Nieuwsbrief

Naam:
Mobiel:

Uitgaantips

?

Auteur Topic: Liever Lagere functie met hoog salaris of Hogere Functie met lager salaris?  (gelezen 2517 keer)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
  • Music is the heart of our Soul

Hoe sta jij hierin? Ben je ambitieus? Of telt het verdienen van centjes zwaarder bij jou ongeacht de hoogte van de functie?
Kaise.nl Forum Global Moderator |E-mail: vinod@kaise.nl | BB PIN: 25F88AC3

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
Yep, maaaaaaar, de werkzaamheden moeten me wel bevallen
Als ik toiletten moet gaan schoonmaken voor meersalaris, dan administratief werk voor minder,
dan ga ik liever administratief doen.
Maar als een postbode veel meer verdient, zul je mij niet horen klagen.

Maar zou het je niet raken als je weet dat die persoon die bij jou op kantoor het toilet schoon maakt meer verdient dan jij die een functie op een bepaald (hoger) niveau vervult? Voel je je niet benadeeld?

Offline MR. SAMA

• flush
  • *
  • Strafpunt 1
  • Geslacht: Vrouw
  • Nothing changed.
Hogere functie.
Words and hearts should be handled with care.
For words spoken and hearts broken are the hardest things to repair.

Nousha

• Gast
Het gaat mij niet om de hoogte van de functie noch om het geld. Ik moet voldoening uit het werk kunnen halen en mij uitgedaagd voelen om nog beter te doen. Ben ik ambitieus? zeer zeker!

maar ik zou niet zo maar een hogere functie voor een lager salaris aannemen, puur en alleen om het feit dat ik kan zeggen dat ik een hoge functie heb. Dus ik kan nu niet kiezen...het is volledig afhankelijk van de functie.

Kaise.nl

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Salaris boeit me niet zoveel en hoe hoog ik in de hiërarchie sta ook niet.

Eerlijk gezegd ben ik wat dat betreft niet ambitieus. Ik heb specifieke opvattingen over management en weet dat je zelfs als manager niet alle vrijheden hebt om te doen wat je wil, waar je voor staat etc. Zeker niet als je collega-managers en de managers boven je nog van de oude stempel zijn. Of als de organisatie er gewoon niet naar is om slagvaardig, hands on, etc. bezig te zijn.

Kan je van zeggen dat je er tegenop moet boksen, maar dat heeft alleen onder bepaalde voorwaarden zin. En die zijn er gewoon vaak niet. Ik ga daar mijn energie niet in steken.

Daarvoor weet ik al te goed welke kant ik op wil en daar bouw ik nu aan. Inhoudelijk leuk werk, eigen baas, goede inkomsten én -hand picked- leuke collega's.

Offline tralalaaa

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
En ik wil geen 60urige werkweken maken. Goede werk-privé balans vind ik wel belangrijk. Goed verdienen... en genoeg tijd hebben voor de dingen die er echt toe doen. Family en friends, je relatie, je partner, jezelf. Werk om te leven, leef niet om te werken. Dat verhaal. :)

Offline John Wandelaar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
  • Black on the Rocks
En ik wil geen 60urige werkweken maken. Goede werk-privé balans vind ik wel belangrijk. Goed verdienen... en genoeg tijd hebben voor de dingen die er echt toe doen. Family en friends, je relatie, je partner, jezelf. Werk om te leven, leef niet om te werken. Dat verhaal. :)

dat dus!

Offline Dingens

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 5
Doe dan maar een hogere functie, ffkes daarzo werken, meteen mooie cv en dan op zoek gaan naar een nieuwe werkgever (die waarchijnlijk wel meer zal betalen) ;)

Offline djoer-macharie

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • I Hate Morjon Sardien
Doe dan maar een hogere functie, ffkes daarzo werken, meteen mooie cv en dan op zoek gaan naar een nieuwe werkgever (die waarchijnlijk wel meer zal betalen) ;)

zo hoort t

en steeds als je meer ervaring krijgt van werkgever wisselen. dan gaat de ene je hoger bieden dan de ander, en kan je veel loon krijgen na een tijdje voor hetzelfde werk(heb ik van mn vader geleerd :bloos: )
Kaise is laaste tijd weer interessant!!

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
Ik zit zelf in een situatie waarbij ik in een hogere salarisschaal zit dan veel directe collega's van me die wel een hogere functie hebben. Ik heb daar zelf voor gekozen, en een stapje terug gedaan, omdat ik me niet lekker voelde in die functie. (Ik blijf liever dicht bij de inhoud dan te moeten managen). Toch voelt het wel raar aan dat degenen die me moeten coachen en beoordelen minder dan me verdienen. Het kromme is ook dat ondanks ze een hogere functie hebben mij door een hogere manager is verteld dat ik hen kan (en zelfs moet) aanspreken op hun werk omdat ik dus weer in een hogere schaal zit. Confusing! Ik kan hierdoor nog niet echt me draai vinden bij me huidige werkgever merk ik.

Offline djoer-macharie

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • I Hate Morjon Sardien
Ik zit zelf in een situatie waarbij ik in een hogere salarisschaal zit dan veel directe collega's van me die wel een hogere functie hebben. Ik heb daar zelf voor gekozen, en een stapje terug gedaan, omdat ik me niet lekker voelde in die functie. (Ik blijf liever dicht bij de inhoud dan te moeten managen). Toch voelt het wel raar aan dat degenen die me moeten coachen en beoordelen minder dan me verdienen. Het kromme is ook dat ondanks ze een hogere functie hebben mij door een hogere manager is verteld dat ik hen kan (en zelfs moet) aanspreken op hun werk omdat ik dus weer in een hogere schaal zit. Confusing! Ik kan hierdoor nog niet echt me draai vinden bij me huidige werkgever merk ik.

mn moeder had ook zo een probleem. ze werkt in een stichting en haar manager ging weg. toen kwam er een nieuwe manager en die was gekozen door zn papieren en hij had gewoon echt geen kennis, gewoon echt van niks. mn moeder moest m helemaal alles gaan leren zeiden ze, maar ze zei van nee dat doe ik niet, want hij staat hoger dan mij, hij verdient anderhalf keer zoveel, en als ik een schaal hoger wil doen jullie helemaal moeilijk.

Dit vind ik dan echt een kutsituatie weet je, dat je gewoon ziet dat je wordt beoordeeld op die papieren en niet op wat je praktisch kan...
Kaise is laaste tijd weer interessant!!

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
mn moeder had ook zo een probleem. ze werkt in een stichting en haar manager ging weg. toen kwam er een nieuwe manager en die was gekozen door zn papieren en hij had gewoon echt geen kennis, gewoon echt van niks. mn moeder moest m helemaal alles gaan leren zeiden ze, maar ze zei van nee dat doe ik niet, want hij staat hoger dan mij, hij verdient anderhalf keer zoveel, en als ik een schaal hoger wil doen jullie helemaal moeilijk.

Dit vind ik dan echt een kutsituatie weet je, dat je gewoon ziet dat je wordt beoordeeld op die papieren en niet op wat je praktisch kan...

Dat is idd zo. Ik heb ook me salaris gehad op basis van me academische titel. Ik was aanvankelijk een lagere salarisschaal aangeboden, maar toen ik ze me CV had toegestuurd werd me verteld dat ik 1 schaal hoger kreeg. Maar echt, qua kennis en ervaring betreft mijn functie zitten anderen toch een eind verder terwijl ze een stuk minder verdienen. En ze weten dat ook, ik merk het zo nu en dan ook aan hun houding. Begrijpelijk dat ze er niet tevreden mee zijn. Ik vind het dus ook vervelend als er onderling over salarissen wordt gesproken en dit ter sprake komt. Ze begrijpen wel dat het niet aan mij ligt, want ik ben namelijk zelf gevraagd om voor deze werkgever te komen werken en deze moest een bod doen hoger dan mijn toenmalige salaris... voor minder zou ik ook niet in dienst treden. Denk dat dat ook het geval was in de situatie met je moeder.

Nousha

• Gast
zo hoort t

en steeds als je meer ervaring krijgt van werkgever wisselen. dan gaat de ene je hoger bieden dan de ander, en kan je veel loon krijgen na een tijdje voor hetzelfde werk(heb ik van mn vader geleerd :bloos: )

jobhoppen wordt niet altijd gewaardeerd en kan zelfs slecht op je CV staan.

Nousha

• Gast
Dat is idd zo. Ik heb ook me salaris gehad op basis van me academische titel. Ik was aanvankelijk een lagere salarisschaal aangeboden, maar toen ik ze me CV had toegestuurd werd me verteld dat ik 1 schaal hoger kreeg. Maar echt, qua kennis en ervaring betreft mijn functie zitten anderen toch een eind verder terwijl ze een stuk minder verdienen. En ze weten dat ook, ik merk het zo nu en dan ook aan hun houding. Begrijpelijk dat ze er niet tevreden mee zijn. Ik vind het dus ook vervelend als er onderling over salarissen wordt gesproken en dit ter sprake komt. Ze begrijpen wel dat het niet aan mij ligt, want ik ben namelijk zelf gevraagd om voor deze werkgever te komen werken en deze moest een bod doen hoger dan mijn toenmalige salaris... voor minder zou ik ook niet in dienst treden. Denk dat dat ook het geval was in de situatie met je moeder.

waarom weten je collega's wat  jij verdiend? en waarom weet jij wat zij verdienen? (of iig dat ze minder verdienen dan jij)

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
waarom weten je collega's wat  jij verdiend? en waarom weet jij wat zij verdienen? (of iig dat ze minder verdienen dan jij)

We weten het van elkaar omdat we overzichten krijgen/maken van projectbudgett en en dan zien we ook ons onderling dagtarief.. (afhankelijk van je schaalindeling)... zodoende dus..

Nousha

• Gast
We weten het van elkaar omdat we overzichten krijgen/maken van projectbudgett en en dan zien we ook ons onderling dagtarief.. (afhankelijk van je schaalindeling)... zodoende dus..

zijn jullie freelancers??

want wat naar klanten berekend wordt (je uurtarief of dagtarief dan) is nooit gelijk aan je salaris (I wish! ik word met 100 euro per uur doorberekend naar de klant, kreeg ik dat maar van de baas :) )

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
zijn jullie freelancers??

want wat naar klanten berekend wordt (je uurtarief of dagtarief dan) is nooit gelijk aan je salaris (I wish! ik word met 100 euro per uur doorberekend naar de klant, kreeg ik dat maar van de baas :) )

Nee nee we zijn de IT afdeling binnen ons bedrijf en de afdeling Sales is zeg maar onze klant. Het is niet een indicatie van je salaris, was dat maar zo, maar je kunt direct aflezen wie in welke salarisschaal zit...

Nousha

• Gast
Nee nee we zijn de IT afdeling binnen ons bedrijf en de afdeling Sales is zeg maar onze klant. Het is niet een indicatie van je salaris, was dat maar zo, maar je kunt direct aflezen wie in welke salarisschaal zit...

oh, op die fiets :) 

Offline Sweet Lady

• Schoppen 4
  • *
  • Strafpunt 0
  • So Sweet
Ik heb liever een hoger salaris en dan maar een lagere functie, maar de functie moet mij dd ook wel bevallen.

Maar stel dat ik als manager minder zou verdienen en als administratief medewerkster meer, dan kies ik liever voor de functie adm. medewerkster.
Liefde is... Jij en Ik.

Offline Rumi

• Straight
  • *
  • Strafpunt 0
Het gaat mij niet om de hoogte van de functie noch om het geld. Ik moet voldoening uit het werk kunnen halen en mij uitgedaagd voelen om nog beter te doen. Ben ik ambitieus? zeer zeker!

maar ik zou niet zo maar een hogere functie voor een lager salaris aannemen, puur en alleen om het feit dat ik kan zeggen dat ik een hoge functie heb. Dus ik kan nu niet kiezen...het is volledig afhankelijk van de functie.

Precies dit!
Ik heb niks aan een hoge of lage functie. Geld al helemaal niet.
Zodra ik maar plezier heb in het geen wat ik doe ...vind ik het best.
Als je niet nadenkt over de toekomst,heb je geen toekomst ...

Offline Jay1973

• Schoppen 6
  • *
  • Strafpunt 0
Yo Vinod fuck it! Jij kent je kwaliteiten en daarvoor heb jij hard gewerkt. Daar staat nu iets tegenover. Ik heb precies hetzelfde. Een hogere functie zegt niets. Het gaat erom wil je het? en vind je het leuk. Ik ben ook terug gegaan in functie ivm meer vrije tijd en meer aandacht aan m'n kids. Management is een hele onderneming! en daar moet je zin en tijd voor hebben en natuurlijk leuk vinden! Manager zijn is: titel en macht. Daarbij is salaris niet belangrijk. Ik verdien namelijk ook meer dan mijn manager, whahahahahaha. Ik begrijp jou gevoel heel goed, maar nogmaals fuck it!

Offline ViNoD

• Global Moderator
  • Straight
  • *
  • Strafpunt 0
Yo Vinod fuck it! Jij kent je kwaliteiten en daarvoor heb jij hard gewerkt. Daar staat nu iets tegenover. Ik heb precies hetzelfde. Een hogere functie zegt niets. Het gaat erom wil je het? en vind je het leuk. Ik ben ook terug gegaan in functie ivm meer vrije tijd en meer aandacht aan m'n kids. Management is een hele onderneming! en daar moet je zin en tijd voor hebben en natuurlijk leuk vinden! Manager zijn is: titel en macht. Daarbij is salaris niet belangrijk. Ik verdien namelijk ook meer dan mijn manager, whahahahahaha. Ik begrijp jou gevoel heel goed, maar nogmaals fuck it!

Je hebt wel gelijk hoor. Jouw situatie lijkt een beetje op die van mij... alleen is voor mij geld wel belangrijk.. omdat ik vrij hoge maandelijkse lasten heb... zou dus niet voor minder willen werken. Maar zoals je zegt, managers hebben meer tijd nodig, kostbare tijd die ik niet zomaar wil vrijmaken omdat ik kleine kinderen heb die ik ook de nodige aandacht wil geven. Als ze wat groter zijn, okay dan ben ik ook wel weer bereid om meer uren te investeren in me carriere en dus ook wat meer verantwoordeli jkheid (als leidinggevende) te dragen. De toekomst zal het uitmaken.. hoop wel dat ik me zal kunnen aanpassen aan deze situatie.. want ik overweeg af en toe sterk om een andere baan te nemen.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Citaat

dit vind ik een naive uitspraak..

mensen die verantwoordeli jkheden hebben
zoals hierboven Vinod... is geld wel degelijk een punt.
en niet alleen plezier..

tis maar net hoe je (fin.) situatie is.. en hoe je verantwoordeli jkheden zijn.
im out

test

• Gast

Precies dit!

Ik vind het geld wel belangrijk. Dus als ik meer verdien met een iets mindere functie, dan zou ik het waarschijnlijk wel doen. Ik kan namelijk niet leven van plezier...

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
ik kan ook nog steeds niet leven van plezier :(
im out

test

• Gast

Jammer he. :(
Anders zou ik rijk zijn, men... :bloos:...

Offline Rumi

• Straight
  • *
  • Strafpunt 0
Ik vind het geld wel belangrijk. Dus als ik meer verdien met een iets mindere functie, dan zou ik het waarschijnlijk wel doen. Ik kan namelijk niet leven van plezier...

Ik hecht niet teveel waarde aan geld.
Natuurlijk is het mooi meegenomen als je wat meer kan verdienen bij een wat lagere functie ... maar als ik er zelf geen plezier aan heb, dan ben ik snel uitgekeken.
Dan is het zo saai voor me ... ik moet wel fun hebben in het geen wat ik doe...
Als je niet nadenkt over de toekomst,heb je geen toekomst ...

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
ik zal t anders zeggen

geld is gewoon nodig voor je levensbehoefte n.
dus ja, ik hecht waarde aan geld..

in nederland wordt je toch niet rijk door te werken :vaag:

im out

Nousha

• Gast
ik zal t anders zeggen

geld is gewoon nodig voor je levensbehoefte n.
dus ja, ik hecht waarde aan geld..

in nederland wordt je toch niet rijk door te werken :vaag:

dames, het gaat hier om wat belangrijker is voor je: de functie of (meer) geld. Het feit dat je geld nodig hebt om te kunnen leven staat hier buiten.
dit vind ik een naive uitspraak..

mensen die verantwoordeli jkheden hebben
zoals hierboven Vinod... is geld wel degelijk een punt.
en niet alleen plezier..

tis maar net hoe je (fin.) situatie is.. en hoe je verantwoordeli jkheden zijn.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb zelf behoorlijk wat verantwoordeli jkheden en heb een semi-leidinggevende / sturende rol.
De voldoening die ik uit het werk haal is belangrijker is dan het geld. Zo lang ik maar voldoende salaris krijg om in mijn levensbehoefte te kunnen voorzien. De taken / werkzaamheden / uitdagingen die ik krijg zijn voor mij belangrijker dan geld, ongeacht verantwoordeli jkheden.

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
dames, het gaat hier om wat belangrijker is voor je: de functie of (meer) geld. Het feit dat je geld nodig hebt om te kunnen leven staat hier buiten.

ohja

je hebt gelijk zus..
im out

Kaise.nl

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik 9 in.: