collapse

Poll

Houden jullie van een goed verhaal?

Ja
19 (73.1%)
Nee
4 (15.4%)
misschien
3 (11.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: LEVEN!  (gelezen 9958 keer)

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Vrouw
LEVEN!
« Gepost op: 31 maart 2010, 02:23:40 »
Voordat ik begin met het verhaal wil ik jullie zeggen dat het verhaal een IK Vorm heeft.
Veel Plezier. Dark Girl.

:eusa_think:

Kaise.nl

LEVEN!
« Gepost op: 31 maart 2010, 02:23:40 »

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
Re:LEVEN!
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2010, 08:51:37 »
leven is t meervoud van lef !!

Naina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2010, 22:01:31 »
ok, waar blijft het verhaal????

bisous

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2010, 22:05:06 »
ja vertel. en WAAG het niet om je verhaal niet af te maken. :vaag:

Offline basanti

• Schoppen Vrouw
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2010, 10:35:09 »
ze doet t niet meer

want iemand had nee gestemd
(ik)

Offline aashiq

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2010, 14:23:11 »
bahut bisaal intro ba
If you can't handle me at my worst.. ..you sure as hell don't deserve me at my best

Offline A Girly

• No Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • Jab pyar kiya to darna kya
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2010, 16:00:54 »
oke..er was eens een IK...

Offline Misz A

• Schoppen Aas
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2010, 21:00:38 »
ja vertel. en WAAG het niet om je verhaal niet af te maken. :vaag:
:vaag: dat doen ze bijna nooit
Paula is een koe
Die zegt niet alleen maar boe
Die maakt een vla van koeienvlekken
Speciaal voor echte lekkerbekken!

Offline KeesJan

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2010, 22:38:34 »
Nee.
Dharmpracharak

Offline soniya

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2010, 22:41:49 »
Misschien.
<a href="http://www.youtube.com/v/LEYXdZ_rVbo?" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/LEYXdZ_rVbo?</a>

Offline varisha

• Schoppen 5
  • *
  • Strafpunt 0
  • Wat je zaait zal je oogsten
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2010, 14:02:14 »
dit is gewoon niet leuk mensen willen een verhaal maken en dan schrijven ze het niet af.
en en dan opent er een een topic en begint geen verhaal

Mooie Meid

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2010, 16:12:28 »
dit is gewoon niet leuk mensen willen een verhaal maken en dan schrijven ze het niet af.
en en dan opent er een een topic en begint geen verhaal
:vaag: welkom op kaise.

Offline SjeZeS

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2010, 16:16:05 »
grammaxonne pilais chauwria..

-''"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten''-

Offline KeesJan

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2010, 16:54:27 »
grammaxonne pilais chauwria..

tu kaise jaane hai bhai?
Dharmpracharak

Offline SjeZeS

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2010, 18:26:02 »
tu kaise jaane hai bhai?

raksha bhandan ke din oe bolies raha humke

Offline KeesJan

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2010, 18:28:07 »
raksha bhandan ke din oe bolies raha humke

Tap kahe okke na rokle?
Dharmpracharak

Offline SjeZeS

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2010, 18:37:52 »
Tap kahe okke na rokle?

Oe Next Time ke nawa cdwa humke na mange dais  :6p5tjdg:

Offline KeesJan

• 3 of a kind
  • *
  • Strafpunt 1
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2010, 18:41:57 »
Oe Next Time ke nawa cdwa humke na mange dais  :6p5tjdg:

Oh tap mooi bhail.
Dharmpracharak

Offline fairXcHaNge

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • Fat people are hard to kidnap :\
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2010, 18:44:49 »
life is life tteeedeee deedee

Offline aish

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • Sonu Lover...!
« Reactie #19 Gepost op: 21 april 2010, 16:25:44 »
hmm Mooi verhaal..

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #20 Gepost op: 20 mei 2010, 02:22:43 »
Het verhaal:

Het begin:

In december 1995 werd ik erkend door mijn oom en tante en ik kwam hier met mijn een na oudere zus Anoeska, Tarawati Ramasre. Ze was 14 jaar. Mijn zus Artie, Saskia Ramasre was een jaar geleden erkend door mijn oom en tante. Ik was 8 jaar en ik wist niet wat er allemaal gebeurdde toen ik hier kwam. Mijn oom en tante zeiden dat ze ons een goed toekomst hier in Nederland zouden bieden. Toen ik hier in Nederland kwam leek alles leuk, en mooi. Het was wit en in de eerste instantie wist ik helemaal niet wat het was. Ik vond het best wel prachtig. Mijn oom vertelde ons dat het witte spul dat uit de lucht viel sneeuw was. Bevroren water, noemde hij het. Het was ook koud en dat weet ik omdat we alleen een dunne zeiden jurkjes aan hadden. Nadat we uit het vliegtuig waren gestapt moesten we naturlijk op onze bagage’s wachten. We moesten naar de parkeergarage op Schiphol om op mijn neef Rajesh en Vinoj Balgit te wachten. Ze zouden ons komen ophalen op Schiphol. Toen ze eindelijk daar aankwamen was de auto al vol met inzittenden. In de ene auto zat mijn neef Rajesh met mijn neef Rene en in de andere auto zaten Vinoj, Mila mijn nicht samen met Artie en mijn neefje Jeffrey. Hij was het zoontje van Mila en Inder. Het instappen ging moeilijk omdat de auto’s al klein waren en er zaten al mensen in. Mijn oom en tante gingen samen met Rajesh en Rene in een auto terwijl ik en Anoeska in de andere auto moesten zitten waar al vier mensen in zaten. Het was een lange reis naar huis maar omdat we al vermoeit waren viel ik in slaap. Toen we eindelijk thuis bij mijn oom en tante aankwamen waren daar nog andere mensen zoals een donkere familie. Mijn tante vond dat we ze als oom en tante moesten aanzien. Tante Chanda en oom Prem. Ze waren donker van kleur en hadden twee dochters en een zoontje even oud al mijn neefjes. Munesh, Chalini en Madru. Mijn andere jongere neefjes waren er ook, de broers van Jeffrey. Jerrivan en Kevin samen met hun vader Inder. Iedereen verwelkomden ons in de familie. Ik was natuurlijk heel jong en wist me snel aan te passen. Dagen gingen voorbij en ik en Anoeska raaktten al wat gewend hier in Nederland. Mijn tante was aardig, en mijn oom was ook heel lief. Het sneeuw was al wat hoog en op een dag zei mijn tante dat ik de trappen die we in het huis hadden moest schoonmaken. Daar was ik mee bezig toen mijn oom samen met mijn neefjes naar buiten ging. Ik vroeg hem of ik ook mee kon naar buiten om te spelen met mijn neefjes. Dat vond mijn oom goed en ik deed mijn jas aan en ging mee. Het was koud en toch wilde ik buiten zijn omdat ik zoiets als sneeuw alleen in films had gezien en het nu voor het eerst mocht meemaken hoe het nou voelde om door de sneeuw te rennen en te spelen. Even later kwam mijn tante de trap af en riep me naar zich toe. Waarom ben jij buiten? Vroeg ze in het Hindoestaans en keek me verbaasd aan. Mijn tante kon geen woord Nederlands. Ik keek haar aan en zei dat oom het goed vond dat ik mee kon naar buiten. Heb je de trappen al schoongemaakt vroeg ze en keek me boos aan. Nee zei ik. Toen werd ze boos.

Offline Wishje

• Schoppen 7
  • *
  • Strafpunt 0
  • KoekiePoekieLoekie
« Reactie #21 Gepost op: 20 mei 2010, 02:24:25 »
boring?
Men zegt weleens zoek en gy zult vinden maar als ik op google op zoeken klik staat er geen resultaten

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2010, 02:24:40 »
P.s. Srry voor het late inzenden van het verhaal maar ik moest het nog nagaan en voor een goed verhaal moet je soms langer wachten. Maar jullie opmerkingen zijn wel op zijn plaats.

Ik hoop alsnog dat jullie ervan genieten.

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2010, 02:36:04 »
"Als ik je vraag om de trappen schoon te maken dan doe je dat eerst en als je naar buiten wilt gaan dan vraag je dat aan mij en niet aan je oom!" Ik keek haar verbaasd en tegelijkertijd geschrokken aan. Ik durfde niets meer te zeggen. Mijn tante liep de trap op en draaide zich halverwege om. "Voor deze keer mag je naar buiten voor een uurtje en daarna maak je de trappen schoon". Ik knikte en keek haar niet aan. Na een uurtje ging ik weer naar binnen. Mijn tante lag op de bank en zat een hindoestaanse film te kijken. "Ik maaktte de trappen schoon en ging ook naast artie en anoeska op de bank zitten". Mijn tante draaidde zich om naar mij. "Waarom zit je hier? Ga aan tafel zitten", zei ze. Ik stond op en ging aan tafel zitten. Atrie en anoeska keken ook verbaasd op. Toen ik aan tafel zat keek mijn tante nog steeds naar mij. "Heb je de trappen al geschrobt vroeg ze?" Ik schudde mijn hoofd. Ga dat maar doen zei ze. "Op de balkon is een emmer en een borstel en doe er een beetje bleekmiddel in het water en schrob de trappen, gangen en de toilet". "Haal wel alles eerst weg voordat je gaat schrobben". Ja zei ik toen ik weg wilde gaan, maar mijn tante riep me terug. "Wat zei je daar", vroeg ze. "Ja", zei ik weer. Mijn tante keek me aan. "Ja mama", zei ze. "Jullie moeten me allemaal mama zeggen en tegen oom papa" zei ze boos. "Wat heeft je moeder jullie geleerd'. 'En nu wegwezen zei ze"." Ja mama", zei ik en ging weg. 'Ik paktte de emmer van het balkon en vulde het met water en bleek'. Ik hoordde mijn tante tegen de andere twee tekeer gaan. "Leer Soesma hoe ze met ouderen moeten praten, hoe ze ouderen moet respecteren! Ik weet niet wat mijn zus jullie heeft geleerd maar geen manieren!" Ik zuchtte en ging naar boven. Ik hoordde mijn tante nog steeds tekeergaan tegen mijn zussen. 'En wat zitten jullie nog hier, hebben jullie niets te doen'. Anoeska en artie stonden ook op en gingen naar de keuken, terwijl mijn tante verder de film afkeek. Toen ik klaar was met het schrobben van de trappen liep ik naar de woonkamer. Mijn tante stond meteen op. "Ben je al klaar vroeg ze", en keek me met een doorborende blik aan. Ik kniktte. Ze liep de gang op en keek naar de trappen. "Wat is dit!" zei ze boos en keek me aan. "Alles is nog nat'. 'Pak een dweil en maak alles droog'. 'Ik kom zo weer kijken wat je doet onhandige kreng'. Mijn zussen keken stilletjes toe vanuit de keuken. Ik keek ze aan met een hulpenloze blik in mijn ogen. Ze schudden hun hoofd. Ik paktte de dweil en begon weer aan de trappen. Toen ik weer naar de woonkamer ging inspecteerdde mijn tante de gang nog een keer. Daarna riep ze mij en mijn zussen bij haar. 'Vanaf morgen gaan jullie allemaal een taak verrichten hier', zei ze en keek ons aan. 'Jullie krijgen niet voor niets een bord eten'. 'Soesma jij gaat elke dag de trappen bezemen'. 'Een keer als jullie wakker worden en een keer in de avond en dan neem je de gangen en de toilet mee'. 'Op zondag, woensdag en vrijdag schrob je de trappen en anoeska jij gaat de keuken elke avond dweilen en artie maakt de woonkamer schoon'. We keken elkaar verbaasd aan. We voelden ons ook pissig maar we durfden niet tegen mijn tante in te gaan.  Mijn tante keek ons aan en ging verder. 'Jullie moeten elke dag een uur lezen van half 8 tot half 9 ’s avonds, nadat alle werkzaamheden zijn gedaan en daarvoor wil ik jullie niet voor de televisie zien zitten'.

Offline MaryJane

• Schoppen 2
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #24 Gepost op: 20 mei 2010, 02:44:14 »
En wat gebeurd er verder? de eerste stuk denk je bij jezelf SAAI, maar verder wel leuk?
Ik wil het wel verder weten.

is dit een soort van een verhaal uit je eigen jeugd of gewoon echt verzonnen?

Offline John Wandelaar

• Schoppen 8
  • *
  • Strafpunt 0
  • Black on the Rocks
« Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2010, 18:17:57 »
nu wil ik ook doorlezen ... =P

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2010, 00:56:08 »
'Ben ik duidelijk'. 'Ja mam', zeiden we in koor. 'Is alles in de keuken al gedaan?' Ze keek artie en anoeska aan. Die knikten en liepen naar de tafel waar ik was gaan zitten.  'Ik zat met mijn rug naar mijn tante toe'. Anoeska en artie zaten ook en begonnen te praten en ik praatte mee. Op een gegeven moment werd mijn tante weer boos. 'Wat zijn jullie aan het doen'. Het lijkt wel een vergadering wat jullie voeren'. 'Hou er mee op'. We wisten niet meer wat we moesten doen en staarden voor ons uit. Om 6 uur moesten we gedoucht zijn en om half negen lagen we al in bed. De volgende ochtend om zes uur moesten we wakker worden. We deden ons werk en wachtten op onze tante. Mijn oom was al wakker en zat op de bank. 'Goedemorgen dames', zei hij. 'Goedemorgen pap', zeiden we en gingen aan tafel zitten. Anoeska zette thee voor iedereen. Om acht uur ’s ochtens vroeg mijn oom of ik de krant wilde gaan halen. Dat deed ik. Toen mijn oom de krant had gelezen nam hij ons mee naar de plaatselijke biebliotheek om mij en anoeska in te schrijven. Toen we ons hadden ingeschreven mochten we acht boeken meenemen. Ik kon niet lezen dus mijn oom zocht de boeken voor me uit. Ik zat nog niet op school hier in Nederland. Mijn oom nam me mee naar de kinderboeken afdeling. Kijk maar wat je leuk lijkt zei hij. Ik keek naar de kaften van de boeken en zag er een paar leuke boeken ertussen. In ieder geval leken het me leuke boeken om te lezen.  We haalden de boeken en liepen weer naar huis. Mijn tante was al op. Hebben jullie alles al schoongemaakt  vroeg ze en keek ons aan. Ja mam, zeiden we en keken naar elkaar. Mijn tante keek me aan. Waarom heb je je haren los? Ik wist niet wat ik moest zeggen en keek mijn zussen aan. Ik vraag je wat! Geef antwoord ondankbaar kreng! Zei ze boos. Ik schrok zo van haar overslaande stem dat ik naar de grond keek. Wat is er met je. Heb je je tong verloren. Ik schudde mijn hoofd. Wat heb ik je gevraagd. Mijn tante greep me bij mijn schouders vast en schudde me heen en weer. Als je nu geen antwoord gaat geven krijg je een klap. Ik keek met een bange blik naar Anoeska en Artie. Geef nou maar antwoord, fluisterden ze. Ik wist niet wat ik moest doen en stond daar maar. Mijn tante werd nog bozer. Vanaf vandaag doe je je haar altijd in een staartje. Je bent geen dame dat je al mode wilt gaan maken en dat je al naar jongens wilt kijken. Ze keek me boos aan. Laat ik dat niet meer zien. De dag verliep verder rustig, maar ik voelde me niet op mijn gemak. Om 18.00 uur ging mijn oom naar het journaal kijken en Anoeska en Artie gingen ook op de bank zitten. Ik ging ook daar zitten en volgde het nieuws. Mijn tante draaide zich na vijf minutjes om en keek me aan. Heb ik tegen je gezegd dat je hier mag gaan zitten. Begin aan tafel te gaan zitten en laat me je niet meer voor de televisie zien. Ik stond op en ging aan de eettafel zitten. Ik zat met mijn rug naar haar toe en keek naar buiten. Het was al donker. In het raam zag ik de televisie doorspiegelen. Zo volgde ik de programma’s. Toen het tijd was om te gaan lezen paktte ik een boek. Het was Dikkie Dik, een oranje kater die altijd avondtuur beleefde. Ik ging weer zitten en probeerdde te lezen. Mijn Nederlands was niet goed. Ik had in Suriname nog niet leren lezen en dat vond ik niet fijn. Mijn tante hield me in de gaten en om 8 uur riep ze me bij zich met het boek.

Offline Dark Girl

• Schoppen 3
  • *
  • Strafpunt 0
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2010, 00:57:50 »
Sorry dat het wat lang duurt voordat de volgende stuk af is maar ik moet nog veel bedenken en maandag heb ik het volgend stuk gezet. veel plezier met lezen.

D.G.

Mr. BLUE

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 31 mei 2010, 18:34:32 »
Schiet op ....  :6ltpahv:

Offline djoer-macharie

• One Pair
  • *
  • Strafpunt 0
  • I Hate Morjon Sardien
« Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2010, 19:16:06 »
sjonnies... ik ben net begonnen... ik vint t fokkin spanend, niet normaal...
Kaise is laaste tijd weer interessant!!

Kaise.nl

« Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2010, 19:16:06 »

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.

Merk op: het bericht zal niet verschijnen tot het is goedgekeurd door een moderator.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Tik in kaise.nl: