalt wat 'kwaliteit' en 'prestatie' zijn? De dominante groep [=wit]. Veel allochtonen in hogere posities geven aan dat ze zich op het werk aanpassen aan de daar geldende normen. Omdat dat moet of omdat ze denken dat dat moet. Zoals ik jouw laatste alinea lees, denk jij ook zo.

Anyhu, 'allochtoon'-zijn gaat verder dan culturele gebruiken, kleding en tradities. Het kan ook gaan om andere percepties van kwaliteit, gedrag, communicatiest ijlen, etc. Díe normen, waarden en iets van je eigenheid kunnen -mits je je ervan bewust bent en er ruimte voor bestaat binnen de geldende normen en organisatiecul tuur- van toegevoegde waarde zijn. Denk jij dáár maar eens over na.

Sarcasm?

Nee hoor, dat is niet alles dat ik eruit haal. Ik zoomde in op die afschuwelijke posts waarin 'geen echte Hindoestaan' en/met 'autochtone partner' voorkwamen. En daarmee is wat je in je 3-de alinea beweert niet 't enige dat je hebt gedaan...

Over kloongedrag: ja, je past je aan door je de bedrijfscultuu r eigen te maken. Als dat kloongedrag (mind de negatieve connotatie) voor een kwalitatief gewogen gemiddelde zorgt dan werkt kloongedrag in die mate positief. Als een allochtoon een zekere perceptie heeft van kwaliteit, en de perceptie van kwaliteit van een autochtoon blijkt beter te zijn (betreft hetzelfde onderwerp) dan adviseer ik de allochtoon die autochtoon te klonen. (Ik noem 't eerder: leren van)

Oke mooi, 't gaat mij om wát je zegt hetzij ongewoon of niet.

Kwaliteit en prestatie worden bepaald door de baas/directeur/manager/supervisor. Waar jij een witte dominante groep ziet, zie ik gewoonweg capabele mensen. Een allochtoon eenmaal in die groep is voor mij capabel (meaning: meedenken, kritisch opstellen, creatieve oplossingen aandragen, innovatief, etc).

Ik ben afgestudeerd met 2 andere autochtone jongens en werken nu samen bij hetzelfde bedrijf. Ook die 2 witte jongens hebben zich aangepast aan de bedrijfscultuu r (voor jou: een bedrijf met witte managers). We hebben alle 3 verschillende karakters en soms onze eigen kijk op zaken (net als de rest van de overige witte werknemers; ik ben de enige gekleurde op de afdeling). Dat maken we ook duidelijk bij vergaderingen (dat elke gezond bedrijf heeft mag ik hopen): wat kan beter aan het huidig (voor jou: door de witte top bepaalde) communicatiest ijlen, etc. Samen komen we tot één concept. En het is wel ééns voorgekomen dat één van die 2 autotochtone jongens niet eens was met het gekozen resultaat terwijl de meerderheid er wel voor was. Is zijn autochtone kant nu geschaad? Was het een allochtoon... was zijn allochtone kant dan geschaad omdat hij een andere perceptie had van wat kwalitatief of communicatief juist is? Moest hij dan een deel van zijn allochtone kant opgeven? Vage boel.

"Anyhu, 'allochtoon'-zijn gaat verder dan culturele gebruiken, kleding en tradities. Het kan ook gaan om andere percepties van kwaliteit, gedrag, communicatiest ijlen, etc."

Nèh, dan begeef je je op het terrein van mens als individu en is allochtoon zijn geen identiteit meer.
"A life with pure logic is for those who cannot live without it."

"Present to inform, not to impress. If you inform, you will impress."

"Women want to be called a princess, yet they walk outside in a whore's uniform. I don't understand."

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #72 Gepost op: 30 december 2010, 08:52:32 »
Ik kan niets anders dan beamen dan wat geschreven is door Knutselsmurf../Geen quote als het niet erg is/...
Door je inzet en talent zal je boven drijven en in bepaalde gevallen boven alles uitstijgen..mi ts je de ambitie hebt natuurlijk.

En natuurlijk zullen in praktijk meer zaken een rol spelen om de hoogste top te bereiken, maar dat geldt voor ieder zonder uitzondering

Kleine opmerking wat naar mijn mening wel degelijk een rol speelt...
We vragen ons als derde generatie Hindostaanse Immigranten af waarom we niet tot de top zijn doorgedrongen. ..

Als men het zo neemt zie je dat de eerste twee generaties (bv ouders en kinderen geimmigreerd in jaren 70/lees 75 hadden in beginjaren niet de mogelijkheden om zulke posities in te nemen.
Opleidingsnive au was niet hoger dan Mavo /Mulo.

Immigranten welke reeds in jaren 60 voor studie in Nederland hadden gevestigtigd hebben door hun studie een redelijke kans gekregen op een top positie te bekleden..nogm aals zover hun ambitie het toeliet..
Was het niet zo dat als men eenmaal getrouwd was /is dat alle aandacht verschuift naar gezinsplanning en alles wat er mee samenhangt...

De derde generatie /zeg maar onze kinderen/ hebben wel de mogelijkheden gekregen en benutten het ook massaal...
Het is voor nu gezien de leeftijd van de derde generatie te vroeg om zich te profileren als top manager /CEO oid.

Denk dat we te vroeg pieken en stelling over een jaar of 20 nogmaals moeten bekijken hoe we ervoor staan. Dan hebben de 3e gen een leeftijd van 40/45 jaar bereikt...

Nog heel even over onze muzikanten ...mag ik zo vrij zijn om niet eens te zijn met bewering dat de huidige muzikanten een rolmodel kunnen zijn of zijn......
Als we over klonen praten kom je toch gauw in de muziekscene terecht..we doen alles na wat een ander ook doet..en wat de ander ook maar gekloond heeft van de Bollywood sector...
Genoeg talent...maar teveel gericht op korte termijn winst...maxima al Dansavonden spelen en na een jaar of 5 uitgeblust maar een toevlucht zoeken in een huisje boompje beestje verhaal...en wat hebben ze eraan verdiend..dat is nog de vraag..

Ik wil niet te sacrcastisch overkomen..maa r een beetje ambitie in de man en een stuwende kracht..meesta l de vrouw mis ik wel heel erg.:)

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #73 Gepost op: 30 december 2010, 10:25:04 »
@Sweet Candy..

Denk ..zo niet weet wel zeker dat je PVV en Geert zijn gedachtengoed te veel eer geeft..

Teveel sta je als een onzekere verbitterd juffertje je verhaal te doen met verwijzing naar Wilders en tweedeling in Ned...

Ik maak niet mee of voel de tweedeling niet..ook niet in mijn werk of leefomgeving.
Ga het niet nogmaals verkondigen ..maar iemand zijn houding hoe hij/zijn in gemeenschap staat..zijn of haar opleiding en andere zaken maken dat iemand succesvol door leven gaat...en niet door steeds af te geven op een ander..

Er zijn steeds meer mensen in maatschappij die de wijzende vinger wijzen naar een ander om eigen tekotkoming te verdoezelen..
Dat doet een PVVér , een Moslim van lagere sociale afkomst..maar ook hier zoals jij dat beweert SC..

Waarheid is wel zo dat als je een vinger wijst...er drie naar jouw wijzen..
Je bent geslaagd in creeren van een prettige omgeving zoveel je zelf geinvesteerd hebt...toch

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #74 Gepost op: 30 december 2010, 10:27:42 »
@Sweet Candy..

Denk ..zo niet weet wel zeker dat je PVV en Geert zijn gedachtengoed te veel eer geeft..

Teveel sta je als een onzekere verbitterd juffertje je verhaal te doen met verwijzing naar Wilders en tweedeling in Ned...

Ik maak niet mee of voel de tweedeling niet..ook niet in mijn werk of leefomgeving.
Ga het niet nogmaals verkondigen ..maar iemand zijn houding hoe hij/zijn in gemeenschap staat..zijn of haar opleiding en andere zaken maken dat iemand succesvol door leven gaat...en niet door steeds af te geven op een ander..

Er zijn steeds meer mensen in maatschappij die de wijzende vinger wijzen naar een ander om eigen tekotkoming te verdoezelen..
Dat doet een PVVér , een Moslim van lagere sociale afkomst..maar ook hier zoals jij dat beweert SC..

Waarheid is wel zo dat als je een vinger wijst...er drie naar jouw wijzen..
Je bent geslaagd in creeren van een prettige omgeving zoveel je zelf geinvesteerd hebt...toch
I agree

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #75 Gepost op: 30 december 2010, 12:01:50 »
Volgende verkiezingen PVV 35-40 zetels

Maar ff ontopic. Ik las in een andere topic dat je vorig jaar 7 ton en dit jaar 6,5 ton hebt verdiend. Indien dat waar zou zijn, dan mag ik toch aannemen dat je een topfunctie bekleed? Zo ja, wat doe je dan precies? En moet je ook normaal Nederlands kunnen schrijven voor je functie?

(Zomaar een paar vragen hoor)

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #76 Gepost op: 30 december 2010, 12:46:55 »
Het enige wat ik hier gedaan heb, is aangeven dat Hindoestanen en andere allochtonen zich in de hogere regionen van een organisatie vaak [gedwongen voelen] wit [te] gedragen, of zo je wil: gedragen zoals de dominante groep [=wit] zich gedraagt of zich aanpassen aan de geldende [witte] normen.
Dat is niet alleen een observering van mij, maar dat beamen ze.

Een zeer interessante benadering van drempels of assimileren ten koste van carrière planning .

Opgeven van je identiteit en aanpassen aan zoals gezegd wordt aan witte gemeenschap aan top.
Maar wat is dat.. aanpassen aan bepaalde doelgroep..aan de ‘witten’’
Rare uitdrukking trouwens “Witten”

Hoe uit dan zich…wat moeten we “Zwarten/ Bruintjes “ervoor opgeven..?
Ga niet zelf voorbeelden aanhalen, anders verval ik in cynisme ..maar er zijn wel voorbeelden te bedenken om zo iets te benadrukken..
Er zijn velen die het beaamd hebben..ben benieuwd wat zij “kwijt”zijn ..

Als ik de twee succesvolle Turks of Marokkaans politici  Albayrak en Abutaleb of  de Turkse Aysel Erbudak, voorzitter van het Slotervaart Ziekenhuis  zie …

Hoeveel hebben zij van hun cultuur ingeboet..wat hebben zij van hun persoonlijke identiteit aangepast…
Zijn zij minder moslim geworden?…

Ik hoor ze er nooit over…in geen enkele publicatie ..en ik ben vooraf gezegd geen Spitslezer..

Wat hebben de Surinaamse Hindostaanse  moeten inleveren..

Ik hoop dat iemand met concrete voorbeelden kan aantonen dat carrière slecht is voor je Geel/Zwart of Bruin zijn…en natuurlijk je ozo broodnodige cultuur/identiteit.

Waarom zijn juist weer de Hindostanen die moeten klagen dat zij iets kwijt zijn wat ze al niet hadden..toch.. Laten daar maar over hebben in een andere topic..of lees mijn column stuk Hindostanen in Diaspora http://hcpf.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=247&Itemid=88888901

Hoe is het btw Obama verlopen..

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #77 Gepost op: 30 december 2010, 12:54:49 »
Zodra je al ABN kan spreken word je als bounty uit gemaakt. Allochtonen die de top bereiken zijn niet minder Marokkaans, Turks, Hindoestaans of wat dan ook. Natuurlijk zal je iets moeten inleveren/er iets voor over moeten hebben wil je de top bereiken. Echter is het niet zo dat het slecht is voor je cultuur/identiteit.

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 30 december 2010, 12:57:56 »
Dat gaat je niks aan wat ik doe, jij zit hier lekker met je anonieme inlog je commentaar maar te geven, ik neem je dus serieus!!

Ik ben niet minder anoniem dan jij, het enige dat jij hebt is een registratie onder de naam 'Sweet Candy'. Of wil je zeggen dat je ook als 'Sweet Candy' door het leven gaat? Indien dat het geval is, dan weet ik wel wat je beroep is, ik wist trouwens niet dat jou beroepsgroep ook door de crisis zou zijn getroffen. Dat verklaart ook meteen je belabberd Nederlands.

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 30 december 2010, 13:01:56 »
IK vind dat je maar dom uit je nek zit te lullen.

Wat is wit gedragen dan? Dat je aan de bedrijfscultuu r aanpast en volgens de normen en waarden van het bedrijf meegaat?

Wat is daar mis mee dan, wat is niet wit gedragen dan volgens jou? Zeker in een topfunctie moet je een voorbeeld zijn voor het bedrijf.

Op het moment dat je op een hogere functie in een bedrijf bent gekomen, weten die mensen die je daar neergezet hebben precies wat je bent, hoe je bent en wat je gedrag is. Daat zit al een hele fase tussen waarop je beoordeeld bent, dus als je eenmaal op die stoel moet je niet ineeens anders gaan doen dan je bent, want dan val je door de mand.

Je moet gewoon gedragen als een normaal mens. WIt of zwart gedragen is allemaal bullshit...

Hehe, kijk dit bedoel ik dus. Zo is het en niet anders.

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #80 Gepost op: 30 december 2010, 13:10:37 »
Citaat
IK vind dat je maar dom uit je nek zit te lullen.

Het is altijd leuk om zo een bericht te beginnen denken sommige mensen..kan me niet voorstellen wat daar leuk aan is..maar ja :smiley_shithap pens:

Correctie voor SC...quote was niet van mij ..mocht je dat niet opgemerkt hebben..
Heb voor zover een antwoord gegegen op Citaat..

Op je reply..goede aanvulling..al leen de toon is zo stressie..zo opgefokt..ben je altijd zo...  :smiley_please: probeer eens een andere stemming..zal je goed doen

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #81 Gepost op: 30 december 2010, 13:58:12 »
was de verkeerde woordkeuze geweest in het echte leven, maar dit maar een forum...

Ik ben inderdaad buitengewoon gestrest....he b inmiddels een magnum gepakt en doorgeladen en gericht op mij laptopscherm.. ..
Richt em liever op je hoofd. Ben je van je stress af.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #82 Gepost op: 4 januari 2011, 23:10:15 »
Communicatie en de manier waarom men naar buitenkomt is ook van belang in een top-functie. Ik lees steeds over Sitaldin, een aardappel in ze keel enz. Maar aan de andere kant; een korpschef met een zwaar surinaams/hindoestaans accent klinkt ook niet echt professioneel toch?  Let wel t gaat niet om Sitaldin als persoon, maar allochtonen in het algemeen (even de stelling zuiver houden).
Hoe bedoel je steeds? Ik heb het een keer gezegd. Wat heeft je accent te maken met professionalit eit, je vaardigheden, je kennis? Jammer dat mensen met een accent minder serieus genomen worden.

Offline PoenieDotHaar

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 1
  • De Mosselman......
« Reactie #83 Gepost op: 4 januari 2011, 23:56:15 »
Geef ze ongelijk...  wie heult er nou met die bakra s.....   :spank:  :smiley_yo:
Dont try this at home, go to your best friends house.....
Men have been barbarians much longer than they have been civilized.....
JE bent wat je leest.... 
The new planking...  get tasered!!!   

Offline Banani

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #84 Gepost op: 5 januari 2011, 12:58:29 »
Hoe bedoel je steeds? Ik heb het een keer gezegd. Wat heeft je accent te maken met professionalit eit, je vaardigheden, je kennis? Jammer dat mensen met een accent minder serieus genomen worden.

Volgens mij wordt iemand met kleurtje zonder accent altijd gezien als likker
maar kom zeg, een bruine met een totaal wit accent dat staat toch gewoon niet

verder klinken dure woorden met surinaams accent veel stoerder

Mang, deze infrastructuur sluit totaal niet aan op mijn ideologie

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #85 Gepost op: 5 januari 2011, 17:51:59 »

Sitaldin passeert een aantal keer de revue in dot forum dat bedoel ik (bounty-gedrag). Mensen met een accent worden toch anders gezien idd. Iemand met een accent geeft de autochtone werkgever al blijkt van dat hij niet lang (genoeg) in Nederland verblijft anders zou hij niet zo een accent hebben. ( even bekeken vanuit het perspectief van de autochtonen). Dit kan een belemmering in de carrière zijn. Een meer algemene opmerking: Helaas is het zo dat men op deze kenmerken niet wordt aangenomen of de carrière in de weg staat. Net als uiterlijke kenmerken; als je je niet moeten omdat jouw hoofd hen niet aanstaat kan je het schudden, hoe ironisch het ook mag zijn....

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #86 Gepost op: 5 januari 2011, 18:15:46 »
Over wat voor "accent" hebben we 't hier?
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #87 Gepost op: 5 januari 2011, 18:27:49 »
Over wat voor "accent" hebben we 't hier?

zowel Hindoestaans als Nederlands.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #88 Gepost op: 5 januari 2011, 18:39:50 »
zowel Hindoestaans als Nederlands.

Ok.
Want ik begreep niet meer wat nou goed was en wat niet.

Ik las namelijk iets over 'n NL accent dat iemand als 'n bounty doet overkomen. Mensen staan er niet bij stil dat je vanzelf 'n accent overneemt als je in 'n bepaalde buurt woont en met mensen met 'n accent omgaat.

Het is juist goed als je 'n NL accent hebt, geeft aan dat je meer NL praat dan 'n andere taal en/of dat je cultuur goed kunt scheiden van je werk.

'n hindoestaans accent heb je alleen thuis nodig. Buitenshuis niet.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #89 Gepost op: 6 januari 2011, 19:25:22 »
Ok.
Want ik begreep niet meer wat nou goed was en wat niet.

Ik las namelijk iets over 'n NL accent dat iemand als 'n bounty doet overkomen. Mensen staan er niet bij stil dat je vanzelf 'n accent overneemt als je in 'n bepaalde buurt woont en met mensen met 'n accent omgaat.

Het is juist goed als je 'n NL accent hebt, geeft aan dat je meer NL praat dan 'n andere taal en/of dat je cultuur goed kunt scheiden van je werk.

'n hindoestaans accent heb je alleen thuis nodig. Buitenshuis niet.

Chalotte, dat het hele eiereneten; de een vind het goed dat er een bepaald accent aanwezig is een (top)functie de ander niet. Er is geen goed of fout, vandaar deze discussie. even op jouw reactie: Een accent heb je , die kan je niet uitschakelen wanneer het jou uitkomt.

Kaise.nl

« Reactie #89 Gepost op: 6 januari 2011, 19:25:22 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: