collapse

Auteur Topic: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden  (gelezen 25990 keer)

Sensuous Gold

• Gast
Re: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2010, 12:29:56 »
ken wel een hindoestaanse multinational
Ja, meerdere zelfs. Er zijn er wel, maar de meeste zoeken de media niet op. Verder zijn er ook genoeg hindoestanen die goede functies hebben in de medische- en juridische branche.

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2010, 12:29:56 »

Sensuous Gold

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2010, 12:30:55 »
ja en, lekker belangrijk.

Als je in de politiek stapt is de kans heel groot dat je na 4 jaar iets anders moet gaan doen, en heleboel van die gasten komen door hun leeftijd dan nergens meer aan de bak....zitten ze hun zakken te vullen met wachtgeld..... terwijl ze daarvoor gewoon een hele goede baan hadden in het bedrijfsleven, lekker belangrijk die politiek
EHhh....meestal gaan ze na hun politieke carriere een functie bekleden als bestuursvoorzi tter of iets in die trant, dus klagen hoeven ze niet.

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 27 december 2010, 12:52:09 »
Daar heb ik ooit es een topic over geopend. Lees hier maar: 'Ik vind jou helemaal geen allochtoon'

Weet ik en in die topic kun je het ook niet concreet maken waarin precies die allochtone kant ligt. Dus kan je alsnog concreet maken wat je daar mee bedoelt? Of gaat het echt om de blanke vrouw? Anders dan dat concrete punt kom je in deze topic namelijk niet.

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 27 december 2010, 13:01:11 »
Ik zou al die hindoestanen het sowieso af raden om dergelijke posities  te ambieeren...

De meeste allochtonen op dat soort posities proberen de media altijd toch maar gelijk af te maken. Voorbeelden genoeg uit het verleden.

Bovendien in de politiek zit toch niet de top uit het bedrijfsleven, het is allemaal middelmaat wat daar terecht komt.

Wilders bijvoorbeeld is een MAVO klant...
Rutte heeft geloof ik 8 acht jaar over zijn studie gedaan ofzo...Het zelfde voor die kneus van het cda. Verrhagen...

Conclusie is dat de politiek niet de top is....

Bovendien een gemiddelde arts, advocaat of makelaar verdient meer dan de minister president en rest van die  kneuzen in den haag....

Wat zegt dat over de capaciteiten van die personen op dit moment? Ik volg Rutte al jaren, sinds hij staatssecretar is was van onderwijs, die man heeft ambitie, daadkracht en diverse kwaliteiten. Hij heeft jaren geknokt om te bereiken waar hij nu is. Dat moet je niet gaan bagatelliseren door te zeggen dat hij 8 jaar - volgens mij waren het er 7 - heeft gestudeerd. Het carriere maken begint pas op de werkvloer en niet tijdens de studie. Een studie is niet meer dan een randvoorwaarde . Echt een Hindoestaanse misvatting die je hier tentoonspreidt . Andersom zijn het ook Hindoestanen die stoer doen omdat ze eindelijk een titel hebben. (Who gives a fuck?)

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 december 2010, 13:09:57 »
dat zijn er maar een paar.....de meeste komen altijd in lagere functies uit...

Zie jij balkende al in een topfunctie ergens in het bedrijfsleven, zo een vent wordt toch overal ondersteboven gelopen en niet serieus genomen, in de politiek kunnen ze ver komen maar in het bedrijfsleven bakken ze er niks van....

Heel de ambtenarij zit vol met dat soort josties.....

Toevallig is Balkenende (de josti?) wel hoogleraar op Erasmus geworden. En jij ben jij al CEO?

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • Geslacht: Man
  • De Enige Echte
« Reactie #35 Gepost op: 27 december 2010, 14:37:51 »
dat zijn er maar een paar.....de meeste komen altijd in lagere functies uit...

Zie jij balkende al in een topfunctie ergens in het bedrijfsleven, zo een vent wordt toch overal ondersteboven gelopen en niet serieus genomen, in de politiek kunnen ze ver komen maar in het bedrijfsleven bakken ze er niks van....

Heel de ambtenarij zit vol met dat soort josties.....
Leef je in je eigen wereld?

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #36 Gepost op: 27 december 2010, 16:10:24 »
Weet ik en in die topic kun je het ook niet concreet maken waarin precies die allochtone kant ligt. Dus kan je alsnog concreet maken wat je daar mee bedoelt? Of gaat het echt om de blanke vrouw? Anders dan dat concrete punt kom je in deze topic namelijk niet.
Ah.. Jigga?

Als je Jigga bent, dan is me iig wel duidelijk dat je in die andere topic laat zien vanuit een geheel andere -en minder succesvol- managementpara digma te denken. Het is [je] daar lang en breed, en niet alleen door mij, maar ook door R3 uitgelegd, op verschillende manieren en met verschillende voorbeelden en zelfs wetenschappeli jke studies.

Ik denk eerder dat je het niet wl begrijpen of het niet begrijpt omdat je vanuit een ander managementpara digma denkt en geen ervaring hebt met waar we het in die andere topic over hebben of het niet kan accepteren omdat je te star bent om out of je box [mee] te denken. Of dat je gewoon zit te bitchen om niks, dat kan natuurlijk ook. ;)

Maar goed, mocht dat het allemaal niet zijn en wil je het cht graag snappen allemaal, dan ben ik ook de beroerdste niet. Wt is je precies nog steeds niet duidelijk na die andere topic goed[!] gelezen te hebben? Waar loop je precies vast? Wat gaat je pet te boven? En wat is je niet concreet genoeg? [Sorry hoor, hoeveel concreter wil je 't hebben man, er zijn grenzen.]

Tuurlijk gaat het niet om die blanke vrouw. Hoe kom je daarbij? Waar het allemaal wl om gaat, heb je voor het gemak overheen gelezen ofzo? Als je dat daar hebt neergezet als serieuze vraag dan kan ik je niet serieus nemen, no offence.

Offline saayer

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #37 Gepost op: 27 december 2010, 16:59:22 »
Twee badzijden aan reactie..en waarvan ik dacht dat het over onderwerp ging was van Vinod en Sanjay..
De twee hebben iets aangegeven waarvan iets van waarheid is..heel erg van waarheid..

Overige reacties gaan doelloos voorbij aan vraagstelling. ..

Ben benieuwd naar overige reacties...hoo p dat er iets concreets komt..

Offline Knutselsmurf

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #38 Gepost op: 27 december 2010, 17:50:34 »
Ja, en dan niet om lullig te doen ofzo, maar die kwam tijdens een interview wel een beetje over als een bounty. Getrouwd met een autochtone vrouw en nog net geen aardappel in de keel. Niet een 'echte' Hindoestaan. Als dat het geval was geweest, al was het maar een beetje, had ik het nog net wat toffer gevonden. ;)

Haha. :) Dat zeg ik allemaal niet. Ik zeg niet dat als je met een autochtone vrouw bent getrouwd, dat je meteen geen Hindoestaan bent. Maar je kan wel verwachten dat een Hindoestaan met een autochtone partner minder 'echt Hindoestaans' is, dat ie er minder mee heeft en daardoor eerder of ook klikt met een autochtone m/v. Het heeft niets met je accent te maken, dat zeg ik niet.

Ik heb hem niet als een bounty afgeschilderd en ik heb niet gesteld dat als hij met een bakarni gaat, dat hij een bounty is. Wat ik wl zei -please mind the difference- is dat hij tijdens het interview overkwam als een bounty.

Het kan best zijn dat hij een 'echte Hindoestaan' is hoor. Of dat hij buiten werktijd minder overkomt als een bounty. Maar wat je in de praktijk ziet, is dat allochtonen met een hoge functie die 'allochtone' kant van zichzelf niet, nauwelijks laten zien of het verbergen. Omdat ze weten, denken of aanvoelen dat het niet gewaardeerd wordt. In de top van organisaties vinden managers allochtonen wel prima, zolang ze zich maar gedragen zoals iedereen zich gedraagt: wit dus. Waarom? Omdat ze niet aan 'echte allochtonen' durven. Koudwatervrees, zoals topmanagement dat zlf toegeeft. ;) En omdat ze het prettiger vinden om te werken met mensen die [zoveel mogelijk] zijn als zichzelf. Iemand van jullie weleens van kloongedrag gehoord? En van dat gedrag heb je nogal wat in het old boys network. En dat leidt weer tot [on]bewuste uitsluitingsme chanismen, een glazen plafond, iemand niet opnemen in de groep als ie wl dat plafond door is, etc.

Dat aan de kant van de organisatie. Aan de kant van de Hindoestaan speelt vaak de bescheidenheid een rol: je wacht tot je gevraagd wordt, gaat ervan uit dat je die promotie wel krijgt als je je maar uit de naad werkt. Ze beseffen helaas nog te weinig dat het zo niet werkt.

Zo, ik ga ervan uit dat ik nu minder kort door de bocht ben geweest. If not, geef een gil. :)

Lichtzinnige vrouw met een grote gat. Wat een afschuwelijke en protserige posts. Lijken wel een spin off van de woorden van Wilders die Moslims die 5 maal daags bidden en 30 dagen vasten als fanatiek en radicaal bestempeld, maar als je vertelt dat in de Koran staat dat geweld tegen onschuldigen niet toegestaan is, dat je een ander de Islam niet kun opleggen, dat je de armen moet helpen... dan ben je gematigd Moslim.

Misschien is 't wel om deze houding (wie is 'echt' Hindoestaan en wie niet; wie gedraagt zich volgens d Hindoestaanse standaarden) dat Hindoestanen het gewoonweg niet waard zijn een topfunctie naar behoren in te vullen. Denk daar maar eens over na dame. Gelukkig heb ik nergens gelezen dat tegenwoordig geen enkele Hindoestaan in het Westen een 'echte' Hindoestaan is. Dan had ik de moeite niet eens genomen om te reageren.

Ik weet niet of je 't zo kunt stellen hoor. Hoezo kloongedrag of niet durven allochtone kant laten zien? Het gaat niet om wel of niet durven, allochtoon of autochtoon, wit, zwart of gekleurd. Op het werk gaat het in eerste instantie om prestatie. Je bent er niet om te verhalen over je allochtone kant, je religie/cultuur. Het is een professionele houding. Jij kleedt je ook representatief op het werk, niet (Hindoestaans-)cultureel. Ja, jouw cultuur of religie kan ter sprake komen bij de lunch, maar over het algemeen kijk je op het werk naar gedeelde interesses, de overeenkomsten ipv de verschillen en ja terecht pas je je aan de cultuur binnen het bedrijf.
"A life with pure logic is for those who cannot live without it."

"Present to inform, not to impress. If you inform, you will impress."

"Women want to be called a princess, yet they walk outside in a whore's uniform. I don't understand."

Offline Knutselsmurf

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #39 Gepost op: 27 december 2010, 18:00:43 »
Twee badzijden aan reactie..en waarvan ik dacht dat het over onderwerp ging was van Vinod en Sanjay..
De twee hebben iets aangegeven waarvan iets van waarheid is..heel erg van waarheid..

Excuus.

Nou, ik denk dat Hindoestanen over het algemeen andere prioriteiten hebben. Te denken valt aan het gezins- en familieleven dat een grote waarde heeft binnen de gemeenschap. Misschien ook omdat het al die tijd ging om studeren-studeren en nu eindelijk meer van de wereld zien? Misschien zijn ze gewoonweg al content met minder maar genoeg?
"A life with pure logic is for those who cannot live without it."

"Present to inform, not to impress. If you inform, you will impress."

"Women want to be called a princess, yet they walk outside in a whore's uniform. I don't understand."

Offline Adi Shankar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 8
« Reactie #40 Gepost op: 27 december 2010, 19:24:48 »
Jullie doen allemaal veel te moeilijk en duiken veel te diep in het onderwerp, jullie zien door de bomen gewoon het bos niet meer.

Waarom komen hindoestanen nooit aan de top? Het antwoord is eigenlijk heel simpel..

Hindoestanen houden van het likken van Nederlandse billetjes en eenmaal aan de top zijn er geen hogere konten om te kussen.

Dus waarom zijn er weinig Hindoestanen die top-functies bekleden? Omdat ze liever in een midden positie blijven hangen om zo lekker asses van bovenaf te kunnen blijven kussen. Tegelijkertijd kunnen ze zo laten zien hoe "gentegreerd" ze wel niet zijn door zich als bounties te gedragen.

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #41 Gepost op: 27 december 2010, 22:40:14 »
Verborgen status ;)

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 28 december 2010, 18:56:51 »
Ah.. Jigga?

Als je Jigga bent, dan is me iig wel duidelijk dat je in die andere topic laat zien vanuit een geheel andere -en minder succesvol- managementpara digma te denken. Het is [je] daar lang en breed, en niet alleen door mij, maar ook door R3 uitgelegd, op verschillende manieren en met verschillende voorbeelden en zelfs wetenschappeli jke studies.

Ik denk eerder dat je het niet wl begrijpen of het niet begrijpt omdat je vanuit een ander managementpara digma denkt en geen ervaring hebt met waar we het in die andere topic over hebben of het niet kan accepteren omdat je te star bent om out of je box [mee] te denken. Of dat je gewoon zit te bitchen om niks, dat kan natuurlijk ook. ;)

Maar goed, mocht dat het allemaal niet zijn en wil je het cht graag snappen allemaal, dan ben ik ook de beroerdste niet. Wt is je precies nog steeds niet duidelijk na die andere topic goed[!] gelezen te hebben? Waar loop je precies vast? Wat gaat je pet te boven? En wat is je niet concreet genoeg? [Sorry hoor, hoeveel concreter wil je 't hebben man, er zijn grenzen.]

Tuurlijk gaat het niet om die blanke vrouw. Hoe kom je daarbij? Waar het allemaal wl om gaat, heb je voor het gemak overheen gelezen ofzo? Als je dat daar hebt neergezet als serieuze vraag dan kan ik je niet serieus nemen, no offence.

Laat ik maar niet op die bullshit van je ingaan en slechts op het laatste, want daar gaat het om. Je wil me helpen, dan beantwoord de vraag gewoon hier in de topic en kom niet met een bullshit verwijzing die de vraag niet beantwoord.

Mijn vraag: Noem concrete punten waaruit die persoon op jou overkwam als een bounty en geen 'echte allochtoon'.

Simpele vraag die je, naar mijn voorspelling, niet (goed) gaat kunnen beantwoorden of er om heen draaien.

Offline El Extranjero

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2010, 20:45:14 »
Wat je bij veel hindoestanen ziet is dat ze hun stem en praat helemaal veranderen als ze met een hogere bakara praten, hun baas bijvoorbeeld

hun stem wordt hoger en gayachtig, echt misselijk

als ik met de baas praat dan gebruik ik misschien wel iets meer duurdere woorden of nettere zinnen, maar mijn stem en accent blijft precies hetzelfde

veel hindoestanen willen op het moment dat ze met een directeur praten van hun accent af.. ik vind dat te zielig voor woorden

Ik ben dit eigenlijk nooit tegen gekomen, maar als er mensen zijn die dit doen, dan houden ze zichzelf voor de gek. Ik blijf mezelf en ga ook niet onnodig duurdere woorden gebruiken. Zometeen volg ik het zelf niet meer  :P. Je kan je nog zo anders gaan gedragen, maar je bent en blijft qua uiterlijk een buitenlander. Daar zal je niks aan kunnen veranderen. Wees gewoon jezelf, want uiteindelijk draait het toch allemaal om het eindresultaat.
The first step to immortality is living a life worth remembering...

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #44 Gepost op: 28 december 2010, 21:20:56 »
Hoe ver hebben jullie het zelf eigenlijk al geschopt?
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #45 Gepost op: 28 december 2010, 21:29:57 »
Ondanks hun lagere opleiding of langere studieduur hebben zij meer invloed dan een arts, advocaat of makelaar op de samenleving. Opleiding is ook niet alles ;)
Idd.

Daarnaast: je kan de politiek in deze niet vergelijken met bedrijfsleven. Politiek is een vak apart, je moet ervoor geknipt zijn, ervan houden, etc. Van iemand die het uitstekend doet in het bedrijfsleven staat echt niet vast dat ie het ook zal maken in de politiek. En vice versa.

Offline El Extranjero

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #46 Gepost op: 28 december 2010, 21:35:43 »
Hoe ver hebben jullie het zelf eigenlijk al geschopt?

Ik ben gewoon een SAP consultant. Uiteindelijke doel is wel ZZP, maar eerst een goede basis opbouwen.
The first step to immortality is living a life worth remembering...

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #47 Gepost op: 28 december 2010, 21:46:20 »
Of misschien trekt de autochtone vrouw meer naar de hindoestaanse cultuur toe. Dat kan toch ook?

Jij ziet dat misschien als bounty overkomen, maar ik weet niet of dat wel zo is. Iemand in zo'n positie heeft waarschijnlijk te maken met verschillende lagen van de samenleving. Hij zal dus ook verschillende communicatiest ijlen moeten toepassen om zijn boodschap over te brengen. Ik denk dat hier sprake van is. Hij past zich aan aan zijn gesprekspartne r.

Wat betreft de gedragsverande ring van allochtonen zodat men in lijn blijft met de autochtonen. Tja, dat weet ik niet. Ik weet daar te weinig van. Heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik kan het me wel goed voorstellen.
Sorry EE, heb je over 't hoofd gezien.

Ja, kan ook.

Dat is ook zo: aanpassen aan de normen en cultuur [voor bijvoorbeeld communicatiest ijlen en gedrag] die door anderen, het gros, bepaald zijn. In de hogere regionen van organisaties dus door de dominante groep: autochtonen.

Over je derde alinea: gezien je tweede alinea weet je er dus [onbewust] wel wat van. ;)

Waar het op neer komt is dat je [iig] van '9 tot 17' je geheel aanpast aan de geldende normen binnen de organisatiecul tuur voor wat betreft gedrag, kwaliteit, etc. Kloongedrag dus. Je gedraagt je er net zo blank als je collega's, begeeft je in een organisatiecul tuur die sterk benadrukt dat iedereen hetzelfde is en dat afkomst er niet toe doet. Je hoort van collega's 'ik vind je eigenlijk geen echte allochtoon' of managers denken dat van hun allochtone medewerker: 'ze draagt wel een hoofddoekje, maar verder merk je er niks van dat ze allochtoon is'.

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #48 Gepost op: 28 december 2010, 21:48:09 »
Nou, ik denk dat Hindoestanen over het algemeen andere prioriteiten hebben. Te denken valt aan het gezins- en familieleven dat een grote waarde heeft binnen de gemeenschap. Misschien ook omdat het al die tijd ging om studeren-studeren en nu eindelijk meer van de wereld zien? Misschien zijn ze gewoonweg al content met minder maar genoeg?
Ik denk trouwens ook dat dit een van de voornaamste redenen is.
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #49 Gepost op: 28 december 2010, 22:02:09 »
Wat je bij veel hindoestanen ziet is dat ze hun stem en praat helemaal veranderen als ze met een hogere bakara praten, hun baas bijvoorbeeld

hun stem wordt hoger en gayachtig, echt misselijk

als ik met de baas praat dan gebruik ik misschien wel iets meer duurdere woorden of nettere zinnen, maar mijn stem en accent blijft precies hetzelfde

veel hindoestanen willen op het moment dat ze met een directeur praten van hun accent af.. ik vind dat te zielig voor woorden
Jep.

Mss heb je er overheen gelezen, maar ik heb al wel genoemd:
-het [vermeende] glazen plafond
-[on]bewuste uitsluitingsme chanismen
-kloongedrag
-old boys network
-teveel bescheidenheid aan de kant van de Hindoestaan.

Daarnaast: Hindoestanen [en andere allochtonen] die wl het glazen plafond doorheen zijn gekomen en er weinig voor voelen zich van 9-17 vooral wit te moeten gedragen en een deel van hun culturele identiteit en vaardigheden moeten wegstoppen of denken/ervaren hebben dat te moeten doen, kiezen ervoor om ergens anders te werken, het bedrijfsleven in te gaan [waar ze even goed tegen hetzelfde kunnen aanlopen, overigens] of voor zichzelf te beginnen. *wat een zin.., hoop dat je me nog volgt*

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #50 Gepost op: 28 december 2010, 22:37:29 »
Lichtzinnige vrouw met een grote gat. Wat een afschuwelijke en protserige posts. Lijken wel een spin off van de woorden van Wilders die Moslims die 5 maal daags bidden en 30 dagen vasten als fanatiek en radicaal bestempeld, maar als je vertelt dat in de Koran staat dat geweld tegen onschuldigen niet toegestaan is, dat je een ander de Islam niet kun opleggen, dat je de armen moet helpen... dan ben je gematigd Moslim.

Misschien is 't wel om deze houding (wie is 'echt' Hindoestaan en wie niet; wie gedraagt zich volgens d Hindoestaanse standaarden) dat Hindoestanen het gewoonweg niet waard zijn een topfunctie naar behoren in te vullen. Denk daar maar eens over na dame. Gelukkig heb ik nergens gelezen dat tegenwoordig geen enkele Hindoestaan in het Westen een 'echte' Hindoestaan is. Dan had ik de moeite niet eens genomen om te reageren.

Ik weet niet of je 't zo kunt stellen hoor. Hoezo kloongedrag of niet durven allochtone kant laten zien? Het gaat niet om wel of niet durven, allochtoon of autochtoon, wit, zwart of gekleurd. Op het werk gaat het in eerste instantie om prestatie. Je bent er niet om te verhalen over je allochtone kant, je religie/cultuur. Het is een professionele houding. Jij kleedt je ook representatief op het werk, niet (Hindoestaans-)cultureel. Ja, jouw cultuur of religie kan ter sprake komen bij de lunch, maar over het algemeen kijk je op het werk naar gedeelde interesses, de overeenkomsten ipv de verschillen en ja terecht pas je je aan de cultuur binnen het bedrijf.

Wat een vergelijking en wat een belerende toon. 'Denk daar maar eens over na dame.'? Ik voel me vereerd dat je alsnog de moeite hebt genomen om op mijn post te reageren.....

Welke 'deze houding'? Sorry hoor KS, maar ik ben niet bezig met de vraag wie zich gedraagt volgens de Hindoestaanse standaarden. Als je dt haalt uit alles wat ik zeg, dan lees je niet goed. Of eerder gezegd: ronduit slecht.

Het enige wat ik hier gedaan heb, is aangeven dat Hindoestanen en andere allochtonen zich in de hogere regionen van een organisatie vaak [gedwongen voelen] wit [te] gedragen, of zo je wil: gedragen zoals de dominante groep [=wit] zich gedraagt of zich aanpassen aan de geldende [witte] normen. Dat is niet alleen een observering van mij, maar dat beamen ze. Zoals jij ook in je laatste alinea. Dt KS, is dus kloongedrag.

Ik weet dat ik hier weleens dingen zeg die het gros ongewoon in de oren klinken, die je niet dagelijks hoort, die ws. ook vaak buiten mensen hun referentiekade r vallen. Ik kan ook stoppen die dingen te zeggen, maar het lijkt mij waardevol om deze dingen mee te geven. Het kan zomaar zo zijn dat iemand er wel wat aan heeft, iets op z'n plek plaats ziet vallen, het herkent etc. Ik zie hier ook een aantal members die wl snappen waar ik het over heb, zonder zich aangevallen o.i.d. te voelen. Gelukkig maar, want dat is helemaal mijn bedoeling niet. Ik vertel hier gewoon wat de praktijk vaak laat zien, maar waar veel mensen overheen kijken.

Eens! Maar WIE bepaalt wat 'kwaliteit' en 'prestatie' zijn? De dominante groep [=wit]. Veel allochtonen in hogere posities geven aan dat ze zich op het werk aanpassen aan de daar geldende normen. Omdat dat moet of omdat ze denken dat dat moet. Zoals ik jouw laatste alinea lees, denk jij ook zo.

Anyhu, 'allochtoon'-zijn gaat verder dan culturele gebruiken, kleding en tradities. Het kan ook gaan om andere percepties van kwaliteit, gedrag, communicatiest ijlen, etc. De normen, waarden en iets van je eigenheid kunnen -mits je je ervan bewust bent en er ruimte voor bestaat binnen de geldende normen en organisatiecul tuur- van toegevoegde waarde zijn. Denk jij dr maar eens over na.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #51 Gepost op: 28 december 2010, 22:40:45 »
- plek

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #52 Gepost op: 28 december 2010, 22:48:02 »
Laat ik maar niet op die bullshit van je ingaan en slechts op het laatste, want daar gaat het om. Je wil me helpen, dan beantwoord de vraag gewoon hier in de topic en kom niet met een bullshit verwijzing die de vraag niet beantwoord.

Mijn vraag: Noem concrete punten waaruit die persoon op jou overkwam als een bounty en geen 'echte allochtoon'.

Simpele vraag die je, naar mijn voorspelling, niet (goed) gaat kunnen beantwoorden of er om heen draaien.

Al gedaan. Ik ga je toch echt naar al mijn voorgaande posts verwijzen. Uit niets behalve de naam en de opmerkingen dat hij de eerste allochtoon was met die functie kon je opmaken dat het een allochtoon was. Concreter dan dat kan ik helaas niet zijn.

Verborgen status ;)
Leg eens uit?

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #53 Gepost op: 28 december 2010, 22:51:10 »
Wat een verschrikkelij ke lulverhaal is dit zeg...

Dus als je niet wit zou gedragen zou je de top makkerlijker halen????

Hoeveel onzin kan je tiepen vraag ik me af....
Als je het een lulverhaal vindt, verklaart het wel waarom je het zo slecht heb gelezen dat je die idiote stelling eruit haalt.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #54 Gepost op: 28 december 2010, 23:15:35 »
teveel hindoestanen verspillen hun tijd, door op kaise.nl te hangen...
Hahaha. :P

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 28 december 2010, 23:47:07 »
Al gedaan. Ik ga je toch echt naar al mijn voorgaande posts verwijzen. Uit niets behalve de naam en de opmerkingen dat hij de eerste allochtoon was met die functie kon je opmaken dat het een allochtoon was. Concreter dan dat kan ik helaas niet zijn.
Leg eens uit?

Nee hoor en je draait het nu bovendien ook nog om, je hebt het nu over het zijn van allochtoon. Dat was de vraag niet. (Blijkbaar zit je zelf met een groot leesprobleem, want het staat er toch duidelijk en vetgedrukt.) De vraag ging over het feit dat hij op jou overkwam als een bounty. Ik mag toch aannemen dat je concreet uit bepaalde dingen zou hebben afgeleid dat hij op jou zou overkomen als een bounty. En die punten weiger je te noemen. Beantwoord gewoon de vraag. Of kan je dat niet?

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 28 december 2010, 23:52:36 »

Anyhu, 'allochtoon'-zijn gaat verder dan culturele gebruiken, kleding en tradities. Het kan ook gaan om andere percepties van kwaliteit, gedrag, communicatiest ijlen, etc. De normen, waarden en iets van je eigenheid kunnen -mits je je ervan bewust bent en er ruimte voor bestaat binnen de geldende normen en organisatiecul tuur- van toegevoegde waarde zijn. Denk jij dr maar eens over na.

Kijk hier gaat het om. Kom met voorbeelden in het algemeen en in het bijzonder bij Sitalsingh, i.p.v. de hele tijd dit abstracte gelul.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #57 Gepost op: 29 december 2010, 00:00:56 »

Kijk hier gaat het om. Kom met voorbeelden in het algemeen en in het bijzonder bij Sitalsingh, i.p.v. de hele tijd dit abstracte gelul.

Voorbeelden in het algemeen heb ik in die andere topic al gegeven. Nog eentje dan over de meerwaarde van het inzetten van andere communicatiest ijlen dan de nuchtere en strikt zakelijke:

Allochtone conducteurs van de NS hebben veel minder te maken met agressieve klanten dan hun autochtone collega's. Hoe komt dat: de eerstgenoemden blijken van nature [zit in de cultuur ingebakken, met de paplepel ingegoten, etc.] veel meer aandacht voor de relatie, waardoor de klant niet gelijk op z'n achterste poten gaat staan en rustig blijft.

Wat is je obsessie met die man, ik ken em verder niet. Dat het voor jou te abstract is, maakt het nog niet per s gelul.

Mooievan2shamous

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 29 december 2010, 00:24:49 »
Voorbeelden in het algemeen heb ik in die andere topic al gegeven. Nog eentje dan over de meerwaarde van het inzetten van andere communicatiest ijlen dan de nuchtere en strikt zakelijke:

Allochtone conducteurs van de NS hebben veel minder te maken met agressieve klanten dan hun autochtone collega's. Hoe komt dat: de eerstgenoemden blijken van nature [zit in de cultuur ingebakken, met de paplepel ingegoten, etc.] veel meer aandacht voor de relatie, waardoor de klant niet gelijk op z'n achterste poten gaat staan en rustig blijft.

Wat is je obsessie met die man, ik ken em verder niet. Dat het voor jou te abstract is, maakt het nog niet per s gelul.

Het blijft gelul, totdat je concreet de punten opnoemt op basis waarvan hij in jou ogen een bounty is. Dit laat je keer op keer na en blijft het dus gelul.

Kan je trouwens die stelling, over de conducteurs, ook met feitenmateriaa l onderbouwen? Zoja, post hier dan een directe link ernaar. Mijn ervaring met HTM conducteurs (Den Haag) is, dat de allochtonen daaronder altijd dingen door de vingers zien en de bakra's wel gewoon streng controleren. Ik denk zelf dat daar het eventuele culturele verschil in zit en niet in het mogelijke punt dat allochtonen beter met relaties zouden zijn.
Om een praktijkvoorbe eld van HTM te geven. Ze zetten in Den Haag op Marokkaanse probleem tramlijnen Marokkaanse conducteurs. Die probleemjongen s stempelen expres niet, omdat ze weten dat hun 'vriend' de conducteur toch niets gaat zeggen. Is dat nou beter? Lijkt mij niet.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #59 Gepost op: 29 december 2010, 01:13:52 »
Het blijft gelul, totdat je concreet de punten opnoemt op basis waarvan hij in jou ogen een bounty is. Dit laat je keer op keer na en blijft het dus gelul.

Kan je trouwens die stelling, over de conducteurs, ook met feitenmateriaa l onderbouwen? Zoja, post hier dan een directe link ernaar. Mijn ervaring met HTM conducteurs (Den Haag) is, dat de allochtonen daaronder altijd dingen door de vingers zien en de bakra's wel gewoon streng controleren. Ik denk zelf dat daar het eventuele culturele verschil in zit en niet in het mogelijke punt dat allochtonen beter met relaties zouden zijn.
Om een praktijkvoorbe eld van HTM te geven. Ze zetten in Den Haag op Marokkaanse probleem tramlijnen Marokkaanse conducteurs. Die probleemjongen s stempelen expres niet, omdat ze weten dat hun 'vriend' de conducteur toch niets gaat zeggen. Is dat nou beter? Lijkt mij niet.
Vind dat gerust. Ik heb em niet aan een onderzoek onderworpen dat ik met zekerheid kan stellen dat het een bounty is. Zeg alleen dat hij tijdens dat interview zo overkwam en ik heb ook aangegeven waarom. Ik kan me voorstellen dat dat je niet concreet genoeg is, maar daar moet je het maar mee doen. Al is ie gn bounty, dat doet niets af aan het feit dat managers liever autochtonen aannemen of allochtonen die bounties zijn [of zich van 9-17 voordoen als n].

En de praktijk wijst ook uit, dat de autochtone condocteur hetzelfde doet, dus allochtonen eerder geneigd is te controleren en te bekeuren.  Hetzelfde geld voor de politie, enzovoorts....

Dus jouw stelling is ook helemaal nergens op gebaseerd.

bron uit Oudenhoven, J.P. van, H. Lubbers (2007) Culturele diversiteit in het openbaar vervoer: Ervaringen van medewerkers en reizigers van NS, pp. 3-4

Kaise.nl

« Reactie #59 Gepost op: 29 december 2010, 01:13:52 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: