collapse

Auteur Topic: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden  (gelezen 25971 keer)

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden
« Gepost op: 22 december 2010, 01:51:21 »
Dan moet je denken aan Hindoestanen in de Tweede Kamer, als bestuurder bij minister, staatssecretar is,burgemeester, of een ceo van een multinational.
Hoe komt t? Vallen we niet op? Capabel zijn we wel, er zijn hoogopgeleide Hindoestanen onder ons. Zijn te introvert, te bescheiden? Let's discuss.

Kaise.nl

Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden
« Gepost op: 22 december 2010, 01:51:21 »

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
Re: Hoe komt t dat Hindoestanen weinig top-functies bekleden
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2010, 08:21:46 »
Ik doe wat ik leuk vind. Zou geen politieke functie willen bekleden of een andere functie waarnaast je nauwelijks nog een fatsoenlijk sociaal leven kunt leiden.
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2010, 11:03:19 »
Bakra's leven om te werken. Hindoestanen (de meeste) werken om te leven. Een top functie is haalbaar, echter een sociaal leven kan je dan vergeten.

Offline bander

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2010, 13:37:09 »
wacht nog even..ik ben bezig :p

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2010, 16:32:23 »
Ik doe wat ik leuk vind. Zou geen politieke functie willen bekleden of een andere functie waarnaast je nauwelijks nog een fatsoenlijk sociaal leven kunt leiden.

Dat sowieso Vind bhai maar, dat is jouw welgewaardeerd e mening, maar bedoelde t meer in t algemeen, statistisch gezien, we hebben alleen 1 korpschef Sitaldin, hij heetft wel goed gedaan.

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2010, 16:33:27 »
Bakra's leven om te werken. Hindoestanen (de meeste) werken om te leven. Een top functie is haalbaar, echter een sociaal leven kan je dan vergeten.

Daar heb je ook wel gelijk in denk ik...

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2010, 20:59:52 »
Dan moet je denken aan Hindoestanen in de Tweede Kamer, als bestuurder bij minister, staatssecretar is,burgemeester, of een ceo van een multinational.
Hoe komt t? Vallen we niet op? Capabel zijn we wel, er zijn hoogopgeleide Hindoestanen onder ons. Zijn te introvert, te bescheiden? Let's discuss.
ik denk dat je deze vraag ook aan je zelf kan voorleggen

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2010, 21:09:17 »
Netwerk is nog niet sterk genoeg. Geen basis. Etc.

En dat wat hij zegt:

Het niet hebben van de juiste (old boys) netwerken is denk ik n van de oorzaken.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2010, 21:22:09 »
Netwerk is nog niet sterk genoeg. Geen basis. Etc.

En dat wat hij zegt:

zoals je ook vaak op de muziekforum ziet: zijn heel veel mensen die zitten te wachten wanneer een andere flink op zn muil gaat.
omdat de tijd en energie verloren gaat in dit soort zaken, lopen die mensen vaak hun kansen mis.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2010, 21:24:37 »
zoals je ook vaak op de muziekforum ziet: zijn heel veel mensen die zitten te wachten wanneer een andere flink op zn muil gaat.
omdat de tijd en energie verloren gaat in dit soort zaken, lopen die mensen vaak hun kansen mis.

Onder andere ja.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2010, 21:59:40 »
ik ben op komst en in maak tot een topfunctie :smile004:

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2010, 23:38:16 »
Dan moet je denken aan Hindoestanen in de Tweede Kamer, als bestuurder bij minister, staatssecretar is,burgemeester, of een ceo van een multinational.Hoe komt t? Vallen we niet op? Capabel zijn we wel, er zijn hoogopgeleide Hindoestanen onder ons. Zijn te introvert, te bescheiden? Let's discuss.

Die zijn er genoeg.

The Godfather Of The Netherlands
Willem Holleeder

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2010, 23:42:15 »
ik ben op komst en in maak tot een topfunctie :smile004:
en hoop dat je het wel door zet!!!

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 22 december 2010, 23:54:46 »
Degene die het wel ver schoppen zijn veel te lang bezig met uit te leggen dat ze niet aan het misgunnen zijn als ze hun incapabele familielid/kennis hulp weigeren, waardoor ze afgeleid raken en dus worden ingehaald door de concurrentie.
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 23 december 2010, 00:27:38 »
ik denk dat je deze vraag ook aan je zelf kan voorleggen

Deze reactie van jou geeft al aardig een indicatie op de stelling...

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #15 Gepost op: 23 december 2010, 00:32:39 »
Degene die het wel ver schoppen zijn veel te lang bezig met uit te leggen dat ze niet aan het misgunnen zijn als ze hun incapabele familielid/kennis hulp weigeren, waardoor ze afgeleid raken en dus worden ingehaald door de concurrentie.

Misgunnerij speelt helaas een rol bij Hindoestanen. (kijk maar bij het muziekforum). Maar daar door hoef je je niet van het veld te laten slaan toch. Misgunnerij is onstaan door mensen die niks c.q. weinig bereikt in hun leven, en iemand anders mag dan ook niks bereiken in zijn of haar leven.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 23 december 2010, 00:55:29 »
Dat sowieso Vind bhai maar, dat is jouw welgewaardeerd e mening, maar bedoelde t meer in t algemeen, statistisch gezien, we hebben alleen 1 korpschef Sitaldin, hij heetft wel goed gedaan.
Ja, en dan niet om lullig te doen ofzo, maar die kwam tijdens een interview wel een beetje over als een bounty. Getrouwd met een autochtone vrouw en nog net geen aardappel in de keel. Niet een 'echte' Hindoestaan. Als dat het geval was geweest, al was het maar een beetje, had ik het nog net wat toffer gevonden. ;)

Offline El Extranjero

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 23 december 2010, 02:55:39 »
Ja, en dan niet om lullig te doen ofzo, maar die kwam tijdens een interview wel een beetje over als een bounty. Getrouwd met een autochtone vrouw en nog net geen aardappel in de keel. Niet een 'echte' Hindoestaan. Als dat het geval was geweest, al was het maar een beetje, had ik het nog net wat toffer gevonden. ;)

Dus als je met een NL vrouw bent getrouwd, ben je meteen geen Hindoestaan meer??? En hoe praat een echte Hindoestaan dan volgens jou? Een Hindoestaan met een zachte G, is dat ook meteen geen echte Hindoestaan meer?

Ik ken die man verder niet. Heb hem wel eens een keer op tv gezien, maar om hem meteen als een bounty af te schilderen, vind ik wel erg kort door de bocht.
The first step to immortality is living a life worth remembering...

Anjaaaliii

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 23 december 2010, 09:02:32 »
dus als hih met een bakarni gaat is hij een bounty. Trieste en kansloze reactie

Offline steinberg

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 23 december 2010, 09:10:17 »
Deze reactie van jou geeft al aardig een indicatie op de stelling...
ooo ok  :banana::

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 23 december 2010, 13:03:39 »
Dus als je met een NL vrouw bent getrouwd, ben je meteen geen Hindoestaan meer??? En hoe praat een echte Hindoestaan dan volgens jou? Een Hindoestaan met een zachte G, is dat ook meteen geen echte Hindoestaan meer?

Ik ken die man verder niet. Heb hem wel eens een keer op tv gezien, maar om hem meteen als een bounty af te schilderen, vind ik wel erg kort door de bocht.
dus als hih met een bakarni gaat is hij een bounty. Trieste en kansloze reactie

Haha. :) Dat zeg ik allemaal niet. Ik zeg niet dat als je met een autochtone vrouw bent getrouwd, dat je meteen geen Hindoestaan bent. Maar je kan wel verwachten dat een Hindoestaan met een autochtone partner minder 'echt Hindoestaans' is, dat ie er minder mee heeft en daardoor eerder of ook klikt met een autochtone m/v. Het heeft niets met je accent te maken, dat zeg ik niet.

Ik heb hem niet als een bounty afgeschilderd en ik heb niet gesteld dat als hij met een bakarni gaat, dat hij een bounty is. Wat ik wl zei -please mind the difference- is dat hij tijdens het interview overkwam als een bounty.

Het kan best zijn dat hij een 'echte Hindoestaan' is hoor. Of dat hij buiten werktijd minder overkomt als een bounty. Maar wat je in de praktijk ziet, is dat allochtonen met een hoge functie die 'allochtone' kant van zichzelf niet, nauwelijks laten zien of het verbergen. Omdat ze weten, denken of aanvoelen dat het niet gewaardeerd wordt. In de top van organisaties vinden managers allochtonen wel prima, zolang ze zich maar gedragen zoals iedereen zich gedraagt: wit dus. Waarom? Omdat ze niet aan 'echte allochtonen' durven. Koudwatervrees, zoals topmanagement dat zlf toegeeft. ;) En omdat ze het prettiger vinden om te werken met mensen die [zoveel mogelijk] zijn als zichzelf. Iemand van jullie weleens van kloongedrag gehoord? En van dat gedrag heb je nogal wat in het old boys network. En dat leidt weer tot [on]bewuste uitsluitingsme chanismen, een glazen plafond, iemand niet opnemen in de groep als ie wl dat plafond door is, etc.

Dat aan de kant van de organisatie. Aan de kant van de Hindoestaan speelt vaak de bescheidenheid een rol: je wacht tot je gevraagd wordt, gaat ervan uit dat je die promotie wel krijgt als je je maar uit de naad werkt. Ze beseffen helaas nog te weinig dat het zo niet werkt.

Zo, ik ga ervan uit dat ik nu minder kort door de bocht ben geweest. If not, geef een gil. :)

Offline Sarcasmoloog

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2010, 13:15:45 »
Misgunnerij speelt helaas een rol bij Hindoestanen. (kijk maar bij het muziekforum). Maar daar door hoef je je niet van het veld te laten slaan toch. Misgunnerij is onstaan door mensen die niks c.q. weinig bereikt in hun leven, en iemand anders mag dan ook niks bereiken in zijn of haar leven.
Je leest m'n post niet goed denk ik.
Ik doe niet aan trouwen voor het neuken!

Offline Crazyray

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 3
  • This is it.
« Reactie #22 Gepost op: 23 december 2010, 14:21:33 »
Geen idee. Andere interesse's? Jaloezie, misgunnerij, niet gesteund worden door fam.

Offline ronaldos

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 23 december 2010, 21:15:54 »
Je leest m'n post niet goed denk ik.

Dit is een meer algemene reactie, niet een reactie op maat, je snapt t context toch?

Offline El Extranjero

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 23 december 2010, 23:33:21 »
Haha. :) Dat zeg ik allemaal niet. Ik zeg niet dat als je met een autochtone vrouw bent getrouwd, dat je meteen geen Hindoestaan bent. Maar je kan wel verwachten dat een Hindoestaan met een autochtone partner minder 'echt Hindoestaans' is, dat ie er minder mee heeft en daardoor eerder of ook klikt met een autochtone m/v. Het heeft niets met je accent te maken, dat zeg ik niet.

Ik heb hem niet als een bounty afgeschilderd en ik heb niet gesteld dat als hij met een bakarni gaat, dat hij een bounty is. Wat ik wl zei -please mind the difference- is dat hij tijdens het interview overkwam als een bounty.

Het kan best zijn dat hij een 'echte Hindoestaan' is hoor. Of dat hij buiten werktijd minder overkomt als een bounty. Maar wat je in de praktijk ziet, is dat allochtonen met een hoge functie die 'allochtone' kant van zichzelf niet, nauwelijks laten zien of het verbergen. Omdat ze weten, denken of aanvoelen dat het niet gewaardeerd wordt. In de top van organisaties vinden managers allochtonen wel prima, zolang ze zich maar gedragen zoals iedereen zich gedraagt: wit dus. Waarom? Omdat ze niet aan 'echte allochtonen' durven. Koudwatervrees, zoals topmanagement dat zlf toegeeft. ;) En omdat ze het prettiger vinden om te werken met mensen die [zoveel mogelijk] zijn als zichzelf. Iemand van jullie weleens van kloongedrag gehoord? En van dat gedrag heb je nogal wat in het old boys network. En dat leidt weer tot [on]bewuste uitsluitingsme chanismen, een glazen plafond, iemand niet opnemen in de groep als ie wl dat plafond door is, etc.

Dat aan de kant van de organisatie. Aan de kant van de Hindoestaan speelt vaak de bescheidenheid een rol: je wacht tot je gevraagd wordt, gaat ervan uit dat je die promotie wel krijgt als je je maar uit de naad werkt. Ze beseffen helaas nog te weinig dat het zo niet werkt.

Zo, ik ga ervan uit dat ik nu minder kort door de bocht ben geweest. If not, geef een gil. :)

Of misschien trekt de autochtone vrouw meer naar de hindoestaanse cultuur toe. Dat kan toch ook?

Jij ziet dat misschien als bounty overkomen, maar ik weet niet of dat wel zo is. Iemand in zo'n positie heeft waarschijnlijk te maken met verschillende lagen van de samenleving. Hij zal dus ook verschillende communicatiest ijlen moeten toepassen om zijn boodschap over te brengen. Ik denk dat hier sprake van is. Hij past zich aan aan zijn gesprekspartne r.

Wat betreft de gedragsverande ring van allochtonen zodat men in lijn blijft met de autochtonen. Tja, dat weet ik niet. Ik weet daar te weinig van. Heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik kan het me wel goed voorstellen.
The first step to immortality is living a life worth remembering...

Offline Banani

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 24 december 2010, 09:41:14 »

Jij ziet dat misschien als bounty overkomen, maar ik weet niet of dat wel zo is. Iemand in zo'n positie heeft waarschijnlijk te maken met verschillende lagen van de samenleving. Hij zal dus ook verschillende communicatiest ijlen moeten toepassen om zijn boodschap over te brengen. Ik denk dat hier sprake van is. Hij past zich aan aan zijn gesprekspartne r.

Wat je bij veel hindoestanen ziet is dat ze hun stem en praat helemaal veranderen als ze met een hogere bakara praten, hun baas bijvoorbeeld

hun stem wordt hoger en gayachtig, echt misselijk

als ik met de baas praat dan gebruik ik misschien wel iets meer duurdere woorden of nettere zinnen, maar mijn stem en accent blijft precies hetzelfde

veel hindoestanen willen op het moment dat ze met een directeur praten van hun accent af.. ik vind dat te zielig voor woorden

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 24 december 2010, 14:37:53 »
Wat is dat dan precies die allochtone kant? Geef eens concrete voorbeelden? Moet hij met een katlies i.p.v. een pistool gaan rondlopen?
Daar heb ik ooit es een topic over geopend. Lees hier maar: 'Ik vind jou helemaal geen allochtoon'

Offline bubblicious

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
  • Carpe Diem
« Reactie #27 Gepost op: 24 december 2010, 18:15:27 »
en hoop dat je het wel door zet!!!

uiteraard!! :D

Offline just moi

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 27 december 2010, 10:02:41 »
ken wel een hindoestaanse multinational

Offline Chocomel

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 2
  • De Enige Echte
« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2010, 10:06:43 »
Ik zou al die hindoestanen het sowieso af raden om dergelijke posities  te ambieeren...

De meeste allochtonen op dat soort posities proberen de media altijd toch maar gelijk af te maken. Voorbeelden genoeg uit het verleden.

Bovendien in de politiek zit toch niet de top uit het bedrijfsleven, het is allemaal middelmaat wat daar terecht komt.

Wilders bijvoorbeeld is een MAVO klant...
Rutte heeft geloof ik 8 acht jaar over zijn studie gedaan ofzo...Het zelfde voor die kneus van het cda. Verrhagen...

Conclusie is dat de politiek niet de top is....

Bovendien een gemiddelde arts, advocaat of makelaar verdient meer dan de minister president en rest van die  kneuzen in den haag....

Ondanks hun lagere opleiding of langere studieduur hebben zij meer invloed dan een arts, advocaat of makelaar op de samenleving. Opleiding is ook niet alles ;)

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2010, 10:06:43 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: