collapse

Auteur Topic: een vreemde rattenwereld  (gelezen 1755 keer)

Broken

• Gast
een vreemde rattenwereld
« Gepost op: 2 mei 2010, 06:53:23 »
Ik kwam dit ergens tegen en het sprak me aan

Een vreemde rattenwereld is het aan het worden,.....neem nou het werk als voorbeeld.
Hoe moeilijk is het nou om elkaar dingen duidelijk te maken.
Hoe moeilijk is het om met elkaar wat te bereiken.
Ik heb gemerkt en dat beoordeel ik vanuit mijn eigen invulling, dat het heel erg moeilijk is.
Ik merk dat men feedback ziet als kritiek.
Ik merk dat ideen opperen gezien wordt als een aanval op een persoonlijke positie.
Ik merk dat men gesprekken met elkaar liever uit de weg gaat maar dat gesprekken over elkaar juist super cool zijn.

Dit allemaal is al zolang de mens bestaat maar let eens op om je heen en je ziet dat het allemaal veel erger is geworden.
Veel bedrijven werken tegenwoordig met interim en ad interim.
Mensen die wel bezig zijn met een product maar het product dat zijn ze zelf.
Alleen bezig met het opwaarderen van hun eigen c.v.
Als men goed oplet en goed luistert dan hoor, zie en voel je dat de gepretendeerde ervaringen vaak niet in verhouding staat met wat men daadwerkelijk kan.

Delegeren dat kunnen ze want om hun hoofd boven water te houden delegeren ze alles wat zij zelf niet kunnen.
Maar ja wat is goed delegeren.
In 9 van de 10 gevallen zie je dan ook dat delegeren opeens verandert in "verdeel en heers"
Het effect is dat de ene collega zich belangrijker gaat voelen dan de andere collega.
Het effect is dat collega`s elkaar de zwarte piet toespelen en/of graag willen laten zien hoeveel ze wel niet beter zijn dan de ander.
En van de effecten is ook dat men gaat praten over de ander tegen degene die zij op dat moment het sterkst achten met betrekking tot hun eigen positie.

Opeens merk je dat wanneer deze trend wordt in gezet je in een draaikolk van onrust terecht bent gekomen en alleen goed leiderschap kan het tij doen keren.

Het vreemde is dat men eerlijkheid en oprechtheid niet meer herkent en waardeert.
Iemand die oprecht en eerlijk is, wordt alleen als lastig beschouwd.
Rattengedrag wordt tegenwoordig zeer hoog geacht en het wordt gewaardeerd.
Niet meer rechtstreeks met elkaar praten maar vooral over elkaar praten in de hoop info over elkaar los te krijgen die je misschien kunt gebruiken voor je eigen positie danwel c.v

Tja ratten gedrag

Maar bedenk dat er ook zo iets is als KARMA, doe verkeerd en je ontmoet verkeerd, bijvoorbeeld Je lult verkeerd over iemand en opeens glijd je uit op je platte bek

Kaise.nl

een vreemde rattenwereld
« Gepost op: 2 mei 2010, 06:53:23 »

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Re:een vreemde rattenwereld
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2010, 11:07:34 »
:indifferent:

Kaise.nl

Re:een vreemde rattenwereld
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2010, 11:07:34 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: