collapse

Auteur Topic: patat kruiden.  (gelezen 15644 keer)

koekebakker

• Gast
Re:patat kruiden.
« Reactie #30 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:11:21 »
Luister, wie bepaalt 'of het de bedoeling is' of 'niet zo hoort'. Voor zowel naturel als spiced up valt wat te zeggen, ieder z'n ding.

de uitvinders , de bedenkers en de mensen die het respect al eeuwen eten die bepalen dat! domboooooW! d8 dat je wat slimmer was. Die bepalen niet of jij je patat met kruiden vreet of zonder maar wel hoe het recept bedoelt is en hoe hij in de boeken staat ie sabbie? damnzzz

voor spiced up in dit geval valt te zeggen dat je t niet helemaal begrepen hebt of dat je ervan houd recepten een eigen foute draai te geven. Jou ding ik zei al , al eet je je patat met rimboekruiden , mij boeit t nix , ik wilde alleen duidelijk maken dat vooral onder hindoestanen het heel populair is om alles maar te kruiden en uit essentie te halen en ik dat eigenlijk best wel jammer vind.

Kaise.nl

« Reactie #30 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:11:21 »

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #31 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:14:07 »
de uitvinders , de bedenkers en de mensen die het respect al eeuwen eten die bepalen dat! domboooooW! d8 dat je wat slimmer was. Die bepalen niet of jij je patat met kruiden vreet of zonder maar wel hoe het recept bedoelt is en hoe hij in de boeken staat ie sabbie? damnzzz

voor spiced up in dit geval valt te zeggen dat je t niet helemaal begrepen hebt of dat je ervan houd recepten een eigen foute draai te geven. Jou ding ik zei al , al eet je je patat met rimboekruiden , mij boeit t nix , ik wilde alleen duidelijk maken dat vooral onder hindoestanen het heel populair is om alles maar te kruiden en uit essentie te halen en ik dat eigenlijk best wel jammer vind.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat normen cultureel be´nvloed zijn. ;)

Maar je mag het zonde vinden, soms vind ik dat ook. Ik had je punt allang wel begrepen hoor.

koekebakker

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:15:56 »
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat normen cultureel be´nvloed zijn. ;)

Maar je mag het zonde vinden, soms vind ik dat ook. Ik had je punt allang wel begrepen hoor.

nee dat had je niet anders had je niet zo dom gereageerd want dat was die reactie.

ga je nu een simpel recept als patat in de normen waarde kwestie lopen betrekken

hou toch op.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #33 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:20:16 »
nee dat had je niet anders had je niet zo dom gereageerd want dat was die reactie.

ga je nu een simpel recept als patat in de normen waarde kwestie lopen betrekken

hou toch op.
Ja koekebakker, niet als in 'normen en waarden' hoe je dat vandaag de dag overal hoort in het maatschappelij k debat he.

Cultureel be´nvloedde normen zijn gewoon wat men ergens als juist, wenselijk, nastrevenswaar dig, goed, etc. ziet. Da's hier dus weer anders dan elders.

Dat geldt voor allerlei dingen, waaronder food.

koekebakker

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:24:47 »
Ja koekebakker, niet als in 'normen en waarden' hoe je dat vandaag de dag overal hoort in het maatschappelij k debat he.

Cultureel be´nvloedde normen zijn gewoon wat men ergens als juist, wenselijk, nastrevenswaar dig, goed, etc. ziet. Da's hier dus weer anders dan elders.

Dat geldt voor allerlei dingen, waaronder food.

daar hoef je mij geen les in te geven anders kan dit nogal een behoorlijke discussie gaan worden.

Je kunt ervoor kiezen om normen cultureel te gaan lopen beinvloeden , soms kan het niet anders maar in een geval als patat bakken kun je zo een heerlijk ambachtelijk en eeuwenoud recept toch wel in essentie waarderen en in zn waarde laten. Dat is namelijk ook een kunst , zaken die niet eigen zijn aan je cultuur te handhaven in originele vorm.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #35 Gepost op: 24 augustus 2010, 00:02:35 »
daar hoef je mij geen les in te geven anders kan dit nogal een behoorlijke discussie gaan worden.

Je kunt ervoor kiezen om normen cultureel te gaan lopen beinvloeden , soms kan het niet anders maar in een geval als patat bakken kun je zo een heerlijk ambachtelijk en eeuwenoud recept toch wel in essentie waarderen en in zn waarde laten. Dat is namelijk ook een kunst , zaken die niet eigen zijn aan je cultuur te handhaven in originele vorm.
O... leek me gezien je reactie wel op z'n plaats ff te verduidelijken wat ik precies bedoel.

Normen zijn haast altijd cultureel be´nvloed. Of mss wel gewoon altijd.

Maar goed, soms is de kunst van het weglaten idd ook wel wat.

koekebakker

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 24 augustus 2010, 00:59:50 »
O... leek me gezien je reactie wel op z'n plaats ff te verduidelijken wat ik precies bedoel.

Normen zijn haast altijd cultureel be´nvloed. Of mss wel gewoon altijd.

Maar goed, soms is de kunst van het weglaten idd ook wel wat.

een norm is cultuur toch? dus drm cultureel beinvloed

als een norm inherent is aan de dominante cultuur zoals patat aan de vlaamse/hollandse cultuur ,als jij je eigen kruiden en zooi aan de patat gaat toevoegen dan beinvloed je deze vanuit je subcultuur.

Ik ben niet naar school geweest maar ik ben niet achterlijk.

En idd als je een gerecht kunt waarderen en respecteren zoals deze is bedoeld door de bedenkers ervan dan vind ik dat iets goeds.

en tuurlijk mag en kan je alles ervan maken wat je wilt , maar is dat wel de bedoeling eigenlijk? Volgens mij niet.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #37 Gepost op: 24 augustus 2010, 01:34:11 »
een norm is cultuur toch? dus drm cultureel beinvloed

als een norm inherent is aan de dominante cultuur zoals patat aan de vlaamse/hollandse cultuur ,als jij je eigen kruiden en zooi aan de patat gaat toevoegen dan beinvloed je deze vanuit je subcultuur.

Ik ben niet naar school geweest maar ik ben niet achterlijk.

En idd als je een gerecht kunt waarderen en respecteren zoals deze is bedoeld door de bedenkers ervan dan vind ik dat iets goeds.

en tuurlijk mag en kan je alles ervan maken wat je wilt , maar is dat wel de bedoeling eigenlijk? Volgens mij niet.
Jep.

Besides, achterlijk zijn en wel of niet naar school zijn geweest hebben niet zoveel met elkaar te maken, in mijn ogen. Ik praat toch gewoon met je? Heb al eens eerder gezegd dat je weleens posts hebt die een meerwaarde hebben voor discussie, toch. Nou dan. :)

Al vind ik het wel prettiger praten als je zoiets als 'domboooooW! d8 dat je wat slimmer was' dan achterwege laat. ;)

koekebakker

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2010, 01:37:47 »
Jep.

Besides, achterlijk zijn en wel of niet naar school zijn geweest hebben niet zoveel met elkaar te maken, in mijn ogen. Ik praat toch gewoon met je? Heb al eens eerder gezegd dat je weleens posts hebt die een meerwaarde hebben voor discussie, toch. Nou dan. :)

Al vind ik het wel prettiger praten als je zoiets als 'domboooooW! d8 dat je wat slimmer was' dan achterwege laat. ;)

wat mij ergert aan jou is dat je mensen toespreekt alsof je 3 niveaus boven ze staat , laat me uit die waan halen dat ben je niet. drm verduidelijk ik jou af en toe dat je niet moet vergeten dat je met een dong booi redeneert en spreekt.

peace verder

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2010, 02:43:00 »
wat mij ergert aan jou is dat je mensen toespreekt alsof je 3 niveaus boven ze staat , laat me uit die waan halen dat ben je niet. drm verduidelijk ik jou af en toe dat je niet moet vergeten dat je met een dong booi redeneert en spreekt.

peace verder
Ow, vreemd dat dat is hoe jij mij ziet... aangezien ik mijzelf als gelijk aan ieder ander zie. :/ En ik kijk al helemaal niet naar of iemand naar school is geweest of niet, gaat mij gewoon om of ik normaal en leuk kan praten met iemand.

Zal de laatste zijn die iemand wegzet of behandelt als dom of achterlijk omdat diegene niet naar school is geweest. [Dat zeg ik hierboven ook, in andere woorden.]. Sterker nog, dat zou ik nooit doen en ik heb er een grote hekel aan als mensen dat wel doen.

Geen idee wat een dong booi is, leg maar uit als je wil. Weet niet wat jij nog meer wil horen..., maar zei eerder al dat ik meerwaarde zie in je posts bij discussies, dat lijkt me wel genoeg erkenning.

Maar goed, back to patatkruiden.

koekebakker

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 24 augustus 2010, 03:11:12 »
Ow, vreemd dat dat is hoe jij mij ziet... aangezien ik mijzelf als gelijk aan ieder ander zie. :/ En ik kijk al helemaal niet naar of iemand naar school is geweest of niet, gaat mij gewoon om of ik normaal en leuk kan praten met iemand.

Zal de laatste zijn die iemand wegzet of behandelt als dom of achterlijk omdat diegene niet naar school is geweest. [Dat zeg ik hierboven ook, in andere woorden.]. Sterker nog, dat zou ik nooit doen en ik heb er een grote hekel aan als mensen dat wel doen.

Geen idee wat een dong booi is, leg maar uit als je wil. Weet niet wat jij nog meer wil horen..., maar zei eerder al dat ik meerwaarde zie in je posts bij discussies, dat lijkt me wel genoeg erkenning.

Maar goed, back to patatkruiden.

wrm altijd zo een verhaal en zo een drang om je eigen als slim te profileren? wrmmm tochh meid?

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #41 Gepost op: 24 augustus 2010, 03:59:12 »
wrm altijd zo een verhaal en zo een drang om je eigen als slim te profileren? wrmmm tochh meid?
Never mind...

Offline Black Angel

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • O MY GOTH!!!
« Reactie #42 Gepost op: 24 augustus 2010, 09:48:03 »
zout/zwarte peper en paprika mixe dat over friet strooien.. is lekker
gebuiken ze ook voor die twister fries van Burger King
***I'm not  rude. You're just insignificant!***

koekebakker

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 24 augustus 2010, 14:48:20 »
zout/zwarte peper en paprika mixe dat over friet strooien.. is lekker
gebuiken ze ook voor die twister fries van Burger King

zwarte peper is lekker over patat ja , eigenlijk in alles

test

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 24 augustus 2010, 14:52:27 »
wij hindoestane  moeten eens leren niet alles maar te kruiden en te marineren sommige dingen moet je proeven zoals ze zijn. Patat is daar een goed voorbeeld van. Het gaat erom die aardappel te kiezen , te schillen en bakken zodat het een lekkernij word en er daarna een snufje zout op te doen en ervan te genieten. Patat hoor je niet te kruiden. Het gaat om het proeven van de aarddappel niet van 1 of andere rotzooi kruidenmix.

Vind dat je hier wel gelijk in hebt. Ik probeer dat ook steeds meer te doen.

Offline Banani

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #45 Gepost op: 24 augustus 2010, 14:56:29 »
zwarte peper is lekker over patat ja , eigenlijk in alles

patat in massala met bonki en doks
patat in kasripo met zalmblad en long tai

patat met moksi meti op een bloem van maizena koekjes gemarineerd in bakka bana met een dipje van gesmolte mars en gefrituurde melk gesprinkeld met sardien als garnering

test

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 24 augustus 2010, 14:57:43 »
patat in massala met bonki en doks
patat in kasripo met zalmblad en long tai

patat met moksi meti op een bloem van maizena koekjes gemarineerd in bakka bana met een dipje van gesmolte mars en gefrituurde melk gesprinkeld met sardien als garnering

Klinkt heerlijk!

Offline Banani

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #47 Gepost op: 24 augustus 2010, 15:02:54 »
Klinkt heerlijk!

Shit, dat was niet de bedoeling

Sapna...

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 24 augustus 2010, 15:17:46 »
patat van tjerry's place zijn zo lekkerrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrr r

Offline CandyPop

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
  • Haters gonna hate..!!
« Reactie #49 Gepost op: 4 mei 2014, 13:47:14 »

Offline raul.

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
Re: patat kruiden.
« Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2014, 21:51:57 »
patat kruiden goeie hoor

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #51 Gepost op: 31 oktober 2014, 09:53:25 »
patat met mc donalds frietsaus is top... geen kruiden nodig (behalve zout)  :smiley_yo:
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Offline Princesita

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 5
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #52 Gepost op: 2 november 2014, 20:25:02 »
patat met mc donalds frietsaus is top... geen kruiden nodig (behalve zout)  :smiley_yo:

Met jou kan ik praten  :woopwoop:
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, dan zul je hem nooit meer zien op gaan.

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Eat Clean, Train Mean & Get Lean !!
« Reactie #53 Gepost op: 3 november 2014, 09:18:15 »
Met jou kan ik praten  :woopwoop:

OKE DAN!!  :banana:
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl

Kaise.nl

« Reactie #53 Gepost op: 3 november 2014, 09:18:15 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: