Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: schoonmoeder  (gelezen 6921 keer)

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
schoonmoeder
« Gepost op: 18 juni 2010, 10:55:18 »
Ik kan niet overwerg met mijn schoonmoeder, alles wat ze tegen mij zegt is negatief.
Wat zouden jullie toch wat van terugzeggen of aardig blijven.
Bij hem valt alles in een verkeerde keelgat als je iets terugzegt.
Dan heb ik weer gedaan.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Re:schoonmoeder
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2010, 10:57:34 »
gepaste afstand nemen
als ze je toch bereikt... niet boos worden etc. ze zal er nog versteld van staan en ophouden
en anders neem je helemaal afstand

wel jammer dat je man zo een bobbo-jantje is dan...
im out

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Nothing changed.
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2010, 10:58:43 »
Ik zou niks zeggen.
Ze zal vast d'r redenen hebben.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2010, 11:02:31 »
als je normaal doet heb je grote kans dat ze normaal terug doet btw..

mssn een keer gaan shoppen enz enz. dat helpt de relatie verbeteren.
im out

Kaise.nl

« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2010, 11:02:31 »

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2010, 11:06:30 »
Ik zou niks zeggen.
Ze zal vast d'r redenen hebben.

mee eens, haar kinderen zijn altijd perfekt. ze zoekt een reden om mij ergens de schuld te geven. tot nu toe ben ik te aardig tegen hun want ik zeg nooit iets keihard terug.
ik blijf slikken en ik neem dan ook afstand. maar als een keer ga dan ben ik al voorbereid dat ze geiiriteerd zal zijn.
een vb: als ik ga word ik nooit gevraagd of ik wil drinken, altijd eerst mijn man.
en mijn man vraagt gelukkig daarna mij wel of ik wil drinken.
Terwijl als mijn man bij mijn moeder komt ,word hij als eerst gevraagd of hij wat wilt drinken en ik daarna pas.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2010, 11:07:24 »
als je normaal doet heb je grote kans dat ze normaal terug doet btw..

mssn een keer gaan shoppen enz enz. dat helpt de relatie verbeteren.
Idd.
Of gewoon praten. Of in ieder geval niet brutaal lopen doen. Uiteindelijk houdt 't vanzelf op. (Ervanuitgaande dat ze 't dus eerst wel verkeerd bedoelde)

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2010, 11:07:44 »
gepaste afstand nemen
als ze je toch bereikt... niet boos worden etc. ze zal er nog versteld van staan en ophouden
en anders neem je helemaal afstand

wel jammer dat je man zo een bobbo-jantje is dan...

doe ik ook. want wie wilt nou bij iemand gaan, die je zo behandeld.
wat bereikt ze daarmee om iemand met woorden te kwetsen.

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2010, 11:08:37 »
Idd.
Of gewoon praten. Of in ieder geval niet brutaal lopen doen. Uiteindelijk houdt 't vanzelf op. (Ervanuitgaande dat ze 't dus eerst wel verkeerd bedoelde)
brutaal ben ik nooit tegen haar geweest, vandaar dat ze over mijn heenlopen...

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2010, 11:09:32 »
mee eens, haar kinderen zijn altijd perfekt. ze zoekt een reden om mij ergens de schuld te geven. tot nu toe ben ik te aardig tegen hun want ik zeg nooit iets keihard terug.
ik blijf slikken en ik neem dan ook afstand. maar als een keer ga dan ben ik al voorbereid dat ze geiiriteerd zal zijn.
een vb: als ik ga word ik nooit gevraagd of ik wil drinken, altijd eerst mijn man.
en mijn man vraagt gelukkig daarna mij wel of ik wil drinken.
Terwijl als mijn man bij mijn moeder komt ,word hij als eerst gevraagd of hij wat wilt drinken en ik daarna pas.

Misschien heb je teveel verwachtingen en vergelijk je teveel met je eigen huishouden.

Kijk, het zal je vast wel duidelijk zijn dat zij anders zijn dan je eigen ouders. Wen eraan. Je kunt mensen niet veranderen, je kunt alleen JEZELF aanpassen.

Als je al geirriteerd bent voor je ernaartoe gaat dan zit je al fout. Leer er gewoon van en wees juist blij dat je, hierdoor, de kans hebt gekregen om te zien dat je man wél aan je denkt en om je geeft want hij vraagt jou immers zelf ook daarna of je wat wilt enzo. Bij andere families is 't NOG erger. Daar denkt zelfs die man/zoon er niet aan omdat hij 't probleem niet ziet :/

Naina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2010, 11:10:19 »
Ik zou gewoon met haar praten, mssn dat er bepaalde misverstanden zijn en die kun je zo uit te weg ruimen.

Blijft ze zo doen dan zou ik wel normaal blijven doen, maar niet té veel zeggen. Gewoon over neutrale dingen praten.

test

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2010, 11:11:13 »
Bij mijn ouders moet ik zelf mijn eigen drinken inschenken en ook voor mijn man...  :smiley_cry:

Maar serieus? Is dat het enige of zijn er andere dingen waardoor jij denkt dat ze je niet moet?

Offline jajah!

• Schoppen 10
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2010, 11:13:35 »
gewoon erboven staan en normaal blijven doen. je zal zien na een tijdje zal ze wel veranderen in haar houding.

Naina

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2010, 11:14:32 »
gewoon erboven staan en normaal blijven doen. je zal zien na een tijdje zal ze wel veranderen in haar houding.

Precies, vaak is het een beetje territorium-gedrag.

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2010, 11:14:42 »
Misschien heb je teveel verwachtingen en vergelijk je teveel met je eigen huishouden.

Kijk, het zal je vast wel duidelijk zijn dat zij anders zijn dan je eigen ouders. Wen eraan. Je kunt mensen niet veranderen, je kunt alleen JEZELF aanpassen.

Als je al geirriteerd bent voor je ernaartoe gaat dan zit je al fout. Leer er gewoon van en wees juist blij dat je, hierdoor, de kans hebt gekregen om te zien dat je man wél aan je denkt en om je geeft want hij vraagt jou immers zelf ook daarna of je wat wilt enzo. Bij andere families is 't NOG erger. Daar denkt zelfs die man/zoon er niet aan omdat hij 't probleem niet ziet :/

.
bedankt voor je tips: wat je zegt niet aan ergeren en niet te veel verwachten.
ik ben al inmiddel 8 jaar getrouwd. Maar het is altijd zo geweest. op een gegeven moment word je gewoon keer op keer gekwetst. ik probeer niet te ergeren maar soms word je aan herrinnet als je daar gaat.

Gelukkig gaan we niet zo vaak bij haar, mijn man maakt er geen probleem van.

en inderdaad nu ziet mijn man het zelf in en sindsdien vraagt hij mij of ik dan wat wilt drinken.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
  • AJAX-If you ain't with us, ur against us!-
« Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2010, 11:15:35 »
Bij mijn ouders moet ik zelf mijn eigen drinken inschenken en ook voor mijn man...  :smiley_cry:

Maar serieus? Is dat het enige of zijn er andere dingen waardoor jij denkt dat ze je niet moet?

maarre on topic
t beste is gewoon zelf wel doen zoals het hoort en beleefd blijven
geef een ander geen stok om je mee te slaan
als ze echt zo baddd is komt t zeker wel naar boven

t heeft toch geen zin om anders te reageren als je man het niet kan waarderen of het niet wilt inzien.
.. - AJAX - ..Ik misgun niemand iets, Gun het mezelf gewoon meer.. :) "

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2010, 11:17:05 »
.
bedankt voor je tips: wat je zegt niet aan ergeren en niet te veel verwachten.
ik ben al inmiddel 8 jaar getrouwd. Maar het is altijd zo geweest. op een gegeven moment word je gewoon keer op keer gekwetst. ik probeer niet te ergeren maar soms word je aan herrinnet als je daar gaat.

Gelukkig gaan we niet zo vaak bij haar, mijn man maakt er geen probleem van.

en inderdaad nu ziet mijn man het zelf in en sindsdien vraagt hij mij of ik dan wat wilt drinken.

Weet je, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar in sommige ouderwetse families is de schoondochter eigenlijk degene die alles hoort te doen. En misschien verwachten zij van je, dat je bij hun thuis dus ook alles zelf doet en ook voor hen enzo.
Maar dat doe je niet en dat is dus iets waar jullie dan botsen.

"Wij" zijn in deze tijd natuurlijk anders opgevoed, thuis nogal verwend enzo en dat soort praktijken (alles doen bij je schoonouders thuis) zijn nogal vreemd. Maar voor hen is dat juist anders...

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2010, 11:17:25 »
Bij mijn ouders moet ik zelf mijn eigen drinken inschenken en ook voor mijn man...  :smiley_cry:

ik zou niet weten eigenlijk wat het is. ik kan geen hoogte van haar krijgen.
misschien vindt ze het leuk om te doen...
ze heeft een dochter misschien vergelijkt ze mij met haar.
ze heeft een ongelukkig leven, en ik heb alles netjes op een rijtje.misschi en kan ze dat niet hebben. want haar kinderen zijn alles voor haar.

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2010, 11:20:13 »
Weet je, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar in sommige ouderwetse families is de schoondochter eigenlijk degene die alles hoort te doen. En misschien verwachten zij van je, dat je bij hun thuis dus ook alles zelf doet en ook voor hen enzo.
Maar dat doe je niet en dat is dus iets waar jullie dan botsen.

"Wij" zijn in deze tijd natuurlijk anders opgevoed, thuis nogal verwend enzo en dat soort praktijken (alles doen bij je schoonouders thuis) zijn nogal vreemd. Maar voor hen is dat juist anders...

geen idee, ze zijn wel ouderwets. maar ze kan ook dat ik drinken mag pakken. ik zou niet eens erg vinden om zelf te gaan halen,maar waarom vraagt ze de zoon alleen,wilt ze laten zien dat ze om haar zoon veel geeft. dat maakt mij niet oud, maar ik vind het niet kunnen als ze aan hem vraagt kan je ook net zo goed ook aan mij vragen of ik wel wat lust.

test

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2010, 11:20:21 »
ik zou niet weten eigenlijk wat het is. ik kan geen hoogte van haar krijgen.
misschien vindt ze het leuk om te doen...
ze heeft een dochter misschien vergelijkt ze mij met haar.
ze heeft een ongelukkig leven, en ik heb alles netjes op een rijtje.misschi en kan ze dat niet hebben. want haar kinderen zijn alles voor haar.

Maar in wat merk je het? Is het alleen het drinken of maakt ze ook opmerkingen tegen je? Komt ze bij jouw thuis en doet ze vreemd? Roddelt ze over je?

Mijn schoonouders vragen mij ook niet altijd om drinken, maar die verwachten dat ik me daar gewoon thuis voel en dat als ik drinken wil hebben, dat ik het gewoon zelf pak.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2010, 11:21:07 »
ey ik wordt noooiot gevraagd of ik wil drinken hoor
niet door mn eigen ouders en ook niet door mn schoonouders -_-
t is toch "je eigen huis"

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2010, 11:21:20 »
geen idee, ze zijn wel ouderwets. maar ze kan ook zeggen dat ik drinken mag pakken. ik zou niet eens erg vinden om zelf te gaan halen,maar waarom vraagt ze de zoon alleen,wilt ze laten zien dat ze om haar zoon veel geeft. dat maakt mij niet uit, maar ik vind het niet kunnen als ze aan hem vraagt kan je ook net zo goed ook aan mij vragen of ik wel wat lust.

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2010, 11:22:13 »
Maar in wat merk je het? Is het alleen het drinken of maakt ze ook opmerkingen tegen je? Komt ze bij jouw thuis en doet ze vreemd? Roddelt ze over je?

Mijn schoonouders vragen mij ook niet altijd om drinken, maar die verwachten dat ik me daar gewoon thuis voel en dat als ik drinken wil hebben, dat ik het gewoon zelf pak.
en de zoon dan waarom word hij voor eten en drinken gevraagd.

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Nothing changed.
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2010, 11:23:16 »
geen idee, ze zijn wel ouderwets. maar ze kan ook dat ik drinken mag pakken. ik zou niet eens erg vinden om zelf te gaan halen,maar waarom vraagt ze de zoon alleen,wilt ze laten zien dat ze om haar zoon veel geeft. dat maakt mij niet oud, maar ik vind het niet kunnen als ze aan hem vraagt kan je ook net zo goed ook aan mij vragen of ik wel wat lust.

Kijk dit wat Morgana zegt:

En zoals ik al eerder zei, veel schoonouders verwachten dat je gewoon zelf opstaat en eten en drinken enzo voor je man zet. En als je dan al bezig bent ook gelijk voor de rest van de familie.

Ik heb dit meegemaakt toen ik nog wat jonger was :/
En toen was 't voor mij al helemaal WTF want ik ben héél erg verwend en ik heb dat soort dingen ook nooit geleerd. Maar als je let op andere families en schoondochters dan merk je dat 't voor die schoonouders iets "normaals" is. Daar kun je, als je getrouwd bent enzo, beter rekening mee houden...

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2010, 11:24:32 »

ze maakt ook stomme opmerkingen over mij. zijn van de kleine dingen. en als ze bij mij komt word ik alleen maar bekeken ze doet wel normaal tegen mij.
ik laat haar niks doen ,dan ga ik juist verwennen. ik sta hele tijd voor hun in de keuken.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 18 juni 2010, 11:25:27 »
ze maakt ook stomme opmerkingen over mij. zijn van de kleine dingen. en als ze bij mij komt word ik alleen maar bekeken ze doet wel normaal tegen mij.
ik laat haar niks doen ,dan ga ik juist verwennen. ik sta hele tijd voor hun in de keuken.
maaar wat zegt je man ervan ? :S
na 8 jaar moet hij toch wel iets merken :S

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #25 Gepost op: 18 juni 2010, 11:27:05 »

En zoals ik al eerder zei, veel schoonouders verwachten dat je gewoon zelf opstaat en eten en drinken enzo voor je man zet. En als je dan al bezig bent ook gelijk voor de rest van de familie.

ik krijgt de kans niet om zelf drinken te halen, ik kom ze binnen ,en ik zit een minuut word mijn man voor drinken gevraagd ,ik kan toch niet maken dat ik net binnenkomt gelijk naar de keuken loopt om drinken te pakken.

En toen was 't voor mij al helemaal WTF want ik ben héél erg verwend en ik heb dat soort dingen ook nooit geleerd. Maar als je let op andere families en schoondochters dan merk je dat 't voor die schoonouders iets "normaals" is. Daar kun je, als je getrouwd bent enzo, beter rekening mee houden...

Offline kajol26

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 18 juni 2010, 11:27:23 »
ik krijgt de kans niet om zelf drinken te halen, ik kom ze binnen ,en ik zit een minuut word mijn man voor drinken gevraagd ,ik kan toch niet maken dat ik net binnenkomt gelijk naar de keuken loopt om drinken te pakken.

test

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 18 juni 2010, 11:27:49 »

Yep. Misschien ben ik ouderwets in sommige dingen, maar ik schep altijd eerst voor mijn vriend op en dan pas voor mezelf. Ik heb dat mijn moeder altijd zien doen voor mijn vader en dat heb ik overgenomen.

Soms belt me schoonmoeder ook om te vragen of we na werk komen eten. Dan heeft ze iets speciaals voor mijn vriend gekookt omdat hij dat echt lekker vindt. Ik vind het juist leuk. Ze blijft toch zijn moeder. Daar ga ik echt niet moeilijk over doen.

Offline LL

• Global Moderator
  • 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #28 Gepost op: 18 juni 2010, 11:28:25 »

misschien moet je het gewoon aangeven
van dat als je man wordt gevraagd je gewoon zegt van he ja ik heb ook wel dorst ofzo

test

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2010, 11:28:29 »

Als je dorst hebt, waarom niet?

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2010, 11:28:29 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: